Markus 5 Del Skrevet 18. Januar 2005 Del Skrevet 18. Januar 2005 Han legger det ut forsiden til stabak.no snart... Når @ringo er bekymret ble plutselig jeg litt bekymret også. Hva skjer forresten på sponsor siden, blir Nordea med oss videre ? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 18. Januar 2005 Del Skrevet 18. Januar 2005 På tide med litt edruelighet her... 1. Det er trist at Aalbu slutter. De møtene jeg har hatt med ham har etterlatt et inntrykk av en intelligent og oppegående kar, som absolutt så hvor skoen trykket i Stabækleiren. Han var blant dem som stilte kritiske spørsmål til taktikk og satsning i fjor. Han ble ikke tilstrekkelig hørt. Det virket på ingen måte som om han fikk "frie tøyler" som sportssjef, selv ikke innenfor de begrensede økonomiske rammer klubben hadde. 2. Han har fått tilbud om halv lønn. Det sier seg selv at det er et tilbud om en annen stilling enn den som ble forespeilet ham. 3. Som jeg indikerer i punkt 1 kan det være flere årsaker enn lønn som gjør at han går. Jeg tror at "hvem er sjefen" artikkelen i Aftenpoften i fjor traff spikeren på hodet. Det er mange sterke personligheter i systemet, utrolig mange synsere om fotball og klubbdrift og ansvarslinjene har verken vært klare eller konsekvente. 4. SF er svekket etter at Aalbu har forlatt skuta. Det er nok ikke bare rotter som forlater et synkende skip, gitt. De smarteste gjør det også... 5. FAEN! 6. Jeg håper dette innebærer størst mulig makt og handlefrihet til treneren, som faktisk sitter med det sportslige ansvaret når alt kommer til alt. 7. Så får Allah gi JJ styrke og innsikt... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 18. Januar 2005 (endret) Del Skrevet 18. Januar 2005 (endret) Dette er utrolig trist!! Hadde stor tro på Aalbu, men "dobbel-jobben" med Schevlan tatt i betraktning er det kanskje ikke så dumt. Vi får ihvertfall håpe pengene blir brukt til noe fornuftig. Nå slipper vi kanskje maset om for mange kokker og Schevlan kan konsentrere seg fullt og helt om HANS jobb. Aalbu har gjort en god jobb dette halve året, men det er alikevel synd han ikke blir med videre..¨ Forza Stabæk!! Endret 18. Januar 2005 av Blaaereennblaaest Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 18. Januar 2005 (endret) Del Skrevet 18. Januar 2005 (endret) Har vært på treningen i dag, derfor ingen innlegg i denne debatten før nå. 1) Ikke ta av 2) Aalbu fortsetter i sportslig utvalg 3) Han benyttet også anledningen til å bli medlem i Stabæk Support 4) Vi kan ikke ha to sporssjefer silk vi har hatt det siden i sommer. Stabæk har ikke klart å løse den floken. Aalbu følte dette måtte løses og er av den oppfatning at "last inn - first out" er et fair prinsipp. 5) Stabæk Support har blitt orientert om bakrunnet for beslutningen skriftlig og muntlig. Vi har styremøte i morgen og da får resten av styret all info jeg har fått i dag. 6) Dette skjedde før spillerne fikk beskjed. De fikk vite ting kl 11.30 på treninga i dag. Dessverre lekker Stabæk som vanlig som en sil. Om det er Aalbu's feil eller noen andre vet jeg ikke, men det er selvsagt drit irriterende at slikt står i media først. 7) Aalbu sa blant annet følgende til meg i dag: "det vi trenger ikke flere spiller og færre sjefer" 8) Hvem som overtar vet jeg ikke, men det ligger soleklart i kortene at det blir Schelvan Selvsagt er dette veldig uheldig. Jeg synes ikke dette er noen god nyhet, selv om ledelsen i Stabæk prøvde å se det positive i det. Men timingen er ikke så gæren. Dette er vel det beste tidspunktet en slik nyhet kunne komme på. PS. Nordea er med videre, men ikke som hovedsponsor Endret 18. Januar 2005 av Rich Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
apk 16 Del Skrevet 18. Januar 2005 (endret) Del Skrevet 18. Januar 2005 (endret) Enig at timingen ikke er så dårlig. Det vil si; nesten alle andre tidspunkter hadde vært værre! Nå skjer det etter at treneren er på plass, men før oppkjøringen til neste sessong tar til for fullt! :-) Veldig positivt at han fortsetter i sportsutvalget og melder seg inn i $$! Bare så dumt det ikke kommer like godt frem helt fra nyheten blir kjent, slik at vi nå har 4 forumsider med oppgulp (meg selv inkludert, unnskyld) og diverse nettartikler i landets aviser som ikke akkurat er positivt ladet! Endret 18. Januar 2005 av apk Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 18. Januar 2005 Del Skrevet 18. Januar 2005 Hepp, Takk for oppklaringen Rich! Det er trist med det negative fokuset en sånn sak fører med seg, men vi lever godt videre! Kan du bringe godt nytt fra treningene? Trenere Tryggvi fortsatt med oss? Så du noe til disse nigerianerene? @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonje 0 Del Skrevet 18. Januar 2005 Del Skrevet 18. Januar 2005 Det er dumt at ikke all info kommer via de riktige organene (her Stabæk Fotball), men uansett så ville nok våre første reaksjoner vært som de var. Hva diverse andre nettaviser ol. skulle komme til å skrive om saken er ikke noe vi kan gjøre noemed. Det eneste er at vi kan slå oss til ro med at Stabæk igjen er nevnt i media. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 2 008 Del Skrevet 18. Januar 2005 Del Skrevet 18. Januar 2005 Har vært på treningen i dag, derfor ingen innlegg i denne debatten før nå. 22691[/snapback] Og du kan melde hva fra dagens trening? Tryggvi? Andre på prøvespill? Nigerianere/svensker? 7) Aalbu sa blant annet følgende til meg i dag: "det vi trenger ikke flere spiller og færre sjefer" 22691[/snapback] Var han full?? PS. Nordea er med videre, men ikke som hovedsponsor 22691[/snapback] I år? Trodde Nordeakontrakten gikk videre. Har vi noen ny hovedsponsor? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sigurdlk 50 Del Skrevet 18. Januar 2005 Del Skrevet 18. Januar 2005 Ragnar????? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gizzy Slugger 2 Del Skrevet 18. Januar 2005 Del Skrevet 18. Januar 2005 Hade bra Aalbu, men har du noen gang vært her. Siste ukene har blitt brukt på hoppere og ikke nye spiller, du har utbelitt fra samtlige partner møter (både $$ og sponsor) du sa du skulle komme på. Du rotter deg sammen med en gjeng snyltere i UNICORN som aldri har tjent en ærlig krone.l Nei detta var go nyheter Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kjakan 0 Del Skrevet 18. Januar 2005 Del Skrevet 18. Januar 2005 Det er dumt at ikke all info kommer via de riktige organene (her Stabæk Fotball), men uansett så ville nok våre første reaksjoner vært som de var. Hva diverse andre nettaviser ol. skulle komme til å skrive om saken er ikke noe vi kan gjøre noemed. Det eneste er at vi kan slå oss til ro med at Stabæk igjen er nevnt i media. 22697[/snapback] Der er du inne på noe jeg er litt redd for. Stabæk er, som de fleste foppallklubber, avhengig av medias oppmerksomhet, siden onklene våre er så gniene (kanskje derfor de har ræva full av penger) og penga kommer fra sponsorer. Nå er Martin, Stian og Aalbu ute. Hvem gidder VG nå å skrive om? I medias øyne er det ikke mange profiler igjen, bortsett fra Ingo. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 2 008 Del Skrevet 18. Januar 2005 Del Skrevet 18. Januar 2005 Ragnar????? 22700[/snapback] Jepp. Ragnar!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 18. Januar 2005 Del Skrevet 18. Januar 2005 Næss? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 2 008 Del Skrevet 18. Januar 2005 Del Skrevet 18. Januar 2005 Nei. Viking. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sigurdlk 50 Del Skrevet 18. Januar 2005 Del Skrevet 18. Januar 2005 Viking Næss? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 18. Januar 2005 Del Skrevet 18. Januar 2005 Montèr Ragnar Næss Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 18. Januar 2005 Del Skrevet 18. Januar 2005 nå ble jeg jævlig mye smartere... det eneste jeg ble sikker på er at drakta jeg kjøper i år ikke skal forsøples med reklame logoer... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 2 008 Del Skrevet 18. Januar 2005 Del Skrevet 18. Januar 2005 nå ble jeg jævlig mye smartere... 22728[/snapback] Godt vi kan klare opp ting for deg...:-) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 18. Januar 2005 Del Skrevet 18. Januar 2005 Jeg reagerer med sjokk og vanntro. Men på et førstehjelpskurs lærte jeg at det ikke heter sjokk lenger, men sirkulasjonssvikt. Samtidig prøver jeg å unngå ordet vanntro etter flodbølgekatastrofen. Derfor reagerer jeg med sirkulasjonssvikt. Det beste med Aalbu var at vi fikk inn nye impulser i organisasjonen. Det kan virke som om gamlekara i stabækledelsen ikke har ønsket noen nye impulser. Ja-ja. Bare vi rykker direkte opp og vinner serien til neste år og CL i 2007, er det greit for meg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 18. Januar 2005 Del Skrevet 18. Januar 2005 Hepp, Takk for oppklaringen Rich! Det er trist med det negative fokuset en sånn sak fører med seg, men vi lever godt videre! Kan du bringe godt nytt fra treningene? Trenere Tryggvi fortsatt med oss? Så du noe til disse nigerianerene? @ringo 22696[/snapback] Nigerianeren kommer visst først neste mandag. Tryggvi har dratt tilbake til Sverie (for å pakke?). Status på han er at Stabæk vil ha ham, Han vil til Stabæk og ÖIS vil ikke ha ham. (De brukte han forøvrig som kant i 4-4-2. At det ikke var noen suksess kunn vi ha fortalt dem på forhånd) Med det utgangspunktet bør vel Tryggvi komme i boks Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 999 Del Skrevet 18. Januar 2005 Del Skrevet 18. Januar 2005 Med det utgangspunktet bør vel Tryggvi komme i boks 22736[/snapback] Det bør være en stor boks. Kan ikke ha vår nye storscorer trøkket ned i en ussel papp-boks. Tror forresten Tryggvi - Veigar på topp kan bli sykt bra. Evt. Veigar hengende bak Tryggvi og en ny target spiss. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 18. Januar 2005 Del Skrevet 18. Januar 2005 Har vært på treningen i dag, derfor ingen innlegg i denne debatten før nå. 22691[/snapback] Og du kan melde hva fra dagens trening? Tryggvi? Andre på prøvespill? Nigerianere/svensker? 7) Aalbu sa blant annet følgende til meg i dag: "det vi trenger ikke flere spiller og færre sjefer" 22691[/snapback] Var han full?? PS. Nordea er med videre, men ikke som hovedsponsor 22691[/snapback] I år? Trodde Nordeakontrakten gikk videre. Har vi noen ny hovedsponsor? 22698[/snapback] Sorry en liten skriveleif. Han det jeg hørte han si var selvsagt - det Stabæk trenger er flere spillere og færre i adminstrasjonen. Når det gjelder Nordea så gikk avtalen ut 31.12.04. De er med videre, men visstnok ikke som hovedsponsor. Men de blir en av de store sponsorene uansett Ellers så var det visstnok NRK som brøt en avtale og slapp nyheten for tidlig. Vanskelig for meg å være på treningen og nettet samtidig. Jeg fikk vite om dette først fra Tonje kl 10:30 og ti minutter senere ringte Aalbu selv. Siden alt var ute syntes jeg det var viktigere å prøve å samle mest mulig fakts istedet for å rushe til en PC. Aalbu var litt sår fordi han hadde fått endel "jævla sviker" sms'er. Kanskje lurt at folk søker litt mer info enn nrk.no før man kliner til.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jokke 48 Del Skrevet 18. Januar 2005 Del Skrevet 18. Januar 2005 må innrømme at jeg sendte han en ganske kress mail, men jeg sa unnskyld med en gang jeg fikk vite hva som hadde skjedd. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 18. Januar 2005 Del Skrevet 18. Januar 2005 må innrømme at jeg sendte han en ganske kress mail, men jeg sa unnskyld med en gang jeg fikk vite hva som hadde skjedd. 22742[/snapback] he he. Jeg sa til han at burde være mer sår hvis ingen brydde seg seg Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Del Skrevet 18. Januar 2005 Del Skrevet 18. Januar 2005 det er på tide synes nå jeg. Som den våkne leser har fått med seg så var jeg skeptisk til Aalbu allerede i oktober/november. Begynner egentlig å bli skeptisk til hele Aalbu jeg.. All fokusen på hoppuka + diverse enkeltrenn har bare gjort meg enda mer frustrert, men har latt være å kommentere det da jeg fikk mye hets fordi jeg var skeptisk til Aalbu. Det har vært nevnt at han er jordnær, og det er han for all del. Han virker som en veldig hyggelig og positiv fyr. Men han er fortsatt PRkåt deluxe, og vil i media så ofte som mulig. Når man er sports direktør i en 1. div klubb er man ikke nok på tv eller i dagspressen så da må han finne seg noe som gir mer pressedekning. Det skulle ikke forundre meg om han snuser etter en annen sportsdirektør stilling i en TL klubb.. Dette er et klokt valg av stabæk/aalbu, da ingen parter villa ha vært fornøyd med Aalbu som sportssjef i 1.div. Kommer vi opp igjen, og klarer å etablere oss i topp 3-4 så er jeg åpen for en gjennintredelse, men ikke før det. Ære være Stabæk. E. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 18. Januar 2005 Del Skrevet 18. Januar 2005 All fokusen på hoppuka + diverse enkeltrenn har bare gjort meg enda mer frustrert, men har latt være å kommentere det da jeg fikk mye hets fordi jeg var skeptisk til Aalbu. 22751[/snapback] Dette var jo, som diskutert før, et sparetiltak. Aalbu tok ut lønn hos NRK isteden og ikke fra Stabæk. Synes man skal ta av seg hatten for det jeg da.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PerS 940 Del Skrevet 18. Januar 2005 Del Skrevet 18. Januar 2005 Jeg har tidligere bidratt med et imponerende innlegg vedr. Aalbu, Sigurd Pettersen og hoppkanten, men må bare føye til at vi med dette antagelig ikke havner i den famøse milliardsprekk-klubben - representert ved Celina og Devold. Alle monner drar. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 235 Del Skrevet 19. Januar 2005 Del Skrevet 19. Januar 2005 Er det noen her som har gått gjennom listen over administrasjon i Stabæk? Det er vel ikke spesielt pussig at færre folk blir involvert nå vi skal spille i første divisjon neste år. Hvilken handlekraft tror dere vi får når vi har kjørt høy sigar med full Champions League bemanning i adm. gjennom hele 2005 og trenger flere spillere i Tippeligaen neste år. Jeg synes det er forståelig og helt greit at Jan Erik gir seg på dette tidspunktet. Han hadde kanskje håpet at noen andre slanket budsjettet før/for ham, men dog.. Vi kan vel ikke klamre noen for at de selv forstår at én, pluss enda en, faktisk er to. Det burde ikke være noe mål å toppe underskuddet for hvert år som går! Jeg synes at en del av reaksjonene her har vært på ape nivå - og til og med disse kaller seg nå en klan. Ha en strålende dag alle sammen ! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 19. Januar 2005 Del Skrevet 19. Januar 2005 Visste det hadde skjedd noe. Har sovet fra fredag til nå og ikke vært på nett eller sett nyheter. Skjønte ikke stort igår kveld når jeg fikk en sms med: HAHAHAHA, alle stikker fra Stabæk. Dere rykker aldri opp igjen. jaja.. Synes det er helt greit at han slutter. At media blåser opp saker og skriver det de vil er vel ikke noe sjokk. Nå vil jeg ha nye spillere på plass. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 999 Del Skrevet 19. Januar 2005 Del Skrevet 19. Januar 2005 - Er Stabæk egentlig gode nok til å rykke opp igjen på sparket, Aalbu? - Ikke pr i dag. Med de rette forsterkningene er jeg overbevist om at de vil klare det. Men det er ikke gjort i en håndvending, understreker han. Ehhh. Det var vel ikke særlig koselig sagt Aalbu. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå