Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Akkurat nå skrev Mikkel:

Det er dumt. Kapteinen er viktig. Det skader moralen. Det er respektløst. Erfaring teller. Avskriving er forhastet. Det er taktisk uklokt. En negativ påstand. Skadelige følger. Helt hjernedødt.

Er det forhastet å avskrive en kaptein som ikke leverte noe i fjor også? Han hadde en veldig god takling i dag da. Den fikk meg opp på tærne. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 minutt siden skrev @ringo:

Akkurat den rollen han bør ha i denne troppen.

MEGET uenig. De som startet på midtbanen i dag var veldig "triste" men sikre fotballspillere. Jeg skulle gjerne sett en kombinasjon av de som kan litt av alt der.. HVERTFALL hjemme mot Hødd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 minutter siden skrev zooted:

MEGET uenig. De som startet på midtbanen i dag var veldig "triste" men sikre fotballspillere. Jeg skulle gjerne sett en kombinasjon av de som kan litt av alt der.. HVERTFALL hjemme mot Hødd.

Posisjonsspillet hans mot KIL var horibelt, det kunne fort blitt fler i sekken med han fra start. ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Positivt at Wålemark ikke er mer konservativ enn at Nielsen går rett inn på laget og ikke trenger å spille seg inn når han helt tydelig er to divisjoner bedre enn de andre i midtforsvaret, og at Riise ble valgt på høyrebacken etter at Veum spilte seg ut mot Kongsvinger. Jeg hadde fryktet at Wålemark kunne være såpass konservativ at han ville falle tilbake på en av gamlingene ut på høyrebacken; at han i stedet valgte en som representerer fremtiden må tas som et godt tegn. Det ser også ut til å gå i positiv retning rent strukturelt.

Det sagt så mener jeg at dette var en kamp vi hadde vunnet med et laguttak fra start som hang litt mer på greip. Det ble rett og slett for mye anti-godfot og mangel på kreativitet. Jeg kan ikke forstå hvordan man kunne se kampen mot Kongsvinger og ikke konkludere med at Danso er bankers i elleveren med akkurat den kreativiteten som vi så sårt har manglet på midtbanen. Fotballtrenere som undervurderer betydningen av kreativitet i midtbaneleddet er en pussig sort. Å stille med Næss som anker er for meg et rart valg uansett hvor lenge forumet har ønsket nettopp det, særlig når heller ikke indreløperne først og fremst er utpreget kreative. Næss mangler overblikk og spilleforståelse som stopper, noe en sentral midt behøver i vel så stort monn. Jeg syns det blir anti-godfot å sende utpå den midtbanen fra start.

Anti-godfot er det også å plassere Olderheim på høyrevingen. Dette tilsynelatende for å gi plass til Ellegaard til venstre, som jeg vil påstå har vært kanskje den svakeste av våre offensive spillere under sesongoppkjøringen. Han så veldig frisk ut i det første innhoppet, men etter det var det fryktelig tynt. Det Wålemark kunne håpe å få med Olderheim på høyrekanten, leverte Hammy i siste treningskamp. Merkelig og unødvendig eksperiment.

Så må det legges til at mange av de mest åpenbare feilene fra start ble korrigert en etter en under veis så det er absolutt håp om at Wålemark ikke er så sta som Bob og låser seg til ting som ikke ser bra ut i det hele tatt i de kommende kampene.

Noe positivt, en del negativt, dødskjedelig resultat, men heldigvis stigende kurve utover i kampen.

(Han målvakten til Hødd så ganske bra ut; kanskje han kunne vært noe for oss i fremtiden?)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er litt overrasket over at enkelte her inne mener at dette var et helt greit og typisk resultat hjemme mot et nyopprykket lag, som få har tro på. 

Jeg skrev på forumet på forhånd at Skotheim er farlig. Han skåret da også og ble ikke støtet på. Har ingen i trenerteamet sett Hødd på forhånd ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

13 minutter siden skrev InaB:

Er litt overrasket over at enkelte her inne mener at dette var et helt greit og typisk resultat hjemme mot et nyopprykket lag, som få har tro på. 

Jeg skrev på forumet på forhånd at Skotheim er farlig. Han skåret da også og ble ikke støtet på. Har ingen i trenerteamet sett Hødd på forhånd ?

🫣🫣🫣🫣 seff scoret han🫣🫣🫣 skrotheim

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt i alt kan man vel si at det var en 6/10 prestasjon hvis man skal være greie. Syns Wålemark bommer litt med startoppstillingen, den midtbanen der kan ikke spille mot et lag som ligger så dypt som Hødd, ingen kreativitet og tempo med ball i det hele tatt. Ellers må vi bli bedre mot lag som ligger dypt, Hødd er ikke det siste laget som vil spille sånn på Nadderud, trenger mye mer fart og færre touch på ball, og det ble litt bedre etter byttene i andre omgang. Skuffende å ikke slå Hødd hjemme, men en typisk sesong åpning

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heldigvis bare første runde. Er enig med mange at uavgjort føles fortsatt unødvendig, dette hødd laget vil tape mot mange.. varer den kampen I 5 min til så scorer vi, dem skrek etter full tid mot slutten der og ble nervøse.

Vi bommet ved 11eren og håper Wålemark fikk endel svar han så etter, syntes også Olderheim kunne blitt byttet for en Eggen Vinge tidligere i kampen.

Uansett, vi tar poenget. 2005 Stabæk som mange regner som et av tidenes 1 div lag spilte også uavgjort i 1 runde, det var så vidt også. Vi tåler nok resultatet selvom det er kjipt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10 timer siden skrev @ringo:

et veldig typisk resultat for oss i en sesongpremiere. 

Det er jo det. Siste tap i en sesongpremiere er i 2016 (Aalesund borte) og etter det har vi 2-7-0 inkludert kampen i går. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes Wålemark bommer grovt med laguttaket. Jeg har egentlig aldri helt skjønt kvalitetene til Isaksen ? En parantes sist han var her, og jeg la knapt merke til han i går før han ble byttet ut. 

Det positive er at Hødd ikke skaper all verden, og at vi kjører kampen fullstendig etter baklengsmålet, og etter byttene. Jeg synes vi har et utrolig spennende og kult lag, og en god bredde. Mange unge fra egne rekker også. Vi kommer tilbake og unngår tap. Men må treffe på laguttaket skal det bli poeng mot Lyn og Lillestrøm. 

Det kan fort bli en sesong der vi blir fornøyd for hvert poeng vi får. Utrolig irriterende at TV2 play ikke får orden på lyden. En bakgrunnslyd som kjørte på i går i sikkert 25 min totalt i kampen. 

Og de som ville selge Diabate. Hvem skal score målene våre da ? Kanoninnhopp av Spiten og Danso. Olderheim ser dessverre umotivert ut, han har nok en større klubb i tankene. Er det noen vi kan selge, så er det han. 

Mads Nielsen for et beist. Kanonsignering. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

11 minutter siden skrev FranckTheBank:

Olderheim ser dessverre umotivert ut

Han hadde ingen god kamp, det kan jeg være enig i, men for meg så det ut som noe ganske annet enn en umotivert spiller: 1) Han ble satt opp i en posisjon som var uvant og kledde ham dårlig, og 2) da laget slet med å skape noe offensivt, ble han for ivrig etter å gjøre det på egenhånd - som var mer utfordrende for ham enn normalt pga punkt 1).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Kamptråd: Stabæk - Hødd- 1. serierunde - 31. mars 2025 - 19:00
  • Opprett ny...