AndersBD 999 Del Skrevet 19. Februar 2005 Del Skrevet 19. Februar 2005 Fotball handler om å score flest mål. Å score i sin første kamp er godt nok. La mannen få prøve seg litt til. Vær klar over at 30 graders temperaturforskjell og helt ukjente spillere, trenere, taktikk og språk tar mer enn 2 treningsøkter å komme over. 25695[/snapback] Akkurat det jeg mener. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 19. Februar 2005 (endret) Del Skrevet 19. Februar 2005 (endret) Totalt uenig med dere om spilleren, jeg hadde aldri hentet han utifra det han viste i dag. Fart er ikke alt sier dere, men ærlig talt er det vel grunnsteinen til JJ angrepsspill. Han stod på 16m, rettvendt med åpen bane til mål og valgte å spille ballen til en spiller i dårlige posisjon. Burde gått rett på mål !!! Ellers var han treg og lite teknisk. Han var god på hodet, men er ingen kar for vår venstre kant. Noe jeg er enig i er derimot at vi ikke har sett nok av spilleren til å gi han en fair vurdering. Utifra dagens kamp hadde jeg sendt han rett hjem. Hadde dere vårt litt mindre kjøpe-kåte hadde dere ikke tatt han dere heller Endret 19. Februar 2005 av Markus Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PerS 940 Del Skrevet 19. Februar 2005 Del Skrevet 19. Februar 2005 "Ikke fordi det var skrevet av PerS" Oops - har jeg noe uoppgjort med noen? Fortell. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 19. Februar 2005 Del Skrevet 19. Februar 2005 Det er vel mer det at jeg mobber deg med Muri hele tiden !!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Thomas 212 Del Skrevet 19. Februar 2005 Del Skrevet 19. Februar 2005 Totalt uenig med dere om spilleren, jeg hadde aldri hentet han utifra det han viste i dag. Fart er ikke alt sier dere, men ærlig talt er det vel grunnsteinen til JJ angrepsspill. Han stod på 16m, rettvendt med åpen bane til mål og valgte å spille ballen til en spiller i dårlige posisjon. Burde gått rett på mål !!! Ellers var han treg og lite teknisk. Han var god på hodet, men er ingen kar for vår venstre kant. Noe jeg er enig i er derimot at vi ikke har sett nok av spilleren til å gi han en fair vurdering. Utifra dagens kamp hadde jeg sendt han rett hjem. Hadde dere vårt litt mindre kjøpe-kåte hadde dere ikke tatt han dere heller 25697[/snapback] En ukjent kar fortalte meg under kampen at Stabæk må bestemme seg i dag hvorvidt de ønsker han eller ikke. Utfra hva han viste vil jeg si et klart tja. Han var lite innvolvert i 1. omgang med unntak av en flott heading. Scoringen ga tydelig selvtillit for i 2. omgang presterte han på et klart høyere nivå. Han fant seg noe mer til rette i sin venstrekantrolle, var farlig på cornere/dødballer og var nær en ny scoring. I tillegg ble han mer innvolvert og samspillet satt bedre. Defensivt var han ganske svak (men dette er jo ikke ukjent for offensive spillere). Det er fortsatt kommunikasjonsproblemer og det virket til tider som han ikke fant/var kjent med rollen sin. Dette var spesielt tydelig i 1. omgang men bedret seg i 2. Jeg var tilstede på oppvarmingen i forkant og all kommunikasjon samt kommandoer fra Petter gikk på norsk. Ikke lett for en kar fra Nigeria... Når en har en spiller på prøvespill som ikke kan norsk bør man ta hensyn til det i større grad enn hva som ble gjort. Uttaler meg kun på grunnlag av oppvarmingen men dersom den var representativ for tidligere treninger er det ikke rart at han føler seg usikker på spillemønsteret samt sin egen rolle og således ikke presterer slik vi forventet. For jeg hadde forhåpninger om at dette var en hurtig kar som driblet/utfordret motstanderne. Det så jeg lite til i dag. Han valgte de trygge løsniningene med pasning til medspiller. Men han var absolutt ikke alene om det. Dersom Stabæk virkelig må ta en beslutning i kveld så står det foran et vanskelig valg. Om mulig hadde jeg forlenget treningsoppholdet, kommunisert hans rolle enda tydeligere og utefra de neste dagers prestasjoner tatt en beslutning. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PerS 940 Del Skrevet 19. Februar 2005 Del Skrevet 19. Februar 2005 Det er vel mer det at jeg mobber deg med Muri hele tiden !!! 25706[/snapback] Hvilken Muri? Var jeg flink nå? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 19. Februar 2005 Del Skrevet 19. Februar 2005 Trodde aldri jeg skulle høre det fra deg... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
KongKjakan 4 Del Skrevet 19. Februar 2005 Del Skrevet 19. Februar 2005 Når en spiller ikke leverer mer enn middels og knapt nok det, og i tillegg er fra et helt annet kontinent med en helt annen kultur, hvilket betyr en kraftig omstilling for spilleren, synes valget opplagt. Send han hjem. Det blir et altfor stort sjansespill. Ha heller litt is i magen og vent på en spiller som faktisk forsterker laget uten å ha et års omstilligsperiode. Kanskje vi ikke finner spilleren med en gang, men vi slipper i hvert fall et bomkjøp Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 19. Februar 2005 Del Skrevet 19. Februar 2005 Selvsagt enig i at det er dumt å kjøpe fotballspillere som ikke styrker stallen. Men så tynn som stallen er nå MÅ vi fylle opp. Vi risikerer jo å ikke ha nok spillere til å fylle kvoten med 5 innbyttere. Og på noen plasser er vi syyyltynt besatt, særlig venstrekanten. Jeg har ikke sett fyren, men alle som scorer for Stabæk på første forsøk får jeg (sikkert naivt men) varme følelser for... Ryktes at noen av spillerne ikke vil ha ham inn, men jeg vet ikke hvor mye peiling de har egentlig. De mente jo at de ikke skulle rykke ned i fjor også.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PerS 940 Del Skrevet 19. Februar 2005 Del Skrevet 19. Februar 2005 Fotball handler om å score flest mål. Å score i sin første kamp er godt nok. La mannen få prøve seg litt til. Vær klar over at 30 graders temperaturforskjell og helt ukjente spillere, trenere, taktikk og språk tar mer enn 2 treningsøkter å komme over. Målscorere trenger vi sårt. Ett eneste mål til i fjor og vi hadde vært i TL ennå... Eller om Mot alle Odds-Muri hadde fått hvile i sesongavslutninga. 25695[/snapback] Enig. Han trenger nok evt. litt tid - og det var ikke imponerende deffensiv jobbing i tillegg til litt vel høy hælspark-faktor på mannen (selv om 3 av 5 var vellykkede). Det jeg likte ved ham var uforutsigbarheten i valgene hans og hodestyrken. Og gleden han viste ved scoringen sin vitnet også om engasjement. Jeg tror fremdeles han vil være en tilvekst, men han forsvinner vel sikkert samme vei som Jesus. Bort. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 19. Februar 2005 (endret) Del Skrevet 19. Februar 2005 (endret) Hvor mange spillere har vi mulighet til å hente inn med den økonomien vi har nå? Jeg forestiller meg at det blir 1, maks 2 kjøp til. Dette er ikke mannen jeg vil ha inn hvis vi har råd til 1 spiller til. Dagens stall inneholder følgende spillere som kan kle venstre ving: * - Tom Stevoll - alt-mulig mann, med godt skudd, god driv, fighter og gode deffensive egenskaper. Skåret vel 2 mål på lerkendal på 15 minutter fra venstre kant !!! * - Bjørnar Holmvik - Stenersen trekkes ned, Holmvik opp, ny mann på midten * - Mads Jørgensen - Scoret årets Stabæk mål fra venstre kant i fjor - var det mot FFK? * - Nanne, har god venstre fot, dette f.eks hvis både Veigar og Thomas putter 15 mål hver i sesongen - noe som faktisk er fult mulig. Nanne putter 15 mål uansett hvor på banen han spiller... * - Espen Iskasen - utrolig rask, fet dialekt * - Branimir Poljac - Har vært god de kampene jeg har sett han på venstre kant i år. Endret 19. Februar 2005 av Markus Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 999 Del Skrevet 19. Februar 2005 Del Skrevet 19. Februar 2005 Hvor mange spillere har vi mulighet til å hente inn med den økonomien vi har nå? Jeg forestiller meg at det blir 1, maks 2 kjøp til. Dette er ikke mannen jeg vil ha inn hvis vi har råd til 1 spiller til. Dagens stall inneholder følgende spillere som kan kle venstre ving: * - Tom Stevoll - alt-mulig mann, med godt skudd, god driv, fighter og gode deffensive egenskaper. Skåret vel 2 mål på lerkendal på 15 minutter fra venstre kant !!! * - Bjørnar Holmvik - Stenersen trekkes ned, Holmvik opp, ny mann på midten * - Mads Jørgensen - Scoret årets Stabæk mål fra venstre kant i fjor - var det mot FFK? * - Nanne, har god venstre fot, dette f.eks hvis både Veigar og Thomas putter 15 mål hver i sesongen - noe som faktisk er fult mulig. Nanne putter 15 mål uansett hvor på banen han spiller... * - Espen Iskasen - utrolig rask, fet dialekt * - Branimir Poljac - Har vært god de kampene jeg har sett han på venstre kant i år. 25734[/snapback] Vel, 80% av disse spillerne har allerede plasser i troppen som de må bekle. Vi trenger en KANT, ikke en bekk som spiller midlertidig midtbane. Hvis Oku vil til klubben og ikke krever for mye, sign for faen. Ta en sjange, få inn nytt blod, skap engasjement. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PerS 940 Del Skrevet 19. Februar 2005 Del Skrevet 19. Februar 2005 Hvis Stabæk Fotball evner å se fotball-dugelighet på tross av kunstgress, kulde, språk, miljø og mangel på forståelse av spillesystem (pga. språk) - så bør de forsøke å hente ham. Enig med du, Anders. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 657 Del Skrevet 20. Februar 2005 Del Skrevet 20. Februar 2005 Muri er en bæsj Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 235 Del Skrevet 20. Februar 2005 Del Skrevet 20. Februar 2005 Muri er en bæsj 25746[/snapback] Fin og oppsummerende melding etter en lang kveld på byen. "Faen jeg er trøtt, men jeg bare MÅ ta meg tid til en melding på forumet". Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sigurdlk 50 Del Skrevet 20. Februar 2005 Del Skrevet 20. Februar 2005 Muri er en bæsj 25746[/snapback] Fin og oppsummerende melding etter en lang kveld på byen. "Faen jeg er trøtt, men jeg bare MÅ ta meg tid til en melding på forumet". 25747[/snapback] Knegg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 657 Del Skrevet 20. Februar 2005 Del Skrevet 20. Februar 2005 jeg hadde egentlig en jævlig bra og spissformulert punchline, men gikk rett og slett ikke.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sigurdlk 50 Del Skrevet 20. Februar 2005 Del Skrevet 20. Februar 2005 jeg hadde egentlig en jævlig bra og spissformulert punchline, men gikk rett og slett ikke.. 25758[/snapback] Mens nå har du bare en jævlig bra skallebank? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
palau 0 Del Skrevet 21. Februar 2005 Del Skrevet 21. Februar 2005 Apropos SIFkampen lørdag: Blir det ikke litt snålt og feil at kampen har dommertrio fra egen klubb??? Ikke det at jeg så de gjorde noe spes gæernt, men det blir jo litt feil likevel ? eller? Linjemennene gjorde egentlig en solid jobb, men dommer hadde jo ikke en konskvent linje på det med holdning i feltet som det skal skjerpes inn på i år, ref VG/ Dagbladet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
$uperTerje 81 Del Skrevet 21. Februar 2005 Del Skrevet 21. Februar 2005 Totalt uenig med dere om spilleren, jeg hadde aldri hentet han utifra det han viste i dag. Fart er ikke alt sier dere, men ærlig talt er det vel grunnsteinen til JJ angrepsspill. Han stod på 16m, rettvendt med åpen bane til mål og valgte å spille ballen til en spiller i dårlige posisjon. Burde gått rett på mål !!! Ellers var han treg og lite teknisk. Han var god på hodet, men er ingen kar for vår venstre kant. Noe jeg er enig i er derimot at vi ikke har sett nok av spilleren til å gi han en fair vurdering. Utifra dagens kamp hadde jeg sendt han rett hjem. Hadde dere vårt litt mindre kjøpe-kåte hadde dere ikke tatt han dere heller 25697[/snapback] Enig med du Markus! Han hadde en sjanse til å vise seg frem, og jeg mener han ikke utnyttet den godt nok. Det er ikke slik at det begynner å bli utsolgt for fotballspillere i verden, så Stabæk bør nok ta en titt på et par andre spillere isteden. Det er bare å ringe 20 agenter og be de komme opp med spillere som duger - det er tross alt jobben deres. Det blir nesten som at agentene leverer inn anbud - her den beste spilleren jeg har til deres pris... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 999 Del Skrevet 21. Februar 2005 Del Skrevet 21. Februar 2005 Det blir nesten som at agentene leverer inn anbud - her den beste spilleren jeg har til deres pris... 25784[/snapback] Vel, det er nærmest der vi er nå. Tro det eller ei er Stabæk en lite attraktiv klubb for tiden. Klokka begynner å nærme seg seriestart, og når ledelsen bruker så lang tid på å sette igang prøvespill kan vi ikke velge og vrake. [Det kunne vi vel heller ikke i utgangspunktet] Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Thomas 212 Del Skrevet 21. Februar 2005 Del Skrevet 21. Februar 2005 Apropos SIFkampen lørdag:Blir det ikke litt snålt og feil at kampen har dommertrio fra egen klubb??? Ikke det at jeg så de gjorde noe spes gæernt, men det blir jo litt feil likevel ? eller? Linjemennene gjorde egentlig en solid jobb, men dommer hadde jo ikke en konskvent linje på det med holdning i feltet som det skal skjerpes inn på i år, ref VG/ Dagbladet. 25782[/snapback] Jeg så flere ting han gjorde galt. Men han var bedre mot SIF enn mot Skeid. Dommeren presiserte overfor trenerne i forkant av kampen at han ville slå ned på holding. I begynnelsen gjorde han det men etterhvet skled det ut. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå