Gå til innhold

Synes du kvinnlige og mannlige fotballspillere bør tjene det samme?  

34 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg

Dagen i dag er viktig for mange kvinner. Ikke minst i forhold til lik lønn for likt arbeid. På radioen i morges ble det opplyst at forskjellen i så henseende er på 16%. En av bransjene som kanskje har aller størst forskjeller er fotballen. Mannlige fotballspillere tjener mange ganger så mye som sine kvinnelige kolleger. Er dette rettferdig?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løp like fort, skyt like hardt, blø for drakta, dribl som Chippen og trekk like mange tilskuere så skal du faen meg få penga dine.

Det er vel tilskuerne som betaler lønna så kravet er vel å trekke nok tilskuere, har mine forslag på hvordan det skal gjøres, men dropper å ta opp de i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lik lønn for likt arbeid sier nå jeg.

Sist gang jeg gjorde likt arbeid, fikk jeg faen meg et lik i lønn også. Kipt. Brukte flere uker på å bli kvitt det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her i forcen er det jo ikke lik lønn. Chicksa i troppen tjener mer enn meg.

26793[/snapback]

Det er vel ikke så rart, siden de også jobber som madrass.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes dette er en litt tullete diskusjon. Jeg regner ikke med at noen mener at spillere i den kvinnelige eliteserien skal tjene like mye som spillere i den mannlige eliteserien. Det blir KUN aktuelt når prestasjonene og underholdningen er lik.

Hvis man skal ha "lik lønn for likt arbeid", bør jentene få 2000 kroner i måneden eller no eller hva det nå enn er vanlig å gi i lommepenger til 15 årige gutter. Prestasjonene er i allefall tilsvarende, om ikke dårligere. Og det er ikke vurdert utifra fysiske syn, men ut i fra ferdigheter. Mer skillz mer penger...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er kun markedsverdien som bestemmer lønnen. Hvis damelagene hadde trukket 40.000 tilskuere per match, så hadde vel de fleste damespillere tjent mer enn gutta.

Et triks for å få opp medieinteressen kan jo være og ha de samme draktene som sandvolleyball jentene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lenge fulgt med i de øverste divisjonene i gjørmebryting. Og der tjener faktisk kvinnene mest, selv om mennene bryter på et mye, mye høyere nivå. Forså det den som kan.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et triks for å få opp medieinteressen kan jo være og ha de samme draktene som sandvolleyball jentene.

26814[/snapback]

Ehhhh.... hvor gjennomtenkt er det forslaget? Tanken på Randi Leinan i et minimalt trangtsittene antrekk kan fort ødelegge pontensen....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

26814[/snapback]

Ehhhh.... hvor gjennomtenkt er det forslaget? Tanken på Randi Leinan i et minimalt trangtsittene antrekk kan fort ødelegge pontensen....

26819[/snapback]

Og lunchen......

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vi hatt en kvinnelig midtstopper fra toppserien i kampene i fjor mot FFK hjemme og Viking borte, hadde vi fremdeles vært i eliteserien. Var Muri verdt sin høye lønn? Nei. Her er det helt klart store individuelle forskjeller. Men jeg tror folk flest er enige om at det er helt sykt at mildt sagt middelmådige fotballspillere skal kunne leve av å spille dårlig fotball. Såvidt jeg vet har flere av våre spillere over 500.000 i årslønn for å spille i 1. divisjon for 2000 tilskuere i snitt. Det er vanvittig. Men som OEO skriver, det er markedet som bestemmer. Flere folk på kvinnekamper gir mer kroner til lønninger.

Når det er sagt er det helt klart at folk har fordommer mot kvinneidrett generelt som de burde legge av seg. Heldigvis utvikler samfunnet seg. Det er ikke mange år sida folk lo av kvinner i skisporet. De ler ikke nå lenger, men jubler foran husalteret når Margot Bjørvik og de andre vinner i OL eller hva det var nettopp.

Jeg synes kvinnefotball er bra, og skulle ønske at alle klubber organiserte lag for jenter også, i alle årsklasser. Det øker fotball- og idrettsinteressen, og får flere på Stabæk-kamper. En ikke ubetydelig andel av publikum på Nadderud er jenter/kvinner som er eller har vært aktive fotballspillere. De fortjener respekt og ikke flåsete kommentarer fra folk som ikke tror man kan løpe fort eller trikse 1000 ganger hvis man ikke har pikk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Lønn I Fotballen
  • Opprett ny...