Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg syntes ikke man skal si at en spiller som har gitt 100% for klubben i 8 år ikke er lojal. IA har store følelser for klubben og at han elsker Stabæk Support :unsure: . Jeg vet at IA gjerne ville bli i klubben om klubben hadde vist vilje med å satse som de lovet sør sesongen. Da lovet Stabæk at det skulle komme store forsterkninger og de ville satse. Dette løfte har ikke klubben klart og holde ovenfor spillerne og det er noen spillere som har gått lei av de tomme løftene fra Stabæk. Jeg mener det er noen på Stabæk kontoret som bør ta skylden for at IA event. flere som vil forsvinne fra klubben.

Hepp,

Jeg skal være den første til å inrømme at jeg har vært kritisk til ledelsen og brutte løfter denne sesongen. Dessverre er jeg nok også delvis medskyldig, det var en artikkel delvis ført i pennen av undertegnede på Stabaek.no som fikk Ingo til å komme med sitt første løfte om forsterkninger. At han senere skrev en oppfølgingsartikkel får han ta 100% ansvar for selv.

Når det gjelder dette med nye spillere så er det veldig lett å sitte på utsiden og kritisere og i dette tilfellet sitter også spillerene på utsiden. Kanskje ikke så mye som oss fans, men likefult så sitter de på utsiden. Konsekvensen av at vi rallerer over manglende spillere på forumet vårt eller over en øl på Blaa er ikke eksisterende. Men når sentrale spillere viser den samme misnøyen i media så får det brått helt andre konsekvenser. Det undergraver klubben ovenfor fans, sponsorer og potensielt nye spillere og er etter min mening helt uakseptabelt og definitivt ikke lojalt.

Stabæk har levert en knallsesong til tross for mangelen på forsterkninger, og det er da vitterlig ikke bare oss som har slitt med forsterkninger denne sesongen. Det har vært jobbet mye og det har vært jobbet godt med spillere i år. Men vi har høy kvalitet i spillergruppa og må følge en nøktern økonomisk linje. Det er ikke bare enkelt!

IA er selv ansvarlig for de valgene han tar, og jeg kan ikke se at jeg er enig med ham i at klubben ikke satser. Vi bygger ny storstue på Fornebu, vi kjemper om medalje i serien, vi har sikret kontinuitet på trenersiden, vi har signert ligaens toppscorer for 3 nye år. For meg så er argumentet om manglende satsing kun en dårlig unnskyldning fra en sutrende spiller.

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syntes ikke man skal si at en spiller som har gitt 100% for klubben i 8 år ikke er lojal. IA har store følelser for klubben og at han elsker Stabæk Support :unsure: . Jeg vet at IA gjerne ville bli i klubben om klubben hadde vist vilje med å satse som de lovet sør sesongen. Da lovet Stabæk at det skulle komme store forsterkninger og de ville satse. Dette løfte har ikke klubben klart og holde ovenfor spillerne og det er noen spillere som har gått lei av de tomme løftene fra Stabæk. Jeg mener det er noen på Stabæk kontoret som bør ta skylden for at IA event. flere som vil forsvinne fra klubben.

Hepp,

Jeg skal være den første til å inrømme at jeg har vært kritisk til ledelsen og brutte løfter denne sesongen. Dessverre er jeg nok også delvis medskyldig, det var en artikkel delvis ført i pennen av undertegnede på Stabaek.no som fikk Ingo til å komme med sitt første løfte om forsterkninger. At han senere skrev en oppfølgingsartikkel får han ta 100% ansvar for selv.

Når det gjelder dette med nye spillere så er det veldig lett å sitte på utsiden og kritisere og i dette tilfellet sitter også spillerene på utsiden. Kanskje ikke så mye som oss fans, men likefult så sitter de på utsiden. Konsekvensen av at vi rallerer over manglende spillere på forumet vårt eller over en øl på Blaa er ikke eksisterende. Men når sentrale spillere viser den samme misnøyen i media så får det brått helt andre konsekvenser. Det undergraver klubben ovenfor fans, sponsorer og potensielt nye spillere og er etter min mening helt uakseptabelt og definitivt ikke lojalt.

Stabæk har levert en knallsesong til tross for mangelen på forsterkninger, og det er da vitterlig ikke bare oss som har slitt med forsterkninger denne sesongen. Det har vært jobbet mye og det har vært jobbet godt med spillere i år. Men vi har høy kvalitet i spillergruppa og må følge en nøktern økonomisk linje. Det er ikke bare enkelt!

IA er selv ansvarlig for de valgene han tar, og jeg kan ikke se at jeg er enig med ham i at klubben ikke satser. Vi bygger ny storstue på Fornebu, vi kjemper om medalje i serien, vi har sikret kontinuitet på trenersiden, vi har signert ligaens toppscorer for 3 nye år. For meg så er argumentet om manglende satsing kun en dårlig unnskyldning fra en sutrende spiller.

@ringo

For hvem vet hvordan det hadde gått med nye spillere? Tror ikke Viking-fansen har skjelt ut ledelsen for mangel på innkjøp. De er ordentlig nede i gjørma nå. Før sesongen var det vel feks en supporterklubb som tippet Viking som seriemester og Stabæk som nr 9. Kontinuitet er så jævlig undervurdert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp

:) Uff, Viking ja... og ikke glem Brann på nedrykk... Men med fasiten i hånd tror jeg vi ville tippet likt igjen. Det som skjer i Viking er egentlig helt uforståelig, men det er blant annet slikt som gjør fotballen så umåtelig interessant!

....og hvor hadde veigar vært hvis vi hadde signert Sundgot!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om illojalitet er det riktige. Han har vært her i åtte år. Han spilte med oss i Adecco. Han står frem som en leder i spillergruppen. Tror han har betydd mye for Stabæk, og jeg tviler ikke på at han hadde friere da vi rykket ned.

Når det er sagt blir jeg utrolig skuffet om IA drar. Mest fordi han er den han er, og slike personer vil du hap å på laget!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@ringo

Spørsmålet er mer, hvor hadde Stabæk og Daniel vært uten Veigar?

Tviler på at spissparret Sundgot/Nannskog hadde puttet like mange som det dagens spisspar har gjort. En spiller som Sundgot, krever mer av medspillerne rundt seg enn det Veigar gjør - og Daniel får jo veldig mye servert på sølvfat av Veigar... Hadde vi hatt mer utsøkte vinger som hele tiden kan komme til innlegg, så kanskje? Men det har ikke klubben, så derfor er jeg nok ganske sikker på at Sundgot hadde blitt en flopp slik situasjonen og spillestilen er i dag!

Jeg kan ikke si annet enn at vi har vært fordømt heldige som har Veigar på laget! Det at han kanskje har klart å gjøre om manglene tillitt fra supportere og ledelse før sesongen til en personlig utfordring og hevet seg veldig kraftig, skal vi være j.... takknemelige for!

Det samme med at klubben beholdt IAO fremfor Muri den gangen man ikke hadde råd til å ha begge, er også noe vi skal prise oss lykkelig over - til tross for at IAO ønsker nye utfordringer...

Endret av $uperTerje
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp

:) Uff, Viking ja... og ikke glem Brann på nedrykk... Men med fasiten i hånd tror jeg vi ville tippet likt igjen. Det som skjer i Viking er egentlig helt uforståelig, men det er blant annet slikt som gjør fotballen så umåtelig interessant!

@ringo

Tenkte jeg skulle være snill og ikke nevne Brann :D .

Veigar hadde sannsynligvis sittet på benken, for det er typisk å bruke en mann man har betalt mye for uansett hvor dårlig han måtte være. Herregud for en fæl tanke.........

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg synes han er lojal - ihvertfall når det gjelder å levere varene på banen og å snakke/omgi seg med supporterne. han klager og krangler ikke under kampen (eller hvis han gjør det gjør han det bare med treneren), han jobber hardt på treningen hver dag, og han bare uttaler seg høyt når han virkelig synes det må gjøres. at han nå snakker så mye om klubbskifte og mulig overgang og interesse fra flere norske klubber er kanskje et tegn at han trenger litt mer oppmersomhet (=penger?)? ALLE er interessert i veigar, mange snakker om daniel og alanzinho osv. men iao, han er hos oss i 5 eller 6 (eller 7?) sesonger nå, han har vært her uten at man tenker på det, og man har tro at han blir her - uansett hva som skjer. sikkert, iao vet at han er en av de viktigste spillerne. men selv om han trives i stabæk og tjener nok penger får han av og til en følelse av at noe nytt må skje. han er ikke gammel (28), han er i fantastisk form, helt klart at han ønsker seg nye oppgaver. men om å dra fra stabæk hjelper - da tviler jeg på. heller burde han spille for norge og bli hos oss!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"- Står du fortsatt på at det var helt tilfeldig?

- Ja, du må tro meg på det. Men jeg er ikke redd for å møte Brann, tilføyer Olsen. "

(møtet sist uke)

"Er ikke redd for å møte Brann"? IA, nå må du snart tenke over hva du sier.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

@ringo

:D Amen!

Tror ikke vi kan se på IA som illojal hvis han skulle flytte på seg etter 8 år.... Det man leser i media skal man ta med flere klyper salt. Likevel misliker jeg utbasunering av IA/ Jon nå som alle faktisk burde være høytidsstemt pga den fine sesongen så langt. Kontraktuelle ting hører hjemme på Stabæk kontoret og ikke i media.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal også Start ha vist interesse for Inge.

Link.

Regner med en avklaring her i løpet av kort tid. Hva Inge selv vil, hva han evt krever for å bli, om han drar til Brann, Start, Vålerenga, selv Rosenborg kan lett bli slakt (ble litt revet med B) )

Nå bør vell IA roe ned litt... Dette begynner å bli litt Mifsud takter over.. Det er greit at IA vil bort etter hvert men det er vell ikke noe vits i å legge seg ut med alle..

Hepp,

Han er kanskje ikke så lojal som folk tror da... Det virekr ihvertfall ikke slik. Spørsmålet er hvor tjent vi er med å beholde en spiller som "flørter" med den ene klubben etter den andre...

@ringo

Hello, en spiller som har vært i klubben i 8 år eller noe sånt, vil jeg kalle lojal! Han er på ingen måte i samme situasjon som Mifsund. I IA's tilfelle er det klubber som har flørtet med han. Mifsund flørter med alle, men har ingen interesserte...

Dessuten det IA sier til Fædrelands avisen er ganske logisk og forståelig for meg:

Jeg har ikke hørt noe fra Start, så derfor blir det vanskelig å kommentere dette. Men enhver kristiansander har vel tenkt på å flytte hjem en gang, og for min del har jeg vært veldig lenge i Stabæk nå, så det nærmer seg kanskje tid for nye utfordringer, sier Olsen til Fædrelandsvennen

Men for all del, han er for meg vår viktigste spiller, så hvis han skal bort får det bli etter sesongen og for masse penger!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Han er kanskje ikke så lojal som folk tror da... Det virekr ihvertfall ikke slik. Spørsmålet er hvor tjent vi er med å beholde en spiller som "flørter" med den ene klubben etter den andre...

@ringo

Hello, en spiller som har vært i klubben i 8 år eller noe sånt, vil jeg kalle lojal! Han er på ingen måte i samme situasjon som Mifsund. I IA's tilfelle er det klubber som har flørtet med han. Mifsund flørter med alle, men har ingen interesserte...

Dessuten det IA sier til Fædrelands avisen er ganske logisk og forståelig for meg:

Jeg har ikke hørt noe fra Start, så derfor blir det vanskelig å kommentere dette. Men enhver kristiansander har vel tenkt på å flytte hjem en gang, og for min del har jeg vært veldig lenge i Stabæk nå, så det nærmer seg kanskje tid for nye utfordringer, sier Olsen til Fædrelandsvennen

Men for all del, han er for meg vår viktigste spiller, så hvis han skal bort får det bli etter sesongen og for masse penger!!!

Om ikke vår viktigste spiller, så kanskje nest viktigst (etter Veigar). Det er en grunn til at LSK, Start og Brann er/har vært ute etter ham, og det er nok fordi han har best innsats i TL av alle spillere! I tillegg er han konge på hodet, bra med bena og brukbar fart, for ikke å snakke om hvor godt han leser spillet.

Jeg tror, i motsetning til @ringo, at vi ikke klarer å finne (les: få tak i) en erstatter som gir like mye som IA. :(

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

@ringo

Om ikke vår viktigste spiller, så kanskje nest viktigst (etter Veigar). Det er en grunn til at LSK, Start og Brann er/har vært ute etter ham, og det er nok fordi han har best innsats i TL av alle spillere! I tillegg er han konge på hodet, bra med bena og brukbar fart, for ikke å snakke om hvor godt han leser spillet.

Jeg tror, i motsetning til @ringo, at vi ikke klarer å finne (les: få tak i) en erstatter som gir like mye som IA. :(

Tror Markus har mye av de samme kvalitetene, men da har vi ikke mye reserver igjen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror Markus har mye av de samme kvalitetene, men da har vi ikke mye reserver igjen!

Markus har mye innsats han også, men er ikke like smart som IA og får derfor mye kort og frispark mot seg. Jeg tror heller ikke han er lika bra på hodet - se hvor ofte IA ikke bare klarerer innlegg, men også legger dem pent ned til en medspiller. Jeg VIL beholde IA, og tror han ønsker å bli hvis vi satser ordentlig og betaler ham litt mer enn i dag (gjerne via bonuser etter plassering el)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faen, dette kan kanskje sette prosessen litt raskere igang. Håper det ikke går i orden...

Hepp,

En Rød/Gul budkrig er kanskje akkurat hva vi trenger hvis vi likevel må selge spillereen...

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

....samt at Tom holder ord når han sier "han er ikke tilsalgs". IA kan være forskjellen på 3. og 7. plass for oss nå.

Han spilte ikke mot Start => Tap

Han spilte ikke mot Sandefjord => Tap

En midtstopper med 3 mål som rett og slett har hatt en kanonsesong.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faen, dette kan kanskje sette prosessen litt raskere igang. Håper det ikke går i orden...

Hepp,

En Rød/Gul budkrig er kanskje akkurat hva vi trenger hvis vi likevel må selge spillereen...

@ringo

Hvorfor ikke få med RBK i en budkrig også!? Hvis de er interessert i Håland, burde de definitivt ta en titt på IAO også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

@ringo

Hvorfor ikke få med RBK i en budkrig også!? Hvis de er interessert i Håland, burde de definitivt ta en titt på IAO også.

Da IA kom til Stabæk kom han direkte fra forhandlinger med Rbk.Og han fikk ikke så varm velkomst og ble behandlet dårlig av Skuttle og Bratset.Han fikk besjed om og vente i kantinen til de var klare til å ta han i mot for forhandlinger. Etter at han hadde sittet noen timer og ventet bestemte han seg for og signere for Stabæk. Så han bare dro fra Lerkendal og direkte til Stabæk og signerte. IA er en fantastisk og handlene mann. Jeg tror ikke IA er noe interessert i å spille for Rbk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da IA kom til Stabæk kom han direkte fra forhandlinger med Rbk.Og han fikk ikke så varm velkomst og ble behandlet dårlig av Skuttle og Bratset.Han fikk besjed om og vente i kantinen til de var klare til å ta han i mot for forhandlinger. Etter at han hadde sittet noen timer og ventet bestemte han seg for og signere for Stabæk. Så han bare dro fra Lerkendal og direkte til Stabæk og signerte. IA er en fantastisk og handlene mann. Jeg tror ikke IA er noe interessert i å spille for Rbk.

Haha, det visste jeg ikke. Bra gjort, viser bare hva for en bra mann vi har med å gjøre. Forza IA, håper han blir.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det å gi veigar ny kontrakt må jo være et tegn på at de satser?

Jeg håper da det, Men man vet jo ikke hva kontrakten inneholder, om han har klausul om og gå om det kommer andre lag istørre ligaer på banen eller om det ikke kommer forsterkninger o.l.

Schelvan sier i dagens dagbladet at det ikke er noen klausuler i veigars kontrakt angående salg.

Angående IAO virker det som om han er sugen på noe annet en stabæk (forstå det den som kan).

Kanskje det er fornuftig å selge han nå for en diger slump penger nå, enn å ha en misfornøyd spiller i laget..?? Spiller en misfornøyd IAO bedre enn en lykkelig Markus?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg håper da det, Men man vet jo ikke hva kontrakten inneholder, om han har klausul om og gå om det kommer andre lag istørre ligaer på banen eller om det ikke kommer forsterkninger o.l.

Schelvan sier i dagens dagbladet at det ikke er noen klausuler i veigars kontrakt angående salg.

Angående IAO virker det som om han er sugen på noe annet en stabæk (forstå det den som kan).

Kanskje det er fornuftig å selge han nå for en diger slump penger nå, enn å ha en misfornøyd spiller i laget..?? Spiller en misfornøyd IAO bedre enn en lykkelig Markus?

Er kanskje naiv, men tror at fotballspillere spiller for å vinne. Og om han i tillegg spiller for å imponere storklubber kan det vel ikke bli ille?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

IAO har vel sagt at han kan tenke seg å satse videre i Stabæk dersom Stabæk følger opp sine ambisjoner. For at det skal skje må stabæk forsterke laget, noe ledelsen ikke klarer.

Er vår egen skyld at IAO flørter med andre klubber.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er kanskje naiv, men tror at fotballspillere spiller for å vinne. Og om han i tillegg spiller for å imponere storklubber kan det vel ikke bli ille?

Slik som Veigar i de siste kampene? <_< Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik som Veigar i de siste kampene? <_<

Det endte jo bra med Veigar :D

Når det er sagt tror jeg ikke IA får nerver på samme måte. Han har vært stabil lenge, mens Veigar "bare" har et bra år og et halvt kjempebra år å vise til. Uansett har IA en vinnervilje som få andre, og jeg har vondt for å se meg han i en kamp uten å gi 110%

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sakset fra VGD:

"Vel...jeg fikk en tekstmelding av en som kjenner en i Sportsdesken i BT og han hadde sagt dette.

Men for all del...bør tas med en klype salt selvom det var samme person som bekreftet Helstad-overgangen."

Om det ikke er blant verdens pålitelige kilder, så sprer det ihvertfall usikkerhet i min kropp.

:(

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sakset fra VGD:

"Vel...jeg fikk en tekstmelding av en som kjenner en i Sportsdesken i BT og han hadde sagt dette.

Men for all del...bør tas med en klype salt selvom det var samme person som bekreftet Helstad-overgangen."

Om det ikke er blant verdens pålitelige kilder, så sprer det ihvertfall usikkerhet i min kropp.

:(

Da bør vi hvertfall forsterke med to forsvarsspillere, og heller droppe en kantspiller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker et sitat fra da Wilmbledon ville kjøpe Frode Olsen av oss: "det skal mye til før Frode Olsen er mer verdt for oss i London enn det han er på Nadderud".

Men, jeg tror det er langt bedre med 8 millioner på bok enn IA som midtstopper. Han kan erstattes for langt mindre penger. Våre nåværende spillere i forsvaret kan f.eks. få dele en IA-bonus (som holder i 80 kamper)på 100.000 for hver kamp de ikke slipper inn mål. Det ville vel få de fleste til å løpe litt fortere og gå tøft inn i alle dueller. ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
I A Olsen
  • Opprett ny...