PerS 940 Kongeinnlegg! Del Skrevet 6. Mai 2014 Kongeinnlegg! Del Skrevet 6. Mai 2014 Bet meg merke i akkurat dette som Bebe bemerker om å bli med på bortetur, eller å stå blant fansen på feltet. Husker en gang - antagelig i forrige århundre - da jeg var på en av mine få borteturer. Mimi satt i bussen og nøt sin Riesling og jeg min øl. Følelsen av fellesskap og tilhørighet var optimal. Husker ikke engang om vi vant. Men opplevelsen var god og viktig for meg. 14 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 142 Kongeinnlegg! Del Skrevet 7. Mai 2014 Kongeinnlegg! Del Skrevet 7. Mai 2014 Det har kommet utrolig mange innspill i denne tråden, som det er veldig viktig at blir tatt med videre. For første gang er jeg sikker på at vi har gode muligheter til å få gjort noe med alle de problemene som har blitt tatt opp. I går hadde jeg et langt og konstruktivt møte med Hilde på brakka. Det var Hilde som tok initiativ til dette møtet etter eposten jeg sendte henne. Det er ikke tvil om at det har vært et ekstremt høyt konfliktnivå. Etter møtet er jeg ikke i tvil om at det også har vært et unødvendig høyt konfliktnivå. Veldig mye bygger på misforståelser. Jeg sier ikke at ikke Hilde har taklet situasjonen på en god måte – men jeg forstår hvorfor hun har taklet den slik som hun har gjort. Det er ikke slik at Hilde synes Stabæk Support er "bortskjemte drittunger". Det er ikke slik at hun ønsker å ignorere oss eller utestenge oss. Det er ikke slik at hun ikke bryr seg om den kritikken som kommer. Jeg forstår hvorfor Hilde har valgt å ikke lese denne tråden. Hun har fått høre at det kommer kritikk som går på henne som person, og som grenser til personhets. Dette har gjort at kritikken her på forumet ikke har blitt tatt seriøst. Noe som selvfølgelig er veldig synd. For det er ikke tvil om at kritikken er berettiget. Det har vært mye skrivefeil, faktafeil, dårlig innhold osv. på sidene. Det er viktig å merke seg at jobben som medie-/kommunikasjonssjef også dreier seg om en lang rekke andre oppgaver; pressehenvendelser (inkl. mange Bob-intervjuer), sponsorer, markedsføring, strategier osv, i tillegg til at akademiet, damelaget osv. osv. skal legge inn kampresultater, nyheter og annen informasjon. Ellers har Hilde brukt mye tid på å rydde opp i en del strukturelle problemer ved nettsiden, som bl.a. gjorde at 2. lags-nyheter havnet på damelaget sin side, juniornyheter på 2. laget osv. osv. Å være medie-/kommunikasjonssjef er en omfattende og krevende jobb. Nettopp derfor bør man ta i bruk alle ressurser man har tilgjengelig, noe Hilde dessverre ikke har vært god på. Her ligger mye av kritikken og dette er Hilde enig i. Hun sier selv at hun hadde det på blokka, men at hun også har vært usikker på hvordan hun skal gå frem med dette. For å raskt forbedre dette vil Hilde nå be om hjelp fra frivillige. Dette vil dreie seg om alt fra å skrive artikler, intervjue, redigere, filme, lage statistikk og korrekturlese. Det kommer til å bli lagt ut en nyhetssak om dette på stabak.no snart, så da håper jeg at alle som kunne tenke seg å bidra melder seg. Hilde er også veldig opptatt av å få frem at hun ønsker en god dialog, slik at man kan luke ut evnt. misforståelser. Dersom man lurer på noe, har et spørsmål eller har oppdaget noe feil er det bare å sende henne en epost på hilde.have(a)stabak(.)no. Hun svarer som regel raskt på epost. Nå håper jeg at vi alle kan roe litt ned, la Hilde få en sjanse til å bygge opp et team med frivillige og heller sende henne en epost dersom man oppdager noe feil enn å løpe rett til forumet (slik jeg selv også har gjort tidligere). Det kommer nok til å ta litt tid før man kommer inn i gode rutiner og alt er på plass. Gjermund har jo også sagt at det kommer til å bli et medlemsmøte, så dersom man har konstruktiv kritikk kan man f.eks. ta det der. Hilde er veldig opptatt av å få tilbakemeldinger og konstruktiv kritikk slik at ting kan bli bedre, men hun foretrekker altså å vite hvem hun snakker med og derfor er det nok lurt å ta det face-to-face eller på epost, fremfor her på forumet. Avslutningsvis vil jeg si meg enig i det flere har påpekt tidligere om at det er dumt å bruke tid og ressurser på å skjelle ut egen administrasjon. Nå får vi heller satse på dialog, åpenhet og samarbeid. Vi har tross alt alle samme mål, om at Stabæk Fotball skal fremstå på en best mulig måte. Misforstå meg ikke, jeg er helt enig i at det er mye som må gjøres, og Hilde må fortsatt vise at hun nå klarer å ta til seg den kritikken som kommer, inkludere frivillige og ikke minst gjøre nettsiden bedre. Men vi må i det minste gi henne en sjanse! Jeg har ihvertfall troen på at ting endelig kommer til å skje, og at Stabæks ansikt utad vil bli veldig mye bedre. 24 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Kongeinnlegg! Del Skrevet 7. Mai 2014 Kongeinnlegg! Del Skrevet 7. Mai 2014 Nettopp derfor bør man ta i bruk alle ressurser man har tilgjengelig, noe Hilde dessverre ikke har vært god på. Her ligger mye av kritikken og dette er Hilde enig i. Hun sier selv at hun hadde det på blokka, men at hun også har vært usikker på hvordan hun skal gå frem med dette. For å raskt forbedre dette vil Hilde nå be om hjelp fra frivillige. Dette vil dreie seg om alt fra å skrive artikler, intervjue, redigere, filme, lage statistikk og korrekturlese. Det kommer til å bli lagt ut en nyhetssak om dette på stabak.no snart, så da håper jeg at alle som kunne tenke seg å bidra melder seg. Hilde er også veldig opptatt av å få frem at hun ønsker en god dialog, slik at man kan luke ut evnt. misforståelser. Dersom man lurer på noe, har et spørsmål eller har oppdaget noe feil er det bare å sende henne en epost på hilde.have(a)stabak(.)no. Hun svarer som regel raskt på epost. Flott, da kan hun starte med å ringe til Sandbo-brødrene og Marbor om de fortsatt har motivasjon til å stille opp. 16 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaamann 1 356 Del Skrevet 7. Mai 2014 (endret) Del Skrevet 7. Mai 2014 (endret) [Oppsummering av møte med Hilde] Veldig bra! Takk for at du tok denne praten med henne, og takk for at du gjengir essensen her for oss andre. Jeg kan skjønne at det ikke bare er lett å gå inn i en "altmuligkvinns"-stilling i en litt kaotisk og underbemanna klubb, og det må være lov til å gjøre litt feil i starten. Hadde hun vært her i 1-2 år allerede hadde det vært mer alvorlig med den varierende kvantiteten og kvaliteten på artikler og videoer (i tidligere stillinger hun har hatt i større og proffere organisasjoner er jeg sikker på at man har mer spissede arbeidsoppgaver, fordelt på flere folk). Og nå høres det jo ut som at det skal bli bedre. Kardinalfeilen hennes er jo å ha jattet halvveis med i en samtale med en frenetisk dverg fra Bergen - som hun jo nesten er nødt til å ha et ok forhold til mht jobben hun skal gjøre som mediesjef. Synes selvfølgelig hun skulle sagt ham imot, men å jatte med på et idiotisk utsagn fra Block-Wathne for ikke å hisse ham opp enda mer er også en synd jeg kan tilgi. Litt trøblete start, men jeg velger å tro at hun vil vokse inn i stillingen og gjøre en god jobb på alle de frontene hun skal jobbe med framover. Endret 7. Mai 2014 av blaamann 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 142 Del Skrevet 7. Mai 2014 Del Skrevet 7. Mai 2014 Nettopp derfor bør man ta i bruk alle ressurser man har tilgjengelig, noe Hilde dessverre ikke har vært god på. Her ligger mye av kritikken og dette er Hilde enig i. Hun sier selv at hun hadde det på blokka, men at hun også har vært usikker på hvordan hun skal gå frem med dette. For å raskt forbedre dette vil Hilde nå be om hjelp fra frivillige. Dette vil dreie seg om alt fra å skrive artikler, intervjue, redigere, filme, lage statistikk og korrekturlese. Det kommer til å bli lagt ut en nyhetssak om dette på stabak.no snart, så da håper jeg at alle som kunne tenke seg å bidra melder seg. Hilde er også veldig opptatt av å få frem at hun ønsker en god dialog, slik at man kan luke ut evnt. misforståelser. Dersom man lurer på noe, har et spørsmål eller har oppdaget noe feil er det bare å sende henne en epost på hilde.have(a)stabak(.)no. Hun svarer som regel raskt på epost. Flott, da kan hun starte med å ringe til Sandbo-brødrene og Marbor om de fortsatt har motivasjon til å stille opp. Har inntrykk av at Hilde og Maria har et greit samarbeid, jeg. Hilde ba meg om å si ifra til Sandboe-brødrene at hun gjerne tar et møte med dem. Jeg har allerede snakket med Bjørnar, som planlegger å ta kontakt med henne ang. dette Jeg håper at folk kan prøve å legge all kritikken og frustrasjonen som har vært litt bak seg, og gi dette en ny sjanse. Motivasjonen kan være å få Stabæk til å fremstå på en bedre måte utad, og at det blir lettere når man begynner å se resultater. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stephanois 2 828 Kongeinnlegg! Del Skrevet 7. Mai 2014 Kongeinnlegg! Del Skrevet 7. Mai 2014 her lukter det nobels fredspris 17 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 249 Kongeinnlegg! Del Skrevet 7. Mai 2014 Kongeinnlegg! Del Skrevet 7. Mai 2014 Strengt tatt så er det kleint å ta kontakt for 3. gang uten at man har fått respons når det ikke er på Tinder. 22 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stephanois 2 828 Kongeinnlegg! Del Skrevet 7. Mai 2014 Kongeinnlegg! Del Skrevet 7. Mai 2014 Kontakt henne på tinder da. 21 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 7. Mai 2014 Del Skrevet 7. Mai 2014 Veldig bra, Jan Fredrik! Dette var jo i ferd med å kjøre seg helt fast. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
alltidblaa 3 016 Kongeinnlegg! Del Skrevet 7. Mai 2014 Kongeinnlegg! Del Skrevet 7. Mai 2014 Ingenting er bedre enn om stabak.no kan få et løft i tiden fremover. Bra initiativ fra JF.Men. Jeg klarer ikke la være å henge meg litt opp i setningen "vi må i det minste gi henne en sjanse!"...Nå oppfattes jeg kanskje som en jævla kranglefant igjen, men jeg føler et sterkt behov for påpeke at både Hilde, og administrasjonen for øvrig, allerede har fått sjanser nok. Det mener nå jeg. Og jeg mener det stadig mer. La oss ta et lite tilbakeblikk: November 2012 ga Stabæklars seg som mediesjef i STB. Han ble erstattet av Espen Lindmark, som slik jeg oppfattet det hadde mer enn nok å gjøre fra før. Det var jo ekstremt tunge tider akkurat da, og man hadde vel ikke annet valg enn å gjøre rokkeringer internt. De siste månedene av året bar preg av en del skrivefeil på stabak.no, dårlig kvalitet på bilder osv osv. Blar man seg tilbake i denne tråden ser man at det rant over for enkelte i januar - innholdet på klubbens offisielle nettside var ikke bra nok. Og det er fair enough. Lindmark gjorde sitt beste for å fylle Stabæklars veldig store sko, i en periode hvor klubben hadde skåret til beinet i lang tid. Dumt at det ble slik - men ingen kan klandres.Likevel. Klubben trengte hjelp. I januar tok jeg et møte med Lindmark og Hallgeir for å prøve å overtale dem til å kjempe seg løs fra avtalen med Perform. Jeg sa at jeg kunne bidra med mye innhold til stabak.no, men satte som et slags krav at klubben måtte jobbe for bytte av plattform. Det var de noe kjølige til... Hallgeir sluttet i dessuten i januar.I februar kom jeg i dialog med valgkomiteen, der jeg skrev følgende: Motivasjonen bak at jeg nå stiller til valg for Stabæk Fotball har sitt utspring i at jeg har veldig lyst til å lage en ny og bedre hjemmeside for klubben. Men, jeg ser også at klubben trenger hjelp på flere områder, og ønsker å bidra med det jeg er god på - kommunikasjon og teknologi. Hjemmesiden er fortsatt sentral i dette arbeidet, men det er garantert flere områder jeg kan bidra på i tiden fremover. Jeg ble valgt inn, og tidlig i mars begynte Lindmark og jeg et samarbeid om publisering på stabak.no, Facebook og Twitter. Første artikkel jeg skrev tror jeg var denne, foran treningskampen mot Odd. Mens denne kom ut rett etter kamp. I månedene som fulgte lagde jeg, i samarbeid med Lindmark og andre, mang en før kampen-sak, samt en og annen artikkel om nysigneringer osv. + en aprilsnarr og no ræl om en emisjon. Flere bidro sammen, og resultatet ble ganske bra. (Tidlig i mars ble jeg for øvrig ansvarlig redaktør for stabak.no og Stabæks Facebook-side, men denne tittelen mistet jeg da jeg sent i april nektet å masse-publisere reklame-statusoppdateringer for en mobildekselprodusent de hadde tegnet "sponsor-avtale" med.. ) Uansett. Påvirkningskraften jeg hadde viste seg å ikke være så veldig stor. Ingen i klubben var villige til å ta opp kampen med NTF og Perform. Det er en fryktelig kjip plattform å jobbe med, og bidraget mitt til stabak.no dabbet derfor noe av mot slutten av sesongen. Siste før kampen-artikkel jeg skrev det året tror jeg var i august. Men jeg lastet fremdeles opp gode bilder og rettet opp skrivefeil her og der. Alt dette parallelt med styrevervet, for øvrig. Mot slutten av året ble det besluttet at vi skulle ansette en ny mediesjef. Det likte jeg veldig godt. Jeg tror ikke det ble utlyst noen stilling noe sted, og hele prosessen skjedde helt uten at jeg var involvert, men Hjorth fikk i alle fall i desember en lang mail fra meg med tanker om hvordan vi bygger god "digital identitet". 30. desember fikk jeg mail om at Hilde var ansatt. Jeg svarte følgende: Bra også at Hilde kommer inn på media! Absolutt en rutinert og skrivefør ressurs, som vi sårt trenger. Men det skorter kanskje litt på IT-biten. Jeg ser gjerne at vi blir flinkere på gode bilder og videointervjuer/-saker, og integrasjonen mot sosiale medier. Tenker det kan være lurt å ta et møte med Espen, Erlend, Posse og meg når hun tiltrer i januar. Så kan vi som kan IT, foto, video osv være med på å gjøre Hilde god. Lars svarte at det var akkurat det de hadde tenkt, og at Hilde ville innkalle til et møte. Jeg sendte også en tekstmelding til Hilde da hun tiltrådte 14. januar. Ja, gratulerer med ny jobb da! Vi får ta et møte om ikke lenge, om hvordan vi kan bygge Stabæks omdømme på best mulig måte fremover. Vi har jo kladdet litt fra tidligere. Lykke til! - Håkon (Hilde og jeg deltok på noen felles møter tidlig i 2013, i forbindelse med web og sånt. Mediegruppen, tror jeg vi kalte det. Vi begynte da å lage et arbeidsdokument for "digital kommunikasjon", med en kjøreplan for hvordan artikler, bilder, video etc etc skulle produseres og publiseres. Vi lagde også noen avsnitt om medie- og krisehåndtering....) Noen innkalling til møte kom aldri, så jeg tok turen uoppfordret til brakka et par ganger for å sette igang dialog. Hun trengte litt tid til å sette seg inn i alt, og både bruttern og jeg tilbød oss å hjelpe. Vi snakket blant annet litt om streaming av treningskampene. Jeg har bladd litt sms-historikken, og ser at hun faktisk aldri har spurt meg om hjelp. Alle initiativ har kommet fra meg, hvorpå hun har svart hva de har manglet. Hadde jeg ikke spurt om hun visste om noen skulle streame LSK-kampen hadde jeg kanskje aldri fått vite at hun skulle reise bort en uke og ikke kunne skrive om den på hjemmesiden. Jeg ser også i innboksen min at jeg faktisk aldri har mottatt en eneste mail fra henne etter ansettelsen. Og her slutter egentlig historien. Torsdag 13. februar er fremdeles sist jeg hørte noe direkte fra klubbens medieavdeling. Selv etter rallingen her på forumet. Hilde ber JF be meg ta kontakt med henne hvis jeg vil hjelpe til? Helt utrolig. Kanskje er det slik at de jævla Sandboe-brødrene for mye plass. Kanskje er det riktig at godt over 80 dager må til for å få oversikt over hva det innebærer å være medieansvarlig. Det er jo fremdeles Lindmark og Johannessen som produserer innholdet på stabak.no, sammen med et par bloggere. Kanskje går det seg til. Eller kanskje Hilde ikke er rett person til jobben. Kanskje har daglig leder Lars gjort en feilansettelse. Eller. Kanskje sitter problemet enda dypere. Kanskje sliter Stabæk med en innadvendt, arrogant og avvisende organisasjonskultur. My two cents. Skyt meg gjerne for å være for negativ. 44 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 142 Del Skrevet 8. Mai 2014 Del Skrevet 8. Mai 2014 Forstår din frustrasjon ekstremt godt, Håkon. Er det noen som ikke har blitt ivaretatt i denne situasjonen så er det dere. Det er mange grunner til det, både gode og ikke minst dårlige. Det er viktig å merke seg at Hilde har tenkt på dette, og nå ønsker å skvære opp med dere og få en dialog. Jeg tror hovedgrunnen til at hun ikke har tatt mer kontakt med dere er at hun har følt at dere har vært de som har vært mest kritiske mot henne. Hun føler nok ikke at hun fikk noen ordentlige sjanse, og at det gikk for kort tid før dere begynte å klage. Dette er jeg riktignok ikke enig i. Kritikken er berettiget, og hun burde nok tålt det i større grad. Nå ønsker imidlertid Hilde en helt annen form for samarbeid med en type redaksjon av frivillige som kan hjelpe henne, og som hun kan bygge opp tillit til. Helt sentralt i at dette skal fungere blir naturligvis at hun aktivt bruker og søker hjelp fra denne gruppen frivillige. På samme måte som du, Håkon, gjorde på det lukkede redaksjonsforumet her på forumet. Hilde har ikke vært flink nok på dette, men hun har planer om å gjøre noe med dette nå. Og det er her jeg mener hun fortjener en sjanse. En sjanse til å prøve ut åpenhet, samarbeid og dialog fremfor ignoranse, skyttergraver og splittelse. Jeg har ekstremt stor forståelse for at det kan være vanskelig for dere å gi Hilde en ny sjanse etter alt dette. For at det skal fungere er begge parter nødt til å svelge en del kameler. Men om både Hilde og dere har lyst til å få til et godt samarbeid, og se det gode i hverandre, er jeg helt sikker på at det vil fungere. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Sincus 1 306 Kongeinnlegg! Del Skrevet 8. Mai 2014 Kongeinnlegg! Del Skrevet 8. Mai 2014 Det er viktig å merke seg at Hilde har tenkt på dette, og nå ønsker å skvære opp med dere og få en dialog. Første steg må være å selv ta kontakt med ressurssterke personer som tidligere har sagt at de vil hjelpe til. Det blir helt feil å be dem ta kontakt med klubben for ente gang. 24 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 657 Del Skrevet 8. Mai 2014 (endret) Del Skrevet 8. Mai 2014 (endret) Hvis den informasjonen som kommer frem her stemmer, så er det jo utrolig. Dette er en lønnet stilling? Eller har jeg misforstått? Jeg kjenner ikke dama og vet ikke hva hennes primære arbeidsoppgaver er - mulig hun gjør en kanonjobb som presse- og sponsorkontakt. Opplys meg gjerne her. Men man må tørre å stille krav, selv om vi er en liten, blakk "familieklubb" - dette er en person som tross alt representerer tusenvis i Stabækfamilien. Edit: Jeg ser at det har vært mye fokus på dette i en annen tråd og at folk ikke ønsker "negativ energi" her, så jeg moderer herved innlegget mitt. Strutsetaktikken lenge leve. Endret 8. Mai 2014 av Flexi Knut 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 249 Kongeinnlegg! Del Skrevet 8. Mai 2014 Kongeinnlegg! Del Skrevet 8. Mai 2014 Jeg vurderte å oppsummere den siste tiden for å sette alt dette i perspektiv, så folk vet hva de snakker om når de definerer å gi noen en sjanse eller tid – og om dette bare handler om nettsidene. Så gjorde Håkon den jobben glimrende rett over her, og da må jeg dele noen flere aspekter. For ordens skyld, jeg har berømmet JF på telefon for engasjementet og for å prøve å finne en ny innfallsvinkel til en del av klubben jeg og bror ikke nådde fram til. Det er veldig bra at det fortsatt finnes krefter andre steder til å prøve. Men jeg kjenner at det – basert på de siste månedenes hendelser – skal ekstremt mye til for at jeg skal ta ny kontakt med medieansvarlig. Jeg har analysert opp og ned for å se om jeg kunne gjort noe annerledes, om jeg har vært for direkte, forlangt for mye eller på andre måter bidratt til å brenne den broen som var. For min del starter "nyere historie" torsdag 13.02 da jeg og bror skulle filme treninga. Etter mye feilinformasjon fram og tilbake endte vi med å vente 3 timer på brakka før spillerne kom, og vi fikk gjort noen intervjuer. I etterkant av dette hadde jeg en kort samtale med mediesjefen der vi fikk introdusert oss, og vi snakket om utstyret klubben hadde tilgjengelig. Jeg lovet å sette opp en liste over rimelige komponenter som kunne gi et kvalitetsmessig løft, samt komme med noen tanker om hvordan medieavdelingen kunne organiseres best mulig. Medieansvarlig var veldig opptatt av at hun ønsket seg innspill så det kunne bli så bra som mulig. På dette tidspunktet hadde det kommet en del småklager på skrivefeil, feilinformasjon og slurv allerede, og medieansvarlig forklarte at det hadde vært mye jobb med Kaurinsaken - som forøvrig tok slutt med denne artikkelen. Dette var en turbulent start for medieansvarlig og en fryktelig start på året for klubben, der jeg tok på meg kanonkuledrakta og stilte meg mellom avisene og klubben – dels fordi jeg følte klubben var for lite flinke til å slå tilbake mot omdømmesvikten. Uansett, denne turbulente starten viste vi naturligvis forståelse for. Samtidig var det viktig å få fram hvilke forventninger som ble stilt til kommunikasjonen utad fremover, slik at mediesjefen fikk begynne i riktig spor og kunne bruke sesonginnledningen på fininnstilling. Dette er mailen: Hei igjen *mediesjef* (anonymisert mtp google-resultater)Jeg tenker det kan være lurt å være tidlig ute før sesongstart med å se på hvordan klubben fungerer utad på Stabak.no, video, facebook osv, - og om det evt er nødvendig å lete etter frivillige for å få hjulene til å gå rundt. For å se hvor landet ligger og sko trykker lurer jeg på hvordan din arbeidsdag er, hva du gjør nå, hva du ikke får tid til, og hvordan nivået på ren teknisk kompetanse er (her tenker jeg på foto, kamerahåndtering, lyssetting, importere og klippe videoer og redigere bilder, og få det ut på web) slik at vi evt kan sikte ut noen frivillige som kan bidra. Når det er sagt så er det jo ikke sikkert at det finnes noen som har tid og anledning til å gjøre dette på fritida nå som klubben har en egen medieansvarlig som strengt tatt skal kunne gjøre denne jobben, men hvis det er steder der det finnes forbedringspotensiale synes jeg uansett vi skal se på hvilke muligheter vi har.En annen ting er at jeg får en del innspill (folk vet jo hvem som snakker mye med klubben, og heldigvis er det fortsatt slik i Stabæk at mange bryr seg – mye) om at det har vært mye skrivefeil og klumpete tekst i mange av artiklene til nå, og at det har båret preg av hastverk. Det er noe vi slet veldig med da *tidligere mediesjef* var medieansvarlig, og jeg tror mange hadde håpet at den profesjonelle fasaden i klubben skulle være enda litt mer nøye. Jeg vet det har vært en hard innkjøring med Kaurinsaken og alt det der, men det er veldig bra om vi kan korrekturlese innhold som skal leses av alle våre fans fremover.Det vi har erfart er at vi får veldig mye trykk på sosiale medier om vi er absolutt først med et bilde av jublende spillere, jublende supportere eller lignende like etter kamp - tatt på location og i situasjonen (ikke generisk stock-photo..). Det gjør at flere snakker om oss, flere blir minnet på oss når vi gjør det bra, og det kan gjøre tilskuertallene våre bedre. Derfor er det veldig bra om vi kan legge opp til å være gode på dette, enten ved at du er tilstede og samtidig får noen korte sitater til nettsak eller om supportere også kan sende inn bilder til klubben.Har du hørt noe mer fra *annen person i klubben* om kameraustyr fra Sony? Jeg sendte en lang mail torsdag kveld om det utstyret jeg mener er nødvendig for oss, jeg limer inn innholdet nedenfor:Vi ønsker oss dette kameraet, Sony Alpha 77: http://www.sony.no/electronics/kameraer-med-utskiftbare-objektiver/slt-a77Siden vi kommer til å ta bilder og video i dårlig lys anbefaler jeg et raskere objektiv, som dette: http://www.sony.no/electronics/kameraobjektiver/sal1650Vi bør i tillegg ha en kameralampe med en liten softbox/frost, noe a la dette: http://www.fotovideo.no/Tilbeh%C3%B8r/Blits--and--videolys/Videolys-tilbeh%C3%B8r/Lite-Puter/Litepanels-Kameralampe-LED-Luma-Drives-av-6-stk-AA-batterier-eller-str%C3%B8m-135401-p0000175617Sony får bare se hva de har av lamper, jeg så ikke noe slikt på den norske siden deres. Alternativt må vi ordne det selv.Videre bør vi også ha en intervjumikrofon, som er drevet på batteri og har minijack-plugg slik at vi kan kjøre den rett i kameraet. En egnet mikrofon kan ligne denne, http://www.fotovideo.no/Tilbeh%C3%B8r/Lyd/Mikrofon/R%C3%B8de/R%C3%B8de-mikrofon-Reporter-XLR--intervjumikrofon-132727-p0000164488 men det som er viktig er at vi trenger en aktiv mikrofon som leverer lyd ut til minijack, altså at mikrofonen selv går på batteri. Man kan ikke sende phantom power gjennom minijack, så denne funksjonaliteten må finnes i mikrofonen. Her kan kanskje Sony hjelpe oss med å finne et godt produkt fra sin katalog.Det kan også være at denne shotgunmicen fra Sony fungerer som intervjumic, hvis vi har en forlengelse av jack-kabelen når det trengs. Den kan brukes som kameramic ellers, med mindre vi trenger kameraets blitssko til lampe. http://www.fotovideo.no/Tilbeh%C3%B8r/Lyd/Mikrofon/Sony/Sony-Shotgun-Mikrofon-ECM-CG50-Retningsbasert--Multi-interface-sko-131704-p0000159538 I etterpåklokskapens lys kan jeg se at jeg kunne skrevet enda mer ydmykt her. Samtidig følte jeg at jeg kunne legge meg på en ærlig linje og si hvor jeg følte at skoen trykket – er det ikke slik man gjør hverandre bedre? Programleder Otto i Sinnasnekkern som jeg har foto på nå, holder hver eneste helg motivasjonsforedrag på Boligmessa som reiser rundt i Norge. Her snakker han om hvor viktig det er å være ærlige med hverandre om det som ikke funker, fordi det er da man vet hvor man har hverandre og hva som bør bli bedre. Dette føler jeg er overførbart fra familier til andre sammenhenger der man jobber tett. Man trenger ikke oppsøke konflikt eller bruke det øyeblikket der man sier noe som er sårende som et verktøy for å sette den andre parten ut av balanse og dermed få viljen sin, men i en sterk relasjon sier man – på passende tid og sted – sin ærlige mening slik at man sammen kan gjøre ting bedre. Det skal sies at det ikke har vært helt taust mellom meg og medieansvarlig etter dette. Jeg skrev også artikkelen om at en vennegjeng ga 76 000,-, møtte Sparebank1 på Blaa, og deretter om medlemsmøtet som besluttet at Stabæk Support også matchet det samlede beløpet. Dette sendte jeg på mail til medieavdelingen. Nesten nøyaktig en mnd senere skrev jeg dette foruminnlegget. Da en annen ressursperson rundt klubben tenkte det var viktig for medieavdelingen å vite at det ble diskutert hjemmeside og medieavdeling på forumet, vår viktigste kommunikasjonsplattform, ble det sendt en veldig snill mail (som jeg har fått se) for å informere om at det er mange innspill og viktige poeng i denne tråden som kan være verd å følge opp. Dette ble umiddelbart fulgt opp av daglig leder, men ikke slik jeg forventet. Det var en stor utblåsning som ikke bare bommet totalt på hva forumet er, hvem og hva vi er, innleggenes innhold, det konstruktive grunnlaget for at diskusjonen i det hele tatt eksisterer – det gikk utover en uskyldig tredjepart som hadde en veldig vond opplevelse. Det var snakk om hvor alvorlig dette var for samarbeidet mellom SS og klubben, og snakk om inndragelse av sesongkort. Etter et møte mellom SS og daglig leder ble denne hendelsen beklaget. Jeg var aldri i direkte kontakt med daglig leder i løpet av denne helgen, da jeg opplevde det som lite kostruktivt med så mye bobler og aggresjon i lufta. Men, jeg møtte både mediesjef og daglig leder noen dager i etterkant i forbindelse med andre ting, og da opplevde jeg at ting var greit. Og praten gikk løst om andre ting, Bob-tifo, og annet vi kunne glede oss over. Imidlertid så det ut til at broen mellom "the Sandboes", som vi omtales som på brakka, var brent. Og for min del tok jeg ut frustrasjonen i dette innlegget, der jeg gikk enda litt lenger i filosoferingen om man hadde rette folk på rett sted. Og med ettertrykkelig vekt på at her handler det ikke om person – men om rett kompetanse. Såvidt jeg vet har ikke medlesjefen lest denne tråden på lenge. Det er lov å ikke kunne, så lenge man vil lære. Vi har alle vært ferske en gang. Jeg er ikke lærer, men jeg underviste medieklassene på året under meg på høgskolen, og det er fantastisk gøy å dele kunnskap med de som er lærevillige og som stadig mestrer mer. Og det ble en kjempegod forbindelse mellom meg og dem, der de alltid kunne spørre om det var noe de lurte på samtidig som de sammen gjorde hverandre bedre. Her, i klubben jeg elsker, har jeg opplevd det motsatte. Det har vært tilnærmet umulig å nå fram med engasjementet, og til tider har returkanalen inneholdt voldsomt med kjeft og trusler fra annet hold mot meg, Håkon og uskyldige tredjeparter. Så med all respekt for den dialogen du har nå Jan Fredrik, jeg har ikke overskudd til å selv ta kontakt med mediesjefen igjen. Det er ikke fordi jeg skal være bitter eller nekter å delta i utviklingen av medieavdelingen for å få "rett" i at det er en feilansettelse, men fordi man uansett nivå på engasjement kan sitte igjen avstumpet og med merker etter slag på begge lankene – og da slukner ilden. Jeg hører at det er flere av dugnadsgjengen som var med å pusse opp Nadderud nå har sendt mail og sagt at de ikke ønsker å bidra mer før organisasjonskulturen endrer seg. Jeg hører at flere personer slutter i klubben på grunn av det samme. Da føler jeg det er et vanvittig feil fokus at forumet med alle våre venner og fans omtales på deler av brakka som et sted der anonyme personer skriver personhets, og dette bare er noe man må stenge ute og drite i generelt. Jeg ser at han derre derre er sikker på at engasjementet aldri vil dø. Men jeg tror det faller fra én, to, tre, fire, flere ressurspersoner på rad og rekke dersom man lukker øynene for det egentlige problemet. Og dét er jævlig farlig. 38 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Kongeinnlegg! Del Skrevet 8. Mai 2014 Kongeinnlegg! Del Skrevet 8. Mai 2014 Nesten nøyaktig en mnd senere skrev jeg dette foruminnlegget. Da en annen ressursperson rundt klubben tenkte det var viktig for medieavdelingen å vite at det ble diskutert hjemmeside og medieavdeling på forumet, vår viktigste kommunikasjonsplattform, ble det sendt en veldig snill mail (som jeg har fått se) for å informere om at det er mange innspill og viktige poeng i denne tråden som kan være verd å følge opp. Dette ble umiddelbart fulgt opp av daglig leder, men ikke slik jeg forventet. Det var en stor utblåsning som ikke bare bommet totalt på hva forumet er, hvem og hva vi er, innleggenes innhold, det konstruktive grunnlaget for at diskusjonen i det hele tatt eksisterer – det gikk utover en uskyldig tredjepart som hadde en veldig vond opplevelse. Det var snakk om hvor alvorlig dette var for samarbeidet mellom SS og klubben, og snakk om inndragelse av sesongkort. Etter et møte mellom SS og daglig leder ble denne hendelsen beklaget. Jeg var aldri i direkte kontakt med daglig leder i løpet av denne helgen, da jeg opplevde det som lite kostruktivt med så mye bobler og aggresjon i lufta. Fy faen så provosert jeg blir når jeg leser dette. 17 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Norris 2 930 Del Skrevet 8. Mai 2014 Del Skrevet 8. Mai 2014 Kjempefint at du har tatt dette initiativet, JF. Men slik som ting kommer frem nå, så er det fullstendig uaktuelt at brødrene Sandboe skal ta kontakt med klubben igjen. Det blir bare helt feil. Her er det nå klubben som må ta et initiativ, ikke gjennom deg, men kontakte Posse/Håkon direkte og beklage på det dypeste, og be på sine knær om en ny sjanse. Og jeg har på følelsen at dette ikke kommer til å skje. Jeg tror det siste toget har gått, og at flere i klubben må ta hatten og gå. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 118 Del Skrevet 8. Mai 2014 Del Skrevet 8. Mai 2014 Ingen tvil om at klubben har gjort mye feil her, men om Jan Fredriks gode forsøk på fredssamtale skal kunne lykkes er dette ikke tidspunktet for å komme opp med enda mer gammelt grums. INGEN er tjent med at vi graver skyttergravene enda dypere, og Hilde blir ganske sikkert ikke sparket uansett hva vi gjør. Har samtidig full forståelse for at The Great Sandboe Brothers ikke vil ta kontakt igjen, men at utspillet må komme fra en ydmyk Hilde. Regner med at styret i $$ gjør det de har mulighet til for å støtte JF videre, og JEG er i hvert fall takknemmelig overfor alle i $$ som står på og bruker fritiden sin på klubben! 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blanzinho 908 Del Skrevet 8. Mai 2014 Del Skrevet 8. Mai 2014 Hva er vitsen med å lønne en mediesjef, dersom store deler av arbeidet må utføres av frivillige ildsjeler på fritiden? 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 142 Del Skrevet 8. Mai 2014 Del Skrevet 8. Mai 2014 Hva er vitsen med å lønne en mediesjef, dersom store deler av arbeidet må utføres av frivillige ildsjeler på fritiden?Slik har det vært veldig lenge. Å være mediesjef handler i stor grad om å organisere, planlegge og følge opp. Det er nesten umulig for en person å ha kompetanse på alt og kapasitet til å produsere alt innhold. Da blir det tvilsomt bra. Hadde man hatt en egen nettsideansvarlig som kunne jobbet kun med nettsiden kunne man kanskje tenkt i de baner. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blanzinho 908 Del Skrevet 8. Mai 2014 Del Skrevet 8. Mai 2014 Greit nok, men da bør en vel kanskje ta sikte på å ansette en person med så bred erfaring som mulig? Dvs. at en bør kunne håndtere "moderne" medier i tillegg til å kunne skrive norsk. Synes det er uendelig trist at ressurspersoner i miljøet blir sett på som negative bidragsytere, og at klubben ikke gjør noe for å rette opp i dette når det blir tatt opp. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 203 Del Skrevet 8. Mai 2014 Del Skrevet 8. Mai 2014 Er det noen som kan oppsummere veldig kort hvem denne Hilde er? Hvilke kvalifikasjoner og hvilken erfaring har hun? Får hun lønn? Er det en heltidsstilling? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
alltidblaa 3 016 Del Skrevet 8. Mai 2014 Del Skrevet 8. Mai 2014 Ny mediesjef i Stabæk Fotball Heltid, lønnet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
han derre derre 327 Del Skrevet 8. Mai 2014 Del Skrevet 8. Mai 2014 Når blir medlemsmøtet? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
StabækMykle 1 442 Del Skrevet 8. Mai 2014 Del Skrevet 8. Mai 2014 Ny mediesjef i Stabæk Fotball Heltid, lønnet. Nå trodde jeg hun var ferdig.. Søren.. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 8. Mai 2014 Del Skrevet 8. Mai 2014 Nesten nøyaktig en mnd senere skrev jeg dette foruminnlegget. Da en annen ressursperson rundt klubben tenkte det var viktig for medieavdelingen å vite at det ble diskutert hjemmeside og medieavdeling på forumet, vår viktigste kommunikasjonsplattform, ble det sendt en veldig snill mail (som jeg har fått se) for å informere om at det er mange innspill og viktige poeng i denne tråden som kan være verd å følge opp. Dette ble umiddelbart fulgt opp av daglig leder, men ikke slik jeg forventet. Det var en stor utblåsning som ikke bare bommet totalt på hva forumet er, hvem og hva vi er, innleggenes innhold, det konstruktive grunnlaget for at diskusjonen i det hele tatt eksisterer – det gikk utover en uskyldig tredjepart som hadde en veldig vond opplevelse. Det var snakk om hvor alvorlig dette var for samarbeidet mellom SS og klubben, og snakk om inndragelse av sesongkort. Etter et møte mellom SS og daglig leder ble denne hendelsen beklaget. Jeg var aldri i direkte kontakt med daglig leder i løpet av denne helgen, da jeg opplevde det som lite kostruktivt med så mye bobler og aggresjon i lufta. Fy faen så provosert jeg blir når jeg leser dette. Hepp, Enig, desverre oppleves det ikke som et engangstilfelle og man kan jo spørre seg hvilken kultur det er som rår innad i klubben? Jeg opplever de som både selvgode og hårsåre for kritikk. En litt uhelidig kombinasjon i min bok. @ringo 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 657 Del Skrevet 8. Mai 2014 Del Skrevet 8. Mai 2014 Det er hvertfall aldri et godt tegn når man begynner å kritisere fansen. Da bør man begynne å spørre seg hvem klubben egentlig er. Alt kunne vært løst så mye enklere hvis man hadde hatt en litt mer åpen dialog utad de siste par årene... folk vet jo nesten ikke hvem som styrer klubben lenger! 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 142 Del Skrevet 8. Mai 2014 (endret) Del Skrevet 8. Mai 2014 (endret) Vil du bidra? Hilde har publisert denne nå: Stabak.no trenger bidragsytere "Er du glad i å skrive, filme eller redigere og samtidig genuint opptatt av Stabæk? Bobler du over av ideer om hvordan vi kan gjøre Stabak.no bedre? Da ønsker vi å komme i kontakt med deg. Vi ønsker at Stabak.no skal bli det perfekte nettstedet for alle som er interessert i Stabæk, og da trenger vi flere frivillige bidragsytere som kan lage kampartikler, intervjue, arbeide med statistikk, komme med nye ideer, kvalitetssikre innhold osv. Send en kortfattet mail om deg selv, hvorfor du ønsker å bidra og hva du kan bidra med til hilde.have@stabak.no innen 16. mai. Dersom du ikke har mulighet til å bidra, er det også mulig å sende innspill. Vi gleder oss til å høre fra nettopp deg." Endret 8. Mai 2014 av Jan Fredrik 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 8. Mai 2014 Del Skrevet 8. Mai 2014 Vil du bidra?<br /><br /><a class='bbc_url' href='http://www.stabak.no/news/article/16z4piau30pa3111oa7txtiqxq/title/stabakno-soker-bidragsytere'>Stabak.no trenger bidragsytere</a> <br /><br /> Har du blitt en mellommann mellom medieansvarlig og forumet? Ville det ikke vært bedre om hun selv aktivt bidro på forumet, slik som StabækLars gjorde da han hadde ansvaret? Eller ønsker hun en distanse og ingen direkte kontakt med oss her? 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 478 Del Skrevet 8. Mai 2014 (endret) Del Skrevet 8. Mai 2014 (endret) Vil du bidra?<br /><br /><a class='bbc_url' href='http://www.stabak.no/news/article/16z4piau30pa3111oa7txtiqxq/title/stabakno-soker-bidragsytere'>Stabak.no trenger bidragsytere</a> <br /><br /> Har du blitt en mellommann mellom medieansvarlig og forumet? Ville det ikke vært bedre om hun selv aktivt bidro på forumet, slik som StabækLars gjorde da han hadde ansvaret? Eller ønsker hun en distanse og ingen direkte kontakt med oss her? Nå har hun ihvertfall strukket ut en arm og JF har tatt ansvaret for å videreformidle dette til Forumbrukerne. Hun har også holdt en av lovnadene ovenfor JF, så nå prøver vi heller å se på dette som en positiv framgang og ikke finner noe å kritisere også her. Bare noe jeg tenkte på, vi får se hva som skjer Ps. Ja jeg er enig i at endringer må skje, og det raskt.. Ps. 2. Hun BØR ta eller allerede ha tatt kontakt med "the Sandboe´s" og trygle om deres hjelp Endret 8. Mai 2014 av blaasoldat 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
knutta 1 872 Del Skrevet 8. Mai 2014 Del Skrevet 8. Mai 2014 Vil du bidra?<br /><br /><a class='bbc_url' href='http://www.stabak.no/news/article/16z4piau30pa3111oa7txtiqxq/title/stabakno-soker-bidragsytere'>Stabak.no trenger bidragsytere</a> <br /><br /> Har du blitt en mellommann mellom medieansvarlig og forumet? Ville det ikke vært bedre om hun selv aktivt bidro på forumet, slik som StabækLars gjorde da han hadde ansvaret? Eller ønsker hun en distanse og ingen direkte kontakt med oss her? Kanon, da får vi se hva som kommer ut av dette prosjektet=) Gjør det noe at JF er mellomledd egentlig? Litt begrenset med tid man kan sitte på forum på jobben (kaster stein i glasshus her nå, ser det selv). Så da kan man jo like greit benytte seg av en/flere som mer eller mindre bor her inne=) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå