@ringo 22 183 Del Skrevet 17. Januar 2005 Del Skrevet 17. Januar 2005 Hepp, I helgen testet to av våre argeste konkurenter formen mot lag fra Elitenivå. KIL viste at de var i rute med en fin fin 2-0 seier over LSK. KIL gikk ut i 100 og dominerte 1. omgang mot et noe reserve/nykommerpreget LSK, utover i 2. omgang satte LSK inn flere av sine faste 1. lagspillere og tok gradvis over kontrollen uten at de maktet å score mål. Fokus i vinger før denne sesongen er hurtigere og mer direkte angrepsspill, noe de selv mener de fikk vist frem i denne kampen mot LSK. I Sogndal startet SIF i en offensiv 424 formasjon da de møtte Arne Erlandsens IFK. Det snakkes allerede om "nye" sogndal med profiler som Terje Flugheim (Midtstopper), Joel Cedergren (Sentral midtbane) og John Olyusegum Adeosan (Midtstopper). De holdt det svenske storlaget til en et uavgjort resultat etter både å ha ligget under og ledet. Offensivt fokusert og godt organisert er ord som brukes for å beskrive årets Sogndallag. Jeg kommer tilbake med mer stoff om våre argeste konkurrenter utover våren! @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pjalle Nøtt 66 Del Skrevet 17. Januar 2005 Del Skrevet 17. Januar 2005 Et lite kampreferat fra IFK for de som måtte være interessert Så var säsongspremiären avklarad. 2-2 (1-0) borta mot norska Sogndal. Niclas Alexandersson kvitterade strax före slutsignalen. Så var den första matchen för Blåvitt 2005 genomförd. I Sognahallen spelade IFK Göteborg och Sogndal oavgjort i "unionskampen" (100 år efter unionsupplösningen mellan Sverige och Norge). Blåvitt var både i över- och underläge i 90 premiärminuter. Magnus Johansson gav gästande göteborgare ledningen precis innan pausvilan. George Mourad ordnade den straff som "Ölme" slog in. - Första halvlek var okej från vår sida, rapporterar tränare Arne Erlandsen på telefon från vårt grannland. I andra halvlek både kvitterade (Håvard Flo) och vände (Kim Rune Hellesund) det norska division I-laget, som fick lämna Tippeligan i höstas. - Andra halvan var betydligt sämre för vår del, fortsätter Arne. Niclas Alexandersson såg dock till att det inte blev förlust i årets första match. Med ett par minuter kvar att spela kunde "Alex" slå in 2-2, sedan Håkan Mild spelat fram honom. Erlandsen: - En match med mycket varierande insatser från våra spelare. Hjalmar Jonsson är den spelare som ska lyftas fram lite extra. Totalt sett är 2-2 rättvist, men naturligtvis inget resultat vi är nöjda med. Både Stefan Selakovic (ersatte George Mourad efter en dryg timme) och Adam Johansson (spelade sista fem istället för Magnus "Ölme" Johansson) fick debutera i blåvit tröja. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Henrik H 0 Del Skrevet 17. Januar 2005 Del Skrevet 17. Januar 2005 Skumle saker. Hva betyr det om stabæk spiller dritdårlig mot Ham-Kam?? At vi ikke har grepet på motstanderne?? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pjalle Nøtt 66 Del Skrevet 18. Januar 2005 Del Skrevet 18. Januar 2005 Jeg var veldig uenig når det ble ymtet noe om det i fjor, men det oppkjøringen var desverre en god pekepinn på hva som ville skje Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 183 Del Skrevet 18. Januar 2005 Del Skrevet 18. Januar 2005 Hepp, Vi bør nok ta treningskampsresultatene mer på alvor enn vi gjorde i fjor! Men LSk tok sølv uten å ha vunnet en eneste treningskamp og KIL rykket ned etter å ha tapt en eneste treningskamp, så noe fasitsvar gir det ikke. Når det gjelder den første treningskampen mot Ham-Kam tror jeg ikke vi skal ha noen forhåpninger hverken i den ene retningningen eller den andre. JJ har sagt at han skal rulle på possisjonene frem til La Manga. En digresjon dog, legg merke til Starts fremgang i treningskampene. Start startet sesongoppkjøringne i November og har kjørt hardt siden da. De er mye lenger fremme en konkurentene. Jeg spår at Start vil bli vårets lag for så å falle av mot høsten.... @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 2 008 Del Skrevet 18. Januar 2005 Del Skrevet 18. Januar 2005 Jeg spår at Start vil bli vårets lag for så å falle av mot høsten.... @ringo 22604[/snapback] Mens jeg spør at Start begynner å falle av i mars, og muligens ikke blir et lag vi møter i TL 2006... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Freak Magnet 185 Del Skrevet 24. Januar 2005 Del Skrevet 24. Januar 2005 Kampene på La Manga er klare: Torsdag 3. mars: Sogndal - Stabæk klokken 18.30 Mandag 7. mars: Stabæk - Kongsvinger klokken 18.30 Torsdag 10. mars: Sandefjord - Stabæk klokken 16.00 Dette blir en alvorlig test på hvordan vi ligger ann i forhold til våre antatt argeste konkurrenter. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Freak Magnet 185 Del Skrevet 31. Januar 2005 Del Skrevet 31. Januar 2005 Sandefjord vinner kamper og forsterker laget Skulle så gjerne sett en liste med spillere som "hospiterer" hos oss også...... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 183 Del Skrevet 31. Januar 2005 Del Skrevet 31. Januar 2005 Hepp, en 20 årig spiller med en sesong i en uruguyansk toppserieklubb er ikke nødvendigvis en forsterkning... Sandefjord har hentet mange spillere, men det er ikke en eneste klassespiller blant dem. De setter stor lit til Tom Kristoffersen som rett nok spillte en god del kamper på venstre Backen til LSK i fjor, men som kun har vært reserve/nødløsning på Åråsen de siste 2-3 sesongene. Vi får se hvordan de gjør det i treningskampene fremover, men per i dag holder jeg ikke sandefjord blandt det 3-4 hardeste konkurrentene våre.... @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Freak Magnet 185 Del Skrevet 31. Januar 2005 Del Skrevet 31. Januar 2005 Hepp, en 20 årig spiller med en sesong i en uruguyansk toppserieklubb er ikke nødvendigvis en forsterkning... Sandefjord har hentet mange spillere, men det er ikke en eneste klassespiller blant dem. De setter stor lit til Tom Kristoffersen som rett nok spillte en god del kamper på venstre Backen til LSK i fjor, men som kun har vært reserve/nødløsning på Åråsen de siste 2-3 sesongene. Vi får se hvordan de gjør det i treningskampene fremover, men per i dag holder jeg ikke sandefjord blandt det 3-4 hardeste konkurrentene våre.... @ringo 23584[/snapback] Det er godt å se at du fortsatt har tro på Laget. Jeg for min del begynner og lure på om Sandefjord heller ikke er blant de hardeste konkurrentene våre, på nedre halvdel. 2 spillere er bedre ingen spillere (gammelt Pompel og Pilt uttrykk i omskrevet versjon) Pessemist....jeg...??? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 1. Februar 2005 Del Skrevet 1. Februar 2005 Når vi skriver om skremmeskudd.. Kanskje ikke for oss, men for brann.. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=264880 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 1. Februar 2005 Del Skrevet 1. Februar 2005 Det er mye mas med han.... husker ikke helt hva han heter.. Men han er ihvertfall skadet. Skal han følge en annen norsk wimbledon stjerne? Legge opp som andreas lund? Hareide er ihvertfall bekymret. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=265104 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå