Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Emil Dahle! Viste nærteknikk og overblikk jeg ikke har sett siden Veigar spilte. Kommer til å bli kanonbra!

- Emil Dahle imponerte virkelig

Emil Dahle imponerte visst på trening før jul også ref en medspiller. Her kan vi ha skutt gullfuglen!

Emil Dahle var imponerende!

Hysj! Emil Dahle skal bli årets overraskelse i Tippeligaen, dere må ikke røpe det for tidlig. Jeg begynte å følge litt ekstra med på han på høsten i fjor og ble nesten mer imponert enn jeg tør innrømme. Vil ikke skru opp forventningene for høyt i og med at han møter et høyere tempo denne sesongen, og det er der usikkerheten rundt Dahle ligger, tror jeg. Han kan med fordel bli litt mer aggressiv og gå opp et hakk i intensitet.

Teknisk minner han meg, som jeg vel har nevnt tidligere, om Johan Andersson. (Veigar hadde god ballfølelse, men var langt fra så teknisk komplett og elegant som Andersson.) De mindre positive sidene minner nok også litt om Andersson: Det kan bli litt tamt og forsiktig. Men Bob Bradley virker jo å være rett man til å korrigere akkurat det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingo TRODDE at han trente alternativt, siden han hørte at Stokkelien hadde vært i garderoben under det første møtet mellom Bob og spillergruppa før trening. Nå vet Ingo at Stokkelien dro på skolen i stedet. Ingen ugler, ingen mose.

Setter pris på oppklaringen! :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ETN/Bruaset i lønnet arbeid, eller er han treningsobservatør på heltid nå? Bra, Bruaset, vi trenger folk som er totalt oppdatert på alt som skjer på feltet!

Familien må alltid ha en ute i feltet, så vi har kontroll :-)

Endret av Tom Bruaset
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ETN/Bruaset i lønnet arbeid, eller er han treningsobservatør på heltid nå? Bra, Bruaset, vi trenger folk som er totalt oppdatert på alt som skjer på feltet!

Familien må alltid ha en ute i feltet, så vi har kontroll :-)

Var det brapå feltet i dag?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye bra på feltet i dag også. Stokkis hadde blant annet et herlig mål.

Den store forskjellen på treningene i år kontra i fjor er tempo, tempo. Bob maner spillerne rundt hele tiden. Det er lite hvile. Dette medfører at pasningskvaliteten ikke er den beste. Litt mye feilpasninger men det blir nok bedre etter hvert.

På dagens trening manglet Mande og Jon Inge.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sortevik er jo landslagsspiller i futsal, så det kjappe spillet på fot er nok ikke det største problemet hans. I mine øyne har han større problemer med å orientere seg og ta de gode avgjørelsene på banen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sortevik klarte seg bra han, overraskende lett på foten. Men vil nå ha inn spillere som går rett inn i startelleveren.

Om jeg husker riktig fra kåringene fra årsfesten vant vel Stian ganske klart på flest kamper på trening vunnet.

Kan jo hende Bob liker det han ser ift. holdninger på trening, og vurderer han som en bra squadplayer å ha i bakhånd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Problemet hans er vel stabiliteten. F.eks. han kan ha en silkemy touch i det ene øyblikket, for så å ha mottaket til en låvevegg i det neste. Merkelig spiller! Men han tilførte ganske mye energi til laget i fjor høst. Jeg tror fort han kan vise seg nyttig squadplayer i år også. Vi vet jo ikke hva vi kan få til av andre signeringer ennå, selv om det er i overkan høy sigarføring på den kanten om dagen.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har hatt noen sesonger hvor det å få ballen var omtrent som å få en pose cannabis uttafor politihuset: Svært få posisjonerte seg for mottak, men gjemte seg heller. Jeg tror det bor mye mer i samtlige spillere som har vært i klubben siden 2012 enn enn det de har fått ut. Det gjelder også Sortevik, som jeg vurderer som en teknisk sett god spiller og som på sluttene av 2013-sesongen også viste fighteregenskaper. Vi har ikke mange spillere i troppen med den kombinasjonen av ferdigheter. Jeg ser gjerne Sortevik med videre, men jeg tror ikke han kommer helt til sin rett som kantspiller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har hatt noen sesonger hvor det å få ballen var omtrent som å få en pose cannabis uttafor politihuset: Svært få posisjonerte seg for mottak, men gjemte seg heller. Jeg tror det bor mye mer i samtlige spillere som har vært i klubben siden 2012 enn enn det de har fått ut. Det gjelder også Sortevik, som jeg vurderer som en teknisk sett god spiller og som på sluttene av 2013-sesongen også viste fighteregenskaper. Vi har ikke mange spillere i troppen med den kombinasjonen av ferdigheter. Jeg ser gjerne Sortevik med videre, men jeg tror ikke han kommer helt til sin rett som kantspiller.

Kanskje Stengels forsvinningsnummer kan gi Sortevik et løft?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes vel IA sa noe om at han ikke var på prøvespill. Da blir han vel spilt sammen med 2. laget. Hadde jeg vært Bradley ville jeg nok gjerne sett Helstad og Stokkelien sammen.

Er Helstad fit og motivert tror jeg det kan bli en fin, fin, signering. Han er rutinert, målfarlig og vet hvor han skal løpe, så da gjelder det bare at Dahle får frem stikkerne til rett tid... Kan bli sweet!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Dagens Trening
  • Opprett ny...