gsk 495 Del Skrevet 25. Februar 2005 Del Skrevet 25. Februar 2005 Heldigvis har vår egen kommune blitt betydelig mer hjelpsom og forståelsesfull de seneste årene. Kanskje det blir slik at de med den mest samarbeidsvennelige kommunen er de som rykker opp? - fra forsiden Synes nå ikke Bærum Kommune er særlig hjelpsomme for klubben. Helt konkret så mener jeg det ikke er noe initiativ fra kommunen. Det virker ikke som noen av våre folkevalgte er særlig opptatt av Stabæk, eller fotball i det hele tatt. Tipper golf er mer interessant i den leiren. Mener å huske at Kristiansand Kommune skulle spytte i 40mill for ny stadion for Start. Det er der lista legges for kommuene. 40 mill! Seriøst, for at en eliteklubb skal lykkes over tid, så trenger man en proaktiv kommune/lokalsamfunn, og aktivt arbeid på amatørnivå. Hvor er Bærum her? Kanskje en skal tenke på å stille Stabæk liste igjen? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 25. Februar 2005 Del Skrevet 25. Februar 2005 40 mill hadde jo vært ok. Men jeg sier som Stein Erik X-Rimi Hagen, når han snakker om å bidra til den 3. verden: Det finnes mange andre måter å hjelpe på enn penger. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 25. Februar 2005 Del Skrevet 25. Februar 2005 100% enig med gsk. Vi lever i en kommune styrt av gamlinger med fokus på lave skatter og mest mulig til utbygging av kjøpesentre, veier, parkeringsplasser, kulturtilbud til rikfolk osv. Ungdomsrelaterte tilbud har siste prioritet, herunder skole og idrett. Ungdommene kan jo ikke stemme før dagens politikere har gått av med pensjon... Stabæk Fotball har en utrolig viktig signaleffekt for ungdommen i kommunen som forbilder og identitetsskaper. Likevel putter ikke kommunen annet enn vekslepenger inn i klubben i form av "rabatter" på sine egne overprisede tjenester. Skammelig. Og Reinsfeldt hever gjerne begre når Stabæk vinner... Bærum Høyre skylder på at de må betale så mye av sine lave skatter til Staten så det blir så lite igjen å fordele. Men hvem er Staten? Hvem sitter i regjering? Jo Høyre. Bærum Høyre unnskylder seg med at deres egen finansminister umuliggjør levelige økonomiske rammevilkår for kommunen. ...og folk fortsetter å stemme på dem.. bevaremegvel. Men hva annet kan man vente når så mange idioter har stemmerett og dessverre bruker den? (jada jeg har vært medlem av unge høyre jeg og) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 25. Februar 2005 Del Skrevet 25. Februar 2005 Her kan det godt hende at det kommer et innlegg. Bare vent! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PerS 940 Del Skrevet 25. Februar 2005 Del Skrevet 25. Februar 2005 Sjelden det kommer så mye fornuft ut av så få innlegg. Her må det soves, tenkes og så skrives. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 26. Februar 2005 Del Skrevet 26. Februar 2005 Men hva annet kan man vente når så mange idioter har stemmerett og dessverre bruker den? 26028[/snapback] For en som stemte på Stabæk lista og faktisk klarte å få kona til å gjøre det samme var det der særdeles vonde ord sånn rett før sengetid. Gjennopplives lista? Foreslår at vi satser på stortingsvalget istedenfor kommunevalget !!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 26. Februar 2005 Del Skrevet 26. Februar 2005 Hehe. Time will show... De som stemte Stabæklista er selvsagt et hederlig unntak. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 26. Februar 2005 Del Skrevet 26. Februar 2005 Tja, hvis det hadde vært så svart/hvitt som det fremstilles av Alz her, så hadde jeg vært enig i at det kunne rynkes på nesa. Norske kommuner er jo ikke kjent for å ha god økonomi, og når en feks ser hvilken standard en del skoler i Bærum har, så blir prioriteringer et fornuftig ord. Dessuten har Bærum ekstremt mange idrettslag, og toppidrett er ikke i alles øyne kun et gode. Breddeidretten krever sine penger, og alle er vel opptatt av at barna skal ha et tilbud? Hvis det var noen blant de folkevalgte som støttet Stabæk i kampen om Fornebu, så var det Odd Reinsfeldt Han har kun gått glipp av en 4-5 hjemmekamper siden vi rykket opp, og er patriot rett og slett. Hva mer kan det forventes av en ordfører? Vi snakker jo tross alt ikke om Silvio Ac Milan, som er statsminister og klubbeier, og som dytter inn penger når det trengs. Uttalelser som kom i kjølvannet av bruddet med FBS i fjor, slik som"nå skal ikke Fornebu Boligspar få mer goodwill av kommunen", taler sitt i fordel ordførern. Nei, dette synes jeg ble litt flåsete og egoistisk. Stabæk har et enormt potensiale som klubb, gjennom å holde til i Norges kanskje mest ressurssterke kommune, hva folketall, kjøpekraft og næringsliv anngår. Således bør klubben kunne klare seg på egne ben, uten tilskudd i hue og rævva. Det er opp til klubben å skape den glød og entuisasme som evt mangler, og som kan gjøre Stabæk til en klubb for hele Bærum. Jeg sier ikke neitakk til easy-money, det gjør få eller ingen, men problemet er at slike penger sjeldent eller aldri dukker opp, er uregelmessig og kan gjøre deg lat. Forza Stabæk Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 26. Februar 2005 Del Skrevet 26. Februar 2005 Nettopp! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
reader 0 Del Skrevet 26. Februar 2005 Del Skrevet 26. Februar 2005 Vil vel heller ikke akkurat påstå at kommunen har gjort det vanskelig for oss med tanke på ny stadion på Fornebu, f.eks. De kunne vel vanskelig vist mer velvilje enn de gjorde der både når det gjaldt areal, tillatelser eller annet. Og de var jo ikke direkte sene med å bygge ut Nadderud heller, når vi rykket opp, på tross av ganske mange kraftige protester og påstander om feil pengebruk. Men klart, alle ønsker seg mer til seg og sitt. *s* Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 26. Februar 2005 Del Skrevet 26. Februar 2005 Bevaremegvel. Bærum kommune sponser ikke Stabæk Fotball i det hele tatt. Tomta vi "fikk" på Fornebu viste seg å ikke være Bærum Kommunes eiendom likevel. Og på resten av Fornebu "glemte" politikerne å regulere inn et stadionanlegg. Det er derfor det har vært så sykt mye problemer. Hadde enda Bærum Kommune i stedet for å satse toppidrett satset på breddeidrett, så hadde dere hatt et poeng. Men det gjør Bærum Kommune ikke. Det kuttes kraftig i bevilgningene til alt som heter breddeidrett og skole. For eksempel får vi ikke anlegg sponset av tippemidler fordi det da må betales en egenandel av kommunen, og den finner ikke kommunen plass til på sine budsjetter. Selvsagt er det enklest å kutte overfor dem som ikke er stemmeberettiget. Fotballanleggene som kom opp nylig var i regi av NFF. Men en klubb som Jardar har 36 fotballag som må dele en gruslagt 11-erbane og en gresslagt 7-erbane. NTG på bekkestua må samarbeide med Lyn i Oslo for å finne anlegg, som hockeylaget må til Asker. Jar hockey var eneste toppklubb i hockey uten egen hall. Nå har de måttet trekke laget. Og Bærum Kommune har landets høyeste gjennomsnittlige elevtall pr. klasse. Nå sist kuttet de nesten vekk alt som fantes av tilleggsundervisning til de svakeste elevene. Er det rart Bærum har størst andel narkotikamisbrukere også? Idrett og skole er de to viktigste satsningsområdene dersom framtidas skattebetalere skal klare seg best mulig og ikke trekke på for mange sosiale tapere som er en tragedie ikke bare for seg selv og sin familie, men for hele samfunnet. Ser vi kort tilbake i historien så er det ikke lenge siden det grisedyre prestisjemonumentet kulturhuset ble satt opp med både promp og pakt. For våre penger. Og den siste politiker med egen privatsjåfør(!!!) lønnet over kommunebudsjettet var Oddemanns forgjenger Gravdal. Han var for øvrig i tillegg til høyrepolitiker pinsevenn, og fikk forært flere store kommunale tomter til sin egen frikirke, (eks. kirken på Løkketangen og den på Gyssestadkollen) mens øvrige trossamfunn ikke fikk noe. Korrupt? Med Høyre i førersetet i Fylkesstyret forsvant Kolsåsbanen. Kanskje dukker den opp igjen. Jammen er Høyre flinke, gitt. Men synes dere dette er bra politikk så værsågod. Stem i vei på høyre dere. At Reinsfeldt heier på Stabæk er det ingen tvil om. Håper han betaler sesongkortet sitt selv, så han i hvertfall bringer noen kroner i klubbkassa. Han er ikke medlem av supporterklubben, så helt fanatisk er han ikke. HEr er forresten en interessant TV-kanal for alle dere som synes jeg er helt på jordet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gsk 495 Del Skrevet 26. Februar 2005 Del Skrevet 26. Februar 2005 Tja, hvis det hadde vært så svart/hvitt som det fremstilles av Alz her, så hadde jeg vært enig i at det kunne rynkes på nesa. Norske kommuner er jo ikke kjent for å ha god økonomi, og når en feks ser hvilken standard en del skoler i Bærum har, så blir prioriteringer et fornuftig ord. Dessuten har Bærum ekstremt mange idrettslag, og toppidrett er ikke i alles øyne kun et gode. Breddeidretten krever sine penger, og alle er vel opptatt av at barna skal ha et tilbud? Hvis det var noen blant de folkevalgte som støttet Stabæk i kampen om Fornebu, så var det Odd Reinsfeldt Han har kun gått glipp av en 4-5 hjemmekamper siden vi rykket opp, og er patriot rett og slett. Hva mer kan det forventes av en ordfører? Vi snakker jo tross alt ikke om Silvio Ac Milan, som er statsminister og klubbeier, og som dytter inn penger når det trengs. Uttalelser som kom i kjølvannet av bruddet med FBS i fjor, slik som"nå skal ikke Fornebu Boligspar få mer goodwill av kommunen", taler sitt i fordel ordførern. Nei, dette synes jeg ble litt flåsete og egoistisk. Stabæk har et enormt potensiale som klubb, gjennom å holde til i Norges kanskje mest ressurssterke kommune, hva folketall, kjøpekraft og næringsliv anngår. Således bør klubben kunne klare seg på egne ben, uten tilskudd i hue og rævva. Det er opp til klubben å skape den glød og entuisasme som evt mangler, og som kan gjøre Stabæk til en klubb for hele Bærum. Jeg sier ikke neitakk til easy-money, det gjør få eller ingen, men problemet er at slike penger sjeldent eller aldri dukker opp, er uregelmessig og kan gjøre deg lat. Forza Stabæk 26036[/snapback] For all del, vi trenger ikke stille oss opp utenfor Rådhuset og slå politikerne i hue. (Som pelsligaen har gjort når det kommer til bibliotekene(men er ikke imot biblioteker)) Jeg visste ikke at ordføren kommer på kamp, det er kanskje det mest positive jeg har hørt om partiet Høyre på flere år. Likevel, det virker som golf får fryktelig mye goodwill, og at elitefotball ikke blir prioritert, og det er ikke egoisme å mene at Stabæk er viktigere enn ALT annet. Nei seriøst, selvsagt kan vi ikke forvente et millionbeløp fra kommunen bare fordi vi bygger stadion. Det er klart det er trangt med økonomien, men som flere har sagt så er tegnes det ofte en motsetning mellom "bredde"-fotballen og elitefotball. Jeg mener det er omvendt, de to er avhengig av hverandre. Hvis flere i Bærum hadde skjønt det, så hadde kanskje flere av klubbene begynt å samarbeide også, kommunen blitt interessert i å bistå samarbeidet og Stikka hadde kanskje ikke bare vært i veien. Jaja, bare noen strøtanker om hvorfor ikke alle 106.000 innbyggere kommer på kamp. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 27. Februar 2005 Del Skrevet 27. Februar 2005 Jaja, bare noen strøtanker om hvorfor ikke alle 106.000 innbyggere kommer på kamp. 26041[/snapback] Da måtte vi i så fall bygget en ny Nou Camp, og det hadde verken vi eller kommunen hatt råd til. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 27. Februar 2005 Del Skrevet 27. Februar 2005 Jar trakk ikke laget sitt pga at de ikke hadde egen ishall, det stod faktisk ikke på dårlig økonomi i det hele tatt. De var rett og slett så inni hamperævva dårlige(så et par kamper på rud) og spillerne fungerte ikke sammen i det hele tatt. Gutta oppløste laget selv til fordel for andre klubber... Når det gjelder Norges Toppidrettsgymnas er det ikke en selvfølge at kommunen skal bistå med midler til deres treningsfasiliteter. At NTG har valgt Bærum som tilholdssted betyr vel ikke at Bærum automatisk skal tilrettelegge for å bevilge penger. Akkurat det tror jeg de fleste av partiene i kommunen hadde gitt langt faen i. Spesielt med tanke på at det stort sett er ungdom fra hele landet som går på NTG. Når det gjelder Gravdal og pinsemenigheten trengtest det jo flertall i kommunestyret for å kunne forære disse tomtene. En annen side av saken er jo at pinsemenigheten ikke hadde noen fast grunn. Vil si at å bevilge noe som helst land til statskirken hadde vært utenkelig. Det samme med Det Mosaiske Trossamfunn eller World Islamic Mission. Når det gjelder WIM eller lignende hadde dette kanskje vært en ide i dag. Nei, nok politikk og for lite fotball for min del. End of discussion? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rubbster 0 Del Skrevet 27. Februar 2005 Del Skrevet 27. Februar 2005 End of discussion? 26059[/snapback] Tror ikke du får siste ord i denne saken Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 27. Februar 2005 Del Skrevet 27. Februar 2005 tror ikke jeg heller :-) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 27. Februar 2005 Del Skrevet 27. Februar 2005 Det må vi ta en poll på. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 27. Februar 2005 Del Skrevet 27. Februar 2005 Når det gjelder Jar Hockey (tidl. Stabæk): En av de beste på laget, trente laget til sønnen min. Han var lovet jobb og bolig av klubben og fikk ingen av delene, fordi klubben ikke hadde økonomiske rammer til å holde klubben på det nivået. Jeg snakket en god del med ham om dette. Han spiller nå for Kongsvinger. De beste spillerne forsvant og treneren trakk seg. Til orientering: Hver times treningstid i ishallen koster nærmere 1000kr som betales til Bærum Ishall AS, der kommunen er aksjonær. Hvis noen smågutter spiller hockey når isflaten ikke er utleid, kommer kommunens hallbestyrer og jager dem vekk. Jar har såvidt jeg vet nå kun igjen et 9-årslag. Ildsjeler i klubben har i årevis jobbet for en hall-løsning, men får ikke gjennomslag for omregulering og finansiering. Joda, Bærum Kommune satser både på topp- og breddeidrett. Jutul trakk lseg fra kvalifiseringskamper i Stavanger, fordi laget ikke hadde råd til opprykk fra 2. div, (der de sammen med Rosenborg har vært suverene) til 1. divisjon. Klubben har ikke lykkes med å skaffe midler til spill i 1. divisjon. Vi snakker om beløp rundt 100.000 kr. Sponsormarkedet er helt dødt. Mye av det samme har skjedd rundt Bærums Verk Jets eller hva de heter. Jeg driter i basket, men heldigvis er det mange unge som spiller basket. Det er fint. Det er klart at et topplag i kommunen får flere interessert og skaffer flere aktive til idretten og vekk fra å henge på hjørnet. Men nå er vel BVJ konk. NADDERUD STADION Har folk fullstendig glemt hvorfor Stabæk må bygge på Fornebu? Fordi Nadderud, som eies av kommunen IKKE tilfredsstiller kravene til en eliteseriearena verken mht. tilskuerkapasitet, sitteplasser, flomlys eller banestørrelse. Og kommunen har hele tiden klart gitt uttrykk for at det ikke kom på tale å sette Nadderud i nødvendig stand til å kunne brukes som hjemmearena i eliteserien. Sånn sett var det heldig at vi rykka ned, ellers måtte vi ha spilt på Marienlyst, hønefoss, Bislet eller Ullevaal. Mulig du synes det er fikst med pinsemenigheter over hele Bærum, Potter, deg om det. Men det byr meg jævli imot at en frikirkelig ordfører forfordeler sin egen menighet, dvs. misbruker sin makt (eller korrupsjon som det også kalles). Jeg ser ingen grunn til at kommunale tomter skal gis til trossamfunn i det hele tatt. Har vi ikke trosFRIHET i dette landet? Vil folk be kan de da gjøre det hjemme så vi andre slipper å plages med kirkeklokker, tungetale, homohets, kristen formålsparagraf i skole og barnehage og alt mulig de ellers finner på. Bærum Kommune er HOVEDGRUNNEN til at vi ikke har en skikkelig stadion. Og Høyre er i førersetet når det gjelder å redusere skatteinngangen til kommunene når partiet har regjeringsmakt. Det er viktigere at feite Fredriksen, Hagen og Reitan slipper å betale så mye skatt, stakkars. Det blir helt latterlig når det samme partiet i kommunestyret beklager seg over at deres kolleger har redusert rammene, så de ikke kan gjøre alt de har så veldig lyst til. Men, stem hva dere vil. Høyre skal ha for at vi har fått noen flotte rundkjøringer og golfbaner i kommunen vår. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
OEO 72 Del Skrevet 28. Februar 2005 Del Skrevet 28. Februar 2005 Bærum Kommune er HOVEDGRUNNEN til at vi ikke har en skikkelig stadion. Og Høyre er i førersetet når det gjelder å redusere skatteinngangen til kommunene når partiet har regjeringsmakt. Det er viktigere at feite Fredriksen, Hagen og Reitan slipper å betale så mye skatt, stakkars. Det blir helt latterlig når det samme partiet i kommunestyret beklager seg over at deres kolleger har redusert rammene, så de ikke kan gjøre alt de har så veldig lyst til. Men, stem hva dere vil. Høyre skal ha for at vi har fått noen flotte rundkjøringer og golfbaner i kommunen vår. 26067[/snapback] Personlig så synes jeg ikke kommunen skal betale for opprustning av stadion til en eliteklubb, som har aksjonærer som i teorien kan tjene penger på Stabæk. Synes elite fotball er for mye business til at kommunen skal bidra. Tror heller ikke kommunen har betalt så mye som en krone til utvikling av golfbanene, det eneste de har gjort er å tillate at man bygger golfbane av landbruksareal. Noe jeg forøvrig synes er greit. Når det gjelder skatten til Feite Fredde mv så går jeg ut i fra at det er den nye skattereformen du sikter til. Nå medfører den at det er kun mellom ASer at aksjegevinster/utbytte er skattefritt, slik at ved utbytte til priv.personer vil det nå bli skatt på utbytte. Ikke slik som tidligere, da dette var "skattefritt". Skal ikke gå nærmere inn på dette da det er ganske kjedlig tema. Men poenget er at det nå vil betales mer skatt av utbytte enn tidligere. Men når det gjelder Pinsevenner, gla kristne, formålsparagrafer og annen dritt så er jeg helt enig!!!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 28. Februar 2005 Del Skrevet 28. Februar 2005 Personlig så synes jeg ikke kommunen skal betale for opprustning av stadion til en eliteklubb, som har aksjonærer som i teorien kan tjene penger på Stabæk. 26086[/snapback] Enig. Det blir litt som om debatten om firmaer som SATS skulle slippe moms. Det er jo bra for almenheten, men det ender jo bare med at eierne av SATS og Elixia får momsen rett i lomma. Men det er lov å la være å legge kjepper, stokker, stål stenger og 2x4 tommer i Stabæk-hjulene hver gang det er mulig å skvise penger ut av klubben. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 28. Februar 2005 Del Skrevet 28. Februar 2005 Utsagnet på forsiden var kun ment som smisking Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå