Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hepp,

Lørdagen nærmer seg med stormskritt og jeg har sommerfugler i magen og gleder meg som om det skulle være sesongåpning...

Nå har jeg begynnt å spekulere på laguttaket til lørdagens treningskamp.

Med kun 16 utespillere og to sentrale spillere borte på et tilsynelatende svært så vellykket landslagsoppdrag så gir lagutakte seg mer eller mindre selv! Særlig offensivt!

Jon starter i buret!

Forsvaret er litt mer spennende. Er Kjølø tilgjengelig??? JJ sa på møtet at I.A. passet best som midtstopper, men er han klar til å splitte fjorårets stopperpar??? Hvem spiller back? JJ sa han hadde tenkt til å prøve noen av midtbanespillerne på Backen? Starter Clausen på venstre back?

Stenersen er vel slik ting ser ut bankers på sentral midtbane, hvem blir makkeren og hvem bekler flankene! Tom, Mads J, Tanum, Branmir, Bjørnar,??? Samir trener med klubben, men vil han få et tilbud om ny kontrakt???

Finsi og Veigar starter på topp i mangel av alternativer.

Ka dokk tru?

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble plutselig litt usikker på hvem som er tilgjenngelig jeg da, kommer nemlig bare til 15, derfor tar jeg ikke ut noe lag enda.

Andrè Muri

Bjørnar Holmvik

Branimir Poljac

Christian Holter

Christian Tanum

Eirik Markegård (U21)

Espen Isaksen (Keeper)

Henning Hauger (U21)

Inge Andre Olsen

Jon Knudsen (Keeper)

Mads Clausen

Mads Jørgensen

Mike Kjølø

Morten M. Skjønsberg

Samir Fazlagic

Thomas Finstad

Tom Stenvoll

Tommy Stenersen

Veigar Pall Gunnarsson

Hvor er feilen, hvem mangler jeg ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt forslag:

------------- Jon Knudsen -------------

Morten --- Muri --- IA Olsen --- Bjørnar

Jørgensen - Mike - Tommy - Stenvoll (K)

-------- Veigar -------- Thomas --------

Benken:

Branimir Poljac

Christian Holter

Christian Tanum

Mads Clausen

Samir Fazlagic

Mulig Kjøle og Clausen bytter plass, hvis Tryggvi er i Norge kan han helt sikkert spille kampen !!!

Endret av Markus
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsvaret er litt mer spennende. Er Kjølø tilgjengelig??? JJ sa på møtet at I.A. passet best som midtstopper, men er han klar til å splitte fjorårets stopperpar??? Hvem spiller back? JJ sa han hadde tenkt til å prøve noen av midtbanespillerne på Backen? Starter Clausen på venstre back?

Stenersen er vel slik ting ser ut bankers på sentral midtbane,

22858[/snapback]

Hadde noen ord med JJ etter møtet sist torsdag, og spurte han rett ut om de eventuelle midtbanespillere som skulle testes på back kunne kalles f.eks. Mads Clausen. Svaret overrasket meg noe, da han dro på det og sa at det var heller Tommy eller Tom som kunne være aktuelle.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Takker! Det var nyttig info!

Jeg er enig med JJ, bådt Tom og Tommy har spillt back tidligere, det har i og for seg Clausen også, men det er vel bare på 2. laget. Han her et fint, driv et brukbart skudd og kan kle den offensive rollen på midtbanen, i spann med Tom eller tommy.

Da blir kabalen letter å sett opp i mitt hode ihvertfall :)

Jon,

Morten, I.A, Kjølø, Tommy

Mads J, Mads C, Tom(K), Bjørnar

Finsi, Veigar.

Benken

Espen

Muri

Holter

Tanum

Branmir

(Samir)

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig når det gjelder Tom og Tommy, menjeg stiller et lite spørsmålstegn ved Muri.... Skal han sitte på benken? Kan han evt spille noe annet enn midt forsvar?

22870[/snapback]

Muri = Spiss???

Har ikke Muri spilt Spiss på landslaget med blandet hell før?

Det kunne vært moro å prøve å omskolere han dit. han er vanvittig god på hodet og er også ganske rask

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Takker! Det var nyttig info!

Jeg er enig med JJ, bådt Tom og Tommy har spillt back tidligere, det har i og for seg Clausen også, men det er vel bare på 2. laget. Han her et fint, driv et brukbart skudd og kan kle den offensive rollen på midtbanen, i spann med Tom eller tommy.

Da blir kabalen letter å sett opp i mitt hode ihvertfall :)

Jon,

Morten, I.A, Kjølø, Tommy

Mads J, Mads C, Tom(K), Bjørnar

Finsi, Veigar.

Benken

Espen

Muri

Holter

Tanum

Branmir

(Samir)

Mye fornuftig her. 1 tanke og 1 bastant mening har jeg riktignok.

Muri er et stort talent som riktignok hadde et par grusomme blemmer i fjor. Jeg mener at han kan bli en svært viktig mann for Stabæk i år og ikke minst i tippeligaen til neste år..... Men, hvis du spør meg om hvem som skal ut, så er jeg sannelig ikke sikker.

Litt usikker på Tom på midtbanen. Kanskje Stenersen skulle vært der og forsvaret områkert litt slik at det også er plass til Muri der. En forsvarsrekke med Morten, I.A,Kjølø og muri høres meget bra ut i mine ører.

Når det gjelder min bastante mening, så gjelder den Finstad. Hans klippekort er etter min mening for lengst oppbrukt. Etter min mening så er ikke han i nærheten engang. Det blir sendt ut svært dårlig signaler til våre unge talenter ved at han får sjanse etter sjanse uten å prestere. Her er bør det gjøres forandringer NÅ, uavhengig om vi får inn nye spillere eller ikke. Finstad kan gjerne komme inn mot slutten av kampene å løpe vettet av seg i 5 min.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde alle vært tilgjengelig hadde jeg gjort:

------------------------------JON--------------------------------

MORTEN ----------MIKE -------------MURI ------------BJØRNAR

MADS-------------HENNING------------ IA-------------TOM

-------------------MARKEGÅRD----------TRYGVI-------------------

Med litt landskamp osv, håper jeg på:

------------------------------JON--------------------------------

MORTEN ----------MIKE -------------MURI ------------BJØRNAR

MADS-------------CLAUSEN------------ IA-------------TOM

-------------------VEIGAR----------TRYGVI-------------------

(benk i prioritert ranking):

ISAKSEN (sier seg selv)

BRANIMIR

TANUM

STENERSEN

SAMIR (if available)

HOLTER

FINSTAD

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Laget er klart:

----------------------------------- Jon Knudsen -----------------------------------

-- Morten Skjønsberg ---- Mike Kjølø ---- André Muri ---- Christian Holter --

-Branimir Poljak --- Tom Stenvoll --- Tommy Stenersen ---Bjørnar Holmvik-

--------------------Veigar Gunnarsson ------ Thomas Finstad--------------------

På benken sitter en ung og lovende gjeng :

Trond Haugstad, Torbjørn Melhuus, Håkon Skogseid, Christian Tanum, Alexander Kristensen og Espen Isaksen.

Mads Jørgensen, Mads Clausen, Inge André Olsen er uaktuelle pga skade.

Hmmm ser jo greit ut det, legger merke til Tom på sentral midt og at vi neppe bytter 10 spillere i pausen som Ham Kam har tenkt tiø

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ads Jørgensen, Mads Clausen, Inge André Olsen er uaktuelle pga skade.

22955[/snapback]

??

Er det noen som vet noe mer om disse skadene?

22956[/snapback]

Det må være bagateller, de har trent hele uke som de andre. Jeg er mest spent på Bjørnar på kanten. Er det JJ som har snappet opp råd fra medlemesmøte?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig spennende med Bjørnar og Poljac som er tilbake i varmen (?). Håper Veigar kan bekrefte at han har bøtta inn mål på trening.

Dette blir utrolig spennende!

Gledet meg utrolig, men nå viser det seg at jeg ikke kan dra.. Fælt!!

Forza Stabæk!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Da ga vel laguttaket seg selv...

Branmir på høyre flanke var blandt mine ønsker i hele fjor (Eller ihvertfall frem til sommeren) Det blir spennende å se hva han får til, samme gjelder bjørnar på venstre. Tom og Tommy er vel litt for like spilletyper til å spille samtidig på midtbanen, men i treningskampene i fjor synes jeg vi var best når de spillte sammen på midten.

Er det noen som kjenner til hvilke possisjoner/lagdel spillerne på benken normalt spiller på/i???

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Branmir på høyre flanke var blandt mine ønsker i hele fjor (Eller ihvertfall frem til sommeren) Det blir spennende å se hva han får til, samme gjelder bjørnar på venstre. Tom og Tommy er vel litt for like spilletyper til å spille samtidig på midtbanen, men i treningskampene i fjor synes jeg vi var best når de spillte sammen på midten.

Er det noen som kjenner til hvilke possisjoner/lagdel spillerne på benken normalt spiller på/i???

@ringo

22965[/snapback]

Nja. Tanum kan brukes både på høyre kant og høyre beck, helt på kanten. Har også vært brukt som spiss noen få ganger. Torbjørn er midtbane. Trond er spiss. Håkon er vel midtstopper. Alex er jeg mer usikker på hvor spiller. Isak er vel egentlig best i mål.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

@ringo

22965[/snapback]

Nja. Tanum kan brukes både på høyre kant og høyre beck, helst på kanten. Har også vært brukt som spiss noen få ganger. Torbjørn er midtbane. Trond er spiss. Håkon er vel midtstopper. Alex er jeg mer usikker på hvor spiller. Isak er vel egentlig best i mål.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mads Jørgensen, Mads Clausen, Inge André Olsen er uaktuelle pga skade.

22955[/snapback]

Mads J er veldig mye skadet! Men vi får håpe det ikke er alvorlig som du sier, Rich. Skulle gjerne sett han med fulladet batteri og godt treningsgrunnlag herje på midtbanen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Mads J er beskrevet som en mann med glassben i danmark... Det er vel noe i det...

Takker Rich, tenkte kanskje jeg skulle skrive en kort analyse av kampen og poste i morgen kveld (Hvis jeg rekker)...

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Mads J er beskrevet som en mann med glassben i danmark... Det er vel noe i det...

Takker Rich, tenkte kanskje jeg skulle skrive en kort analyse av kampen og poste i morgen kveld (Hvis jeg rekker)...

@ringo

22976[/snapback]

Jeg ringte og sjekka og fikk et litt diffust svar. Det var oomtrent slik Clausen er skadet. IA og Jørgensen er litt småkleine - les forkjøla eller noe i den duren

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Jj's Første Laguttak
  • Opprett ny...