Gå til innhold

Kamptråd: Lyn - Stabæk - 2. serierunde - 6. april 2025 - 17:00

Anbefalte innlegg

Skulle gjerne sett at de tre poengene kom på et litt mer overbevisende vis - det hadde nok hjulpet å ta ut en bedre startellever f.eks. - men vi skal vel ikke kreve for mye for raskt. Lyn, som har mistet tre av sine beste fra i fjor, skal, som Hødd, ikke være noen målestokk om vi skal ligge helt i toppen. I det minste føltes aldri poengene særlig truet. Det kunne vi sjelden si i fjor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

37 minutter siden skrev Posse:

jeg er usikker på hvor mange som egentlig ikke fikk plass på langsiden om de ønsket.

Du kan legge til grunn at dette gjelder alle som satt på kortsiden.

Jeg har sagt mitt og synes det er merkelig at det ikke er noen vilje til selvkritikk på dette. Lærdommen er (forhåpentligvis) at man i fremtiden enten selger billetter til et bortefelt med free seating/standing på hele feltet eller at folk står der de har billett, og ikke tar andres plasser.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

18 minutter siden skrev Henrik:

Må innrømme at jeg på forrige hjemmekamp ble litt irritert over flaggingen selv, og når det kommer fra en som rundt årtusenskiftet ikke så noe viktigere her i verden enn at Stabæk skulle implementere sydlandsk supporterkultur betyr det to ting: 

1. Jeg har blitt gammel

2. De som flagger må fortsatt jobbe en del med timingen, også folk på ståplass har lyst til å se det meste av kampen. 

På bortebane bør det samme gjelde, men her mener jeg også sittende supportere må godta at vi er én gruppe som har møtt opp for å støtte Stabæk, og at skillene mellom stående og sittende fans kan bli litt mindre enn på hjemmebane. 

Til punkt nummer 2 synes jeg folk var ganske så flinke i går. Så bevisstheten om når det er OK å flagge og når det bør unngås er absolutt til stede. Men det kan sikkert bli enda bedre og. Og til punkt nummer 1 - det har du helt klart! 😆

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 minutter siden skrev Ace:

Du kan legge til grunn at dette gjelder alle som satt på kortsiden.

Jeg har sagt mitt og synes det er merkelig at det ikke er noen vilje til selvkritikk på dette. Lærdommen er (forhåpentligvis) at man i fremtiden enten selger billetter til et bortefelt med free seating/standing på hele feltet eller at folk står der de har billett, og ikke tar andres plasser.

Nå har jeg skrevet to ganger at jeg har forståelse for at ikke alle er enige i hvor mye flagg man skal bruke, og for at det ble litt omrokkeringer på plasseringen fordi tribunen bak mål viste seg å være så liten. Men:

• Det var samme pris for billettene, ikke dobbel pris slik du påstod
  • Det var plasser igjen på langsiden ved innmarsj
  • Stående plasserte seg der de måtte stå på langsiden for å ikke blokkere inngangen
  • Det var flere plasser på kortsiden, til samme billettpris, for de som eventuelt ikke ville se gjennom flagg
  • Det handler ikke om at man bare kan flytte seg om det "regner på SS", det var ikke på grunn av dårlig sikt at alle gikk til langsiden. Det var fordi det ville ødelagt for synging. Formålet til SS er å støtte klubben sportslig, ikke at vi alle skal få sett hele kampen uforstyrret
  • Stadion er kjip, lav og man ser dårlig fra alle tribuner

Kan jeg spørre hvor på stadion du hadde billett til og hvor du endte med å plassere deg @Ace?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er den klart beste kampen jeg har sett av laget i hele 2025. Sett de fleste preseason-kampene, mangler vel Sogndal-kampen som det går «gjetord» om. 

Ikke bare tok vi full kontroll på kampen og var truende offensivt (skapte ikke så mange store sjanser, men spilte oss frem mye bedre enn mot Hødd), men vi hadde en defensiv kontroll jeg ikke har sett på lenge. Lyn kom til et par store sjanser, men kampen sett under ett fungerte presspill og defensiv struktur på et helt annet nivå enn i fjor. 

Jeg var veldig pessimistisk før kampen, så med det utgangspunktet ble denne kampen en kjempeopptur. 

Første gang jeg ser Onsrud god også. Og som nevnt i en annen tråd, fremstår vi veldig mye tryggere med Isaksen på back enn alternativene. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Kamptråd: Lyn - Stabæk - 2. serierunde - 6. april 2025 - 17:00
  • Opprett ny...