Gå til innhold

Dagens Trening


Markus
 Del

Anbefalte innlegg


11 minutter siden skrev Kongen23:

Var en kort tur innom treningen idag og kan oppsummere det slik:

- Olderheim dyrkes som playmaker. Helt sentral i kombinasjonsspill-øvelsen 7v7+1. Looking sharp! 

- Bob terper på relasjonene i rekkene og ønsker tålmodighet når det går fort fremover for å få med flere spillere i angrep.

- Sharpness er nøkkelordet for angrepsspillet, men også i presset defensivt.

- Både Veum og Riise trente for fullt. 

Talte 15 mann + 3 keepere. Vet ikke hvem som ikke trente. Pedersen kanskje?

Andrelaget hadde bortekamp mot Orkla i går, tipper det var den gjengen som ikke trente i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Stikka bilde fra treninga igår. Magnus og Nicolas har funnet godt alternativ til å trene innlegg eller avslutninger😊

IMG_0988.jpeg

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Aldri hørt Sir Bob skrike så mye som idag. Må ha økt tempo i spillet for å kompensere for mange i fluevekt-klassen😊

Mr Kjelsås mestscorende idag. 👏 Roberts er god på å skyte hardt høyt over😄

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev arni:

Aldri hørt Sir Bob skrike så mye som idag. Må ha økt tempo i spillet for å kompensere for mange i fluevekt-klassen😊

Mr Kjelsås mestscorende idag. 👏 Roberts er god på å skyte hardt høyt over😄

Takk for rapport! Var Diabate eller Opseth på trening? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


48 minutter siden skrev Andreas:

Takk for rapport! Var Diabate eller Opseth på trening? 

Dessverre ikke i spillsekvensen idag

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev rykkinn:

Er gutta for dårlige trent? Faller sammen etter 60-70 min jo! 

Kan jo se sånn ut. Dog veldig få kondisjonsidretter der man er i nærheten av å være på nasjonalt toppnivå når man er 16. Vi kan ikke forvente at Spiten og Olderheim skal holde 90 minutter med topp intensitet. Kanskje skulle de vært tatt av enda tidligere?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå skrev odd:

Kan jo se sånn ut. Dog veldig få kondisjonsidretter der man er i nærheten av å være på nasjonalt toppnivå når man er 16. Vi kan ikke forvente at Spiten og Olderheim skal holde 90 minutter med topp intensitet. Kanskje skulle de vært tatt av enda tidligere?

Eller rullert med med troppen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På 25.5.2024 den 12.28 skrev arni:

Aldri hørt Sir Bob skrike så mye som idag. Må ha økt tempo i spillet for å kompensere for mange i fluevekt-klassen

Mye å korrigere og dermed mye skriking. Men kan litt lek og smil forhindre at gutta stivner som nervebunter etter 60 min i kampene?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lurer på om det hjelper å skrike egentlig... Det var jo vill vest i garderoben i pausen mot Ranheim - ble vi bedre av det???

Lenke til innlegg
Del på andre sider


24 minutter siden skrev @ringo:

Lurer på om det hjelper å skrike egentlig... Det var jo vill vest i garderoben i pausen mot Ranheim - ble vi bedre av det???

En hver supporterløsning vil jo innbære mer skriking, mer krav, mer løping og mer sklitaklinger? Gjerne med trusler om benking og spiller på 2. laget om de ikke presterer bedre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 timer siden skrev gegras:

Mye å korrigere og dermed mye skriking. Men kan litt lek og smil forhindre at gutta stivner som nervebunter etter 60 min i kampene?

Ja, kanskje. Norske barn er jo litt persilleblad når det gjelder tilbakemeldinger 😬

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden skrev @ringo:

Lurer på om det hjelper å skrike egentlig... Det var jo vill vest i garderoben i pausen mot Ranheim - ble vi bedre av det???

Var mye høye skuldre på lørdagens trening da gutta ble slitne mot slutten og lydnivået vedvarte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Funka første 60 hvertfall! Angrepsspillet vårt hadde jo vært begredelig t.o.m fra Moss kampen. Og da hadde vi fortsatt Diabate fra start. Og vi slapp inn 3 mål den kampen også. Så akkurat der skal trenerteamet ha kudos for at vi spilte årsbeste frem til 4-1 etter 3 begredelige kamper. 

Så skjer det jo en kollektiv meltdown på nivå med Tsjernobyl. Her skal selvfølgelig trenerteamet også stå til ansvar. Hva er beskjedene og hva er det vi har trent på som ikke funker når vi skal ri inn en ledelse? Vi har jo sett en tendens til at vi bytter oss dårligere. Rytmen forsvinner, alle blir usikre. Først og fremst tyder jo det på en altfor svak benk spør du meg. Men unggutta kan jo ikke løpe seg helt tomme heller. Så Bradley opplever en slags catch 22 her hvor  det blir hans feil uansett når han er tvunget til å bytte ut våre beste med altfor tynn suppe. 
 

Mitt svar på problemene: Vi må bedre benken i sommer. Og vi må hvertfall få inn en bedre to-veis sentral midtbanespiller. Og da sier jeg ikke at vi skal handle benkefyll,  men spillertyper som vi mangler. Spillere som selvfølgelig kan ta en plass i start-elleveren over tid. Og som kan skape trygghet og kontinuitet ved spillersalg, skader eller suspensjoner. Jeg tror Øya er ett godt eksempel på en slik spiller, selv om han sleit mot Egersund. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev @ringo:

 

Ja vi har noen skader som gjør at vi må stille med Øya og Nysveen og Ferrington på benk. Når man ser det så funderer jeg på klokskapen i å slippe Piggen.

Piggy til Start var ene og alene et initiativ fra han sin side.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev @ringo:

Jeg ser de sier de har analysert - jeg savner en tilbakemelding til oss på hva de har funnet ut av og konkludert med. Eller det har vi vel kanskje fått - det skal forsterkes. Altså hiver man spillertroppen under bussen - og som jeg innledet med, jeg tror ikke nødvendigvis det er det som er hovedproblemet. Men snarere en manglende balanse mellom det offensive og det defensive i spillet, riktig bruk av krefter, riktig bruk av bytter/tropp.

En god leder roser spillere i medgang og tar selvkritikk i motgang. Er det ikke det man sier? Savner litt selvkritikk fra både trenerstab og sportlig ledelse (for dårlig balansert tropp)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


29 minutter siden skrev Luringen:

Piggy til Start var ene og alene et initiativ fra han sin side.

Ja selvfølgelig, han var vel drit lei av å bli oversett og nedprioritert av Bob. Betyr ikke at det for vår tropps del var riktig å selge. 

BTW Om det ikke skjer en endring burde Geelmuyden ta det samme initiativet nå i sommer for sin egen utviklings skyld.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 minutter siden skrev @ringo:

Ja selvfølgelig, han var vel drit lei av å bli oversett og nedprioritert av Bob. Betyr ikke at det for vår tropps del var riktig å selge. 

BTW Om det ikke skjer en endring burde Geelmuyden ta det samme initiativet nå i sommer for sin egen utviklings skyld.

 

Det synes jeg egentlig Hammy burde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 timer siden skrev @ringo:

Jeg synes det negative fokuset på spillerene blir feil -vi spilte mot Egersund - vi har bedre spillere enn Egersund PUNKTUM.

Det vi må finne ut av er hvorfor spillerene underpresterer fra 60 minutter og inn. Hvorfor vi helt og holdent gir fra oss momentumet i kampen. Hvilke taktiske grep som blir gjort evt. ikke gjort fra benken. Hvilke bytter som blir gjort/evt ikke gjort. 

Ja vi har noen skader som gjør at vi må stille med Øya og Nysveen og Ferrington på benk. Når man ser det så funderer jeg på klokskapen i å slippe Piggen.

Dette er ikke første gang vi kollapser, det har skjedd endel ganger nå. Mot Alta i cup'en, mot Moss og mot Egersund. Lyn føler jeg er litt annerledes - det var en mye tightere kamp. Så man har hatt muligheten til å analysere dette tidligere, men likevel så later det ikke til at man har tatt lærdom? Det forundrer meg. 

Vi får Bob Bradleys styrker og svakheter som trener i fullt åsyn. Den første timen brilliant angrepsspill, den siste halvtimen svarte natta. Men må da for pokker evne å balansere det offensive og defensive!?? Det virker jo nesten som om man gir faen, og tuter på med mer angrepsspill - ok vi slepper inn 4 da må vi score 5! Morro det - men hvor smart er det?

Jeg ser de sier de har analysert - jeg savner en tilbakemelding til oss på hva de har funnet ut av og konkludert med. Eller det har vi vel kanskje fått - det skal forsterkes. Altså hiver man spillertroppen under bussen - og som jeg innledet med, jeg tror ikke nødvendigvis det er det som er hovedproblemet. Men snarere en manglende balanse mellom det offensive og det defensive i spillet, riktig bruk av krefter, riktig bruk av bytter/tropp.

I 60 minutter hadde vi bedre spillere enn Egersund, men etter det så det for meg ut som vi hadde betydelig mindre krefter igjen en Egersund. Ingen av de vi har på benken hevet laget når vi måtte bytte ut sluttkjørte spillere. Laget ble tvert imot svekket. Jeg håper på forsterkninger inn i sommervinduet så det kan rulleres uten at det blir helt krise, så kan man sikkert diskutere hvorfor profesjonelle fotballspillere bare holder 60 minutter...😀

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev elvis:

så kan man sikkert diskutere hvorfor profesjonelle fotballspillere bare holder 60 minutter...😀

15 - 17 åringer har ikke den utholdenheten som de litt eldre ar.  I tillegg har de en spillestil med høy intensitet som trolig sliter litt mer på spilleren.  Det som overrasker meg mer er at det lempes flere langballer mot slutten når vi ikke har offensive spillere som orker å løpe like mye

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ruslet forbi treninga idag. Om jeg oppfattet rett, ble det jobbet litt med å støte ut av boksen raskt for ikke å ha for mange motstandere inne i boksen når innleggene kommer. Paramount

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev Abel:

Ruslet forbi treninga idag. Om jeg oppfattet rett, ble det jobbet litt med å støte ut av boksen raskt for ikke å ha for mange motstandere inne i boksen når innleggene kommer. Paramount

Deilig å høre ! Til nå har det jo bare vært å måke den ballen inn så er det nesten garantert mål. I tillegg til at midstopperne våre har vært direkte dårlige må også Rossbach få kritikk for å være uhyre passiv inni der. Han MÅ bedre den delen av spillet sitt hvis han skal bli en habil keeper i Eliteserien. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Dagens Trening
×
×
  • Opprett ny...