Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Her kan vi snakke om treningene som har vært, legge ut bilde o.s.v.

Da kan jeg starte med et spørsmål: Når er treningene? De pleide å være på mandagene rundt tretiden, men det er det ikke lenger nå...

25065[/snapback]

Som hovedregel er det trening mandag, tirsdag, torsdag og fredag klokken 10 og onsdag 14.30 på kunstgresset. Hender det er avvik fra dette. Og til Markus: Du er mann er du ikke?

Endret av Pedagogen
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kan vi snakke om treningene som har vært, legge ut bilde o.s.v.

Da kan jeg starte med et spørsmål: Når er treningene? De pleide å være på mandagene rundt tretiden, men det er det ikke lenger nå...

25065[/snapback]

Som hovedregel er det trening mandag, tirsdag, torsdag og fredag klokken 10 og onsdag 14.30 på kunstgresset. Hender det er avvik fra dette. Og til Markus: Du er mann er du ikke?

25110[/snapback]

Med mann mener du at jeg stiller opp på treningene ? Gjør det ikke til noen vane nei, men lurer på om jeg klarer å snike meg unna i dag. Noen som vet 100% sikkert at det er 14:30 i dag - onsdag altså?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

i en viss forundring over sammenligningen mellom seriøse fotballspillere og toppidrettsutøvere forøvrig:

- Vegard Ulvang trente 28-29 timer pr.uke for 12 år siden. Han ble "brukbar". Da regnes de 28-29 timene i effektiv fysisk aktivitet. Ikke omkledning, småpratl instruksjoner, drikkepauser osv.osv.

- hvor mange time effektiv trening har en Stbaækspiller (eller andre som satser seriøst) pr. uke?

Noen som vet????

indikerer jeg at det trenes for lite?? mulig....

det eneste jeg er sikker på er:

- du må trener mer enn de andre for å slå dem

- jo bedre fysisk grunnform,jo lengre tid av 90 min kan du prestere teknisk og taktisk på ditt høyeste plan

- bedre grunntrening = færre skadeproblemer

- samhandlingsidretter burde ha krav til enda mer treningstid enn individualidretter: I tillegg til fysisk grunnform og individuelle ferdigheter skal det samspilles og skapes felles forståelse og kjemi

Ergo:

Topp fotballspillere i Norge burde være i trening ca 30 ti /uke. Tillagt skift/drikk/prat/instruksjoner/medisinsk testing osv. blir det 37,5 -40 timers uke.

jeg grøsser litt med tanke på hva virkeligheten er...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

i en viss forundring over sammenligningen mellom seriøse fotballspillere og toppidrettsutøvere forøvrig:

- Vegard Ulvang trente 28-29 timer pr.uke for 12 år siden. Han ble "brukbar". Da regnes de 28-29 timene i effektiv fysisk aktivitet. Ikke omkledning, småpratl instruksjoner, drikkepauser osv.osv.

- hvor mange time effektiv trening har en Stbaækspiller (eller andre som satser seriøst) pr. uke?

Noen som vet????

indikerer jeg at det trenes for lite?? mulig....

det eneste jeg er sikker på er:

- du må trener mer enn de andre for å slå dem

- jo bedre fysisk grunnform,jo lengre tid av 90 min kan du prestere teknisk og taktisk på ditt høyeste plan

- bedre grunntrening = færre skadeproblemer

- samhandlingsidretter burde ha krav til enda mer treningstid enn individualidretter: I tillegg til fysisk grunnform og individuelle ferdigheter skal det samspilles og skapes felles forståelse og kjemi

Ergo:

Topp fotballspillere i Norge burde være i trening ca 30 ti /uke. Tillagt skift/drikk/prat/instruksjoner/medisinsk testing osv. blir det 37,5 -40 timers uke.

jeg grøsser litt med tanke på hva virkeligheten er...

25237[/snapback]

Har tenkt de samme tankene selv. Men har også kommet frem til:

Det er stor forskjell på aerob idrett som langrenn, hvor du går i en jevn fart for å holde den i 5 mil, og fotball som er mer som intervaller med korte max sprinter.

Det er også så mye penger i fotballen at klubber gir alt de kan for å være best mulig. Derfor er sikkert treningsmengden og metodene optimalisert for å gjøre laget best mulig mtp match programmet.

Når det er sagt så sitter jeg fortsatt igjenn med en følelse at det må gå ann å trene mer. F.eks stå å trene på avsluttninger og annet som ikke er så fysisk krevende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifjor, ved sesongstart, hadde visst Stabækgutta et fantastisk resultat etter kondisjons- og styrketestene. Dette som følge av beinhardt blodslit i sesongoppkjøringen.

Det viste seg ikke å være så veldig avgjørende for tabellplasseringen. Eller kanskje det var derfor det gikk som det gikk... hmm

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifjor, ved sesongstart, hadde visst Stabækgutta et fantastisk resultat etter kondisjons- og styrketestene. Dette som følge av beinhardt blodslit i sesongoppkjøringen.

Det viste seg ikke å være så veldig avgjørende for tabellplasseringen. Eller kanskje det var derfor det gikk som det gikk... hmm

25271[/snapback]

Det er greit at man er godt trent, men det er ingen vits i å være mer kristen enn paven for å si det sånn. Ser ingen grunn til at Stabækspillerne skal være bedre fysisk trent enn f.eks. Arsenal- eller Barcelona-spillerne. Tren heller mer med ball sier nå jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

25271[/snapback]

Det er greit at man er godt trent, men det er ingen vits i å være mer kristen enn paven for å si det sånn. Ser ingen grunn til at Stabækspillerne skal være bedre fysisk trent enn f.eks. Arsenal- eller Barcelona-spillerne. Tren heller mer med ball sier nå jeg.

25294[/snapback]

Balltrening er overvurdert...

Stabæk; best uten ball!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Treningene
  • Opprett ny...