KOJ 702 Kongeinnlegg! Del Skrevet 2. Mai 2014 (endret) Kongeinnlegg! Del Skrevet 2. Mai 2014 (endret) Sandvika vgs har tilbudt seg å sende to elever fra Medier og kommunikasjon på utplassering en dag i uken til Stabæk fra høsten av. De kan ta videointervjuer og ta med utstyr fra skolen om nødvendig. Det ligger et par videoer på Stabak.no vi har gjort allerede eks: http://www.stabak.no/free/videoId/k5k2d76ocshx1o3ge3f18qjlb. Håper det kan være til hjelp for Stabæk og bli til nytte for elevene. Endret 2. Mai 2014 av KOJ 14 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 2. Mai 2014 Del Skrevet 2. Mai 2014 Hvorfor har ikke Stabæk Fotball lagt ut info om billettsalg til VIF-mathcen på FaceBook? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Torres 4 096 Del Skrevet 2. Mai 2014 Del Skrevet 2. Mai 2014 Hvorfor har ikke Stabæk Fotball lagt ut info om billettsalg til VIF-mathcen på FaceBook? Ble sendt mail til Hilde nuuuu. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Kongeinnlegg! Del Skrevet 2. Mai 2014 Kongeinnlegg! Del Skrevet 2. Mai 2014 Hvorfor har ikke Stabæk Fotball lagt ut info om billettsalg til VIF-mathcen på FaceBook? Ble sendt mail til Hilde nuuuu. Da synes jeg det er mye bedre om Håkon og Marbor får tilbake tilgangen slik at de kan legge ut slike viktige statusoppdateringer på vegne av klubben. Begge to ble fratatt denne muligheten. Synd. 12 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 3. Mai 2014 (endret) Del Skrevet 3. Mai 2014 (endret) Det er selvsagt ille at nyhetsdelen på stabak.no ikke er særlig oppdatert og holder en kvalitet ingen kan være stolt av. Men det som bekymrer meg alvorlig er at statistikksidene tydeligvis ikke oppdateres i det hele tatt. Stabak.no har et fantastisk leksikon på kamper og spillere fra 1990. Hadde vært trist om 2013 blir det siste året. Endret 3. Mai 2014 av Albert Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 246 Del Skrevet 3. Mai 2014 Del Skrevet 3. Mai 2014 Hvorfor har ikke Stabæk Fotball lagt ut info om billettsalg til VIF-mathcen på FaceBook? Ble sendt mail til Hilde nuuuu. Da synes jeg det er mye bedre om Håkon og Marbor får tilbake tilgangen slik at de kan legge ut slike viktige statusoppdateringer på vegne av klubben. Begge to ble fratatt denne muligheten. Synd. Jeg tror dessverre ikke noen i klubben leser her. Styret har tatt denne situasjonen opp med klubben, men kom ingen vei. Så folk må vel nesten sende mail direkte til medieavdelingen om de ønsker endringer. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stephanois 2 828 Kongeinnlegg! Del Skrevet 3. Mai 2014 Kongeinnlegg! Del Skrevet 3. Mai 2014 Hvis statistikken ikke oppdateres er det faktisk et hån mot klubben og historien. Hun må gå nå. Nok er nok. 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mikki 759 Del Skrevet 3. Mai 2014 Del Skrevet 3. Mai 2014 Stemmer for å bruke den magiske tiern på å hente tilbake StabækLars!! 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gsk 495 Del Skrevet 3. Mai 2014 Del Skrevet 3. Mai 2014 Jeg hadde en lengre samtale med daglig leder her om dagen om det som mange skriver i denne tråden, skrivefeil, amatørmessige nyhetssaker og mangel på saker. Han erkjenner, som også medieansvarlig har sagt til meg tidligere at de er enige i at nivået ikke er godt nok. Samtidig så har han noen forklaringer som kan unnskylde deler av manglene Stabæk Fotball har en stab på fem personer, Brann har 20, Rbk har 25. Disse andre klubbene har tre til fire personer som utelukkende jobber med nett og media. Stabæk har en person, som også skal bidra med media på kampdag, oppfølging av sponsorer mm. Dette unnskylder endel hva kommer til mangel på saker, seine oppdateringer og hastverksarbeid. Derimot forsterker det bare en del av kritikken som kommer her, nemlig at folk ikke blir invitert til å bidra. Jeg foreslo at de kan invitere til et møte en dag og presentere medieplanen, samt å spørre folk om å bidra. Dette lovet daglig leder at skal bli gjort. Så får vi se. PS: Folket på brakka leser ikke denne tråden på forumet, så det er bare å sende konstruktive tilbakemeldinger per epost. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 142 Kongeinnlegg! Del Skrevet 3. Mai 2014 Kongeinnlegg! Del Skrevet 3. Mai 2014 Sendte epost til Hilde nå: "Hei Hilde. Jeg vet ikke hvor mye du har fått med deg av den massive kritikken som har kommet på forumet til Stabæk Support. Det dreier seg blant annet om hastverksarbeid, skrivefeil, lite innhold, dårlig innhold, dårlig lyd, manglende statistikk osv. Kritikken har vokst, og vokst, og nå blitt så massiv at flere krever din avgang. Jeg synes på ingen måte du skal gå av. Jeg tror absolutt at du gjør et veldig godt arbeid på mange områder (media, PR, sponsorer osv…), men jeg tror samtidig at nettsiden har vært nedprioritert. Det kan godt hende at det er slik det må bli, men da må man ihvertfall ikke takke nei til ekstern kompetanse. Den største kritikken har nemlig dreid seg om at man fryser ut ressurssterke personer som faktisk ønsker å bidra. Jeg legger ved en PDF-fil med forumtråden om Stabak.no fra midten av mars og frem til i dag. Jeg håper du leser denne, ihvertfall de som er merket som «Kongeinnlegg!». Her er det mye å ta tak i, men det meste kan løses ved å åpne for ressursterke, eksterne mennesker som har et genuint ønske om å bidra, enorm kompetanse og et stort hjerte for Stabæk. Selv har jeg brukt dager, netter, timer og uker på å male bannere, redigere filmer, sy flagg, skrive artikler og leserinnlegg. Fordi jeg elsker klubben, og ønsker å bidra. Det er mange der ute som har bidratt uendelig mye mer enn meg, og som sitter på mye mer kompetanse og tid til å bidra enn det jeg gjør, men det spørs hvor tålmodige de er. Vær så snill, Hilde, jeg ber deg så inderlig om å ta i bruk den eksterne, frivillige kompetansen som eksisterer. Inkluder dem, vis at de settes pris på og la dem produsere innhold og bruke sin kompetanse. Dette vil gjøre alle så innmari mye mer fornøyd med ditt arbeid og ikke minst vil det gjøre mye for Stabæks ansikt utad. Det er viktig. Gleder meg til å høre tilbake fra deg. Aller helst håper jeg at jeg får et svar som jeg kan legge ut på forumet eller at du selv går inn og skriver et. Med vennlig hilsen Jan Fredrik Breivik (Supporter og bidragsyter for Stabæk Fotball siden jeg var 12 år, i 2007)" 11 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Norris 2 930 Del Skrevet 3. Mai 2014 Del Skrevet 3. Mai 2014 Stabæk Fotball har en stab på fem personer, Brann har 20, Rbk har 25. Disse andre klubbene har tre til fire personer som utelukkende jobber med nett og media. Stabæk har en person, som også skal bidra med media på kampdag, oppfølging av sponsorer mm. Dette unnskylder endel hva kommer til mangel på saker, seine oppdateringer og hastverksarbeid. Nei, det unnskylder ikke en dritt. Ikke bare har de mulighet til å be om frivillig hjelp, men de har da for faen fått tilbud om det også. Når de selv har valgt å ikke ta imot hjelp, så bør de holde seg for gode til å dra "vi har for få ansatte"-kortet. 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 3. Mai 2014 (endret) Del Skrevet 3. Mai 2014 (endret) Derimot forsterker det bare en del av kritikken som kommer her, nemlig at folk ikke blir invitert til å bidra. Jeg foreslo at de kan invitere til et møte en dag og presentere medieplanen, samt å spørre folk om å bidra. Dette lovet daglig leder at skal bli gjort. Flott, håper de også snart svarer på mailen Posse sendte den 18. februar. Endret 3. Mai 2014 av Slum 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
duckster 944 Del Skrevet 3. Mai 2014 Del Skrevet 3. Mai 2014 Veldig fint skrevet mail, dette har vært et utrolig stort irritasjonsmoment den siste tiden.. Håper hun tar det til seg! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 142 Del Skrevet 3. Mai 2014 (endret) Del Skrevet 3. Mai 2014 (endret) Veldig fint skrevet mail, dette har vært et utrolig stort irritasjonsmoment den siste tiden.. Håper hun tar det til seg! Allerede fått langt svar fra Lars Hjorth (daglig leder). Sendte kopi til han. Han takket meg for å ta meg tid til å skrive en epost under fullt navn. Han sier det er vanskelig å forholde seg til forumkritikk når man ikke vet hvem som skriver, men at det er mye mer konstruktivt å få epost. Han sier også at det er en dårlig løsning å kreve folks avgang, men at min mail var viktig, ærlig og belyste ting de helt sikkert må ta tak i. Lars er positiv til å involvere flere og skal ta en prat med Hilde over helgen og finne ut hvordan man skal løse ting på en god måte fremover. Endret 3. Mai 2014 av Jan Fredrik 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MrKaizer 93 Del Skrevet 3. Mai 2014 Del Skrevet 3. Mai 2014 Det at vi har få folk på jobb kan delvis unnskylde at det tar tid å få lagt ut saker på nettsiden og at vi ikke har en så oppdatert nettside som det som kanskje er forventet av en såpass stor klubb. Derfor er det ekstremt viktig med ekstern hjelp. Mangel på folk kan derimot ikke på noen som helst måte unnskylde at man ikke tar seg bryet til å lese over det man er i ferd med å poste. Ei heller direkte slurv, som å legge ut 2.lagskampen mot Lyn under "kvinner". Hvor har det forresten blitt av styreleders uke? Ekstremt fint tiltak, men siste innlegg er nesten en måned gammelt. Er også en del ting som irriterer som går på selve plattformen. Etter siste(?) oppdatering er det faktisk umulig å klikke seg inn på G16-G13 fra forsiden og spillerprofilene på den nederste linjen er vanskelig å komme inn på da overskriftene på nyhetene legger seg over. Det mangler også fremdeles bilder på en del spillere. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 3. Mai 2014 Del Skrevet 3. Mai 2014 Hvor har det forresten blitt av styreleders uke? Ekstremt fint tiltak, men siste innlegg er nesten en måned gammelt. Alle for de siste ukene ligger vel i bunken med det som skal gjøres "den dagen vi har tid".. Samme med lyden på videointervjuene og den siste 1/3 av de samme intervjuene. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Kongeinnlegg! Del Skrevet 3. Mai 2014 (endret) Kongeinnlegg! Del Skrevet 3. Mai 2014 (endret) Veldig fint skrevet mail, dette har vært et utrolig stort irritasjonsmoment den siste tiden.. Håper hun tar det til seg!Allerede fått langt svar fra Lars Hjorth (daglig leder). Sendte kopi til han. Han takket meg for å ta meg tid til å skrive en epost under fullt navn. Han sier det er vanskelig å forholde seg til forumkritikk når man ikke vet hvem som skriver, men at det er mye mer konstruktivt å få epost. Han sier også at det er en dårlig løsning å kreve folks avgang, men at min mail var viktig, ærlig og belyste ting de helt sikkert må ta tak i. Lars er positiv til å involvere flere og skal ta en prat med Hilde over helgen og finne ut hvordan man skal løse ting på en god måte fremover. Tja, De fleste av de mest aktive i denne tråden burde egentlig være godt kjent av klubben... Synes nå jeg, eller har de helt mistet kontakten med grasrota? @ringo Endret 4. Mai 2014 av @ringo 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 246 Kongeinnlegg! Del Skrevet 4. Mai 2014 (endret) Kongeinnlegg! Del Skrevet 4. Mai 2014 (endret) Jeg kan på et vis se argumentet om at det er vanskelig å forholde seg til forumkritikk når man ikke vet hvem som skriver, men som ringo sier så er de fleste her ganske kjente. Og det er vel strengt tatt ikke hovedpoenget, hvis det kommer store mengder med kritikk rundt hvordan noe drives finnes det kanskje andre måter å angripe situasjonen på enn å slå alt fra seg fordi hver post ikke er underskrevet med fullt navn. Det er ikke eksakt HVEM som skriver dette som er viktig, men det faktum at det er en nær ensartet oppfatning at hjemmesidene ikke har holdt mål siden Stabæklars - selv ikke etter at klubben ansatte en ny mediesjef.Jeg får vel en ny bøtte for dette, men jeg mener man i tillegg til å involvere frivillige bør se på hvem som er best egnet i lønnet stilling i en økonomisk presset klubb. Det kan være min egen perfeksjonisme igjen har gått meg til hodet, og at verden er rundere i kantene på dette området enn jeg oppfatter den. Men i den bransjen jeg jobber i får du jobbe som regissør fordi du er flink til å fortelle historier, jobbe som fotograf fordi du er flink til å håndtere et kamera og bruke de verktøyene man har til å skape form og kvalitet, eller jobbe som koordinator fordi man er kompetent med å holde i mange tråder, har tydelig kommunikasjon og klarer å få mange parter til å fungere sømløst sammen. Jeg vet at klubbfotballen er annerledes fra tv-bransjen, men for meg er det fortsatt en gåte at man kan være mediesjef om man ikke har god kompetanse innen foto, video, web eller grunnleggende grammatikk. Kall meg gjerne en overlegen surpomp, men jeg har klaget over dette ved noen anledninger fordi jeg bryr meg om hvordan klubben synes utad - og kun derfor. For hvis jeg hadde vært fotograf som ikke kunne bruke kamera, hadde jeg fått beskjed om å finne noe annet å gjøre. Ikke fordi noen rundt meg vil meg noe vondt, men fordi min oppdragsgiver/arbeidsgiver trenger en fotograf. Og siden jeg i dette eksempelet ikke innehar denne kompetansen, trenger de en annen.Få folk i administrasjonen, definitivt.Feil folk i administrasjonen, kanskje? Man må ihvertfall våge å snu alle steiner for å se hvordan klubben kan drives best mulig. Så må vi være flinke til å ta vare på alle frivillige som bidrar mye og lite, her og der, med det de er flinke til og vil bidra med - mens vi lønner de som er gode innen sitt fagfelt og samtidig kan tiltrekke seg kompetanse og arbeidskraft utenifra.Da har jeg lagt inn dagens post her, og trekker meg tilbake til apatiens mørke bakgård... Endret 4. Mai 2014 av Posse 28 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 4. Mai 2014 (endret) Del Skrevet 4. Mai 2014 (endret) Veldig enig i spørsmålet Posse trekker opp om kompetansen til de ytterst få lønnede personene i klubben. Får av og til inntrykk av at man får en jobb basert på at man "har hjerte for klubben", kan beskrives som "hel ved" og så videre (som jeg oppfatter som omskrivninger av at man kjenner sentrale personer i klubben godt fra før). Sier ikke at dette gjelder alle. Men med en så liten administrasjon (mener å ha lest at vi kun har fem lønnede årsverk i klubben) så tåler man ikke at det gjelder noen. Endret 4. Mai 2014 av geirti 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
KOJ 702 Del Skrevet 4. Mai 2014 Del Skrevet 4. Mai 2014 Det blir litt galt når det er Facebook - siden til G19 som er først ute med videohøydepunkter fra 2.div Egersund- Stabæk, linket fra "EIK-TV medieavdeling" - 2.div. Tilsvarende bilder og omtale fra Stabæk - Moss G19 er også klare på samme side uten ett ord på Stabak.no. Vel, nok sutring - sees på kamp i morgen... 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 246 Del Skrevet 5. Mai 2014 Del Skrevet 5. Mai 2014 http://m.stabak.no/news/id/164tdaxpf360517ws1c43k9b4a Arnstein med forventninger til kampen i kveld. Og mye vekt på følgende, som kanskje ikke er så lett å skjønne for de som ikke er på forumet: "Og fotball er noe absolutt alle har en mening om. Om det er spillere, trenere, taktikk, administrasjon, signeringer osv. Det kappes om å mene mest, mene fortest, mene drøyest, mene mest kategorisk. Folk lar seg rive med. Det menes på sosiale medier, på fanfora, debattsider. Anonymt eller ved navn. Jeg har en kjendisvenn som får mye ros, ofte usaklig mye. Men mye dritt også. Usaklig dritt. En gang spurte en av de som sender mye dritt hans vei, om en autograf. Min venn spurte om hvorfor han sendte all den dritten. "Å, det? Ikke ta det så alvorlig. Det er ikke så alvorlig ment." Jaha. Personlig er jeg sånn at jeg tar kritikk alvorlig. Jeg prøver så godt jeg kan, og hvis jeg kan forbedre meg, vil jeg gjerne det, men da må jeg vite hvordan. Drittslenging min vei gjør meg 6 år og lei meg. Sånn har kjendisvennen min det også, og sikkert alle andre også. Så derfor blir jeg alltid overrasket når folk er så til de grader kritiske, totalt unyanserte, nærmest hatske, på alskens steder der man får si sin mening, med hensyn til Stabæk og alt rundt Stabæk så fort man taper en kamp, slipper inn et mål, gjør en tabbe. For det første er det sjelden konstruktive ting, og det er jo nettopp den eneste «rollen» til supporteren: hjelpe laget, gjøre det bedre. For det andre, det er som regel ikke så gjennomtenkt. Av erfaring vet jeg at 98% av all kritikk som rettes mot ting jeg har vært eller er en bitteliten del av, om det er et TV-selskap, et arrangement, et firma, er meningsløs, og kan forklares og besvares på samme måte som når jeg kritiserer en bonde fordi melk ikke smaker appelsinjuice. Så folk, pust med magen, ros mest, hei mest, syng mest, ikke kritiser alt høyest mulig, ha tro. Dra i samme retning. Men for all del, tenk selv. Med mest vekt på «tenk». Så slår vi Enga." -Av erfaring vet jeg at 98% av all kritikk er meningsløs. Hvis det er gjengs oppfatning skjønner jeg plutselig veldig mye mer... Jaja, håper de setter litt pris på oss likevel. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 118 Del Skrevet 5. Mai 2014 Del Skrevet 5. Mai 2014 Det kan vel tolkes dit hen at en administrativt ansatt har fått bøtter med verbal avføring hivd over seg de siste ukene, og at han mener det er langt over drøyeste laget... Jeg mener sterk kritikk er fortjent, men at form og mengde har gått ut over proporsjonene. Samtidig har vi, i hvert fall ikke jeg, noen som helst anelse om hva denne personen eventuelt måtte ha å slite med som kan forklare/unnskylde; Alt fra forstuet lilletå til dengue feber og avkappet hode. Litt moderasjon kan med andre ord være på sin plass, særlig så lenge vi prater om en av våre egne og ikke Davy Wathne 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Del Skrevet 5. Mai 2014 Del Skrevet 5. Mai 2014 Hvorfor er det bilde av Arnstein når det er Hilde Håve som har lagt ut saken? Merkelig 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 5. Mai 2014 Del Skrevet 5. Mai 2014 Hvorfor er det bilde av Arnstein når det er Hilde Håve som har lagt ut saken? Merkelig Hmm, er det Hilde eller Arnstein som har skrevet saken? 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 5. Mai 2014 (endret) Del Skrevet 5. Mai 2014 (endret) Hvorfor er det bilde av Arnstein når det er Hilde Håve som har lagt ut saken? Merkelig Hmm, er det Hilde eller Arnstein som har skrevet saken? Tell antall skrivefeil (eller mangelen på dem) så sier det seg selv... Endret 5. Mai 2014 av geirti 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 235 Del Skrevet 5. Mai 2014 Del Skrevet 5. Mai 2014 Jøss, har dere begynt å fjerne innlegg som går imot den evinnelige sytingen? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 246 Del Skrevet 5. Mai 2014 Del Skrevet 5. Mai 2014 Jøss, har dere begynt å fjerne innlegg som går imot den evinnelige sytingen? Utifra hvordan jeg leser moderatorloggen var det i overkant fokus på person fremfor sak. Derfor ble innlegget skjult. Men det er klart, det blir fort personifisering om man bevisst velger å se bort fra kritikk og unngå å rette opp feil når det koker så mye som det gjør nå. Det er jo helt åpenbart at mange synes dette er et stort problem. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 235 Del Skrevet 5. Mai 2014 (endret) Del Skrevet 5. Mai 2014 (endret) Jøss, har dere begynt å fjerne innlegg som går imot den evinnelige sytingen? Utifra hvordan jeg leser moderatorloggen var det i overkant fokus på person fremfor sak. Derfor ble innlegget skjult. Men det er klart, det blir fort personifisering om man bevisst velger å se bort fra kritikk og unngå å rette opp feil når det koker så mye som det gjør nå. Det er jo helt åpenbart at mange synes dette er et stort problem. Da tror jeg du har lest innlegget mitt feil, for jeg kritiserte at for mange oppførte seg som kjerringer. Og, for å gjøre det helt klart; jeg mener det er for mange som syter her, noe som kalles "å oppføre seg som en kjerring". Jeg forsvarte Hilde, så da blir det vanskelig å forstå at du mener jeg er personfokusert på en negativ måte. Du får heller ta deg av slaktingen av henne. Stå på - det blir så fint så! Endret 5. Mai 2014 av mbh 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 246 Del Skrevet 5. Mai 2014 Del Skrevet 5. Mai 2014 Jeg har ikke lest innlegget ditt, jeg har som sagt lest moderatorloggen som beskriver hvorfor et innlegg er satt som usynlig. Og der fikk jeg inntrykk av at det gikk på person. Ellers bra jobba. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 246 Kongeinnlegg! Del Skrevet 5. Mai 2014 Kongeinnlegg! Del Skrevet 5. Mai 2014 Ok. Jeg tenkte jeg skulle holde meg i apatiens bakgård en stund til. Men; I kveld fikk jeg høre fra sikker kilde at vår mediesjef i samtale med Davy fra TV2 omtalte Stabæk Support som "barnslige drittunger". Det er en kilde jeg anser å være svært pålitelig. Jeg kan leve med slurv og skrivefeil. Jeg lever tungt med at påpekte problemer ikke blir tatt tak i. Jeg kan IKKE leve med at Stabæk Support omtales av klubbens mediesjef som barnslige drittunger fordi mange har ønsket seg kvalitet i en lønnet stilling. Sorry mac, nå er det nok. Ut. 35 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå