AndersBD 1 000 Del Skrevet 8. Juli 2005 Del Skrevet 8. Juli 2005 Dette er slik alle dager bør starte: Rulle ut av senga rundt 10, slenge seg i dusjen og så rett ut i sola og se på gutta trene. Startet selvsagt med oppvarming, hvor det er IA som leder, til avmålt applaus fra troppen. IA virket skikkelig opplagt i dag, absolutt ingenting som tyder på at han murrer. Etter oppvarming er det to og tre som går sammen og slår passninger (kort/lang), og brassene går da naturligvis sammen. Det er nokså tydelig at hvis vi bør signe (noe jeg kommer tilbake til), bør vi signe begge. Markus og Jokke har forresten sklidd rett inn i troppen, man skulle tro at de hadde vært der siden starten på sesongen. Passningene sitter som regel bra hos alle, men Alanzinho utmerker seg spesielt. 10/10 passninger sitter, harde og presise. Aleilson er litt mer upresis, men holder nivået som resten av gutta. Mens dette pågår har Jon, Isak og Pål keeper relatert trening på andre siden av banen. Etter dette deles troppen i to, m. midtbane og forsvar (og Jon) spillende mot ett mål på en side, og angrepsgutta (og Isak) trener skudd. Fikk ikke med meg så alt for mye fra forsvars delen, men det var meget høy intensitet hele veien. Angreps treninga gikk ut på at en legger igjen, en annen spiller ballen framover til 3. mann som spiller tilbake til 1. mann som kommer på løp. Veigar åpner showet med en knallscoring, og det hele går smertefritt, og brassene fulgte med resten uten problemer. Nok en gang utmerker Alanzinho seg. Teknisk som Chipp i toppform, presise skudd og demper ballen som få andre. Aleilson har et meget tungt skudd, men er ikke like presis som Alan. Veigar og Daniel er begge der de skal være, og putter jevnt og trutt. Eirik og Trond også. Etter en stund forandrer Belsvik (som leder angrepstreningen) litt på oppsettet, og begynner også å telle hvem som putter. Alanzinho vinner med 5 mål, Veigar like etter med 4. Vi går så over til kamptrening, og troppen deles i to, de grå og de blå. De grå bar preg av startoppstilling og bestod av: Jon, Morris, Mike, Ia, Markus i forsvar. Henning, Bjørnar, Jeppe og Tommy på midten. Og Nanne og Eirik på topp. Eirik og Veigar bytter lag halvveis. Spillet pågår med utrolig høy intensitet, og ingen holder igjen på taklingene. De grå tar ledelsen ved Henning, assist av Bjørnar. Brassene klarer seg bra, Aleilson er den som er mest med i spillet, gjør seg spillbar og er aktiv i angrepet til de blå. Men han virker litt tilbakeholden, og er nok litt for bevisst på at han er på prøvespill og ikke må drite seg ut. Alanzinho har ett sinnsykt raid, men oppholder seg for det meste mellom midtbanen og angrepet, har noen lekre passninger, men kan innvolver seg i større grad i spillet. Jokke spiller i midtforsvaret hos de blå, og jobber som faen. Utmerker seg ikke, men solid og spillende. Er ofte med og rydder opp på midtbanen. I duellen Eirik/Veigar går Veigar seirende ut, og jeg mener han bør starte sammen med Nanne mot Pors. Andre omgang av kampen er ikke like intensiv som første, naturlig nok, siden den var nokså varmt i sola (rett og slett deilig). Ellers trente Brani, Sund og Jørgensen alternativt, og jogget mye med Tor. Hvis vi forresten trenger en targetman i angrep, er det bare å skaffe spillerlisens til Tor, mannen har jo fysikk som få. Div. punkter som ble observert under treningen: - Jon ble spurt av en journalist om hun kunne ta noen bilder av han, og Jon skrudde på sjarmen. Her snakker vi TV redninger. - Av de som trente alt. har Sund best kondis. Holdt følge med Tor hele veien. - Rumpetaskemannen var på plass, og småpratet litt med trenere og brasser underveis. Han brukte ikke rumpetasken en eneste gang. Skuffende. - Petter spiller fortsatt midtstopper under kamptreningene. Vil vel oppleve å være på andre enden av et stormende angrep. - Henning fikk seg en liten smell, men var oppe og fortsatte treningen etter en sjekk på siden. - Treningens mål ble scoret av Veigar, som fikk fortjent applaus fra resten av spissene. Så, det store spørsmålet, bør vi investere i disse brassene? JA. Alanzinho var treningens store (selv om han er liten) spiller. Han viste en teknikk som er på et annet nivå enn resten, og er en avslutter av rang. Aleilson var ikke like overbevisende, men særlig skuddet hans er noe bemerke seg. Han spilte også bra under kamptreningen, hvor Alanzinho var litt mer reservert. De hang begge godt med i treningen, og viste ikke tegn til å være "lost in translation" under de smått kompliserte angrepstreningene til Petter. Så ja, dette er en investering vi bør satse på. Alt i alt en fortreffelig formiddag i solskinnet på stadion. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 8. Juli 2005 (endret) Del Skrevet 8. Juli 2005 (endret) Flere referater?? 40774[/snapback] Kommer vel et nytt fra min side i morgen. For de som enna ikke har sett brassene, er det nok siste sjanse til å se de. Ikke noe er som å nyte solen på Nadderud en lørdag formiddag. Kanskje ser man til og meg et rekordforsøk fra Slum! Dette er slik alle dager bør starte Fantastisk. Var det du som satt i solen ved avsluttningstreningen? Endret 8. Juli 2005 av Markus Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 544 Del Skrevet 8. Juli 2005 Del Skrevet 8. Juli 2005 Tack så mycket! Optimistiske rapporter fra Nadderud! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Henrik H 0 Del Skrevet 8. Juli 2005 Del Skrevet 8. Juli 2005 Du fortjener virkelig en Pulitzer. Straalende referat. Kan du se for deg dette en eller annen gang i naer fremtid?? Veigar Nannskog Alanzinho Tommy Jeppe Branimir Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 1 000 Del Skrevet 8. Juli 2005 (endret) Del Skrevet 8. Juli 2005 (endret) Dette er slik alle dager bør starte Fantastisk. Var det du som satt i solen ved avsluttningstreningen? 40777[/snapback] Jepp. Du var solid som ballgutt Endret 8. Juli 2005 av AndersBD Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 8. Juli 2005 Del Skrevet 8. Juli 2005 Tusen takk for flott treningsreferat, Anders! Jeg skjønner godt din skuffelse når det gjelder rumpetaskemannen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sigurdlk 50 Del Skrevet 8. Juli 2005 Del Skrevet 8. Juli 2005 Glitrende referat Anders! Godt jobbet! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 8. Juli 2005 Del Skrevet 8. Juli 2005 Dette er slik alle dager bør starte Fantastisk. Var det du som satt i solen ved avsluttningstreningen? 40777[/snapback] Jepp. Du var solid som ballgutt 40786[/snapback] sinnsyk serv på Markus ja! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
KongKjakan 4 Del Skrevet 8. Juli 2005 Del Skrevet 8. Juli 2005 Suverent referat, Anders! Gå gjerne på treningen flere ganger! Hadde tenkt meg på treningen selv, men sjuåringen ville heller spille fotball (skjønn det den som kan) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 1 000 Del Skrevet 8. Juli 2005 Del Skrevet 8. Juli 2005 Suverent referat, Anders! Gå gjerne på treningen flere ganger! Hadde tenkt meg på treningen selv, men sjuåringen ville heller spille fotball (skjønn det den som kan) 40817[/snapback] Skal på staddan i morgen også ja. Anbefaler forsåvidt alle å ta seg en tur, var meget hyggelig. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 9. Juli 2005 Del Skrevet 9. Juli 2005 Dagens trening. I skarp sol, lørdag morgen trener de blaa på kunstgresset i dag. Jeg starter som vanlig med det negative, - skaderapporten: Branimir, Sund, og Jørgen er ikke å se – ryktene går om at de trener alternativt på Nadderud Stadion. – Hvorvidt Branimir blir klar til i morgen er verken bekreftet eller avbekreftet, men Petter og Tommy tuller med at kunstgress i Skien vil gi Pors ”vm i svimmelhet” etter et par minutter med Branimir på banen. – Lovende Jesper deltar på hele treningen og virker ikke plaget av skaden. Han skårer sågar en vakker utside-chip-i-krysset scoring for oppmøte supportere. Det begynner å bli mange tilskuere på treningene og ivrige tilrop skaper glede i troppen. Tom ”svenske-bagar” kommentar til Nanne skaper latter hos supporterne hvorpå Nanne kvikt slenger ”syntes dere det var morsomt” i en sint tone tilbake til de nå usikre supporterne. Jeg skal dog ta en søt hevn lenger ned. Det er mye spill i dag. Vår brasilianske kamerater, er nå blitt til vår brasilianer, da den store er sendt hjem, mens Alan får fortsette. Hvorvidt det blir kontrakt er usikkert, men det virker lovende at Stabæk vil se mer på spilleren. Det er vel ikke kvalitetene de nå titter på, da disse er udiskuterbart gode, men muligheten for det omkringligende som tilpassning, språk og trivsel. Tilbake til spillet, det deles inn i 2 lag, elleveren og de andre, det er ingen sjokkerende nyheter, og da lagene spiller 10 mot 10 er det vanskelig å trekke noen konklusjoner. Jokke virker lovende, han har et skudd fra 30 meter som skrur inn i krysset, et sinnsvakt skudd som lenge stod som treningens høydepunkt. Alan raider også oppover og scorer, når Eirik og Jesper også putter ender kampen 2-2 Etter Jokke sin oppvisning med skuddfoten, viser sørlandets sønn, Inge Andre at også han kan skyte. Uten hverken "fore" eller "skudd kommer" plasserer IA en lekker en utenfor Isak sin rekkevidde. Treningens udiskuterbare høydepunkt står vår islandske kompis Veigar for. Fra 13 meter med ryggen mot mål, ballen i en høyde på 2 meter tar han årets brasse. Veigar får klokketreff og ballen kommer neppe lenger opp i vinkelen. Brassen var så høy at vår ordentlige brasse, på 163, Alan kunne spasert under. Undertegnede ble nesten jaget bort fra treningen av Jan når det viste seg at kameraet ikke var i nærheten av å fange opp brassen. Tempoet på treningen er ikke høyt, men av høy kvalitet. Når gutta spiller på halv bane presterer Tom, som etter treningen stiller med en nord-norsk versjon av jenka, å lobbe ballen på en til tider kaukende Jon Knudsen. Knudsen stilte glisende i dagens stikka og hans kjendisnykker fikk seg et lite slagg på trynet. Jan er fornøyd med treningen, og den Harley kjørende Tor terper etterarbeide under oppsummeringen. Alt i alt en fornøyelig dag på Nadderud kunstgress. Jan og Petter – vårt 4de valg på spissplassen, faktisk 5te etter at Trond kom opp. Mads, Eirik, Tom, Jokke og Torbjørn Trond og Christian Veigar og Markus Inge Andre, Henning og Markus Trond, Tommy, Bjørnar, Jesper, Alan Her var det mange Isak, Bjørnar, Jokke, Torbjørn, Mike Hoftevesken ble ikke brukt i dag heller – antagelig kassaparat. Ikke kødd med supporterne Daniel – hevnen er søtere en baken din Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kjakan 0 Del Skrevet 9. Juli 2005 (endret) Del Skrevet 9. Juli 2005 (endret) Her kommer jeg inn til en velfortjent pause fra terrassemaling, og så får jeg dette servert. Herlig Markus. Fikk du noen følelse av om Karlsson og/eller Persson er i startoppstillingen i morgen? Endret 9. Juli 2005 av kjakan Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 657 Del Skrevet 9. Juli 2005 (endret) Del Skrevet 9. Juli 2005 (endret) Glitrende! Virker som det er en fin stemning på treningene nå.. ..bare en ting.. Pors Grenland, er ikke de fra Porsgrunn og ikke Skien? Håper at Alanzinho får kontrakt!! Endret 9. Juli 2005 av Flexi Knut Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 9. Juli 2005 Del Skrevet 9. Juli 2005 Her kommer jeg inn til en velfortjent pause fra terrassemaling, og så får jeg dette servert. Herlig Markus. Fikk du noen følelse av om Karlsson og/eller Persson er i startoppstillingen i morgen? 40837[/snapback] Nei - tror Brnimir tar den siste plassen... likt som forrige gang mao. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 1 000 Del Skrevet 9. Juli 2005 (endret) Del Skrevet 9. Juli 2005 (endret) Støtter meg til Markus sin rapport, den dekker dagens trening meget bra. Bare et par ting, den store brassen er ikke blitt sendt hjem (med minder Erik sa det direkte), for Loe sa etter treningen at han var syk i dag og sto over treningen, og at han hadde vært litt syk tidliger i uka også. Også mulig han var syk og ble sendt hjem. Jeg tyder det jeg så i dag som at Alan får kontrakt, og takk faen for det. Både Janne og Schelvis ga Alan "thumbs up" og klappet han på hodet etc. Janne hadde også en artig liten uttalelse: "Ronaldinho, Robinho og Alanzinho!" Meget, meget lovende. Men som sagt, meget god stemning, mye spill, høy intensitet og lekre mål. ...og forresten, Janne var ikke helt fornøyd med fotograferingen til Markus, han rakk jo såvidt å ta bilde før ballen ble spilt videre Loe's kommentar til praktmålet til IA bør også nevnes: "Inge?! Nei nå står ikke verden til påske!" Endret 9. Juli 2005 av AndersBD Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pedro 107 Del Skrevet 9. Juli 2005 Del Skrevet 9. Juli 2005 Herlig gutter! Deilig å lese slike fyldige rapporter fra treningene. Tror fullt og fast på 3 poeng imorgen og at vi får se noen nye ansikter utover i kampen! Forza de Blaa! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 9. Juli 2005 Del Skrevet 9. Juli 2005 ...og forresten, Janne var ikke helt fornøyd med fotograferingen til Markus, han rakk jo såvidt å ta bilde før ballen ble spilt videre 40841[/snapback] Håpløst å følge ballen - all honør til Solli og gutta som fanger opp så mye. Jeg hørte at brassen var sendt hjem. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 9. Juli 2005 Del Skrevet 9. Juli 2005 Jeg tyder det jeg så i dag som at Alan får kontrakt, og takk faen for det. Både Janne og Schelvis ga Alan "thumbs up" og klappet han på hodet etc. Janne hadde også en artig liten uttalelse: "Ronaldinho, Robinho og Alanzinho!" Meget, meget lovende.40841[/snapback] Var dette i forbindelse med at Alan finta Jesper på ræva. Et annet høydepunkt som jeg helt hadde glemt... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 1 000 Del Skrevet 9. Juli 2005 Del Skrevet 9. Juli 2005 Mulig det, men det jeg mente var etter treningen, når Alan lekte med ball, Stenez terpa friskpark og Jokke og Markus trente langpassninger. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 11. Juli 2005 Del Skrevet 11. Juli 2005 Støtter meg til Markus sin rapport, den dekker dagens trening meget bra. Bare et par ting, den store brassen er ikke blitt sendt hjem (med minder Erik sa det direkte), for Loe sa etter treningen at han var syk i dag og sto over treningen, og at han hadde vært litt syk tidliger i uka også. Også mulig han var syk og ble sendt hjem. 40841[/snapback] Ble sendt hjem på fredag ja... Les mer om brassen (står ikke mye altså) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonje 0 Del Skrevet 11. Juli 2005 Del Skrevet 11. Juli 2005 Hva er tidspunktet for den kampen igjen? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 11. Juli 2005 Del Skrevet 11. Juli 2005 Hva er tidspunktet for den kampen igjen? 41011[/snapback] Var det ikke 11 da? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 1 000 Del Skrevet 11. Juli 2005 Del Skrevet 11. Juli 2005 Støtter meg til Markus sin rapport, den dekker dagens trening meget bra. Bare et par ting, den store brassen er ikke blitt sendt hjem (med minder Erik sa det direkte), for Loe sa etter treningen at han var syk i dag og sto over treningen, og at han hadde vært litt syk tidliger i uka også. Også mulig han var syk og ble sendt hjem. 40841[/snapback] Ble sendt hjem på fredag ja... Les mer om brassen (står ikke mye altså) 41008[/snapback] Ok. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 1 000 Del Skrevet 13. Juli 2005 Del Skrevet 13. Juli 2005 Satser på å ta meg en tur i morgen også - kanskje det blir Alan's første trening som ekte blaa? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kaizer Alphonse 3 297 Del Skrevet 13. Juli 2005 Del Skrevet 13. Juli 2005 Satser på å ta meg en tur i morgen også - kanskje det blir Alan's første trening som ekte blaa? 41257[/snapback] Når begynner treninga? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 1 000 Del Skrevet 13. Juli 2005 Del Skrevet 13. Juli 2005 10:30 hvis det er som vanlig Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kaizer Alphonse 3 297 Del Skrevet 13. Juli 2005 Del Skrevet 13. Juli 2005 Faaaan. Må si opp jobben snart. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 843 Del Skrevet 14. Juli 2005 Del Skrevet 14. Juli 2005 Kom nettopp fra dagens trening. For en spiller Alan er... Ny trening igjen kl 10:30 på fredag. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 1 000 Del Skrevet 14. Juli 2005 Del Skrevet 14. Juli 2005 Presterte å forsove meg i dag, så fikk bare med meg siste halvdelen av treninga. Akkurat i det jeg går inn portene ser jeg en liten brasse heade et innlegg i kassa (Markus, kan du bekrefte?). Alan er jaggu hodespiller også. Uansett, trening på crossballer og avsluttninger inne i boksen var cluet i dag, og noen spillere ble utvalgt til å stå på kanten, ta imot ballen, og slå innlegg. Sund, Tommy, Tom, Alan og et par andre fikk denne oppgaven. Det var 4 av disse om gangen, så Alan etc var med i spillet også. Jeg syntes Sund og Tommy var de som utmerket seg mest. Går så over i kamptrening, gule mot blå. Såvidt jeg så var det ikke et klart "start 11er" lag. Ganske tøft spill til tider, med mye kjemping på midten og få skudd på mål. Jokke ser ut som en virkelig bauta på midten. Alan glimter til med flikker og vendinger, og har også et par raid. Ganske fett å høre halvparten av gutta rope "GO ALAN GO!" når han får ballen mellom motstanderens mål og midtstreken. Gule vant kampen 3-0 etter mål av Trond, Belsvik (!) og et jeg ikke så hvem putta. Punkter: -Veigar var litt småskadet og tok det rolig siste halvdelen av treninga. -Mads glimret med sitt fravær. -Rumpetaskemannen hadde droppet tasken i dag og stilte i rosa skjorte. Garantert for å gjøre narr av den klovnen som pusher narkobaroner i Trondheim. -Finsk er kav umulig å forstå, og dama til Sund er fin. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Del Skrevet 14. Juli 2005 Del Skrevet 14. Juli 2005 -Finsk er kav umulig å forstå, og dama til Sund er fin. 41313[/snapback] Bilde? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå