odd 19 224 Del Skrevet 14. April Del Skrevet 14. April 4 minutter siden skrev Stian1359: Vi møter Fram Larvik Fint oppsett for oss. Men hvordan klarte NFF å sette opp Mjøndalen mot Godset? 32 kamper, dvs at selv uten at noen blir slått ut kunne man fått Eliteserien og obos til å unngå hverandre. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Styrmann 1 846 Kongeinnlegg! Del Skrevet 14. April Kongeinnlegg! Del Skrevet 14. April Deilig! 20 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Torres 4 348 Del Skrevet 14. April Del Skrevet 14. April 2 timer siden skrev Styrmann: Deilig! Så vet man jo ikke hvem som faktisk stemte hva da. Jeg forstår Klanens boikott av breddelag i cupen godt. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 19 224 Del Skrevet 14. April Del Skrevet 14. April 30 minutter siden skrev Torres: Så vet man jo ikke hvem som faktisk stemte hva da. Jeg forstår Klanens boikott av breddelag i cupen godt. Boikott av de som var for VAR? Eller de som ville snu cupen? Eller generelt de som stemte annerledes på diverse saker? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Latmann 4 690 Del Skrevet 14. April Del Skrevet 14. April 2 minutter siden skrev odd: Boikott av de som var for VAR? Eller de som ville snu cupen? Eller generelt de som stemte annerledes på diverse saker? Personlig boikotter jeg på grunn av avstand. Det gir litt mer legitimitet til fraværet. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nr14 1 132 Del Skrevet 14. April Del Skrevet 14. April 4 timer siden skrev odd: La oss nå ikke synke ned på Klanen-nivå. Skal vi virkelig boikotte pga forskjellige meninger på fotballtinget? Det er noe veldig trumpsk over sånne tanker. Hva blir det neste? Feil stemme på visepresidentkandidat = boikott? Å bli sponset av Nordea (som tross alt konkurrerer med Sparebank1) = boikott? Når det kommer til å snu cupen synes jeg NFF allerede har ødelagt produktet. Sesongavslutning med fotballfest i Oslo i slutten av oktober var et høydepunkt. Å kombinere cupfinalehelg med juleshopping og skitur er ikke det samme. Skal vi være ærlige så var «bønder i byen»-faktoren viktig for cupen. Jeg har mer tro på at man kan booste det opp igjen i pinsehelgen eller himmelfartshelgen. Er det et problem at cupen går over to sesonger? Tja. Litt. Men det gir jo også en motsatt effekt, at spillerne i mai/juni spiller for egne sjanser til å spille i Europa. En cupfinaleseier i desember gir to overgangsvinduer før Europa starter. Som et ps: Jeg tror det uansett blir vanskelig å make the cup great again. Tilgjengeligheten av internasjonal fotball har økt og cupsending på NRK er ikke ukens høydepunkt lengre. Tilsluttes 150%. Cupfinale i shorts er bedre enn scooterdress 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Torres 4 348 Kongeinnlegg! Del Skrevet 14. April Kongeinnlegg! Del Skrevet 14. April 52 minutter siden skrev odd: Boikott av de som var for VAR? Eller de som ville snu cupen? Eller generelt de som stemte annerledes på diverse saker? Man boikotter fordi breddeklubbene går imot toppklubbene, og indirekte pålegger toppklubbene kostnader. Hvorfor skal man da unne breddeklubbene de inntektene de får av å møte toppklubbene? Jeg synes det er synd at man skal endre på vår mest tradisjonsrike turnering, men det er ikke det klanen boikotter. Også var de tydelige på at siden man ikke kan være sikre på hvem som har stemt hva, har man besluttet å boikotte alle. Helt fair i mine øyne. 20 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 19 224 Del Skrevet 14. April Del Skrevet 14. April OK. Jeg mener å ha lest at de tok en samleboikott. Gamle Oslo ble altså ikke en gang boikottet for å ha stemt for å beholde VAR. De ble boikottet for å ikke ha vært til stedet på fotballtinget! Jeg vet ikke, jeg. Det var noen som snakket om å respektere fotballdemokratiet. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stb_nostalgi 597 Del Skrevet 14. April Del Skrevet 14. April 2 timer siden skrev Nr14: Tilsluttes 150%. Cupfinale i shorts er bedre enn scooterdress Tror ikke @stb.guru er enig Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
M-A-N 4 792 Kongeinnlegg! Del Skrevet 14. April Kongeinnlegg! Del Skrevet 14. April 2 timer siden skrev odd: OK. Jeg mener å ha lest at de tok en samleboikott. Gamle Oslo ble altså ikke en gang boikottet for å ha stemt for å beholde VAR. De ble boikottet for å ikke ha vært til stedet på fotballtinget! Jeg vet ikke, jeg. Det var noen som snakket om å respektere fotballdemokratiet. Tror poenget farer litt forbi deg her. Indirekte er det hele prosessen med at bredden overkjører toppklubbene som bruker var og stemte i mot var. Beslutningen skulle blitt tatt blant toppklubbene. Og at det i tillegg oppleves som illojalt at breddeklubbene ikke støtter toppklubbene i sin krets, da bredden ikke er påvirket av VAR i det hele tatt. Videre føler jo ikke supporterne seg hørt og respektert i det hele tatt i prosessen og hvilken bedre måte er det å markere dette enn å ikke møte opp? Det er jo til syvende og sist konsekvensen av den mulige utviklingen i toppfotballen. At folk farer opp over dette viser jo bare at folk bryr seg om at supportere er der eller ikke. Så den type boikott, stilleaksjoner er jo en mild og effektiv markeringsform. Opperksomheten dette har fått viser jo at de har lykkes. Selv synes jeg det første kvarteret på Nadderud hadde treningskampfølelse og lite nerve, og fra TV’en var det første kvarteret mot Lyn utrolig døvt. Supporterne er en del av «produktet» og det må norsk fotball forstå. At «fotballdemokratiet» kontrolleres fra toppen og burde revideres med tydeligere vedtekter og retningslinjer ser alle som har fulgt med litt de siste årene. 28 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 19 224 Del Skrevet 15. April Del Skrevet 15. April With great power comes great responsibility. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Peter 7 975 Kongeinnlegg! Del Skrevet 16. April Kongeinnlegg! Del Skrevet 16. April Det er positivt sportslig at vi møter Fram-Larvik i cupen på gress. Det er dager før en ny viktig kamp på gress mot Moss i serien. Sånn sett er vi «heldige» med trekningen, og får testet oss på gress. Det er jo stor forskjell på kunstgress/gress. I tillegg er det kanskje en ny bane for en del supportere. Pluss i boka. Vi spiller kamp både torsdag og søndag den uken. Det blir en fin test for å rullere noe på laget, og fortsette den gode perioden vi er i. - Det blir hyggelig å møte gamle kjente både av spillere, ledere, trenere og supportere. Stabæk vil alltid ha en plass i hjertet mitt etter nesten ti år i klubben. Men nå banker Fram-hjertet mitt sterkere, sier Garborg. (Fra Facebook-siden til Fram Larvik) Det er hyggelig å se at Garborg nevner oss supportere i intervjuet før kampen. Håper vi klarer å få mobilisert en solid gjeng på bortefeltet. La oss farge tribunen i våre vakre Blaa farger. Gutta setter stor pris på støtten. Håper det er mange tar turen til Larvik torsdag 24. april. Billetten koster kun 100,- kr for voksen og det er gratis for barn u/16. Kampen begynner 18 og SS har satt opp buss fra Bekkestua. Vi skal vinne cupen i år! Kampbillett: Fram-Larvik - Stabæk 16 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
rykkinn 8 761 Del Skrevet 16. April Del Skrevet 16. April 1 time siden skrev Peter: Det er positivt sportslig at vi møter Fram-Larvik i cupen på gress. Det er dager før en ny viktig kamp på gress mot Moss i serien. Sånn sett er vi «heldige» med trekningen, og får testet oss på gress. Det er jo stor forskjell på kunstgress/gress. I tillegg er det kanskje en ny bane for en del supportere. Pluss i boka. Vi spiller kamp både torsdag og søndag den uken. Det blir en fin test for å rullere noe på laget, og fortsette den gode perioden vi er i. - Det blir hyggelig å møte gamle kjente både av spillere, ledere, trenere og supportere. Stabæk vil alltid ha en plass i hjertet mitt etter nesten ti år i klubben. Men nå banker Fram-hjertet mitt sterkere, sier Garborg. (Fra Facebook-siden til Fram Larvik) Det er hyggelig å se at Garborg nevner oss supportere i intervjuet før kampen. Håper vi klarer å få mobilisert en solid gjeng på bortefeltet. La oss farge tribunen i våre vakre Blaa farger. Gutta setter stor pris på støtten. Håper det er mange tar turen til Larvik torsdag 24. april. Billetten koster kun 100,- kr for voksen og det er gratis for barn u/16. Kampen begynner 18 og SS har satt opp buss fra Bekkestua. Vi skal vinne cupen i år! Kampbillett: Fram-Larvik - Stabæk Og busspåmelding her: Medlem: https://medlem.stabaek.no/trips Ikke medlem her: https://medlem.stabaek.no/trips/nonmember?tid=170 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Styrmann 1 846 Del Skrevet 16. April Del Skrevet 16. April 5 minutter siden skrev rykkinn: Og busspåmelding her: Medlem: https://medlem.stabaek.no/trips Ikke medlem her: https://medlem.stabaek.no/trips/nonmember?tid=170 Er det ikke bortebilletter der heller? Får kun opp "voksen" og "barn." Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Styrmann 1 846 Del Skrevet 16. April Del Skrevet 16. April 9 minutter siden skrev Styrmann: Er det ikke bortebilletter der heller? Får kun opp "voksen" og "barn." Ang kampbillettene, svar fra Fram: «Hei du! Vi er ikke bortskjemt med bortesupportere, så det er «voksen» som gjelder ja. Det vanlige er at grupper av bortesupportere blir plassert på den ene siden av jernbanetribunen, som ligger nærmest kunstgressbanen. Sikkert lurt at vi kommer med litt mer info til bortesupportere snart - så takk for spørsmålet!» 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 5 014 Del Skrevet onsdag kl. 16:35 Del Skrevet onsdag kl. 16:35 Sees på stadion. Dette skal vi vinne! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Drosselmeyer 2 661 Kongeinnlegg! Del Skrevet torsdag kl. 14:55 Kongeinnlegg! Del Skrevet torsdag kl. 14:55 På 15.4.2025 den 8.24 skrev odd: With great power comes great responsibility. Mistenker at din mangel på forståelse her bunner i at du er blant de som har vært for VAR. Det må du gjerne være uten at jeg skjønner hvordan. Men å velge å ikke møte på bortekamp i NM mot breddelag som - etter min mening - opptrådte illojalt er da helt «innafor». Breddeklubben tok et valg og stemte mot det toppklubben i sitt område hadde besluttet i VAR-spørsmålet, en sak som overhodet ikke berørte dem. Det har breddeklubben selvsagt full rett til å gjøre, men må ta de økonomiske konsekvensene. Kan ikke kalles noe maktmisbruk. 16 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 19 224 Kongeinnlegg! Del Skrevet torsdag kl. 17:43 Kongeinnlegg! Del Skrevet torsdag kl. 17:43 At the end of the day ville nok jeg også ha endt på nei, pga prosessen. Men om det påvirker meningene mine om å boikotte cupen? Neppe.. Jeg mener at man er på ville veier når man begynner med «da må de ta konsekvensen» om folk/klubber som stemmer annerledes i (tross alt) demokratiske prosesser. I saken Gamle Oslo velger man jo til og med å gå etter dem for hva andre stemte. PS: Gjelder boikotten også motstanderne til Stabæk 2, eller er det innafor? PPS: Å stemple meningsmotstandere som folk som «mangel på forståelse» er en nice touch. 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Styrmann 1 846 Del Skrevet fredag kl. 07:58 Del Skrevet fredag kl. 07:58 14 timer siden skrev odd: At the end of the day ville nok jeg også ha endt på nei, pga prosessen. Men om det påvirker meningene mine om å boikotte cupen? Neppe.. Jeg mener at man er på ville veier når man begynner med «da må de ta konsekvensen» om folk/klubber som stemmer annerledes i (tross alt) demokratiske prosesser. I saken Gamle Oslo velger man jo til og med å gå etter dem for hva andre stemte. PS: Gjelder boikotten også motstanderne til Stabæk 2, eller er det innafor? PPS: Å stemple meningsmotstandere som folk som «mangel på forståelse» er en nice touch. Strengt tatt burde alle boikotte Gamle Oslo FK alltid, men det er en annen sak. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Marandinho 3 932 Del Skrevet fredag kl. 09:38 Del Skrevet fredag kl. 09:38 1 time siden skrev Styrmann: Strengt tatt burde alle boikotte Gamle Oslo FK alltid, men det er en annen sak. Eller vippse de en tier for at de slo ut Enga og ga oss alle en hysterisk latter på bussturen hjem fra Notodden 🙌🤣 #836070 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Styrmann 1 846 Del Skrevet fredag kl. 12:28 Del Skrevet fredag kl. 12:28 2 timer siden skrev Marandinho: Eller vippse de en tier for at de slo ut Enga og ga oss alle en hysterisk latter på bussturen hjem fra Notodden 🙌🤣 #836070 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
rykkinn 8 761 Del Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden Må slå godt tilbake mot Fram Larvik på torsdag. Kjør toppet lag og drill det inn med forhåpentligvis gode opplevelser og noen scoringer, inn mot Moss borte på søndag! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Yassine 1 635 Del Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden 9 timer siden skrev rykkinn: Må slå godt tilbake mot Fram Larvik på torsdag. Kjør toppet lag og drill det inn med forhåpentligvis gode opplevelser og noen scoringer, inn mot Moss borte på søndag! "Toppet" lag fungerte åpenbart ikke i går. Gi heller benkespillerne muligheten til å vise seg frem. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 19 224 Del Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden 1 time siden skrev Yassine: "Toppet" lag fungerte åpenbart ikke i går. Gi heller benkespillerne muligheten til å vise seg frem. Og om ikke det funker, prøver vi gatelaget!! Eh? 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå