stabækLars 1 977 Del Skrevet 3. Februar 2005 (endret) Del Skrevet 3. Februar 2005 (endret) Ingebrigts betydning for Stabæks suksess kan umulig overdrives. Hva med å invitere ham til et medlemsmøte som en oppladning til seriestart? Jeg har nå lest meg igjennom Ona Fyr, og jeg anbefaler på det varmeste at alle tar seg tid til det. Jeg synes den på de fleste områder holder det den lover. Den gir deg mot til å tørre, kraft til å gjennomføre og verktøy til å hjelpe deg for å oppnå suksess sammen med andre. Dette er noe vi kan ha stor glede av i vår vei tilbake til toppen. Hva sier han om suksess? Du må først ha en Visjon. Din bedrift må ha en visjon. Stammen må stå sammen, og være begeistret av en ideologi. Ellers kan du ikke lykkes, ikke skape. Alle merkevarene fra Nike til IKEA er bygd rundt en ideologi. De er sammenfattet i en visjon på bare en setning. Disney har følgende visjon: «We shall make people happy». Han sier følgende: -Det firmaet kunne jeg tenke meg å jobbe for. Hvorfor går du på arbeid, da? For å gjøre folk glade, vel! Så da Disney-kursen gikk ned høsten 2001,var det fordi de ikke hadde etterlevd visjonen sin. De hadde ikke gjort nok mennesker glade. En visjon er ifølge Ingo dette: «Svaret på hvorfor vi går på arbeid eller på kamp, -en kort, energigivende setning som forteller oss hvorfor vi finnes til, og hvor vi skal reise sammen». Han definerer også verdiene som er under visjonen. Det vil si de få, sterke begrepene som skal kjennetegne bedriften, organisasjonen eller foreningen vår i ett og alt. Den største uklarheten i boken for meg, er når han omtaler klubben vår Stabæk. Jeg vet at visjonen er noe slikt som Champions League 2008, og Blaa Arena 2007. Jeg har også fått med meg at vi er Annerledeslaget. Men i motsetning til hans lære, tror jeg ikke disse ideéne er tydelige nok innad i klubben. Hva innebærer det egentlig å være annerledeslaget. Annerledes fra hva da? Rosenborg? Vålenga? Real Madrid? Bærum SK? Hva er de få, sterke begrepene som kjennetegner Stabæk i ett og alt. Jeg tror det hadde vært særdeles verdifullt å diskutere og bli opplyst på dette med, en som har peiling, og ikke minst innflytelse. Og som i tillegg kan gi oss trøkk og kraft. Stabæk, hvor skal du hen nå? Kjør debatt! Endret 3. Februar 2005 av stabækLars Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sigurdlk 50 Del Skrevet 3. Februar 2005 Del Skrevet 3. Februar 2005 annerledeslaget23829[/snapback] Vi selger, andre kjøper? Fra spøk til alvor - gode poenger Lars. Vi kunne alle trengt en pep-talk nå tror jeg! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Freak Magnet 185 Del Skrevet 3. Februar 2005 Del Skrevet 3. Februar 2005 Du skal ikke se bort ifra at det ikke hadde vært så dumt. Jo før jo heller spør du meg. Moralen virker å ikke være helt på topp blant supporterne, meg selv inkludert, og en liten peptalk fra Ingo hadde nok hjulpet.. .... bare han ikke krever vanlig foredragshonorar... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 3. Februar 2005 Del Skrevet 3. Februar 2005 Verdiene lars etterlyser ble fastsatt i fjor på en idédugnad før seriestart. Samme opplegget blir det i år, men tilsatt store mengder etanolholdig drikke. Det er neppe på tenketank-området Stabæk har problemer. Jeg tror fast og bestemt at problemene springer ut av to hovedårsaker: 1: Feil fokus 2: Ikke tilstrekkelige ressurser. Ad 1: Det er oppigjennom blitt hostet fram en del ideer og tanker om hva Stabæk skal være. Jeg tror utgangspunktet ikke er riktig når en håndfull reklameguruer på Lagåsen vedtar fotballfilosofi. Stabækstilen (spill opp gjennom midtbanen UTEN langpasninger), underholdning (tekniske finesser på banen og rariteter utenfor banen) og Annerledeslaget (vi driter i hvordan de andre spiller, vi gjør det på vår måte uansett) er tre hovedpunkter i visjonen om CL-spill i 2008. De 3 punktene er ikke verdier slik jeg ser det, men beskrankninger på den enkle visjonen ALLE idrettslag har: Serie- og cupmesterskap og seier i neste kamp. Men vi skal ikke bare vinne kampen, neida. Laget skal vinne kampen på en bestemt måte - uavhengig av disponible spillertyper og -ferdigheter. Det blir som å skulle vinne VM i skihopping - men vi skal ikke hoppe V-stil som alle de andre. Vi skal ha Kongsberg-knekk, samlede ski og telemarksnedslag. Nei - legg disse "verdiene" på hylla og la en sportslig leder definere hva troppen skal holde på med for å gi oss heder og ære. Hva de som selger pølser på stadion eller de som driver tv-produksjonsselskapet til dinamo mener om taktikk skal ikke engang påvirke lagets trener og sportslige ledelse. 2. Ressurser: Greit at vi ønsker å slå Barcelona og har hårete mål. Men når praktisk politikk de siste årene har vært SELG ALT SOM KAN SELGES - og gjerne for latterlige summer (Marel, Peter, Stian, Mikkel, Samir, Rote, David, Sammy etc) mister visjonene sin troverdighet. At nødvendige økonomiske forutsetningene ikke er til stede for satsingen som de hårete målene krever - gitt at vi skal ha et snev av realisme og ikke bare naiv tro - gjør selvsagt ikke situasjonen enklere for sportslig ledelse For å nå målet om CL-finale i 2008 satser man skikkelig: Vi selger unna de beste spillerne og leter i febrar - knappe 2 måneder før seriestart - etter solide erstatninger for en samlet sum av 1 million. Pay bananas - get monkeys. (Dageens "med billig hilsen Gutten i stikka": "Jeg ser at Stabæk bare ha 1 million å kjøpe spillere for. Det er prisen for å rykke ned") Og nå er det vel bare dager om å gjøre før Inge er ute av troppen. Som supporter rister jeg på huet av dette. Men hva kan vi gjøre? Vi må fokusere på oss sjøl. Hva vi som supportere kan få til. Realistisk sett bør Stabæk klare seg på øvre halvdel av tabellen i Adecco-ligaen i 2005, gitt at noen skaffer oss en spiller som kan score mer enn 3 mål i løpet av en sesong. Men direkte opprykk - som vi alle håper på - er et håp, ikke noe mer slik situasjonen er i dag.Så får heller vi supportere lage våre verdier, våre visjoner - som at vi skal være de beste supporterne i Adecco-ligaen. Det blir tøft, men det er mulig. La oss konsentrere oss om hva VI kan gjøre, ikke alt hva vi synes ledelsen gjør feil. Det skaper bare frustrasjon. Og jeg skjønner godt at 1 million til innkjøp av 3-4 spillere som skal styrke troppen gjør jobben for ledelsen vanskelig. De er bare mennesker.. Men nå kan vi dyrke KULTOR og SAMHOLD. La oss vinne tribunene i 2005. Det er en mer enn stor nok utfordring.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 3. Februar 2005 Del Skrevet 3. Februar 2005 Realistisk sett bør Stabæk klare seg på øvre halvdel av tabellen i Adecco-ligaen i 2005, gitt at noen skaffer oss en spiller som kan score mer enn 3 mål i løpet av en sesong. 23842[/snapback] Jeg frykter du ikke ser skogen fordi alle trærne er i veien... Tre nr 1: Adecco - Tre nr 2: Spiss som scorer mer enn 3 Se etter skogen min venn så ser du hvem som skaffer oss en toppscorer Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PerS 940 Del Skrevet 3. Februar 2005 Del Skrevet 3. Februar 2005 Du er en klok mann, Alzheimer. Det er nesten som om jeg kunne ha sagt det selv. Men det er jeg ikke glup nok til. Men det er utrolig sant. Vi har nok ingen innvirkning på ledelsen - vi får gjøre vårt for å støtte laget på vår måte. 100% enig i dette med samhold, men dette med kultor stiller jeg meg mer tvilende til. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå