minstemann risan 0 Del Skrevet 22. Oktober 2002 Del Skrevet 22. Oktober 2002 Er det noen som går med en låtskriver / tekstforfatter spire i seg ? Trenger innspill, sangideèr og tanker rundt det å få til en (og flere) Stabæk cd`er. Kom med det dere har, resten har vi tilgjengelig. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Henrik 2 281 Del Skrevet 22. Oktober 2002 Del Skrevet 22. Oktober 2002 Dette er noe jeg også har snakket varmt for. Prøvde med en "annonse" i Alltid, Uansett hvor jeg etterlyste hobbymusikere i Stabækmiljøet. Fikk dessverre ingen svar. Men det er ingen tvil om at vi trenger flere Stabæksanger, aller helst noe som kan minne om Håvard Lilleheies "Samma for meg", Norges beste fotballsang! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 22. Oktober 2002 Del Skrevet 22. Oktober 2002 Dette er noe jeg også har snakket varmt for. Prøvde med en "annonse" i Alltid, Uansett hvor jeg etterlyste hobbymusikere i Stabækmiljøet. Fikk dessverre ingen svar. Men det er ingen tvil om at vi trenger flere Stabæksanger, aller helst noe som kan minne om Håvard Lilleheies "Samma for meg", Norges beste fotballsang! Og "Bodø Glimt førrrr eeeeevig...." er jævlig bra. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 22. Oktober 2002 Del Skrevet 22. Oktober 2002 Og "Bodø Glimt førrrr eeeeevig...." er jævlig bra. Bare kødda, om folk lurte på det. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 22. Oktober 2002 Del Skrevet 22. Oktober 2002 Jeg har en sang på gang og vil gjerne bidra. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
minstemann risan 0 Del Skrevet 22. Oktober 2002 Del Skrevet 22. Oktober 2002 Er det noen som har en mp3 av Håvard Lilleheie`s låt ? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 846 Del Skrevet 22. Oktober 2002 Del Skrevet 22. Oktober 2002 http://www.vestkant.no/~hansa/Haavard Lilleheie - Samma for meg.mp3 Denne linken burde funke Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 846 Del Skrevet 22. Oktober 2002 Del Skrevet 22. Oktober 2002 Den funka selvsagt ikke pga. alle mellomrommene, men bare ta å kopier hele linja så burde den funke Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
minstemann risan 0 Del Skrevet 22. Oktober 2002 Del Skrevet 22. Oktober 2002 The page cannot be found. Er det noen andre som har den ? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 846 Del Skrevet 22. Oktober 2002 Del Skrevet 22. Oktober 2002 http://www.vestkant.no/~hansa/samma.mp3 Denne skal iallefall fungere Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
minstemann risan 0 Del Skrevet 22. Oktober 2002 Del Skrevet 22. Oktober 2002 Ikke for å være selvgod her, men må si at Saa Stolt vel er en bedre låt. Men det er jo moro at de prøver seg i Drammen også. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 22. Oktober 2002 Del Skrevet 22. Oktober 2002 Ikke for å være selvgod her, men må si at Saa Stolt vel er en bedre låt. Men det er jo moro at de prøver seg i Drammen også. Men Olav, du har vel aldri hatt ett eget TV-program på Metropol (og NRK2) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
minstemann risan 0 Del Skrevet 22. Oktober 2002 Del Skrevet 22. Oktober 2002 Holder med at opphavet har preget skjermen! Verden klarer seg bra uten Risanbrødrene på tv. Sist gang var opprykket til Eliteserien etter kampen mot Strindheim. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 846 Del Skrevet 22. Oktober 2002 Del Skrevet 22. Oktober 2002 sorry for at jeg skuffer deg, men samma for meg er 10 ganger fetere enn saa stolt. Men det er min mening da Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest gladlaks Del Skrevet 22. Oktober 2002 Del Skrevet 22. Oktober 2002 Holder med at opphavet har preget skjermen! Verden klarer seg bra uten Risanbrødrene på tv. Sist gang var opprykket til Eliteserien etter kampen mot Strindheim. All ære til deg for å ha mekka en av de bedre Stabæksangene Olav, men liker du rock er nok "samma for meg" bedre. Snart er det jul og far dukker opp på skermen i skjønn harmoni med prinsesse Gulltopp i Hanne Kroghs skikkelse... :wink: Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
minstemann risan 0 Del Skrevet 22. Oktober 2002 Del Skrevet 22. Oktober 2002 Det plager meg ikke i det hele tatt ! Får bare sørge for å overbevise med kommende låter. :wink: Kom med tekstforslag, så vi får laget flere og bedre låter ! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 846 Del Skrevet 22. Oktober 2002 Del Skrevet 22. Oktober 2002 krutt i kølla er jo også en genial låt Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 22. Oktober 2002 Del Skrevet 22. Oktober 2002 krutt i kølla er jo også en genial låt Og ikke minst: "Ta en Bandy-Twist." Kanskje litt for mye reklame... "Så stolt" er etter min mening det nest feteste Stabæk-låta. Nr 1 er "Stabæks Blå Soldater." Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 846 Del Skrevet 22. Oktober 2002 Del Skrevet 22. Oktober 2002 syns nå krutt i kølla er den klart feteste jeg. Men så var det dette med bandy da.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 22. Oktober 2002 Del Skrevet 22. Oktober 2002 Er det noen som har en mp3 av Håvard Lilleheie`s låt ? Ligger sangen din på nettet, Risen? I så fall, hvor? Ønsker å få lasta den ned på maskinen min. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
minstemann risan 0 Del Skrevet 22. Oktober 2002 Del Skrevet 22. Oktober 2002 Låta kommer til å være tilgjengelig på både samlecd i følge Stabæk-kont / Dinamo og så fort sidene mine er oppe. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mats 23 Del Skrevet 22. Oktober 2002 Del Skrevet 22. Oktober 2002 bra initiativ risan. vi får alle legge hodene i bløt og se om vi kan finne på noen bra sanger/tema til sanger/ osv. Vi trenger definitivt flere kule Stabæk-sanger, om ikke bare generelt flere Stabæk-sanger. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Henrik 2 281 Del Skrevet 22. Oktober 2002 Del Skrevet 22. Oktober 2002 Ikke tvil om at "Saa Stolt" er den beste Stabæksangen ihvertfall. Men jeg synes "Samma for meg" er bedre, til tross for at Lilleheie selvfølgelig ikke kan synge i det hele tatt. Men de to sangene er jo sjangermessig ganske like, en sjanger slik fotballsanger godt kan være. Lett å like. Håper allikevel på flere Stabæksanger med noe mer "trøkk". Har lånt meg en bass og prøver å snekre sammen noe. Finner jeg på noen kule greier låner jeg en 8 track og noen mikrofoner og spiller trommesporet selv og får en kamerat til å spille bass og gitarer. Vi får se. Tekster er ikke lett å skrive. Blir veldig fort svulstig og ekkelt. Her er det en hårfin balansegang, sangen bør jo ha litt sjel. Lilleheies tekst er et eksempel på at en tekst godt kan være banal og enkel, men allikevel fet. Henrik Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
minstemann risan 0 Del Skrevet 23. Oktober 2002 Del Skrevet 23. Oktober 2002 Å lage tekster er et rent helvete, den skal være som du sier banal, men samtidig tøff. Det å tørre å være banal er en utfordring i seg selv. Selv mener jeg at det kan lages Rammstein - lign. låter for Support og die hard supporterne og mere rolige låter for "de andre". Jeg holder på med to forskjellige for tiden, en ganske tøff "zeppelin" sak med arb.tittel "Silkeramp" og en mer rolig en "Blaatt Blod". Hvis det er noen som sitter med tekstsnutter eller kule fraser, så kom med dem ! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 23. Oktober 2002 Del Skrevet 23. Oktober 2002 Dette er en låt jeg har hatt planer om å spille inn i hele høst. Melodien er bare helt perfekt for fotball-allsang (er den virkelig ikke brukt tidligere?) Tilbakemeldinger hadde vært supert. Ja den er jo banal, selvsagt. Melodi: TS | We're not gonna take it Tekst: Lars Jarle Mæhlum Refr Ja, vi elsker Stabæk! Ja, vi elsker Stabæk! Ja, vi elsker Stabæk, uansett! Vi e'kke redd for noen Vi mister aldri troen Stabæk er best Det er vårt lag Vi har foredlet spriten Solgt unna stjernedriten Vi trenger bare folk som er på lag Refr Vi har en liten blaa stall, men vi tør å spille fotball Vi e'kke redd neandertalerlag For, vi har den beste troppen Knuser europatoppen Stabæk er best Det er vårt lag Refr Ja, vi elsker Stabæk! Ja, vi elsker Stabæk! Ja, vi elsker Stabæk, uansett! Å-å-å! Å-å-å Det blir fest! -Ja Vi har stil! -Ja Vi er best! -Ja Ingen tviiiil Refr- repeat-to-fade-out Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
minstemann risan 0 Del Skrevet 23. Oktober 2002 Del Skrevet 23. Oktober 2002 Jeg er klart med på hva du har tenkt ! Låta passer utmerket. Teksten er også sånn den skal være. Dette lover bra ! Nå mangler det bare å få spillt den inn ! Hadde du kontakter ? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Henrik 2 281 Del Skrevet 23. Oktober 2002 Del Skrevet 23. Oktober 2002 Slett ikke verst. Denne sangen er vel ikke helt umulig å spille inn heller. Henrik Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 23. Oktober 2002 Del Skrevet 23. Oktober 2002 Tøft at dere liker det! Teksten kan jo selvsagt flikkes litt på. Jeg skal sjekke litt rundt ang. innspilling. Har dere forslag? Det hadde vært kult å planke den litt sånn Raga Rockers-aktig - uten for mye dill-dall, men med fet lyd (særlig på trommene). Alternativet er å kopiere best mulig originalen. Hvordan er det forresten med rettigheter og slikt? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
minstemann risan 0 Del Skrevet 23. Oktober 2002 Del Skrevet 23. Oktober 2002 Tror ikke du tenger å søke om bruker rettighetene, det er kun hvis man bruker orginalinnspillinger og tukler med de.... det er jo gjort før. Ved ny innpilling må man kun opplyse om hvem som er oppført som låtskriver. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mats 23 Del Skrevet 23. Oktober 2002 Del Skrevet 23. Oktober 2002 Veldig bra melodi til en fotballsang - bra, enkel tekst også. Tror nok den vil funke mer enn bra nok! Se å få spilt den inn! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg