Nøfyse 3 010 Del Skrevet søndag kl. 18:31 Del Skrevet søndag kl. 18:31 Skulle gjerne sett at de tre poengene kom på et litt mer overbevisende vis - det hadde nok hjulpet å ta ut en bedre startellever f.eks. - men vi skal vel ikke kreve for mye for raskt. Lyn, som har mistet tre av sine beste fra i fjor, skal, som Hødd, ikke være noen målestokk om vi skal ligge helt i toppen. I det minste føltes aldri poengene særlig truet. Det kunne vi sjelden si i fjor. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 19 112 Del Skrevet søndag kl. 18:31 Del Skrevet søndag kl. 18:31 Tre deilige poeng! Hvordan kampen var er det vanskelig å si fra kortsiden på Ekebergsletta.. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 4 935 Kongeinnlegg! Del Skrevet søndag kl. 18:34 Kongeinnlegg! Del Skrevet søndag kl. 18:34 Næss en av banens beste. Løftet seg under Wålemark. 18 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
guttensindet 1 739 Del Skrevet søndag kl. 18:59 Del Skrevet søndag kl. 18:59 23 minutter siden skrev fexter: Næss en av banens beste. Løftet seg under Wålemark. Og ikke minst etter at Mads Nielsen kom på banen. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kop 4 Del Skrevet søndag kl. 19:06 Del Skrevet søndag kl. 19:06 3 timer siden skrev fexter: SS høres bra på tv. Kudos til forsanger 👏 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Drosselmeyer 2 645 Del Skrevet søndag kl. 19:07 Del Skrevet søndag kl. 19:07 7 minutter siden skrev guttensindet: Og ikke minst etter at Mads Nielsen kom på banen. Eller Lennart Nielsen som kommentator kalte ham. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
guttensindet 1 739 Del Skrevet søndag kl. 19:32 Del Skrevet søndag kl. 19:32 23 minutter siden skrev Drosselmeyer: Eller Lennart Nielsen som kommentator kalte ham. I følge Wikipedia heter han faktisk Mads Lennart Nielsen! https://no.m.wikipedia.org/wiki/Mads_Nielsen_(fotballspiller) 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
WilliamStabæk4eva 548 Kongeinnlegg! Del Skrevet søndag kl. 20:28 Kongeinnlegg! Del Skrevet søndag kl. 20:28 1 time siden skrev odd: Tre deilige poeng! Hvordan kampen var er det vanskelig å si fra kortsiden på Ekebergsletta.. Fra langsiden var det ikke noe bedre. Nøyaktig hvorfor Stabæk Support heller vil veive flagg enn å se kampen er for meg ganske mystisk. At de/dere (ikke lenger "vi" dessverre) idag saboterer for ikke-medlemmer som vil se kampen er fullstendig egoistisk og kan umulig gi folk lyst til å dra på kamp. Vennligst ikke gjør det igjen. 11 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
rykkinn 8 673 Kongeinnlegg! Del Skrevet søndag kl. 20:36 Kongeinnlegg! Del Skrevet søndag kl. 20:36 7 minutter siden skrev WilliamStabæk4eva: Fra langsiden var det ikke noe bedre. Nøyaktig hvorfor Stabæk Support heller vil veive flagg enn å se kampen er for meg ganske mystisk. At de/dere (ikke lenger "vi" dessverre) idag saboterer for ikke-medlemmer som vil se kampen er fullstendig egoistisk og kan umulig gi folk lyst til å dra på kamp. Vennligst ikke gjør det igjen. Flaggfritt bak mål.. 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 588 Kongeinnlegg! Del Skrevet søndag kl. 20:47 Kongeinnlegg! Del Skrevet søndag kl. 20:47 7 minutter siden skrev rykkinn: Flaggfritt bak mål.. Og hvorfor det egentlig? Til denne kampen ble det solgt billetter til stående syngende bak mål og sittende på langsiden. Sitteplassbillettene kostet dobbelt så mye som de for syngende stående. Likevel velger de stående å ta plassene til de sittende på langsiden og henvise de som faktisk hadde kjøpt plassene til kortsiden. Hva er det egentlig som har skjedd her? Med mindre det finnes en god forklaring er dette en veldig effektiv måte å gjøre stående syngende SS upopulære blant alle andre Stabæk-fans. 29 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 835 Kongeinnlegg! Del Skrevet 18 timer siden Kongeinnlegg! Del Skrevet 18 timer siden 9 timer siden skrev Ace: Og hvorfor det egentlig? Til denne kampen ble det solgt billetter til stående syngende bak mål og sittende på langsiden. Sitteplassbillettene kostet dobbelt så mye som de for syngende stående. Likevel velger de stående å ta plassene til de sittende på langsiden og henvise de som faktisk hadde kjøpt plassene til kortsiden. Hva er det egentlig som har skjedd her? Med mindre det finnes en god forklaring er dette en veldig effektiv måte å gjøre stående syngende SS upopulære blant alle andre Stabæk-fans. Det er riktig at Koffa/Lyn ville ha stående bak mål, mest på grunn av et svakt gjerde på langsiden. Den tribunen er imidlertid bare 3 rader høy, og det ødelegger et sangfelt. Derfor trakk mange til innerst på langsiden da de kom til stadion. Hadde man plassert seg nærmest cornerflagget ville det blokkert inngangen for resten av tribunen. Hvor mye flagg skal være i lufta vil man kanskje aldri bli helt enige om, men vi prøver hele tiden å legge dem ned når vi er i angrep. Hvor mye kostet billetten din @Ace? Min billett kostet 200,- og meg bekjent var billettprisen lik overalt, og det var fri plassering slik det så og si alltid er når vi spiller borte. 21 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 588 Kongeinnlegg! Del Skrevet 17 timer siden Kongeinnlegg! Del Skrevet 17 timer siden 43 minutter siden skrev Posse: Det er riktig at Koffa/Lyn ville ha stående bak mål, mest på grunn av et svakt gjerde på langsiden. Den tribunen er imidlertid bare 3 rader høy, og det ødelegger et sangfelt. Dette står det på Stabæks hjemmeside: "Stabæk feltene er BAK MÅL (501 - 506) for de som ønsker å synge og stå og SOLSIDA (401 - 406) for de som ønsker å sitte." Man må kunne stole på at det som står på hjemmesiden er gjeldende. Når man kjøpte billettene kunne man også velge langside eller kortside. Jeg regner med at veldig mange av de som sto på langsiden hadde valgt kortside-billetter. Hvis ikke hadde det vel kommet opp utsolgt på langsidebillettene. Det er mulig jeg på husk blander barnepris og ståplasspris, der har du nok rett. Hva billetten kostet er for så vidt ikke så relevant uansett. Det som betyr noe er om man plasserer seg der man har kjøpt billett. Dersom det hadde vært fri plassering ville ikke salget vært delt opp på måten det var gjort her. Ved fri plassering ville det vært salg av bortebilletter under ett. Hadde det vært gjort hadde dette ikke vært noen sak. I går skulle det være fri plassering på langsiden for de som hadde kjøpt billetter der og fri plassering på kortsiden for de som hadde kjøpt billetter der. Faktum her er at stående supportere har plassert seg på plasser andre har kjøpt. De som har kjøpt langsidebilletter har gjort det med en forventning om å kunne benytte disse plassene. Det var mange som var frustrerte i går! Konsekvensene av dette er: 1) Forholdet mellom stående og sittende blir dårligere. 2) De som hadde kjøpt på langsiden ble skuffet og fikk en mye dårligere kampopplevelse. 2) Flere vil vurdere å ikke dra på bortekamp neste gang. Det er ikke vanskelig å forstå at det er dårlig å stå bak målet, men det er ikke noe bedre å sitte der. Det er ikke bra for sangfeltet hvis det regner på Nadderud heller, uten at det betyr at SS kan flytte seg under tak på øvre av den grunn. 13 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 835 Kongeinnlegg! Del Skrevet 17 timer siden Kongeinnlegg! Del Skrevet 17 timer siden Prisen er jo litt relevant da, du har jo akkurat påstått at SS tok seg inn på en tribune og presset ut folk som hadde betalt dobbelt så mye for billetten sin. Som sagt så har jeg forståelse for at ikke alle er enige i hvor mye man skal bruke flagg, men dét er stort sett det eneste å diskutere her. Plassering på bortefelt er i all hovedsak fri plassering og forholdene i går gjorde at det ikke var noen åpenbare måter å kombinere alle hensyn på. De stående opptar mye mindre plass enn sittende og plattingen foran tribunen blir også brukt, så jeg er usikker på hvor mange som egentlig ikke fikk plass på langsiden om de ønsket. På bildene jeg ser fra innmarsjen er det fortsatt ledige grønne seter på langsiden. Så har vi naturligvis forståelse for at ikke alle kan/vil stå eller liker flagg osv, den diskusjonen vil nok dukke opp igjen jevnlig slik den har gjort i de 25 årene jeg har vært på feltet, både hjemme og borte. 11 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pompel 358 Del Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Løses lett med bedre dialog mellom SS og klubb. Her har klubbb vært tydelig i kommunikasjonen om hvor en skal plassere seg og SS gjort noe annet… 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Henrik 2 399 Kongeinnlegg! Del Skrevet 16 timer siden Kongeinnlegg! Del Skrevet 16 timer siden Må innrømme at jeg på forrige hjemmekamp ble litt irritert over flaggingen selv, og når det kommer fra en som rundt årtusenskiftet ikke så noe viktigere her i verden enn at Stabæk skulle implementere sydlandsk supporterkultur betyr det to ting: 1. Jeg har blitt gammel 2. De som flagger må fortsatt jobbe en del med timingen, også folk på ståplass har lyst til å se det meste av kampen. På bortebane bør det samme gjelde, men her mener jeg også sittende supportere må godta at vi er én gruppe som har møtt opp for å støtte Stabæk, og at skillene mellom stående og sittende fans kan bli litt mindre enn på hjemmebane. 18 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 588 Del Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden 37 minutter siden skrev Posse: jeg er usikker på hvor mange som egentlig ikke fikk plass på langsiden om de ønsket. Du kan legge til grunn at dette gjelder alle som satt på kortsiden. Jeg har sagt mitt og synes det er merkelig at det ikke er noen vilje til selvkritikk på dette. Lærdommen er (forhåpentligvis) at man i fremtiden enten selger billetter til et bortefelt med free seating/standing på hele feltet eller at folk står der de har billett, og ikke tar andres plasser. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PhunxZtar 862 Del Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden 18 minutter siden skrev Henrik: Må innrømme at jeg på forrige hjemmekamp ble litt irritert over flaggingen selv, og når det kommer fra en som rundt årtusenskiftet ikke så noe viktigere her i verden enn at Stabæk skulle implementere sydlandsk supporterkultur betyr det to ting: 1. Jeg har blitt gammel 2. De som flagger må fortsatt jobbe en del med timingen, også folk på ståplass har lyst til å se det meste av kampen. På bortebane bør det samme gjelde, men her mener jeg også sittende supportere må godta at vi er én gruppe som har møtt opp for å støtte Stabæk, og at skillene mellom stående og sittende fans kan bli litt mindre enn på hjemmebane. Til punkt nummer 2 synes jeg folk var ganske så flinke i går. Så bevisstheten om når det er OK å flagge og når det bør unngås er absolutt til stede. Men det kan sikkert bli enda bedre og. Og til punkt nummer 1 - det har du helt klart! 😆 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 417 Kongeinnlegg! Del Skrevet 16 timer siden Kongeinnlegg! Del Skrevet 16 timer siden Var en av de første inn på tribunen med 2 kids på slep Valgte å sette oss på midten av langsiden som viste å bli skillet mellom stående og sittende. Det fungerte helt fint. De aller fleste kids digger å være nærme SS. Synes også folk er ekstremt flinke til å ta hensyn til barn på bortefeltet. Noen få rett nedenfor oss valgte å flytte seg i pausen fordi de ville se litt bedre men de hadde godt humør gjennom førsteomgang. Tribunen på Ekeberg er uansett så lav at det uavhengig av flagging var vanskelig å se ballen godt med sola midt i trynet når ballen er på motsatt side. 22 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 835 Del Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden 3 minutter siden skrev Ace: Du kan legge til grunn at dette gjelder alle som satt på kortsiden. Jeg har sagt mitt og synes det er merkelig at det ikke er noen vilje til selvkritikk på dette. Lærdommen er (forhåpentligvis) at man i fremtiden enten selger billetter til et bortefelt med free seating/standing på hele feltet eller at folk står der de har billett, og ikke tar andres plasser. Nå har jeg skrevet to ganger at jeg har forståelse for at ikke alle er enige i hvor mye flagg man skal bruke, og for at det ble litt omrokkeringer på plasseringen fordi tribunen bak mål viste seg å være så liten. Men: Det var samme pris for billettene, ikke dobbel pris slik du påstod Det var plasser igjen på langsiden ved innmarsj Stående plasserte seg der de måtte stå på langsiden for å ikke blokkere inngangen Det var flere plasser på kortsiden, til samme billettpris, for de som eventuelt ikke ville se gjennom flagg Det handler ikke om at man bare kan flytte seg om det "regner på SS", det var ikke på grunn av dårlig sikt at alle gikk til langsiden. Det var fordi det ville ødelagt for synging. Formålet til SS er å støtte klubben sportslig, ikke at vi alle skal få sett hele kampen uforstyrret Stadion er kjip, lav og man ser dårlig fra alle tribuner Kan jeg spørre hvor på stadion du hadde billett til og hvor du endte med å plassere deg @Ace? 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 588 Kongeinnlegg! Del Skrevet 13 timer siden Kongeinnlegg! Del Skrevet 13 timer siden 2 timer siden skrev Posse: Kan jeg spørre hvor på stadion du hadde billett til og hvor du endte med å plassere deg @Ace? Jeg hadde billett til langsiden og endte opp på kortsiden. Meg som individ er ikke det mest interessante her, men jeg er genuint opptatt av at vi skal være flest mulig på bortekamp, både stående og sittende. Det regner jeg med at også er oppfatningen til SS, ref. formålet om å støtte klubben sportslig. Jeg har ikke noe behov for å bruke masse tid på å diskutere dette selv om jeg ikke er enig i alle punktene i innlegget ditt. Budskapet mitt er at det var flere som reagerte på at plassene ble tatt og at dette kan påvirke både SS' popularitet og oppmøtet i fremtiden (ikke for min del, men generelt). 14 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
M-A-N 4 728 Del Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Dette er den klart beste kampen jeg har sett av laget i hele 2025. Sett de fleste preseason-kampene, mangler vel Sogndal-kampen som det går «gjetord» om. Ikke bare tok vi full kontroll på kampen og var truende offensivt (skapte ikke så mange store sjanser, men spilte oss frem mye bedre enn mot Hødd), men vi hadde en defensiv kontroll jeg ikke har sett på lenge. Lyn kom til et par store sjanser, men kampen sett under ett fungerte presspill og defensiv struktur på et helt annet nivå enn i fjor. Jeg var veldig pessimistisk før kampen, så med det utgangspunktet ble denne kampen en kjempeopptur. Første gang jeg ser Onsrud god også. Og som nevnt i en annen tråd, fremstår vi veldig mye tryggere med Isaksen på back enn alternativene. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå