Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Og hvis Pontus eller Mike blir skadet...??? :(

Vi har Morten, Håkon og Jon Inge

Vi har vel ikke Håkon lenger... Vi har garasjesalg på forsvarsspillere i dag.

4 midtstoppere bør holde. Vi har jo en back up i Espen Nystuen også

Endret av stabækLars
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig smart av Stabæk. Nå får IA det han trenger for å komme tilbake, nemlig spilletid på høyeste nivå. Enten blir han en suksess i Start og vi får stor nytte av han neste år, eller han viser at han er over toppen og kan selges. Dekningen i midtforsvaret vårt er mer enn god nok.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe skurrer for meg her.

Dette var mannen vi ofret nattesøvnen for i vinter før han tok til vettet og signerte for 4 (?) år.

Inge kan ikke da ha tenkt at han skal til Kristiansand ett år etter. Det kan jo ikke ha vært en overraskelse at ungene kom i skolepliktig alder? Noen som kan verifisere at frue med barn har flytta?

Spillemessig må jeg si at jeg også er skuffa. Inge er potensiell landslagsmann når han er i form. Dessuten var han årets spiller i fjor. Har han virkelig så langt opp til Mike (som jeg synes har vært so-so etter skaden)?

Vel, styr Start til nedrykk og kom tilbake neste år i god gammel form.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Resten av familien har visst flyttet ned til Kristiansand, der skolestart o.l. er i gang.

Dét tyder vel ikke akkurat for at det bare er snakk om 2 måneders utleie! For en så kort periode pendler man vel heller, ikke flytter hele familien og sender barna i skolen der nede.

Dette er vel desverre et tegn på at IA ønsker å trappe ned karrieren med Adeccospill i gamleklubben. Triste greier, men hjemlengsel er sterke følelser.

Han trekker ikke fram familiære forhold som en årsak her:

http://www.budstikka.no/sec_sport/sec_stab...ticle139680.ece

Det er ønske om mer spilletid som gjør at jeg reiser til Kristiansand, sier den tidligere Start-spilleren.

Ifølge planen skal Olsen returnere til Stabæk etter sesongslutt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert beste løsning for alle parter, men utrolig synd at vi mister en joker som IA på dette tidspunktet i sesongen. Det kan jo bli kritisk. Når vi nå mister Håkon også skal det ikke mer enn en skade til for at vi igjen er farlig tynt besatt bak på banen. Forstår ikke helt tankegangen til Stabæk her.

Det eneste som er sikkert er at IA kommer til å gi alt for at denne kampen ender med 3 poeng til Start...Nest siste serierunde. I en og samme kamp redder IA plassen for start og sikrer Gull til Stabæk :) Det finnes en mening med alt.

Søndag 28/10 (25. runde)

Start - Lillestrøm ( kl 18.00)

TAKK for alt i denne omgang IA. Du er en legende, hverken mer eller mindre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe skurrer for meg her.

Dette var mannen vi ofret nattesøvnen for i vinter før han tok til vettet og signerte for 4 (?) år.

Inge kan ikke da ha tenkt at han skal til Kristiansand ett år etter. Det kan jo ikke ha vært en overraskelse at ungene kom i skolepliktig alder? Noen som kan verifisere at frue med barn har flytta?

Spillemessig må jeg si at jeg også er skuffa. Inge er potensiell landslagsmann når han er i form. Dessuten var han årets spiller i fjor. Har han virkelig så langt opp til Mike (som jeg synes har vært so-so etter skaden)?

Vel, styr Start til nedrykk og kom tilbake neste år i god gammel form.

Enig med deg elaang, her er det noe som ikke stemmer. Det er nøtt til å ligge noe mere bak dette da IA selv sier han er klar til førstelagsspill og at Mike ikke har hvert så god etter skaden er det rart at IA fortsatt sitter på benken.

Jeg skjønner IA, familen har flyttet nedover og de har kjøpt hus så det er klart at det er en sammenheng her.

Men jeg tror og føler det ligger noe mere bak dette da IA skrev ny kontrakt i høst og han har hatt Stabæk i sitt hjerte siden han kom til klubben. Har en følelse at vi ikke ser IA i Stabæk darkt mer. Dette er en trist dag, lykke til videre IA

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:blink:  NEI!!!!! Skrek jeg nettopp. Dette liker jeg ikke. Jeg skjønner jo at han vil spille mer, jeg vil jo også at han får det, men dette skurrer så vannvittig. at....nei jeg har bare stygge ord å komme med så jeg får la være. Kom tilbake sterkere noen gang Inge-André! Tanken på å se ham i en annen drakt gjør meg bare trist. Frykten at han kanskje aldri kommer tilbake til oss tar garantert fra meg nattesøvn i høst. Dette er tross alt mannen som før sesongen valgte oss fremfor ettersigende gull-grønnere skoger i Bergen. De handlinger og ord som da kom frem gjorde ham til en enda større helt, og han ble med det et enda mer elsket medlem i den blå familie. Skulle Stabæk nå gå hen å ta gullet vil det være komplett absurd for meg om denne gullfeiringen skal forgå uten Inge-André.

Trist. :( :angry:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok IA har slitt mer enn det som er kjent med skaden sin, og er nok pr i dag fjerdevalg som midtstopper (etter Pontus, Mike og Morten). Da tror jeg det er ok om han kan hjelpe oss ved at Start blir bedre. Tror forsvarsrekka vår er fleksibel nok til å tåle dette, vi har jo Pontus, Mike, Morten, Tom, Bjørnar og Høiland. I tillegg kan Keller spille back og Nystuen stopper. Dette er det nest beste etter IA i fjorårsform.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er så latterlig. Smud å låne ut beste forsvareren når man har mulighet til seriegull. Det er bare en klubb som ikke tror på gull som kan gjøre noe sånt. Mike har vært rævva etter skaden, vi slipper inn mål på mål på dødball og IA er beste dødballspiller i hele tippeligaen. At ikke IA har spilt i stedet for Mike er en skandale. Spyr blod av dette utlånet. Det eneste gode som kan komme ut av dette er at morten blir flyttet inn og Høiland går rett inn på backen. Men styrket er vi ihvertfall ikke blitt denne dagen, latterlig av den sportslige ledelsen. MEn det er vel bare å forvente når Bohinen presterer å si at forsvaret har vært godt. Godt i våres ute å kjøre i høst. ER ikke meningen at man skal putte 3 mål for å vinne fottiskamper. Nei Håper bare ikke gullet røyk i dag, nå må de som styrer stå opp og bruke det beste laget samme faen om de må sette ut kapteinen. Forza IA

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:( Svarte, dette kom som en bombe. IA er det nærmeste vi har en landslagspiller og midtforsvaret er ikke akkurat pottetett om dagen (hvis en ser bortifra Pontus). Ligger det i kortene at Morten skal inn i midten når Høyland er klar???

Nå får vi bare håpe at Start rykker ned. Holder de seg, hvor sansynlig er det da at han kommer tilbake etter å ha kost seg med familien i den sørlandske skjærgård...?

Endret av elvis
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg stoler også på Janne, men nå syns jeg Mike har vært for dårlig i for mange kamper og da kan jeg ikke se en grunn til at ikke IA skal få sjansen.

Så du stoler på Janne, men du stoler ikke på Janne?

Alle dere som maser etter IA; ærlig talt! Hvis IA hadde vært en av de to beste stopperne for tida hadde han selvsagt spilt. Når han ikke spiller er det fordi han ikke er i kampform enda, og det er det Jönsson som har best forutsetninger for å vurdere. Nytter ikke å bruke en spiller fordi han var i kjempeform for et år siden...

Nannskog kastet opp i pausen en gang i fjor, så han kan heller ikke brukes, har jeg funnet ut.

Helt greit at IA lånes ut til Start ut sesongen. Han trenger kamptreningen og vi har nettopp forsterket laget med en av landets beste forsvarere. I sum kommer vi styrket ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette tok meg veldig på senga..

Enig med de som sier at ikke mike har vært spesielt god, og synes IA er bedre enn MMS som stopper, MMS er jo f.eks. mer "ustabil" enn IA, se på målet til Nhleko forrige runde..

Så i mine øyne burde IA skadefri, og (i følge seg selv) i form, være i første-11'ern sammen med Pontus. Vår store akilleshæl i det siste (eller stort sett hele sesongen) har jo vært defensive dødballer, og der er jo IA Norges beste. Vi har i det siste vært avhengige av at Daniel ryddder opp på dødballer i mot, noe som har kostet oss kontringskraft.

Veldig rart..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette tok meg veldig på senga..

Enig med de som sier at ikke mike har vært spesielt god, og synes IA er bedre enn MMS som stopper, MMS er jo f.eks. mer "ustabil" enn IA, se på målet til Nhleko forrige runde..

Så i mine øyne burde IA skadefri, og (i følge seg selv) i form, være i første-11'ern sammen med Pontus. Vår store akilleshæl i det siste (eller stort sett hele sesongen) har jo vært defensive dødballer, og der er jo IA Norges beste. Vi har i det siste vært avhengige av at Daniel ryddder opp på dødballer i mot, noe som har kostet oss kontringskraft.

Veldig rart..

Det er helt klart at det er noe muffens her f.eks.

JJ er en taktisk fin og bra trener, men liker ikke konflikter.

Da Mike blir friskmeldt en uke før IA ble "friskmeldt" så ville ikke JJ lage en konflikt og la IA starte fremfor Mike.

Det rare er at alle har sett at Mike ikke har prestert like bra som før han ble skadet men for fortsatt spille.

Lars Bohinen sa i interjuvet til blue tv at IA ikke måtte forvente spilletid selv om han har et navn, od kommer spørsmålet,

det bør vel også gjelde Mike som ikke har prestert det han kan eller burde. Jeg lukter desverre at vi har mistet IA for godt

og jeg har vel også en følelse at det er noen på Stabæk kontoret som bør ha en liten bismak i munnen nå.

IA DU VIL BLI SÅRT SAVNET; TAKK FOR HERLIGE 10 LJOALE ÅR OG ALL UNDERHOLDNING DU HAR GITT OSS PÅ TRIBUNEN. :(

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig pessimistisk da!

Jeg tror hverken det ligger noe mer eller mindre idet enn det som er kommet frem:

IA vil spille i Tippeligaen

JJ kan ikke love han veldig mye spilletid

Altså en løsning som bra for begge parter. IA kommer tilbake til Royal League...

Vet ikke detaljene i utlånsavtalen, men skal jo heller ikke heller se bort i fra at Stabæk muligens har en klausul om å hente han hjem tidligere ved mye karantener etc...Vet ikke i hvilken grad dette er vanlig å ha med i avtalene, men på Football Manager kan man iallefall hente hjem spillerne som er på utlån når man vil!! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt greit at IA lånes ut til Start ut sesongen. Han trenger kamptreningen og vi har nettopp forsterket laget med en av landets beste forsvarere. I sum kommer vi styrket ut.

I sum er vi svekka, noe annet er tull å si! eller?

Vi slipper inn mange mål på frispark og kornere, derfor trenger vi en kriger i midten.

Det er utvilsomt IA, hadde vi kjøpt inn en stor og sterk midstopper hadde jeg skjønt det køddstykket noen gjør med å leie ut IA!

Ingen i midtforsvaret har de kvalitetene IA står for, nermest er vel Pontus som har gjordt en solid sesong men det MMS og Mike har vist er desverre ikke bra nok.

Faen trodde det var en drøy 1 april spøk :angry:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har noe med lite spilletid etter at han har kommet tilbake fra skade...han er ikke i den formen han var i før skaden. Han trenger mer spilletid for å komme tilbake igjen. Får bare håpe at utlån ikke blir til salg mot slutten av sesongen.

det er akkurat det jeg er fryktelig redd for!

og naar lars siet at familien allerede flyttet til k-sand saa blir det enda muliger at han forblir i start :(

han som gammel sörlending opplever sikkert at kjaerligheten til sörlandet kommer mer enn sterkt tibake...

(og stabaeks utlaans avtaler, ja vel, mesteparten blir salg...*huff*)

nei, det er ingen bombe.

overgangsperioden har vaert alt for stille saa det var bare aa vente paa noe stort.

saa var ia skadet i lang tid, fikk ikke spille osv.

jeg synes dette her er vanskelig aa svelge...utlaan av en av vaare beste spillere til en nedrykkstruet konkurrent!

hallo?!?!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke detaljene i utlånsavtalen, men skal jo heller ikke heller se bort i fra at Stabæk muligens har en klausul om å hente han hjem tidligere ved mye karantener etc...Vet ikke i hvilken grad dette er vanlig å ha med i avtalene, men på Football Manager kan man iallefall hente hjem spillerne som er på utlån når man vil!! :)

Et ord : Overgangsvindu (lukket 1/9-15/11)

jeg synes dette her er vanskelig aa svelge...utlaan av en av vaare beste spillere til en nedrykkstruet konkurrent!

hallo?!?!

Vi har spilt årets to kamper mot dem, og de kommer garantert ikke til å gå forbi oss på tabellen. Skulle de ta noen ekstra poeng med IA vil det derimot kunne svekke våre faktiske konkurenter (eksempelvis LSK), det er ikke noen ulempe for oss! Kommer han ikke tilbake til vinteren er det selvfølgelig en helt annen historie...

Endret av Bjornh
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er forsåvidt ikke Start en konkurrent til oss så lenge IA er på utlån da, tvert imot. Ved at vi er ferdige med Start i år kan konsekvensen bli at han forsterker Start så de kan snappe poeng fra de lagene vi virkelig konkurrerer mot.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hdaniels: hm, god ide...kom ikke paa tanken selv...grunnen maa ha vaert kortvarig stanset hjernefunksjon etter aa ha lest nyhetene om ia ;)

ja jeg vet at vi er ferdige med start men klubben er fortsatt en konkurrent - er jo en TL klubb.

og skulle start forbli i TL takket vaere iao + skulle han ikke vaere lysten til aa komme tilbake...nei, jeg vil ikke tenke til 2008-sesongen :unsure:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke et sekund for tidlig, ikke et sekund for sent! IA kommer tilbake i knall form, for pdd er det knallhardt og spille seg inn i 11'ern.. Tror dette er kjempe fornuftig!

Nei det finnes ikke noe fornuftig i dette her, jeg tror ikke IA selv ville bli utleid sånn uten videre uten at det er noe galt.

Når IA selv sier at han er i form og burde ha spilt så stoler jeg på det, og det vil han antagligvis vise i første kamp for Start. Jeg tror ikke IA kommer tilbake til Stabæk igjen så dette var ikke fornuftig. IA har hvert ljoal i alle år, gitt alt på banen også utenfor banen samtidig som han har pratet pent om klubben i medier så her er det noe som ikke stemmer.

IA eller LB eller noen andre i Stabæk kan heller ikke gå ut i medier og si at det er noe galt for da setter man både personer og klubb i dårlig lys. LB sier til blue tv at IA selv ville til start, men jeg tror sannheten er noe annet. Jeg stoler ikke helt på LB her.

Husk at IA har hvert lenge i klubben og elsker både den og supporterne at han hadde ikke reist uten og ta ordentlig farvel med supporterne. :angry:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
I A Olsen
  • Opprett ny...