Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Status før Bryne:

Jeppe er syk - trente ikke i dag

Branimir er skadet - blir ikke med til Bryne

Jørgen er skadet - blir ikke med til Bryne

Veigar er fortsatt småskadet - har uansett karantene mot Bryne

Markus - karantene mot Bryne

Alanzinho - ikke spillekalr mot Bryne

Så vel heller ikke IA på dagens trening

Mulig start 11'er:

Jon

Morten - Mike - IA - Bjørnar

Sund - Henning - Jokke - Tommy

Eirik - Nanne

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Dagens trening foregikk på gressbanen ovenfor Nadderudhallen. Daniel leder oppvarmingen som om han aldri skulle gjort noe annet. Flere forskjellige øvelser og slegner noen velrettede gloser for å få igang gutta. Jeg aner konturer for en fremtidig Stabæk-trener. Uansett, treningen begynner med div fysikk øvelser, og alle gutta deltar minus Jørgen, som trener alternativt med Tor. Jon og Isak trener med Pål, hvor en a keepergutta hiver ballen løst til Pål som kliner til på helvolley fra 3 meter. Gjentatte ganger. Etter at nesten samtlige skudd går inn går det opp for Pål at han kanskje står litt nære kassa. Gutta går så sammen to og tre og slår pasninger.

Etter dette deles det opp i to lag, og hovedfokuset ligger på å komme rundt på kantene og slå innlegg. De sentrale spilleren (midtforsvar, sent. midtbane, midtspisser) spiller ut på kantene hvor det går i ett og to touch får innlegget kommer. Det går fort og presist, og spesielt Tom viser seg frem med gode løp og innlegg. Brani viser også storhet, og Sund er bedre enn jeg har sett han noensinne. Dette holder de på med brorparten av treningen.

Så går vi over til spill med tre lag, to mot hverandre og ett på siden som kan benyttes som veggspillere. Spillet går sin vante gang, med et par pene mål og mye hard jobbin. Alan har en rykende het assist. Det virker som han har funnet sin plass i gruppa.

Konklusjon: En fin fin trening. Janne var veldig fornøyd. Mye fokus på å komme rundt på kantene, som sikkert vil bli et våpen på søndag. Treningens beste var Tom og Sund.

Treningens høydepunkt: Under siste spilløvelse (3 lag) dribler Sund seg frem og limer et skudd nede ved stolperota. Janne brøler av full hals: SÅ DER JA SUND!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grei og avslappet trening i dag. Oppvarming etc, samme som før, så samme øvelse som trosdag - 3 lag, ett på siden som fungerer som innlegg-vegg. Mange fine mål i dag, Bjørnar og Veigar med lekre langskudd, men Alan stjal showet i dag, med et sinnsykt skudd rett i kassa og så ett mål hvor han dribler av en spiller, spiller ballen rundt Jon, spretter over en liggende keeper og setter ballen i kassa. Det var også en tolk/dude som kan portugisisk tilstede, så etter treningen sto han, Alan, Janne og Petter og hadde taktikkmøte. Jeg slo av en prat med Daniel og han var som alltid i godt humør. Han hadde god tro på seier i morgen og var helt enig i at det så bra ut på treningene for tiden.

Så det er det bare for oss å støtte opp i morgen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal innvie den nye selvlagde flaggstangen i morgen kampdagen... plasseres på verandaen utenfor mega hjørnet mot 7-11 håper at det ikke blåser alt for mye ellers kommer sikkert alt til og gå skeis :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal innvie den nye selvlagde flaggstangen i morgen kampdagen... plasseres på verandaen utenfor mega hjørnet mot 7-11 håper at det ikke blåser alt for mye ellers kommer sikkert alt til og gå skeis :)

42850[/snapback]

Skal innvie den nye drakten min imorgen - SQUAWKER #15, uten reklamer :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Betyr det at de selger drakter uten reklame på Stabækkontoret nå?

42852[/snapback]

Erm, det fikk jeg ihvertfall. Jennie var fremdeles på ferie denne uka så det var Anne Karin (tror jeg - markeds- et eller annet på kontoret bak Jennie) som hjalp meg. Jeg bare trappet opp på kontoret på mandagen, fortalte hva jeg skulle ha, og hentet drakten ferdig trykket på onsdag.

Roll on Sunday!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fett nok.

Fikk beskjed av Jennie rett før sommeren at de bare solgte med reklame, men dette er jo en hyggelig kontrabeskjed.

42887[/snapback]

Det er nok bare du aom har misforstått - Jennie selges bare med reklame, men draktene kan du selv velge om du vil ha med eller uten. Slik har det vært hele tiden

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trappet opp på sommerferiens siste dag. Været var kjølig, men klart. Perfekt for trening.

Skader: Bortsett fra IAO var alle på plass. Tor som syntes det var for kaldt til å vise pupper i dag sa at IAO hadde hjernerystelse og er mot Alta.

Snakket lenge med Tor, temaet var form. Tippeliga dommerne hadde dagens Cooper test, nei – ikke Alex, men løp så langt du kommer på 12 minutter. De fleste dommerene som Øverbø m.m. virket fornøyde etter løpet så de kom seg vel til de 2700m som teller for å komme i mål. Tor var veldig fornøyd med dagens tropp, har vel omtrent ikke hatt strekk skader eller lignende de siste årene. De nye gutta som har kommet inn er i ålright form, men ligger bak resten av troppen. Det legges ikke opp til at gutta skal trene seg opp før til vinteren. Det er nok treninger og kamper som om det ikke skal kjøres ekstra treninger for de.

I fjor ved seriestart hadde vi et O2 snitt på 68, dette inkludert keepere. På slutten av fjorårets sesong hadde vi 61. Altså en kraftig forværing av formen i løpet av sesongen. I år kjører vi mer ”flat-firer” og sateser på en jevnt god form gjennom hele året.

Tor er også overbevist om at vi er et av de best trente lagene i Norge. Start er dog i en særklasse og han håper de vinner serien. Fotballspillere har nemlig masse å gå på.

Over til treningen, ingen spesiell innslag, vel det ble terpet forsvar og formasjon med Alan som hadde med en tolk i dag. Jeg vet ikke nøyaktig hvor god denne tolken er, Maestro skriker ut 12 setninger med 10 ord i hver setning som tolken oversetter med 3 ord. For øvrig snakker Maestro til Alan på svensk. Han bare preiker og preiker og Alan nikker og nikker.

Det ble kjørt angrep mot forsvar med følgende formasjon

Forsvaret (gult):

JK

MS – MK – MK – BH

AC – JP – JJ – HH

Angrep:

Resten

I denne treningen fikk ikke angrepet til noen ting i det hele tatt. Veldig godt defensivt spill av forsvaret som antagelig er laget slik vi ser det i morgen (+DN & VPG) Etter hvert byttet Maestro om på TSx2 med JJ og JP for å få mer driv i det angripende laget med gode utslag. Hvorvidt dette skyldes at de defensive eller offensive ferdigheten til JJ og JP bytter er jeg usikker på, men det er uansett et godt tegn.

Over i full formasjons spill så var det de samme lagene. Bare at JJ spilte midtstopper på det blaa laget, dette p.g.a. manglende spillere i troppen til 2 ellevere. Her var angripere VGP og DN.

Dagens eneste mål, var noe så sjeldent som et vristskudd fra Morten i lengste hjørne.

Laget mot Alta, slik jeg tolker det:

JK

MS – MK – MK – BH

AC – JP – JJ – HH

DN – VPG

Treningens beste: Henning Hauger

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MARKUS

Over til treningen, ingen spesiell innslag, vel det ble terpet forsvar og formasjon med Alan som hadde med en tolk i dag. Jeg vet ikke nøyaktig hvor god denne tolken er, Maestro skriker ut 12 setninger med 10 ord i hver setning som tolken oversetter med 3 ord. For øvrig snakker Maestro til Alan på svensk. Han bare preiker og preiker og Alan nikker og nikker.

Først: Takk for svært nyttig oppdatering. Gleder meg til kampen i morgen - selv om jeg er i Stabækland og kampen i midnattsolens rike...

En liten kommentar til tolkingen: Jeg har ingen kunnskap om hva sjefen sier på trening, og dermed ikke om hvorvidt 30% oversettelse er nok. Men min erfaring med latinamerikanere er den motsatte: De bruker svært mange ord (om sjefen sier 10 ord, burde tolken ha brukt minst 40). Enten er tolken preget av norsk effektivitet - eller så bør noen sjekke hvor god han virkelig er...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var det jeg fryktet.

Jeg satt på tribunen, og hørte litt dårlig, men fikk med meg de fleste ordene til JJ. Det han sa var innviklet og jeg sleit selv å forstå hele sammenhengen. Tolken, som ikke nødvendigvis har mer fotball forståelse enn meg forklarte altså dette med særdeles få ord til Alan.

Jeg nekter faktisk å tro at Alan ble noe særlig klokere.

Vi får se hvilke ord tiden bringer. Satser på at Alan lærer norsk fort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var det jeg fryktet.

Jeg satt på tribunen, og hørte litt dårlig, men fikk med meg de fleste ordene til JJ. Det han sa var innviklet og jeg sleit selv å forstå hele sammenhengen. Tolken, som ikke nødvendigvis har mer fotball forståelse enn meg forklarte altså dette med særdeles få ord til Alan.

Jeg nekter faktisk å tro at Alan ble noe særlig klokere.

Vi får se hvilke ord tiden bringer. Satser på at Alan lærer norsk fort.

43459[/snapback]

Jeg aner ikke hvem tolken er. Men det skulle ikke forundre meg om du har bedre fotballforståelse enn ham/henne. I alle fall "Stabækforståelse".

Trøsten er at mitt inntrykk av Alan - ca 30 minutter på søndag og 45 (+3!!!) på onsdag - er at han har god fotballforståelse. Så han skjønner kanskje endel av det sjefen sier direkte til ham på svensk...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var det jeg fryktet.

Satser på at Alan lærer norsk fort.

43459[/snapback]

Selv om Alan lærer norsk, blir det fremdeles fryktelig vanskelig for ham å skjønne hva JJ sier. Som utlending, har jeg store vanskeligheter med å forstå hva Mæstro sier.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var det jeg fryktet.

Satser på at Alan lærer norsk fort.

43459[/snapback]

Selv om Alan lærer norsk, blir det fremdeles fryktelig vanskelig for ham å skjønne hva JJ sier. Som utlending, har jeg store vanskeligheter med å forstå hva Mæstro sier.

43461[/snapback]

Så hva kan da løsningen være? At den nye (de nye) spissene som Markus dristet seg til å foreslå i går - snakker portugisisk? Eller i alle fall spansk? (Dermed blir Alzheimers forslag om Carew bare perfekt - vi kjøper ham som spillende tolk!)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Dagens Trening
  • Opprett ny...