atleten 1 675 Del Skrevet 19. Januar 2005 Del Skrevet 19. Januar 2005 Jeg tror vi er gode nok jeg da. På lik linje som at LFC er gode nok til å vinne FA-cupen. (Les: Uten uflaks skal vi nok klare å komme blant de 2-3 beste.) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
KongKjakan 4 Del Skrevet 19. Januar 2005 Del Skrevet 19. Januar 2005 Kritiske spillere Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kjakan 0 Del Skrevet 19. Januar 2005 Del Skrevet 19. Januar 2005 I Aftenposten idag sier Aalbu følgende som fikk meg til å sette brødskorpa i halsen: "Den økonomiske situsajonen i klubben var en helt annen enn den jeg var forespeilet." Hvordan i svarteste huleste er det mulig å rote mer enn styret i klubben vår? Var det noen som løy Aalbu-gutten rett opp i trynet og lovte ham ubegrensede antall nye spellere fra øverste hylle? Kan noen bekrefte at det er det gjort så mye opprenksninger i adm nå at vi kan forvente at det stabililserer seg fra den kanten? Eller er det virkelig sånn at toppfoppallen krever at cowboyer styrer skuta fordi det egentlig er helt umulig å hegnge med i toppen med en økonomi som faktisk henger på greip? Og den tilsynelatende edruelige Ringo nevnte i en bisetning i et annet innlegg at han er redd for om pengebruken iår krever et urealistisk høyt publikumsoppmøte i 1.div. Huff, nå datt jeg av stolen også. I tillegg til at jeg er så alvorlig bekymret at det begynner nå virkelig å gå utover min psykiske helse. Akk ja. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 538 Del Skrevet 19. Januar 2005 Del Skrevet 19. Januar 2005 Har nok også vært en lang feide mellom Schelvan og Aalbu dette og Schelvan fikk bli! Framtidas mann?? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 19. Januar 2005 Del Skrevet 19. Januar 2005 Hepp, Vi skal ikke male fanden på veggen, men likevel være realistiske. Den økonomiske situasjonen i klubben vår er kritisk. Aalbu ble ikke lovet gull og grønne skoger av "lure" ledere, de var heller ikke klar over hvor dårlig stillt det var økonomisk. Det er i grunnen litt mer bekymringsfullt fordi det viser at ledelsen ikke har kontroll på den økonomiske situasjonen i klubben. Det MÅ gjøres en skikkelig opprydding og en grundig jobb med å bringe kostnadene under kontroll! Men etter hva jeg forstår så er det mangel på penger i hele Stabæk systemet og ikke bare i Stabæk fotball. Det tyder på at det finnes en ukultur i hele klubben som vi må til livs dersom vi skal ha håp om å stabilisere oss på det nivået vi ønsker. Når det gjelder inntektsbudsjettet for neste år så har det vært brukt mye tid på det. Jeg håper at de har vært nøkterne med anslagene for publikumstall, men er ikke sikker på det. Mye avhenger av de sportslige fremgangene våre, men jeg personlig tror vi skal være godt fornøyd med et gjennomsnittlig publikumstall på rundt 1600 tilskuere neste år. Det er selvsagt mulig jeg tar feil (Jeg håper det), men jeg er pessimist av natur. Derfor synes jeg at et inntektsbudsjett på 21 - 23 mill høres noe høyt ut. Derimot skal vi glede oss over noen andre ting, som at to av våre spillere er tatt ut på G17, at to av våre spillere gjør det bra på U21 og at vi har spillere som er aktuelle for G19. Så får vi håpe at våre nye og gode trener JJ får rammebetingelser som gjør det mulig for ham å gjøre jobben han er hentet til klubben for å gjøre, nemlig sikre opprykket og skape fundamentet for nye sesonger i toppen av Norsk fotball. @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonje 0 Del Skrevet 19. Januar 2005 Del Skrevet 19. Januar 2005 Her er det mye klokt i det @ringo skriver. Først og fremst at vi skal se det possitive i sportslig framgang og at vi har fått en meget klok trener. Så må vi heller bare konstantere at klubbens økonomi og ledelse må ta på seg endel av skylda både for nedrykk, uproff håndtering av Gaute Larsen og at Aalbu velger å si opp sin stilling. Nedrykket fordi det ikke har vært penger til å hente spillere som kunne sørge for at vi holdt oss i tippeligaen. Det er jo tydelig også gjort endel ikke fullt så gode løsninger med hensyn på disponering av ressurser. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 2 008 Del Skrevet 19. Januar 2005 Del Skrevet 19. Januar 2005 , men jeg personlig tror vi skal være godt fornøyd med et gjennomsnittlig publikumstall på rundt 1600 tilskuere neste år. 22778[/snapback] Er det noen som vet hvor mange sesongkort som er solgt til nå? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonje 0 Del Skrevet 19. Januar 2005 Del Skrevet 19. Januar 2005 Nei det har vi vel ikek tall på, men $$ selger sesongkort som aldri før. Salget går mye rasker enn tidligere og vi nærmer oss allerde samme antall solgte kort som 2004 og enda et det 3 måneder til vi kan telle opp. Det kommer stadig helt nye folk til oss og flere enn tidligere ønsker seseongkort. Stabæk melder om at interessen er stor, større enn før og at folk ønsker å støtte opp slik de alltid har gjort. Salget går omtrent som tidligere (etter det jeg har hørt). Erfaring fra tidligere er at først når sesongstarten nærmer seg for alvor får folket somlet seg til å gjøre årets investering. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 19. Januar 2005 Del Skrevet 19. Januar 2005 Hepp, Det er fotballfeber i det ganske land! I årets første treningskamp trakk FFK 1500 tilskuere, det var over 700 tilskuere i Kongsvingerhallen sist helg, hele 700 tilskuere så sogndal mot IFK (Det er mer enn 10% av befolkningen i sogndal det!). Så det kan jo hende at mitt forsiktige publikumsestimat blir gjort til latter og skamme. (Ingen ting ville gledet meg mer!) @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kjakan 0 Del Skrevet 19. Januar 2005 Del Skrevet 19. Januar 2005 Hepp, Det er fotballfeber i det ganske land! I årets første treningskamp trakk FFK 1500 tilskuere, det var over 700 tilskuere i Kongsvingerhallen sist helg, hele 700 tilskuere så sogndal mot IFK (Det er mer enn 10% av befolkningen i sogndal det!). Så det kan jo hende at mitt forsiktige publikumsestimat blir gjort til latter og skamme. (Ingen ting ville gledet meg mer!) @ringo 22783[/snapback] Da satser vi på 10% av kommunens befolkning til treningskampen på Kadda 5. februar! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonje 0 Del Skrevet 19. Januar 2005 Del Skrevet 19. Januar 2005 Ja det høres ut som en god ide. Fritt for ikke å stå på den provisoriske tribunen der de få VIF tilhengerene stod under en køppkamp i sommer..... Forøvrig så skal du ikke se bort i fra at det kan bli trangt om plassen på den kampen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
apk 16 Del Skrevet 19. Januar 2005 (endret) Del Skrevet 19. Januar 2005 (endret) Schelvan skal være både daglig og sportslig leder! Mer ansvar for Schelvan Er han laks? Stabæk overadministrert? Endret 19. Januar 2005 av apk Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 19. Januar 2005 Del Skrevet 19. Januar 2005 Altså, sportslig leder daglig. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
I A Hagen 19 Del Skrevet 19. Januar 2005 Del Skrevet 19. Januar 2005 Altså, sportslig leder daglig. 22808[/snapback] Bra Sagt! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
OEO 72 Del Skrevet 19. Januar 2005 Del Skrevet 19. Januar 2005 Altså, sportslig leder daglig. 22808[/snapback] Bra Sagt! 22810[/snapback] Hvis vi daglig leder sportslig, rykker vi opp!!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 19. Januar 2005 (endret) Del Skrevet 19. Januar 2005 (endret) Da satser vi på 10% av kommunens befolkning til treningskampen på Kadda 5. februar! Blir vel rundt 10 000 det? Endret 19. Januar 2005 av Blaaereennblaaest Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
palau 0 Del Skrevet 19. Januar 2005 (endret) Del Skrevet 19. Januar 2005 (endret) PS. Nordea er med videre, men ikke som hovedsponsor 22691[/snapback] Og det betyr???????? Reduksjon av innsats og prioritet (og KRONER) sammenlignet med tidligere år? Er det ny hovedsponsor, og hvem i så fall??? .... mer og mer bekymret for den SANNE økonomiske sit i klubben...... Endret 19. Januar 2005 av palau Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
palau 0 Del Skrevet 19. Januar 2005 Del Skrevet 19. Januar 2005 Trist nyhet : javel. ¨Dårlig timing" : ja,, men det hadde vært verre nærmere sesongstart Han etterlater ikke et stort hull, men for egen del er jeg overbevist om at han har mye mer kompetanse enn det som ellers er i Stabækontoret for tiden. Både når det gjelder coaching, struktur, blikk for detaljer, evnen til å motiver, innsikt i problem/konflikløsning og kompetanse på det å drive toppidrett. Verken Schelvan, Ingo, Loe eller Schultz har noen som helst egenerfaring med toppidrett. Det bekymrer. Men det veier opp LITT med JJ (og en viss supplering fra Flem og Belsvik). Jeg tror Stikka sier noe klokt: På tide at noen og enhver tenker igjennom rolle og funksjon i klubben. For egen del mener jeg omtrent slik: - La Schultz jobbe videre. Nøktern, krevende og målrettet. Lite toppidrettskompetanse men bra på business. Styrke for klubben - Ingo: Inspirator, motivator, "selger" av klubb og galskap. Hans bankende hjerte, idemangfold og totale engasjement må vi aldri skusle bort. Men administrasjon, plan og orden... det er ikke Ingos sterkeste side. - Schelvan: Nå er det på tide med skifte! Nisse på lasset fra 95. Da hadde klubben få andre alternativer. Ut av kontoret, og la han heller få blomster og Hall of Fame eller noe for lang og tro tjeneste. Sportslig er han på etterskudd. Han forvalter mer enn han skaper. - Loe: Herlig formuleringsevne. Så lenge fyren orker (imponert over hans seige vilje) la han ofr all del sitte i posisjon. Klok og reflektert. - Belsvik og Flem: tja.............. de får vise resultater eller fiasko før vi konkluderer. Men jeg er hyperskeptisk. Spesielt til Belsvik. Flem har tross alt BLØDD for de Blaa... lenge. Og er modell for fightervilje jeg elsker. - JJ: Gi mannen økonomiske og sportslige muligheter. OG fullmakter til å være sjef! Da er investeringen i ham en veldig bra greie.. men ikke la han føle at det henger "Schelvaner" og "Ingoer" og "jensenser" og hva de heter i horn på veggen. GI JJ full tillit, gi ham penger til spillerkjøp.......la ha ha det sportslige totalgrepet.. Så skal vi se.. om ikke vi stiger til himmels igjen i løpet av 2005 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 19. Januar 2005 Del Skrevet 19. Januar 2005 Verken Schelvan, Ingo, Loe eller Schultz har noen som helst egenerfaring med toppidrett Følger vi vanlige definisjoen så har vel Schelvan drevet med toppidrett i mer enn 10 år.... Når det seg sagt så kan man jo stille spørsmål ved hvor lenge man skal kunne leve på at man hentet Chippen og Tobbe til klubben. Men han har jo sjansen nå til å trylle frem noen nye gode spillere. La oss håpe det skjer kjapt Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
reader 0 Del Skrevet 19. Januar 2005 Del Skrevet 19. Januar 2005 Schelvan har nok en ennå lengre historie enn som så, slik Rich også påpeker. Skal ikke påstå jeg "husker" rett, men det er vel ikke langt unna at han spilte i Blaatt allerede de første årene jeg selv ble Blaa. Og det er for veldig mange (og i blant også for meg selv) veldig, veldig lenge siden. Noterer med en viss sorg at dette medium på linje med det meste av media generelt er ganske så opptatt av å kutte hoder. De som går selv kutter man hodet av, og for de som ikke gjør det står det opptil flere i kø med en "hjelpende hånd". Men det blir vel lett slik når de positive nyhetene og hendelsene glimrer med sitt fravær. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PerS 940 Del Skrevet 19. Januar 2005 Del Skrevet 19. Januar 2005 Fullstendig irrelevant, men jeg husker ennå Schelvans skuddfot på Jarmyra i 1972/73. Han skjøt hardt etter den tidens standard. Veldig hardt - og for Stabæk. Han var et forbilde for oss ØB-kara - dengang. Hilsen neandertaler Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Del Skrevet 19. Januar 2005 Del Skrevet 19. Januar 2005 Hvis vi kan dra paraleller til RBK. Hvilke toppidrettserfaring har Skutle? Mannen som henter inn spillere til RBK? Schelvan har hentet inn relativt mange spillere som har vist seg veldig viktige for oss, helt opp til kjøpsstopp etter chippen grunnet økonomiske grunner. Har ikke mistet troen på han. E. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 538 Del Skrevet 20. Januar 2005 Del Skrevet 20. Januar 2005 Den lille utfordringen er vel heller Schelvans siste scoop i 2004 - Veigar og Mads. Alle penga ble vel satset på disse to som var langt unna formen... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 20. Januar 2005 Del Skrevet 20. Januar 2005 Veigar og Mats ble vel kun betalt av "investorer" og ikke Stabæk? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 20. Januar 2005 Del Skrevet 20. Januar 2005 Husker foresten av folk var skuffet over Peter Sand's første sesong i klubben. Vi gav ham ett år til, så ble han godtatt. Gi Mats og Veigar ett år til. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
OEO 72 Del Skrevet 20. Januar 2005 Del Skrevet 20. Januar 2005 Når det gjelder Flem, så er han sjef for anlegg og IT. Trenger vi det? Driften av anlegget er det kommunen som tar seg av enn så lenge og Blue Dream Arena er et eget selskap. Når det gjelder IT så ser jeg ikke behovet for en IT sjef i en så liten "bedrift" som Stabæk er. Synes Flem absolutt er en mann vi bør beholde, men synes han burde ha en stilling relatert mer mot det sportslige. Bytt ut Belsvik med Flem, og spar en stilling der!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 20. Januar 2005 Del Skrevet 20. Januar 2005 Vi betaler vel ingenting for Belsvik, han blir vel lønnet som spillerutvikler??? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 2 008 Del Skrevet 20. Januar 2005 Del Skrevet 20. Januar 2005 Når det gjelder Flem, så er han sjef for anlegg og IT. Trenger vi det? 22877[/snapback] Flem har jeg fått inntrykk av er litt alt-mulig-mann på huset. Og det trenger vi jo. Særlig en alt-mulig-mann som også kan snøre på seg skoene og gi julig på trening... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonje 0 Del Skrevet 20. Januar 2005 Del Skrevet 20. Januar 2005 Belsvik er vel i utgangspunktet 50% fra STabæk og 50% fra NFF eller noe. Hvertfall en elelr annen fordeling. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå