Gå til innhold

Anbefalte innlegg

- Referanserammen må være felles. Dommerne har utviklet seg når det gjelder felles linjer for både offside og straffespark. Slik må det være med trøyeholding også, sier Semb.

Disse felles linjene - er det midtlinjen som det skal vurderes mot i tilfelle offside og mållinjen i forhold til om straffesparket resulterer i mål? Det er ihvertfall viktig at dommerne vurderer i forhold til samme linje.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjenner en kar som jobber på hotellet på Gardermoen der hvor toppdommerne hadde sin samling. Etter at møtet var offisielt avsluttet, ble dette temaet diskutert videre bak nesten helt lukkede dører og deretter enstemmig vedtatt og alle toppdommerne fikk denne notatlappen med seg hjem: "Instramming på regelen om holding i trøya skal ikke være gjeldende mot hjemmelaget på Lerkendal - vi presiserer at denne regelen skal følge våre tidligere generelle bestemmelser om at hjemmelagets forsvar på Lerkendal bør tildeles visse fordeler - dette til norsk fotball og hele Norges Rosenborgs beste".

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

http://fotball.aftenposten.no/nyhetsarkiv/...articleID=74166

Hoftun nyer tilværelsen på benken for tida, ser ikke ut som han vil eller klarer å komme seg bort derfra

EDIT: det som var poenget var at RBK har skjønt at Hoftun bare vil by på problemer ved å ha han ute på banen :P

Endret av Rubbster
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har vel ikke noe med denne linken å gjøre, men når vi er inne på fotballregler tar jeg det opp...

Jeg har ment i lenger tid at det bør innføres en regel som sier at dersom en spiller plukker opp ballen med hendene når motstanderen har fått frispark, burde det medføre gult kort - på lik linje med når man sparker bort ballen. Det er jo rimelig irriterende når motstanderen plukker opp ballen så man ikke får tatt frisparket hurtig. Å plukke opp ballen med hendene er jo ene og alene obstruksjon av spillet.

Hva mener dere om dette problemet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har vel ikke noe med denne linken å gjøre, men når vi er inne på fotballregler tar jeg det opp...

Jeg har ment i lenger tid at det bør innføres en regel som sier at dersom en spiller plukker opp ballen med hendene når motstanderen har fått frispark, burde det medføre gult kort - på lik linje med når man sparker bort ballen. Det er jo rimelig irriterende når motstanderen plukker opp ballen så man ikke får tatt frisparket hurtig. Å plukke opp ballen med hendene er jo ene og alene obstruksjon av spillet.

25869[/snapback]

Støttes...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

25869[/snapback]

Støttes...

25870[/snapback]

Det samme burde gjelde ved innkast, og motstanderen tar ballen og løper 10 - 15 meter av gårde før man halvhjertet kaster ballen tilbake.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

25869[/snapback]

Støttes...

25870[/snapback]

Det samme burde gjelde ved innkast, og motstanderen tar ballen og løper 10 - 15 meter av gårde før man halvhjertet kaster ballen tilbake.

25872[/snapback]

Og når idioter skal løpe langs halve sidelinja før de kaster. Direkte rødt.

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Herregud! Har han planer om å fullføre sesongen!!! Ja ja. Å avslutte karrieren med et nedrykk er jo bare till pass for trøyeholderen med alle tjuvtrixene.

35720[/snapback]

Nettopp, for vi kan bare begynne å se for oss hvordan norsk toppfotball kommer til å se ut når rbk ikke automatisk vinner serien. Dette endrer faktisk ganske mye av landskapet i norsk fotball. Og hva betyr det?

Vel, det mest åpenbare er at flere klubber vil få muligheten til å være skikkelig "store" klubber. Med da mener jeg høyere omsetning, utvikle toppspillere og en mer jevn kamp om CL plassen. Åhhh... Det blir spennende, og jeg tipper at det er noen lag som kommer til å bli det "store". Det vil gjerne være Lillestrøm, Lyn, Vålerenga, Brann, Rbk og oss da.. (selvsagt)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nå Kan Vel Hoftun Bare Legge Opp!
  • Opprett ny...