Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Syntes egentlig hele dette brasse opplegget er positivt, men nå er jo ikke jeg kjent for å være pessimistisk. Faktum at begge er unge, og at det er to av dem, gjør at de i ikke blir helt alene i starten, og jeg har all tro på at teamet og laget vårt skal klare å integrere de. Vi har også de siste åra sett et økende antall sør amerikanere ha suksess i Skandinavia. Tanken på å oppdage framtidens ballartister er jo alltid spennende.

40510[/snapback]

Bare se på spillere som Afonso, Paulinho, Dede, Walter Thomas JR, Alfonso mm.

Stabæk må ha tålmodighet med spillere fra SørAmerika.

40531[/snapback]

Absolutt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kortvokste brassen var utrolig god idag, han går jo de andre på midtbanen en høy gang! Ellers var Jokke igang og noe forsiktig idag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kortvokste brassen var utrolig god idag, han går jo de andre på midtbanen en høy gang! Ellers var Jokke igang og noe forsiktig idag.

40576[/snapback]

Dette høres da veldig lovende ut! Håper begge tilbys kontrakt!

Med et par brasser på laget er jeg sikker på at både publikums- og medieinteressen vil øke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

40576[/snapback]

Ellers da ? Branimir på sykkel? - Jesper på joggetur? Trond på treninga?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

40576[/snapback]

Ellers da ? Branimir på sykkel? - Jesper på joggetur? Trond på treninga?

40581[/snapback]

Branimir på sykkel. Klar til søndag. Jesper på sykkel. Snakket med han etterpå. Han er klar til søndag. Mike klar igjen etter litt forhøyet hjertefrekvens på søndag. Jeg er ikke like overbegeistret for brassen som arni. Han har nok noe over seg som sikkert kan bli bra. Imidlertid blide og hyggelige fyrer begge brassene. Trond trente for fullt. Spillte på kanten. (høyre) Ellers var Lasse (Brandal) også på trening. Det mest ineressante i dag var vel at Jeppe har fått fikset et boblekar som gutta skulle teste for første gang. Står på mellompodiet til høyre for tribunen sett fra banen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, riktig! Bortsett fra da jeg kom var Branimir på joggetur og Jeppe satt på en fin sykkel. Ellers var Daniel smågretten, selv med gamle kompiser rundt seg, det er bra å ha ambisjoner!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trond kommer ikke helt til sin rett på høyre flanke siden han er forferdelig venstrebeint. Når den store brassen reiser tilbake til Brasil, evt. Lørenskog, blir det nok bedre plass til Trond som spiss, for det er det han er..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endret oppfatnig om brassene etter treningen i dag. Den lille var mye bedre enn den store i dag, han var alltid spillbar, kjapp, god teknikk og et godt overblikk.

40591[/snapback]

hm jeg har en delt mening til det to.

kanskje fordi st.pauli kjöpte noen brasilianske spillere som alle viste seg aa vaere en stor fadese, finansiell (etterpaa), mental, sportslig. og kanskje fordi jeg ser hvordan belgierne "haandterer" brasilianske (og afrikanske) spillere.

har faatt med meg at det finnes bare to slag brasilianske spillere:

a) de som virkelig kan spille fotball, tjener massevis penger, spiller i de höyeste ligaene og er veldig veldig bortskjemte, og

B) de som egentlig ikke kan spille fotball, men mener de kan (fordi de er brasiliansk, og alle fra brasil er gode fotballspillere), og derfor krever god penger, er ogsaa bortskjemte, men leverer ikke varene. ok, kanskje en, to gode kamper, men det var det. de overbeviser paa treningen (för de blir kjöpt), scorer 1, 2, 3 maal paa de förste kampene de spiller, men det var det. etterpaa krangler de om mer penger, lager daarlig stemning, er ikke saerlig interessert i supporterne, liker ikke aa möte opp paa riktig tid, verken trening eller sponsoravtale, og skaper uro og mange andre problemer.

det er min personlig mening og jeg vil ikke si noe daarlig om de to som er paa prövespill naa. ville bare ytre min tvil/min angst.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bla, bla, bla..

Det der kalles ikke dine meninger, men dine fordommer. Og fordommer gjør jo at det blir enklere å styre et vanskelig liv... :):huh:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

*pfff* kom til st.pauli, besök noen kamper, bli med flere sesonger, fölg de tyske ligaene. saa reis til belgia, snakk med spillerne, se paa kamper der, og finn din egen mening!

du som tydeligvis vet saa mye mer om brasilianske spillere enn meg, kan du fortelle meg din mening om vaare nye pövespillere?

eller er du en av dem som synes aa kritisere andre menneskers meninger er enklere enn aa ha en egen mening?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

*pfff* kom til st.pauli, besök noen kamper, bli med flere sesonger, fölg de tyske ligaene. saa reis til belgia, snakk med spillerne, se paa kamper der, og finn din egen fordom!

du som tydeligvis vet saa mye mer om brasilianske spillere enn meg, kan du fortelle meg din forsom om vaare nye pövespillere?

eller er du en av dem som synes aa kritisere andre menneskers fordommer er enklere enn aa ha en egen fordom?

40647[/snapback]

du kan nevne de belgiske spillerene, er rimelig sikker på at det er den belgiske ligaen som gjør dem til det dem er/blir, men å si at alle brassilianere som ikke er ronaldinho ronaldo er som de belgiske spipllerene er jo latterlig å si!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg snakker ikke bare om belgiske brasilianere.

les inlegget mitt en gang til :-) (hint: st.pauli...)

jeg har ikke noe imot vaare prövespillere, jeg mener bare at jeg (pga min personlig erfaring/mine opplevelser som aktiv supporter av forskjellige lag i forskjeliige land) nyter nyheter om brasilianere med forsiktighet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8 238

*pfff* kom til st.pauli, besök noen kamper, bli med flere sesonger, fölg de tyske ligaene. saa reis til belgia, snakk med spillerne, se paa kamper der, og finn din egen mening!

du som tydeligvis vet saa mye mer om brasilianske spillere enn meg, kan du fortelle meg din mening om vaare nye pövespillere?

eller er du en av dem som synes aa kritisere andre menneskers meninger er enklere enn aa ha en egen mening?

40647[/snapback]

Jeg mener ingen ting om ting jeg ikke har greie på. Jeg vet derimot at det finnes 170 millioner mennesker i Brasil. Synes ikke det ville være så merkelig om det skulle finnes noen bra fotballspillere blant disse? Det er klart at de beste fotballspillerne ikke velger Belgia eller Tyskland, men det ville jo være rart om de ikke skulle ha lyst til å spille for Stabæk. Vi holder jo til i et land hvor alle jentene er blonde og vakre - og alle guttene flyr rundt med vikinghjelm på hodet.

Jeg skal heller ikke plage deg med mine fordommer mot tyskere...

:D

Endret av mbh
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er rett og slett jævlig spendt på disse brassene. Tar meg en tur på treninga i morgen. 10:30 på stadion, i følge stabak.no. Dette stemmer?

Ang. språk utfordringen, jeg kan fylle-spansk, hvis det hjelper no.

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer man inn, så man får sett på, på stadion?

40718[/snapback]

Enten går du inn gjennom porten ved billetbodene, eller så går du gjennom spillerinngangen under tribunen.. Hvis ingen av disse alternativene frister kan du gå inn på Fornebulandet og ned på banen derfra..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er MEGET skeptisk til å ta inn spillere som ikke har kommunikasjonsmulighet på 6 måneder. Da kan vi heller vente og ta inn nordmenn uten kontrakt etter serieslutt.

Støtter pauligirls synspunkter, selv om vi ikke kan si at ALLE er slik, så er det klart store kulturproblemer vi står overfor. Særlig med Ackon friskt i minne. Han kunne endatil noe engelsk: "Yes!"

Lenke til innlegg
Del på andre sider

husk dog Nadderud Stadion
Hepp,

Kampen på søndag går på kunstgress, burde man ikke da også trener på kunsgresset i forkant av kampen?

Jeg er MEGET skeptisk til å ta inn spillere som ikke har kommunikasjonsmulighet på 6 måneder. Da kan vi heller vente og ta inn nordmenn uten kontrakt etter serieslutt.

Støtter pauligirls synspunkter, selv om vi ikke kan si at ALLE er slik, så er det klart store kulturproblemer vi står overfor. Særlig med Ackon friskt i minne. Han kunne endatil noe engelsk: "Yes!"

Hepp, Hepp,

Det er ekstremt ressurskrevende å tilpasse brailianske spillere til norske forhold. Særlig hvis de er her helt alene, det er bedre å ta to en en alene, all den tid det ikke finnes Brasser på de andre klubbene i umidelbar nærhet også. Men en klubb som Kalmar FF har klart det. Da burde det være håp for oss også. poenget er bare at spilleren må være så god at det forsvarer alle investeringene man må gjøre i sosiale tiltak. Om Alanzinho er det..., tror ikke det igrunn!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var der i 20 min, skulle i et møte. Så bare avsluttnings treningen med spissene, Eirik, Daniel, Veigar, Trond og brassene. Trening på one touch spill, litt Cole/Yorke greier. Mye vakkert å se. Petter terpet på at spisene skulle "plukke" plassen og sette den der, ikke bare klinke til med full kraft. Gutta satte ekstremt masse og stakkars Isak i mål var ikke i nærheten av masse.

På tvers av banen hørte jeg Jan rope "Markus" - jeg reiste meg! - når man er 29 år, var det eneste barnet som het mark-mus i 20 år snur meg seg når folk sier navnet ditt. Huff jeg kommer til å få nakke-sleng. Ikke noe dritt kasting til Markus Karlsson, da kan jeg begynne å grine.

Men tilbake til avsluttningstreningen. Spissene setter masse, brassene setter masse, men den som setter mest er Trond. Isak skjønner ærlig talt ikke bæret av hvordan Trond avslutter. Mulig han har en syk kroppsbeherskelse som medfører at han finter ut keeper. Ekstremt lovende. Han minste brassen er nok den beste av de, han er virkelig god, men god nok - det vet jeg ikke.

Sund, Branimir, Tor på joggetur rundt banen, Jesper var med å spille, de 20 minuttene jeg så.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var der i 20 min, skulle i et møte. Så bare avsluttnings treningen med spissene, Eirik, Daniel, Veigar, Trond og brassene. Trening på one touch spill, litt Cole/Yorke greier. Mye vakkert å se. Petter terpet på at spisene skulle "plukke" plassen og sette den der, ikke bare klinke til med full kraft. Gutta satte ekstremt masse og stakkars Isak i mål var ikke i nærheten av masse.

På tvers av banen hørte jeg Jan rope "Markus" - jeg reiste meg! - når man er 29 år, var det eneste barnet som het mark-mus i 20 år snur meg seg når folk sier navnet ditt. Huff jeg kommer til å få nakke-sleng. Ikke noe dritt kasting til Markus Karlsson, da kan jeg begynne å grine.

Men tilbake til avsluttningstreningen. Spissene setter masse, brassene setter masse, men den som setter mest er Trond. Isak skjønner ærlig talt ikke bæret av hvordan Trond avslutter. Mulig han har en syk kroppsbeherskelse som medfører at han finter ut keeper. Ekstremt lovende. Han minste brassen er nok den beste av de, han er virkelig god, men god nok - det vet jeg ikke.

Sund, Branimir, Tor på joggetur rundt banen, Jesper var med å spille, de 20 minuttene jeg så.

40770[/snapback]

Gjett om jeg gleder meg til brynekampen. Kanskje vi faar se denne Trond alle snakker om. Bare synd jeg er borte paa porskampen

Flere referater??

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Dagens Trening
  • Opprett ny...