@ringo 22 149 Del Skrevet 22. Januar 2005 Del Skrevet 22. Januar 2005 Hepp, Da var årets første treningskamp spilt. Sluttresultatet 2-2 kan vel ingen av lagene være misfornøyde med. Rammen rundt kampen var så godt som det kan la seg gjøre en lørdag i januar. Et par - tre minusgrader, strålende sol, en flott kunstgressmatte og 300 betalende tilskuere. Kvaliteten på det som ble levert utpå matta var også bra, årstiden tatt i betrakting. Det var ingen ting å utsette på innsatsviljen og tempoet til aktørene utpå matta. Ja det var til og med litt ampert og antydning til småknuffing. Det er slikt som virkelig varmer en skarve supporter når kulda begynner å småklype litt i tærne. Jeg tror alle som valgte å bruke 50 kr og et par timer av lørdagen sin på denne kampen kan være enig at det var en hyggelig opplevelse. Men nok om det, over til det som er viktig. Nemlig det som pågikk ute på matta. Stabæk spillte med følgende lag. Jon – Morten, Mike, Muri, Holter – Branmir (Torbjørn Meelhus 50min.), Tom (Tanum 20 min) , Tommy, Bjørnar – Veigar (Trond Haugstad 10min), Finsi. Ham-Kam åpner kampen best uten å skape de store farlighetene. Stabæk har den første avslutningen da Stenvoll brenner av et langskudd til side for mål etter 6 minutter. Vår sentrale midtbane er svært anonym i starten av kampen. De farlighetene Ham-Kam skapte i denne perioden kommer som oftest av feilpasninger på vår midtbane. Vi velger/blir tvunget til å spille opp langs flankene, men kombinerer også dette med å slå langt mot Veigar og Tommy sentralt. Bjørnar er god i sin venstre flankepossisjon, men har en tendens til å trekke inn sentralt. Dette gir Ham-Kam rom til å bygge opp spillet langs sin høyre flanke, uten at de evner å kapitalisere på dette. Det er da også Bjørnar som får æren av å score sesongens første mål for oss Blaa. Etter at Ham-Kam startet best tar vi gradvis over kontrollen på kampen, og vi presser Hamarlaget over på defensiven. En misforståelse mellom Ham-Kams danske midtstopper Peter Sörensen og Keeper i det 20. min., leder til en klønete klarering fra sistnevnte som Bjørnar enkelt kan heade i åpent mål. Et par minutter senere blir Finsi lagt i bakken akkurat i det han er i ferd med å bryte gjennom Ham-Kams forsvar ca 20 meter rett foran mål. Men dommeren vinker spillet videre. Like etter dømmer han et billig frispark til Ham-Kam ca 25 meter fra vårt mål. Frisparket blir slått lavt og hardt inn i feltet der en Kamma spiller river seg løs fra sin markering og beiner ballen i mål. 5 minutter før pause får Stabæk en corner, ballen blir klarert, vi har tilsynelatende kontroll da Branmir og Stenersen kolliderer med hverandre. Ham-Kam snapper ballen, vi er i ubalanse og de kontrer inn en 2-1 ledelse. Branmir må ut etter kollisjonen med Stenersen. Kamma tar igjen over føringen i kampen, men skaper ingen flere sjanser. Etter en kort pause er kampen i gang igjen. Ham.Kam benytter pausen til å bytte store deler av laget og de tar igjen offensiven. I denne perioden blir det en del tøffe dueller og litt småampert spill. Men igjen er det vi som Scorer først. Et kvarter inn i omgangen får vi et frispark ca 35 meter fra mål. Ballen blir lemete inn i feltet der Kjølø får stå umarkert og utligner. Kvaliteten på spillet detter noe i 2. Omgang, det blir mer kick and run, men vår midtbane hever seg og tar kontroll over spillet. Samtidig spiller forsvaret vårt godt og nekter Ham-Kam rom. Kampen ebber med et rettferdig 2-2 resultat. Kamp Fakta: Ham-Kam – Stabæk 2-2 Børstad Kunstgress Tilskuere: 300 Sjansestatistikk Ham-Kam 3, Stabæk 4 Cornere: Ham-Kam 2, Stabæk 4 Frispark For: Ham-Kam 13, Stabæk 13. Hvordan spillte Stabæk: Jon hadde lite å gjøre og kunne ikke lastes for målene. Forsvaret spillte kompakt og hadde stort sett kontroll, særlig utover i 2. omgang. Spiller med Autoritet og ro, spillerne ser ut til å være trygge på hverandre. Bestemte og Presise i pasningspillet. Kunne gjøre lite med Ham-Kams 2-1 scoring, blir tatt litt på senga når Branmir og Stenersen kolliderer. Tom og Tommy var anonyme i 1. Omgang, kommer bedre med i 2. omgang. Bjørnar god, Branmir litt mer anonym men får godkjent den perioden han er på banen. Torbjørn Meelhus kommer inn for Branmir og gjør en grei jobb på flanken. Flyttes inn sentralt når Tanum kommer inn for Stenvoll. Tanum knapt borti ballen de 20 minuttene han får spille. Veigar er veldig god i angrepet. Bevegelig og teknisk, trekker gang på gang på seg 2 forsvarspillere og dribler dem elegant av. Skaper rom for resten av laget. Stabæks bestemann i dag. Vi må lære oss å utnytte det rommet han skaper. Finsi mer anonym, men jobber godt. Trond får for lite spilletid til å få vist seg skikkelig frem. Vi spiller med stor defensiv autoritet uten å være baktunge. Spillerne er veldig beviste på å rygge hjem når vi mister ballen og sikrer at Ham-Kam får få overganger. Vi setter inn presset på egen banehalvdel. Mot Dårligere motstand bør vi øve på å stå høyere på banen. Offensivt varierer vi mellom lange oppspill sentralt og oppbygging langs flankene. Heldigvis så vi ikke ”varemerkepasningen” vår fra midtstopper til møtende midtbanespiller (Takk JJ!!!!). Tom og Tommy blir for like sentralt det er klart av trenger en spiller med mer krativitet på midtbanen. Vi må også bli bedre på cornere og offensive dødballer. Totalt sett en godkjent forstilling fra vår side, fortsetter vi slik kan det bli en morsom sesong for oss blaa! @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 537 Del Skrevet 22. Januar 2005 Del Skrevet 22. Januar 2005 Takk for grundig og bra referat, det her må ha vært løfterikt! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
reader 0 Del Skrevet 22. Januar 2005 Del Skrevet 22. Januar 2005 Takk ! Nesten som å lese avis-referat fra gamle dager, den gangen det fortsatt var fotballen og spillet som ble ansett som interessant også i media. *s* Bare ennå bedre, og ennå grundigere. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kristoffer 0 Del Skrevet 23. Januar 2005 Del Skrevet 23. Januar 2005 Veldig bra! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 23. Januar 2005 Del Skrevet 23. Januar 2005 Veldig bra! 23000[/snapback] Enig, jeg la det like godt på forsiden Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 23. Januar 2005 Del Skrevet 23. Januar 2005 Takk for grundig og bra referat, det her må ha vært løfterikt! Jepp, Det var hyggelig å se et såpass tent Stabæk lag tidlig i sesongen, nå har jeg selvsagt mørkeblaa briller på når jeg ser en kamp, men jeg var der med en kompis som er kamma fan og han delte stort sett mitt intrykk av stabæk. Men vi har mye å bedre på! Særlig på dødball. Midtbanen var heller ikke helt patent, men der har vi en del gode spillere som ikke var med i går. Branmir og Bjørnar kan også komme til å utvikle seg til gode flankespillere, det de viste i går var ihverfall positivt. Angrepsspillet vårt kan også bli bedre, vi skapte ikke de store farlighetene med unntak av målene. (Hvor det ene knapt kan kalles en sjanse engang ) @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Thomas 212 Del Skrevet 23. Januar 2005 Del Skrevet 23. Januar 2005 Takk for god analyse, @ringo! Manglende kreativitet på midtbanen var vel forventet i og med at Tom og Tommy er relativt like. Det blir spennende å se kampen mot Skeid førstkommende lørdag og hvilke eventuelle endringer som da gjøres. Dersom vi beholder 4-4-2 formasjonen kan det være duket for at Mads J kommer inn i en sentral/offensiv midtbanerolle. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 24. Januar 2005 Del Skrevet 24. Januar 2005 Fin analyse Ringo, takk. Tom og Tommy sentralt på midten er vel en konstellasjon vi ikke kommer til å se mange ganger i år, så samt vi unngår for mye skader. I mine øyne må en av disse kjempe med Henning om den sentrale plassen, og ut i fra historien så tar Tommy den plassen. Tommy har en bedre fot enn Tom, og har noe av det blikket som fordres for å spille sentralt. Tom har dog større arbeidskapasitet, mer tempo og fighterevne enn Tommy. Så spørs det hva som er optimalt. I en perfekt verden så ville jeg spilt med en diamant på midten (vet jeg repeterer meg), med Tommy bakerst, Tom til venstre, Henning til høyre og Mads J som offensiv midtbane. Tror det kunne passet de 4 presentivt beste midtbanespillerne våre veldig bra. En sånn løsning krever disiplin og hardt arbeid defensivt, noe spesielt Tom og Henning er eksponenter for. Samtidig tror jeg rollen som offensiv midtbane kler Mads veldig godt, og han kan få en relativt fri rolle, hvor han kan utnytte det jeg tror han er best på; overganger og hurtig angrep. Denne formasjonen er dog ikke så mye brukt her til lands, men funker feks godt hos Milan. Fikk ikke sett kampen mot Kamma, men gleder meg til kampen mot Skeid. Forza Stabæk Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 24. Januar 2005 Del Skrevet 24. Januar 2005 Takk for en glimrende analyse av kampen ringo. Ikke dårlig å spille 2-2 mot de fysisk sterke hamargutta. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 24. Januar 2005 (endret) Del Skrevet 24. Januar 2005 (endret) Hepp, Nei det var faktisk ganske bra! Vi diskuterte litt i pausen at valget av Kamma som motstander var ganske optimalt. Det tråkket skikkelig til i duellspillet og ga en fin pekepinn på hva som møter oss i serien... @ringo Endret 24. Januar 2005 av @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 24. Januar 2005 Del Skrevet 24. Januar 2005 Det tråkket skikkelig til i duellspillet og ga en fin pekepinn på hva som møter oss i serien...23051[/snapback] Du mener vel Serien? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 24. Januar 2005 (endret) Del Skrevet 24. Januar 2005 (endret) Ja selvsagt... Serien! Takk @ringo Endret 24. Januar 2005 av @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå