elaang 2 052 Del Skrevet 16. Februar 2005 Del Skrevet 16. Februar 2005 En og annen treningsnyhet, noen treningskamper osv, men strengt tatt; det er litt dødtid i Stabækland om dagen. I alle fall nyhetsmessig, noe man glatt ser på stabak.no, der det nå tok fire dager mellom nyheter som omhandlet Stabæk. Vel, hva da med å fortelle din Stabækhistorie? Ikke alle kan skryte av å ha fulgt Stabæk siden vi var i de lavere divisjonene. Og ikke er det flaut å ikke ha vært med da heller. Hvor mange kan f.eks si at de har fulgt Frem-31 tett, om det blir det neste storlaget fra bygda vår. Ikke unaturlig at jeg starter kanskje… Noen har sikkert hørt min før, men her er’n. Første gang jeg virkelig husker å ha fulgt med og heid på Stabæk var sensommeren og høsten 1993. Laget kjempet mot Sandefjord ballklubb om opprykk til 1. divisjon. Selv befant jeg meg nordpå i militæret, og iom at dette var før internetts inntreden hadde vi kun tekst-tv å forholde oss til. Jeg var befal sammen med en type fra Sandefjord, og hver søndag var det sjekk av resultater og deretter glede eller skuffelse. I 1. divisjon var jeg fortsatt borte første halvdel av sesongen, men fikk med meg noe på høsten, og husker kampen mot Strindheim som stor. Jeg innrømmer gladelig og uten tegn til flauhet at Lyn er mitt lag nr. 2. Engang var det sågar mitt lag nr. 1. Skylden må faderen ta som fortsatt er Lynsupporter. Jeg vil dog med en gang si at disse følelsene ikke er 1% av det de nå er for Stabæk. Grunnen var kanskje mangel på tilhørighet, noe jeg definitivt har i Stabæk. Så da Stabæk begynte å røre på seg og sigurdlk og jeg begynte å vanke på kamper var jeg solgt. Jeg var allikevel litt spent første gang Stabæk møtte Lyn i eliteserien. Var jeg nå fullstendig over på den blaa siden? Det tok en tackling og jeg visste svaret. Vel det var meg. Bortsett fra en ting. Noen av dere andre som har sunget ”Juba-Juba” fra midtsirkelen på Ullevaal i pausen mellom Lyn og Stabæk…:-)? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 734 Del Skrevet 16. Februar 2005 Del Skrevet 16. Februar 2005 morro å lese.. begynner å tenke på hvordan jeg egentlig kom meg på min første stabækkamp.. det var hvertfall i 2. divisjon.. tror det var mot Os, eller Brann 2? jeg var hvertfall liten. Jeg begynte å spille fotball på Stabæk da jeg var rundt 6 år. Treningene på jarmyra sitter fortsatt friskt i minne og seiern i Jarmyra Cup som klimakset i de tidlige årene, der jeg og en annen sammen tuppa inn vinnermålet i finalen fordi vi ville dele scoringa. - Jeg ble hvertfall med en venn av meg og faren hans for å se a-laget og jeg husker jeg elsket det, så jeg dro med fattern to uker senere. Motstanderne og resultatene kan jeg ikke si jeg husker alt for mye av før 1. divisjon, men jeg husker godt speakern og diverse spillerpresentasjoner som jeg lo av (bl.a. en eller annen "Gunnarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!"). Da Stabæk rykka opp til 1. div var entusiasmen hos både meg og fattern vokst seg stor og vi var på alle hjemmekampene (og bortekampen på bislett mot skeid som jeg kanskje husker best av alle matchene i 1.). Da Stabæk mot slutten av sesongen kjempa for fullt om opprykk til tippeligaen var jeg til de grader blitt en ihugga supporter.. etter at laget rykka opp har jeg så og si vært på alle hjemmekamper. har forøvrig spilt på lag med både henning hauger og mads clausen.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Toretøsch 1 Del Skrevet 16. Februar 2005 Del Skrevet 16. Februar 2005 artig dette her. har ikke så mye å vise til som dere... det hele startet når jeg begynte på ungdomskolen hvor fotball ble et sentralt tema. jeg begynte å følge med på tv, for å se hvordan det gikk med de blaa. i 2003 sesongen begynte jeg, kristoffer og litt senere blaaereennblaaest (han heter ole) å gå på kamper. hovis var stedet da.. vi dro på en bortekamp, mot lyn.. det var konge. så etter sesongslutt meldte vi oss inn i $$ der er min historie Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Totto 1 516 Del Skrevet 16. Februar 2005 Del Skrevet 