Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Og da var det bare den personlige kontrakten igjen da

Enige med Stabæk om André Muri

Stabæk og Vålerenga Fotball ble i kveld enige om en overgangssum for forsvarsspilleren André Muri. -"Vi er ikke helt i mål enda, det mangler fortsatt noen detaljer rundt den personlige kontrakten med spilleren", forteller direktør Kjetil Siem til vif.no.

-Har du tro på at vi blir enige?

-Vi håper å bli enige i løpet av kvelden eller natten, og blir vi det er han på trening i morgen tidlig, og klar for lørdagens oppgjør i Royal League.

-Hva kan du si om Muri?

-Det er en meget spennende spiller. Han er høy og rask, og en god forsvarsspiller. Selv om han er ung, har han masse erfaring fra Tippeligaen og U-landslagene. Han er en fremtidens mann. Trenerne våre har også veldig lyst å hente han til klubben, og da er det klart vi må forhøre oss om en såpass spennende spiller.

-Har dette vært snakket om lenge?

-Vi har vært i dialog med Stabæk ganske lenge, men når ting faller på plass går det gjerne ganske fort.

-Må vi betale mye?

-Vi betaler rundt 2 millioner nå, med det beløpet vil vokse etterhvert som vi eventuelt spiller kamper i internasjonale cupers mellomrunder. Samtidig får Stabæk rundt 25% av et eventuell videresalg.

-Dyrt?

-Nei, ikke så veldig, og sånn er det. Vi har råd til dette i henhold til budsjettet vårt.

-Hvor lang kontrakt er det eventuelt snakk om?

-Vi ønsker å knytte oss til Muri i 4 år. Han har uttalt at han har veldig lyst til dette, så vi har god tro på at vi skal bli enige om de personlige betingelsene.

Endret av Rubbster
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han har uttalt at han har veldig lyst til dette, så vi har god tro på at vi skal bli enige om de personlige betingelsene.

24556[/snapback]

Det viktigste er jo at André får det slik han vil. Så får vi klare oss så godt vi kan. Ja, ja... Synes det er greit å ta det sporty.

Nei, klarer det ikke allikevel. Lykke til i ligaen til Aetat i 2006!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

90 kamper i TL, 23 år, det er ikke så mange spillere i Norge som kommer opp mot de tallene der.

IA har vist seg som en konge midstopper og personlig er jeg glad han flyttes fra bækk plass hvor han virker litt klomsete. IA og Mike i midtforsvaret blir bra, men det er ganske tynt i forhold til skader.

Litt blandete følelser, men: "Synd Muri, synd - fy skamme seg !!!"

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har det vondt langt, langt inni hjerterota. Men å kødde med de to blemmene han hadde i fjor i forhold til hva han har bidratt positivt med i løpet av sin tid i Stabæk - det må alle holde seg for gode til!! Og det er faen meg ikke ofte jeg benytter meg av utropstegn!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Det viktigste er jo at André får det slik han vil. Så får vi klare oss så godt vi kan. Ja, ja... Synes det er greit å ta det sporty"

Nå drives ikke en klubb på dette nivået på spillerenes premisser. Spillere under kontrakt har strengt tatt ikke en dritt de skulle sagt, og burde være ekstremt motiverte for å få Stabæk opp i tippeligaen igjen, fremfor å hoppe over gjerdet hvor gresset liksom er så mye grønnere. En ting er Stian Ohr, som ikke har noen sterk tilhørighet i Stabæk, eller Martin Andresen som vi tjener (og sparer) mange kroner på å selge. Men Andre Muri er "gullet vårt". Skal Henning Hauger og Eirik Markegård gå samme veien så fort de spiller noen gode kamper i 1.div?? Mer enn av noen hadde jeg forventet max lojalitet fra de som har vært i stallen i årevis, da er det riktig ille når en overgang som dette, fra spillerens og ledelsens side, viser svært liten tro på Stabæk sin fremtid i toppfotballen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Det viktigste er jo at André får det slik han vil. Så får vi klare oss så godt vi kan. Ja, ja... Synes det er greit å ta det sporty"

Nå drives ikke en klubb på dette nivået på spillerenes premisser. Spillere under kontrakt har strengt tatt ikke en dritt de skulle sagt, og burde være ekstremt motiverte for å få Stabæk opp i tippeligaen igjen, fremfor å hoppe over gjerdet hvor gresset liksom er så mye grønnere. En ting er Stian Ohr, som ikke har noen sterk tilhørighet i Stabæk, eller Martin Andresen som vi tjener (og sparer) mange kroner på å selge. Men Andre Muri er "gullet vårt". Skal Henning Hauger og Eirik Markegård gå samme veien så fort de spiller noen gode kamper i 1.div?? Mer enn av noen hadde jeg forventet max lojalitet fra de som har vært i stallen i årevis, da er det riktig ille når en overgang som dette, fra spillerens og ledelsens side, viser svært liten tro på Stabæk sin fremtid i toppfotballen...

24568[/snapback]

Jeg burde ha skjønt for lenge siden at ironi ikke fungerer på dette forumet. Unskyld

:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og da var han HELT klar

André Muri klar for Vålerenga!

Det tok ikke så lang tid å bli enige viser det seg. Kjetil Rekdal bekrefter nå ovenfor vif.no at André Muri er klar for Vålerenga. Muri har signert for de neste 4 årene. -"Vi er meget godt fornøyde", sier Rekdal.

-Hvor viktig er dette for oss?

-Vi har i Muri fått en ung og meget dyktig spiller, med masse erfaring fra Tippeligaen. Vi må også tenke på fremtiden, og vi tror vi har fått en spiller som vil være en viktig brikke hos oss i mange år framover, og som samtidig vil være med på å gjøre oss til et godt lag i år.

-Dette var noe Muri selv ønsket også?

-Han har gitt inntrykk av at han har veldig lyst til å spille for oss. Jeg har forstått det slik at både Brann og Rosenborg har hatt følere ute på han, men at han har ønsket å spille for oss hele veien. Det setter vi selvfølgelig veldig pris på, og gleder oss til han begynner hos oss.

-Når slutter han seg til laget?

-Vi regner med at han er på trening allerede i morgen tidlig, og at han blir med troppen til Stockholm på lørdag.

-Har Muri vært i søkelyset vårt lenge?

-Vi følger jo med på hva som skjer, og føler vi har ganske god oversikt over potensielle spillere, som kan være aktuelle for oss. Da er det viktig at vi gjør riktige valg når sjansen byr seg. Ønsker vi å henge med, er det viktig at vi følger med, og Muri er en spiller vi har hatt i søkelyset en god stund.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og da var han HELT klar

André Muri klar for Vålerenga!

Det tok ikke så lang tid å bli enige viser det seg. Kjetil Rekdal bekrefter nå ovenfor vif.no at André Muri er klar for Vålerenga. Muri har signert for de neste 4 årene. -"Vi er meget godt fornøyde", sier Rekdal.

-Hvor viktig er dette for oss?

-Vi har i Muri fått en ung og meget dyktig spiller, med masse erfaring fra Tippeligaen. Vi må også tenke på fremtiden, og vi tror vi har fått en spiller som vil være en viktig brikke hos oss i mange år framover, og som samtidig vil være med på å gjøre oss til et godt lag i år.

-Dette var noe Muri selv ønsket også?

-Han har gitt inntrykk av at han har veldig lyst til å spille for oss. Jeg har forstått det slik at både Brann og Rosenborg har hatt følere ute på han, men at han har ønsket å spille for oss hele veien. Det setter vi selvfølgelig veldig pris på, og gleder oss til han begynner hos oss.

-Når slutter han seg til laget?

-Vi regner med at han er på trening allerede i morgen tidlig, og at han blir med troppen til Stockholm på lørdag.

-Har Muri vært i søkelyset vårt lenge?

-Vi følger jo med på hva som skjer, og føler vi har ganske god oversikt over potensielle spillere, som kan være aktuelle for oss. Da er det viktig at vi gjør riktige valg når sjansen byr seg. Ønsker vi å henge med, er det viktig at vi følger med, og Muri er en spiller vi har hatt i søkelyset en god stund.

24572[/snapback]

Hva annet kunne vi vente når de solgte panzer?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men å kødde med de to blemmene han hadde i fjor i forhold til hva han har bidratt positivt med i løpet av sin tid i Stabæk - det må alle holde seg for gode til!!

24567[/snapback]

Muri har vært konge i sin Stabæk periode, men hvis ikke de tabbene hadde skjedd i fjor er jeg ganske sikker på at vi hadde spilt i TL i år. Sorry PerS, men hadde vi fått et eneste poeng til hadde vi ikke rykket ned. Mange som gjorde tabber i fjor, men de stikker seg liksom litt ut.

1 - 0 Erik Nevland utnytter elendig forsvarsspill hos Stabæk. Plukker tilbakespillet mot Knudsen, runder Holter og setter ballen enkelt i mål.

0 - 1 WEST. Brian West utnytter svakt forsvarsspill hos Stabæk, stomer frem og setter ballen til side for Knudsen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig, men her snakker vi om en spiller som er fostret opp av Stabæk og ikke om Stian Ohr

24577[/snapback]

Da får vi bare slå ham ut med fostervannet :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det rekker vi ikke - ifølge stabak.no skifter han umiddelbart...

24579[/snapback]

ja, ja. Da får vil vel gråte over spilt melk.

Nå kommer jeg ikke på mere tullprat. God natt!

:lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det rekker vi ikke - ifølge stabak.no skifter han umiddelbart...

24579[/snapback]

Nå kommer jeg ikke på mere tullprat.

:lol:

24580[/snapback]

Prøv å si til deg selv, vi rykker rett opp - det er tullprat det

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å si til deg selv, vi rykker rett opp - det er tullprat det

24581[/snapback]

OK - skal forsøke. Kom plutselig på at nå må jo Tom Stenvoll oppdattere

draktliste oversikten sin. Snakk om uflaks!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne helvetes klubbledelsen tilfører uttrykket, 'ett skritt frem, to skritt tilbake' en helt ny dimensjon. Ja, tabbene til Muri kostet oss mest sannsynlig plassen ifjor, men sett under ett er han et av landets største stoppertalent og en spiller som jeg hadde håpet skulle ta nedrykket som mann, være seg sitt spesielle ansvar bevisst og blø for drakta til han fikk klubben opp igjen i TL. Dette skuffer dypt! Hva faen er det egentlig JJ sier til alt dette da? Her driver han å prøver å stable et lag, ikke minst et solid forsvar på beina og så selger vi unna selve ankeret, fremtiden i forsvaret vårt...Dette er triste, triste saker...

Nå trenger vi fremdeles MINST tre forsterkninger som kan gå rett inn på laget og dominere, og det tviler jeg meeeeget sterkt på at denne administrasjonen klarer å skaffe...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tji-hi. Enga skal erstatte Panzer med Muri?

He-he. Lykke til. Det er som å erstatte en schæferhund med en tam giraff. Ja den er rask og svær. Og høy. Men holder den folk unna egen bakgård? Panzer var fryktet over hele landet. Muri er en from og trivelig kar, det skal han ha. Ingen tjuvtriks der i gården, nei.

Egentlig driter jeg i hvordan det går med VIF, jeg er ikke engang sikker på hvem andre de har i forsvar. Men Muri har KUN fungert i tospann med Mike..... Lykke til, Vålerenga. He-he. Dere kan stå foran mye fart og spenning.

Seriøst synes jeg det er ynkelig av Muri å ville bytte klubb. Er det én som virkelig skulle tatt ansvar for nedrykket er det nettopp ham. Jeg støtter 100% at SF solgte ham, men det gjør at vi må ha inn nytt blod i klubben ASAP! Vi er jo snart nede i en tropp på 11 mann....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

uffz...det var klart at andre muri forsvinner, men det gjör vondt, saerlig da han valgte vif. zunge.gif

rett etter nedrykket skrev jeg en liste med 5 navn paa: martin, stian, veigar, muri og morten...

vel, venter paa at ogsaa morten og veigar forsvinner.

hvem var det egentlig som sa at det er ikke saa uvanlig at gode unge (landslag-) spilllere spiller i 1div? kjemepebom, ha? hvis stabaek selger fortsatt med slik en fart er vi rike men uten et lag som kan spille oss direkte opp...

og ja, fint aa höre at jönnson trener mye forsvarsspill - med spillere som forsvinner. ja, det hjelper mye naar den nye sesongen begynner, virkelig...

Slapp av - dette er ikke krise

24585[/snapback]

hva i all verden betyr det? klubben vaar selger og selger, talenter og nökkelspillere forsvinner, og vi skal slappe av? etter tre forferdelige aar med st.pauli er jeg mer enn redd for at stabaek gjör de samme feilene...de har allerede begynt med det...virkelig, aa tro at alt er ikke noe stort problem naar man spiller 1div er helt feil! saerlig naar man har daarlig ökonomi!

for en dag...buhu.gif

hvor sikkert er vi egentlig at iao virkelig blir? kanskje drar han i juni naar overgangsvinduet aapner igjen?*öhm*

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Andre Muri
  • Opprett ny...