16. Februar 2005 Jeg er så gammel at jeg kan huske tilbake til forrige storhetsperiode, med Stabæk Jets på slutten av 70-tallet og beg. av 80-tallet. Har ikke de helt store minnene om enkeltkamper, mer husker "store" spillere som Ingebrigt, Lars Hauger mfl. Og det var jo litt stil over Stabæk Jets, var det ikke? Litt sånn amerikansk fotball-stil, til og med med duskedamer, var det ikke?? Det må vel ha vært Peder Madsen som stod bak det? Han hadde jo sin faste plass på gode, gamle hovis, med sitteunderlag og termos allerede da. Og så husker jeg den forferdelige ringeklokka på garderobeveggen som var koplet til telefonen, og som ringte i tide og utide. Var det avisene som ringte for å få oppdateringer på kampresultatet?? Egen fotballkarriere begrenset seg til 1 sesong på lilleputtlaget før jeg penset over på håndball. Nesten seks års studier utenbys får ta skylden for at jeg ikke fulgte no særlig med på slutten av åtti og beg. av nittitallet. "And the rest is history", som det heter! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kristoffer 0 Del Skrevet 16. Februar 2005 (endret) Del Skrevet 16. Februar 2005 (endret) I korte trekk er vel Tores historie også min historie, men må legge til at jeg har blitt lettere påvirket av naboene.. Husker i 98' (da var jeg 8), var jeg i Trondheim hos Farmor.. Da holdt jeg med Stabæk i cupfinalen.. Så går vel litt tilbake.. Endret 16. Februar 2005 av kristoffer Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonje 0 Del Skrevet 16. Februar 2005 Del Skrevet 16. Februar 2005 Ja her er det kvalitet som teller ikke kvantitet da noen av helt naturlige årsaker har fulgt Stabæk i mange år mens andre bare var unger. Personlig var jeg vel også litt treig, skjønnte ikke hva Stabæk betydde før jeg flyttet ut av bygda i 97 og fikk større behov for identitet. Da jeg før det hadde bodd her hjemme i Bærum, var liksom Stabæk bare der, jeg holdt jo med dem og fulgte litt med, men ikke noe mer. I de tidlige 90-åra som dere snakker om så gjorde jeg som så mange andre jenter, danset ballett og kikket på gutta. Men så har jeg jo tatt igjen for den sløve starten nå i ettertid da. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pondus87 1 Del Skrevet 16. Februar 2005 Del Skrevet 16. Februar 2005 Min Stabæk historie begynner vel en eller annen gang rundt 1997 ( men jeg var tydeligvis på Stabæk - VIF da gjerdet raste, noe jeg ikke husker.. men men..). Da var jeg på en av de første kampene jeg kan huske, med min kjære mor. Jeg husker spesielt godt hvor imponert jeg var over to gutter som satt foran meg å kunne navnet UTENATT på SAMTLIGE spillere, mens jeg hver gang måtte slå opp på den midterste siden for å finne navnet. I 1998 fikk jeg lov å være maskot, og valget stod da mellom KIL eller VIF, etter mye om og men ble det omsider KIL (for de ville vi iaf slå!) Helten var da Tom Stenvoll som liksom var min "maskotfadder" Høydepunktet er vel Cupfinalen '98! Nå, i 2005 er jeg selv i den posisjonen at jeg kan navnet på alle spillerne, jeg har vel sikkert vært på minst 100 kamper, både her i norge, frankrike, finland, sverige og spania. Stabæk har rett og slett blitt en del av mitt liv... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 16. Februar 2005 (endret) Del Skrevet 16. Februar 2005 (endret) Min historie er vel den i korte trekk den samme som Krish og Tore sin, men må få med at jeg hadde en farfar (hvil i fred) som elsket fotball. I 98 tok han meg med på Cupfinalen og det var utrolig gøy husker jeg. Siden var jeg på noen kamper i året, men først på slutten av 2002 og 2003 at jeg virkelig begynte å gå på kampene. Husker jeg beundret de som stod og skrålte på andre siden og ønsket at det var sånn på hovis også. Gikk lenge og lurte på å melde meg inn i $$ og til slutt måtte jeg jeg få meg sesongkort og medlemsskap. Men det jeg kanskje husker best er av nyere dato. Skal ikke legge skjul på at jeg var en del inne på gjettum ultras og si sine sider og beundret tifoene deres. (Denne sesongen det altså) Dermed var jeg proppfull av motivasjon for å prøve meg litt på sånn jeg også, men fant fort ut at det er vanskeligere enn det ser ut. Men tilbake til det jeg husker best, "Alltid, Uansett, tifoet med to OH på vår side. Enkelt javel - men viktig.. for meg. i 2003 sesongen begynte jeg, kristoffer og litt senere blaaereennblaaest (han heter ole) å gå på kamper. Glemmer ikke Brann kampen! Ekstase var det! Endret 16. Februar 2005 av Blaaereennblaaest Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rubbster 0 Del Skrevet 16. Februar 2005 Del Skrevet 16. Februar 2005 Min historie begynner vell i 95-96. Jeg har familie som heier på Molde, jeg er den enenste i familien som heier på Stabæk, men da var mye om og men. Begynte å heie på Molde så Stabæk og så Molde igjen for så å ende på Stabæk. Men har aldri vært en som har dratt på mange kamper, ingen som ville være med å se på et "pappalag" som Stabæk, og som 8-9 åring turte jeg vel ikke akkurat å dra på kamp alene og når jeg flyttet fra Bærum ble det ikke akkurat noen flere kamper. Men av en merkelig grunn(sier merkelig fordi vi spiller in 1.div og ikke TL) har jeg bestemt meg for at jeg skal dra på de hjemmekampene jeg har mulighet til å dra på uten at det krasjer med egene kamper, og til kampene rundt oslo/kongsvinger. Men Alta tur, det blir det ikke. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sigurdlk 50 Del Skrevet 16. Februar 2005 Del Skrevet 16. Februar 2005 Kul tråd Espen! Ser at jeg er nevnt i ditt innlegg, så da lar jeg det bli med det. ) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 16. Februar 2005 Del Skrevet 16. Februar 2005 Huff, når kan dette ha startet da? Husker å ha sett Stabæk og Lars Joachim Grimstad spille på Plassen, men på det tidspunktet var det; "å ja, a-laget" før jeg syklet videre... Er Stabæk gutt og er vel oppvokst på plassen. Ble vel med i 2 div tror jeg, satt på mopeden utenfor Nadderud og hoppet over gjerdet når 2. omgang startet. 18 års gaven var en Stabæk drakt med AST på brystet !!! Satt forsinket på Heathrow i England når vi spilte hjemme mot Strindheim og føly vel omtrent over Nadderud stadion når gutta tok bølgen. Fortsatt bitter. Har vært på hovis mer eller mindre hele Tippeliagen, dog men noen fraværsperioder som skylder diverse damer og bosted. Det finnes verre ting en 1 div, f.eks grus i øynene på plassen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 646 Del Skrevet 16. Februar 2005 Del Skrevet 16. Februar 2005 Jeg er så gammel at jeg kan huske tilbake til forrige storhetsperiode, med Stabæk Jets på slutten av 70-tallet og beg. av 80-tallet Det var da man hadde det geniale slagordet- "Stabæk Jets er go'stolens skrekk" Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 1 003 Del Skrevet 17. Februar 2005 Del Skrevet 17. Februar 2005 Jeg er også en av de som preker kvalitet over kvantitet, og må nok innrømme at jeg virkelig ble frelst en kald køppfinale i '98. Har spilt fotball stort sett hele livet (til og med vært linjedommer. Tidenes enkleste oppgave. Er nok derfor jeg hetser de nå, haha!). Spilte sammen med Henning i et tiår. Mannen bar laget vårt fra seier til seier, kan nesten ikke huska at vi tapte. Jeg var forresten ganske lik Tom i spillestilen, venstre kant/bekk som ikke briljerte, men arbeidet hardt. Husker spess godt en kamp hvor Henning bokstavlig talt driblet et helt lag, fra vår egen 16 og videre, før han gikk opp og scora. Jeg må også få skryte av min far, som selv om han er innflytter, er en av de mer aktive sponsorene til Stabæk i dag, og har blant annet vært delaktig i å hente inn spillere. Han fikk meg med på vandringen til Ullevaal, og siden har jeg vært frelst. Har vel ikke gått glipp av mer enn 4-5 hjemmekamper siden den gang, og bortekamper blir det også en god del av. Har utallige gode minner, men Moss raidet til Chipp, krigene mot Godset, samlingen på Blaa mot Brann i år (føkk deg Martin), og selvsagt finalen for å nevne noen få. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Freak Magnet 185 Del Skrevet 17. Februar 2005 Del Skrevet 17. Februar 2005 Jeg er så gammel at jeg kan huske tilbake til forrige storhetsperiode, med Stabæk Jets på slutten av 70-tallet og beg. av 80-tallet. 25389[/snapback] Husker også tilbake til denne tiden, og søkte på nettet for å finne mer info om "Stabæk Jets", og den mest relevante informasjonen fant jeg faktisk i et VIF-arkiv: "Om man går tilbake til 1979 het faktisk fotballaget til Stabæk noe så feiende flott som Stabæk Jets. Samme året rykket de opp i 3.divisjon og mannen som fikk mye av æren var Ingebrigt Steen Jensen. Og det var hans innsats PÅ banen som ble bemerket..." Det var på denne tiden jeg selv spilte på Stabæks knøttelag, og tittet på kampene på "gratishaugen", og gikk gratis inn når 2. omgang startet, hvis jeg ikke var ballgutt da. På den tiden var det Bærum som var det beste laget i Bærum, men det var aldri tvil om at det var Stabæk som var mitt lag, de gangene de møttes. Dette fortsatte vel opp igjenom hele 80-tallet, til jeg flyttet inn til storbyen omtrent samtidig som Stabæk begynte klatringen i seriesystemet. Etter at jeg flyttet til Oslo, ble det nok ikke så mange hjemmekamper, men jeg fikk med meg de kampene som ble spilt på Voldsløkka og Grefsen Stadion, mot Skeid og Kjelsås. I 1994 fikk jeg med meg litt flere kamper, og husker selvfølgelig spesielt godt kampen mot Strindheim, hvor opprykket ble sikret (for begge lag) og de tok bølgen foran "Bærget". Cupfinalen i 98 var selvfølgelig også en stor opplevelse. Forskjellen mellom kvantitet og kvalitet kan være så mangt. Jeg har fulgt Stabæk lenge, men ikke vært aktiv i miljøet, og etter 95 så har jeg vel vært på i snitt 6-7 kamper i året, og ser at mange som har kommet inn senere har vært enda mer deltagende. Men jeg merket i fjor, at jo mer nedrykket nærmet seg et faktum, jo viktigere var det å komme seg på kamp, og nå har omsider jeg også meldt meg inn i $$ og kjøpt sesongkort, så da regner jeg med at antall kamper også kommer til å øke betraktelig. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 688 Del Skrevet 17. Februar 2005 Del Skrevet 17. Februar 2005 Minner om at det er anledning til å skrive seg inn i hytteboken for de som enda ikke har gjort det.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 17. Februar 2005 Del Skrevet 17. Februar 2005 oi, det var hyggelig å lese alle inlegg. jeg kjenner ikke alle her på forumet personlig, men når har jeg fått inntrykket av at jeg kjenner mange litt bedre :-) vel her er min historie: januar 2002 - astra cup i hamburg her begynte alt. hadde egentlig ikke virkelig lyst til å dra til indørsturneringen, men det ble en kveld jeg aldri kommer til å glemme! så stabæk for første gang, og ble nesten slått av lynet. likte spillestilen, laget, supporterne som sang og feiret helde tiden. husker at jeg var mer enn fornøyd at begge st.pauli og stabæk kom til finalen. fikk på en eller annen måte tilgang til vip-området, og traff mine gamle st.pauli-helter og fikk snakke med marel (men det husket jeg ikke så bra dagen derpå... øhm...for billig øl) april 2002 var så begeistret av stabæk at jeg laget min egen stabæk/st.pauli-side. siden gikk online 12.04.02. juni 2002 - for første gang i norge for å se stabæk en kamp ble avlyst pga streik men den andre kampen ble spilt (mot kristiansand) før og etter kampen på onkel blaa sammen med alle andre supportere. fikk min 1. stabæk drakt (tusen takk richard :-) var på treningen for første gang, og jeg vet at jeg var SÅ heldig å se "guttene mine". september 2002 - brussel turen uefa cup mot anderlecht, dro sammen med makka og marcus til brussel. for en kveld! etter kampen hadde stabæk en tysk supporter til, og det var makka. oktober 2002 - uefa cup & trondheim turen bra tifo, men trist stemning etter uefa cup kampen bra fest i trondheim (hallo slum :-) 14. januar 2003 mørk mørk dag...marel ble solgt til lokeren april og september 2003 - turer til stabæk ble litt etter litt bedre kjent med klubben og supporterne. begynte å fortelle tyske venner om stabæk slik at noen ble så interessert at de valgte å reise til norge for å se stabæk, bl.a. to gutter fra bochum og en venninne fra universitet. april, mai, august, september, oktober 2004 - turer til stabæk triple-m-team ble stiftet. kick off party med en kanonbra stabæklars og 1. kamp i april. da stabæk spilte mot brann i mai var vi 10 tyskere på tribunen :-) uefa cup mot haka og cup kvarteren mot sandefjord. uefa cup mot sochaux i frankrike. snakket så mye om stabæk at en gutt på st.pauli kamp spurte meg hvorfor jeg er i tyskland og snakker tysk :-) oktober: mørk mørk kveld etter nedrykket. for et øyeblikk da spillerne kom til onkel blaa og alle stod opp og begynte å synge. husker at alle var fulle og jeg prøvde å snakke med holter. 2005: gleder meg til mitt 4. år med stabæk! sees i april ;-) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
reader 0 Del Skrevet 17. Februar 2005 Del Skrevet 17. Februar 2005 Siden den første "storhetstiden" med klubbens første kvart-finale i cupen (mot Godset med 10.000 på Nadderud - dog ingen som egentlig telte dem, tror jeg). Var ganske naturlig siden jeg da bodde på Bekkestua. Ble vervet til styre og stell da jeg fikk meg jobb i bank med tilgang til kopi-maskin. *s* Allerede den gangen hadde vi pengeproblemer, med enorme underskudd på opp mot kr. 2.500,00 etter sesongen. Men tro det eller ei, det var faktisk moro i 5 div. og, for de få som selv den gang var fanatisk Blaa. Og ikke minst, utrolig å være med på oppturen og alt det den resulterte i. Er vel klubbtilhenger like mye som lagtilhenger - har fulgt med på Håndball og Bandy også, dog ikke i samme grad. Tross alt, Blaatt er Blaatt - Stabæk er Stabæk. P.S.: Har fortsatt Stabæk Jets bilpute (og det gamle sesongkortet) *s* Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 2 052 Del Skrevet 28. Juli 2005 Del Skrevet 28. Juli 2005 En og annen treningsnyhet, noen treningskamper osv, men strengt tatt; det er litt dødtid i Stabækland om dagen. 25375[/snapback] Og vi er der igjen... Derfor sendes denne og denne opp igjen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 1 003 Del Skrevet 5. Februar 2007 Del Skrevet 5. Februar 2007 En og annen treningsnyhet, noen treningskamper osv, men strengt tatt; det er litt dødtid i Stabækland om dagen. Bringer denne tilbake fra graven. Noen nye historier? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 125 Del Skrevet 5. Februar 2007 (endret) Del Skrevet 5. Februar 2007 (endret) Bra tiltak! Jeg står faktisk i takknemlighetsgjeld til enga. Før om åra heiet jeg litt på KIL (hadde hytte i Solør, og prøvde også å bo der oppe) i den grad jeg brydde meg om klubbfotball i det hele tatt, var egentlig bare landslaget som interesserte meg. Så en vakker vårdag i 2001 traff jeg igjen en jente på nettet som jeg hadde truffet så vidt på byen før (da i følge med en bekjent av meg). Vi satt på med bike’n en tur, vi holdt på å kjøre oss i hjel da et stor 4x4 plutselig hoppet ut av skogen, og det ga henne et skikkelig adrenalin-kick. En sånn dame kunne jeg jo ikke la gå fra meg, og ikke lenge etter flyttet hun fra Oslo inn til meg på Hosle. Så langt så vel, men hun HADDE en stor feil: hun VAR medlem i klanen, og selv om jeg ikke brydde meg om klubbfotball hadde jeg i hvert fall nok vett til å mislike både enga og klanen. Jeg måtte finne en motvekt fort, og da var jo ikke veien lang ned til Nadderud stadion. Vi gikk på mange kamper sammen, fikk en unge sammen og fortsatte å gå på kamper, fikk en unge til og jeg dro med meg en kamerat i stedet. Vi kjøpte Budstikka-billettene, og var nesten med helt til den fæle kampen høsten 2004…. Vi stod igjen så lenge det var en spiller å se på matta, og etter det var vi helt med! Fikk med et vennepar i tillegg, og vi meldte oss alle sammen inn i $$. Største øyeblikket så langt er helt klart nå vi slo Sandefjord hjemme i 2005 og opprykket var sikret! Og kona? Jeg har dessverre ikke fått plukket enga-sympatien helt av henne, men det er lenge siden hun har vært medlem av klanen, og hun gikk ”frivillig” og kastet den ubrukte enga-smokken hun i et øyeblikks galskap hadde kjøpt til eldstejenta. Endret 5. Februar 2007 av Bjornh Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå