AndersBD 999 Del Skrevet 5. April 2005 (endret) Del Skrevet 5. April 2005 (endret) For en gangs skyld møter vi seriestart med dobbel dekning på spissplassene. Vi har en selvskreven plass til Serie A toppscorer-to-be Nanne, og en plass som muligens vil gå til vår litt utradisjonelle islending Veigar. Han funker både som en avslutter og tilrettelegger, og personlig forventer jeg meg store ting av han i år. Som backup har vi unge Eirik, som, gitt at han holder seg unna tvilsomme skittentøyhauger, kan bli en skikkelig toppspiss for klubben. Alle som så vår siste kamp mot Bærum så at han kan være nærmest usynlig i kampen før han dukker opp og putter to. Raúl, anyone? Så har vi gode gamle Finstad. Han har jo vært en traver i klubben lenge, men har vel aldri blitt stort bedre enn han var i '98. Vil Finsinho bli en hit i år, mot svakere motstand? Han har jo fysikken til det, og vet (som regel) hvor målet står. Hvis han timer hoppene sine litt bedre kan han også være en slugger i lufta. Hva tror dere? Vil Finstad bli en spiss vi setter innpå mot slutten for å leke med slitne, gamle Adeccostoppere eller har toget gått en gang for alle for Finsi? Endret 5. April 2005 av AndersBD Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 5. April 2005 Del Skrevet 5. April 2005 Denne sesongen er Være, eller ikke være for Finstad. Av det jeg så i treningskampen mot Bærum er det langt igjen. Ref snuble i ball, bomme på ballen osv... Men for all del.. Han kan være en joker i slutten av kamper. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Totto 1 497 Del Skrevet 5. April 2005 Del Skrevet 5. April 2005 Mot slutten av kampen mot Bærum så vi en litt spennende kombinasjon. Noen vil ha det til at vi spilte med 4 spisser (!). Finsi og Nanne på midtbanen, og Eirik og Veigar på topp. Har ikke Finsi spilt flere treningskamper på midtbanen? Den kombinasjonen burde kunne skremme vannet av de fleste SerieA-forsvar! Jeg håper at Finsi får en ny vår iår! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 999 Del Skrevet 5. April 2005 Del Skrevet 5. April 2005 I år ville vel vært perfekt for Finstad å ha en litt mer offansiv holdning? Han har ikke fullt så mye press på seg (les: flere spisser) og han møter som sagt svakere motstand. Jeg syntes det hadde vært på sin plass med en Finstad som lover nettkjenning og full faen i år. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
apk 16 Del Skrevet 5. April 2005 Del Skrevet 5. April 2005 Jeg kan ikke skryte på meg å ha sett Finstad i treningssammenheng eller i treningskamper, så hvordan han fungerer på midten vet jeg lite om. Men jeg har noen ganger undret meg på om han egentlig er riktig mann i spissposisjon. Han er jo en litt krigertype, og det forestiller jeg meg passer bedre i en offensiv midtposisjon enn som ren spiss. Man trenger heller ikke være spiss for å få lov til å skåre! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jokke 48 Del Skrevet 5. April 2005 Del Skrevet 5. April 2005 skal jeg være helt ærlig tror jeg finstads karriere er over, men ingen ting hadde gledet meg mer enn om jeg tok feil. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 632 Del Skrevet 5. April 2005 Del Skrevet 5. April 2005 Finstad er etter min mening en glimrende bakroms-spiss. Problemet er at han ikke får brukt kvalitetene sine til fulle, på måten Stabæk spiller (har spilt). For det er ikke til å stikke under en stol at han ikke akkurat er han er noen Maradonna når det kommer til ballferdigheter.. Mot Bærum snubla han vel et par ganger i ballen og tryna da han skulle prøve seg på en kroppsfinte. Tror Finstad kan bli en joker i mange matcher denne sesongen, men hadde jeg vært coach ville jeg nok valgt Nanne og Palle før Thomas. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sveinjhag 47 Del Skrevet 5. April 2005 Del Skrevet 5. April 2005 Finstad er etter min mening en glimrende bakroms-spiss. Problemet er at han ikke får brukt kvalitetene sine til fulle, på måten Stabæk spiller (har spilt). For det er ikke til å stikke under en stol at han ikke akkurat er han er noen Maradonna når det kommer til ballferdigheter.. Mot Bærum snubla han vel et par ganger i ballen og tryna da han skulle prøve seg på en kroppsfinte. Tror Finstad kan bli en joker i mange matcher denne sesongen, men hadde jeg vært coach ville jeg nok valgt Nanne og Palle før Thomas. 29595[/snapback] Mulig at Finsi er ern glimrende bakroms-spiss, men så lenge som Finsi tror at han skal være en tilrettelegger for andre spillere på Stabæk, har han tatt på seg en jobb som han ikke behersker og en jobb som gjør at han mister fokus på sin avslutterrolle. I kampen mot Bærum fikk Finsi ballen flere ganger i beina på hjørnet av 16-meteren. Hver gang vendte Finsi opp bort fra mål og ut av 16-meteren? Finsi har sluttet å gå for scoring noe som antall scorede mål i de siste årene bærer tydlig preg av. Sorry Finsi, du må begynne å gå på mål, ellers er du fredig! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
yiddo 2 397 Kongeinnlegg! Del Skrevet 19. Desember 2023 Kongeinnlegg! Del Skrevet 19. Desember 2023 Har vi ikke noen nyere tråd for unsung hero Thomas Finstad? Står for mye av kontinuiteten i Stabæk nå og er skikkelig blaa. Bra mann. 15 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 008 Kongeinnlegg! Del Skrevet 19. Desember 2023 Kongeinnlegg! Del Skrevet 19. Desember 2023 Jeg synes han gjør en bra figur hver gang han dukker opp på skjerm iaf. 20 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Snæss 1 675 Kongeinnlegg! Del Skrevet 22. Desember 2023 Kongeinnlegg! Del Skrevet 22. Desember 2023 Gratulerer som ny sportslig leder!! 13 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
yiddo 2 397 Del Skrevet 22. Desember 2023 Del Skrevet 22. Desember 2023 Nydelig, dette liker jeg! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Luringen 3 291 Del Skrevet 22. Desember 2023 Del Skrevet 22. Desember 2023 Forvirret over ordlyden. Det samme som sportsdirektør? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kaizer Alphonse 3 227 Del Skrevet 22. Desember 2023 Del Skrevet 22. Desember 2023 Feiende flott! Finstad virker å være en kjemperessurs for klubben. Gratulerer både til Thomas og til klubben! 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Wilmar 1 837 Del Skrevet 22. Desember 2023 Del Skrevet 22. Desember 2023 1 time siden skrev Luringen: Forvirret over ordlyden. Det samme som sportsdirektør? Jeg er ikke forvirret, synes den var klar og grei melding. TF som leder, SW som koordinator og IAO som innleid konsulent. Og ja det samme som sportsdirektør, men tittel et nivå ned. Samsvarer med at han ikke har en veldig lang karriere bak seg. Kan også være en mulighet om Michael Bradley trenger er fin tittel, virker jo som hans rolle ikke er 100 % avklart foreløpig. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 249 Del Skrevet 22. Desember 2023 Del Skrevet 22. Desember 2023 Overrasket, men fornøyd! Finstad har noe ved seg som jeg liker. Jordnær, omgjengelig og Blaa! At det ansettes samlet: Bob, Finstad og Wangberg, tror jeg er en absolutt fordel med tanke på å bygge lag. 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Kongeinnlegg! Del Skrevet 22. Desember 2023 Kongeinnlegg! Del Skrevet 22. Desember 2023 I pressemeldingen kom det frem en viktig kvalifikasjon: "Han samarbeider også veldig bra med Bob og Bob melder at han også er glad for ansettelsen." Hvis vi ser på det teamet vi har nå, så er det altså IA som Bob kjenner godt fra forrige periode og Finstad/Wangberg som begge har jobbet tett med Bob det siste halvåret og som med enkelhet kunne vært guidet ut av klubben om Bob ønsket det. Alt i alt har vi da et firkløver som trolig jobber godt sammen og drar det i samme retning. Om de ikke tenker likt angående fotball har de sannsynligvis konfliktene på et konstruktivt nivå. Tar vi med Michael og Karadas som SVÆRT kvalifiserte "kjegleflyttere" på feltet så må vi ha et sportslig apparat rundt A-laget som er bedre enn på lenge? 16 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kaizer Alphonse 3 227 Del Skrevet 22. Desember 2023 Del Skrevet 22. Desember 2023 Det virker i det hele tatt som en jordnær og hardtarbeidende gruppe med mennesker, som ikke nødvendigvis må snakke i store bokstaver i riksdekkende medier (det kan Jonsson i VIF ta seg av). Her har vi en fin miks av bred erfaring fra utlandet, klubberfaring fra diverse eliteserieklubber og lokal forankring/kontinuitetsbærer. (Og i tillegg en innleid joker som jeg er litt mer skeptisk til) 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 141 Del Skrevet 23. Desember 2023 Del Skrevet 23. Desember 2023 Hvis man er redd for IA tenker jeg at det er ekstremt begrenset hvilken skade han kan gjøre i den rollen han har med så mye bra folk rundt seg (og over seg) 🙂 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
naaaadderud 333 Kongeinnlegg! Del Skrevet 7. Februar Kongeinnlegg! Del Skrevet 7. Februar Finstad gjest i ny episode av Bærumsball. Mye om salg og kjøp av spillere, spillerlogistikk, Stabæks forhold til agenter og hvordan de samarbeider innad i klubben 12 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
havardw 693 Kongeinnlegg! Del Skrevet 24. Juni Kongeinnlegg! Del Skrevet 24. Juni Syns Finstad fortjener honnør for jobben som er blitt gjort etter han tok over roret som sportssjef. Jeg liker virkelig det jeg har sett siste 6 månedene, inklusive i dag! 27 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Wilmar 1 837 Kongeinnlegg! Del Skrevet 24. Juni Kongeinnlegg! Del Skrevet 24. Juni 2 timer siden skrev havardw: Syns Finstad fortjener honnør for jobben som er blitt gjort etter han tok over roret som sportssjef. Jeg liker virkelig det jeg har sett siste 6 månedene, inklusive i dag! Enig. Og jobben er nok lettere med ny stadion på gang og 2 x Bradley ved roret. I motsetning til Ringo mener heldigvis mange at dette er knallbra trenere som det er attraktivt å spille for. 11 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Luringen 3 291 Kongeinnlegg! Del Skrevet 27. Juli Kongeinnlegg! Del Skrevet 27. Juli Rossbach - OK Walstad - Flopp Bawa - Flopp Christensen - Flopp Diabate - God kjeks Hegardt - Flopp Tobiassen - Talent Roberts - Flopp Opseth - Flopp Øya - God relativt forventninger Ellegaard - Kjeks Skjelvik - Tid vil vise Hoven - Tid vil vise 16 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Abel 541 Del Skrevet 28. Juli Del Skrevet 28. Juli På 24.6.2024 den 17.40 skrev Wilmar: Enig. Og jobben er nok lettere med ny stadion på gang og 2 x Bradley ved roret. I motsetning til Ringo mener heldigvis mange at dette er knallbra trenere som det er attraktivt å spille for. Så kom juli måned 2024 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Luringen 3 291 Del Skrevet 4. August Del Skrevet 4. August Må gå også 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Wilmar 1 837 Del Skrevet 4. August Del Skrevet 4. August Ser at noen kritiserer Finstad. Hva forventet dere og ikke minst klubben av ham? At han kan utfordre Bob? Se og gjennomføre nye sportslige grep? Være den ledende drivkraften for sportslig utvikling av laget og klubben? Har han i det hele noen formell eller uformell bakgrunn for jobben sin annet enn å vært en ok spiller for 20-25 år siden? Har han noen egne resultater å vise til som sportslig leder? Virker han som en lysende smart, strategisk og dyktig leder? 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Luringen 3 291 Kongeinnlegg! Del Skrevet 4. August Kongeinnlegg! Del Skrevet 4. August Ikke at en erfaren direktør nødvendigvis hadde vært vellykket (se Bjarmann), men å ansette en person uten noen som helst erfaring som leder for spillerlogistikk som sportslig leder kun fordi han er en Stabæk-mann var et tapsprosjekt. Hadde du lagt sammen antall kollektive spurter på midtbanen vår i år ville det nummeret vært under 10. Det hadde muligens vært "OK" om den hadde et snev av fysisk preg over seg, men både Christensen og Roberts spiller som om de er 10-15 cm lavere enn de er. En av spissene våre eksisterer ikke, den andre eksisterer bare sånn halvveis. Motstanderen kan invitere til innlegg hele dagen lang eller bare knuffe litt på angrepsspillerne våre fordi de er alle enten 16 og 17 år eller under 1,75. Det eneste som gjør at vi vinner noen kamper er til tider teknisk brillianse fra de samme 16 og 17-åringene. Samtidig som det er gøy å se, skal det aldri forventes at slike spillere skal bære et lag på dette nivået. Vi bruker fire av utenlandskvote-plassene på: - En spiller som nå koser seg i sola i California - En spiller som ikke spiller på 1. eller 2. laget - En spiller som har spilt totalt 45 minutter på fire måneder - En spiller vi ga ny kontrakt til kun for ett år siden, men som nå kun sliter benken Burde gå. Burde aldri vært ansatt. 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
StabækJR 2 630 Del Skrevet 4. August Del Skrevet 4. August Det som skjer utpå her er ikke på Finstad. Dette er på Bradley og laget 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Wilmar 1 837 Del Skrevet 4. August Del Skrevet 4. August 10 minutter siden skrev StabækJR: Det som skjer utpå her er ikke på Finstad. Dette er på Bradley og laget Selvfølgelig. Dette handler 98 % om sportslig ledelse slik jeg ser det, og det meste peker på Bradleys. Men hvem kan, skal, bør og må iverksette fundamentale grep for å snu dette? Hvem andre har ansvaret? Hvilken støtte har trenerne, spillerne og for den saks skyld styret? Spillerlogistikken? Medisinsk støtte? Hvem overvåker treningene? Osv 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pompel 281 Del Skrevet 4. August Del Skrevet 4. August 5 minutter siden skrev Wilmar: Selvfølgelig. Dette handler 98 % om sportslig ledelse slik jeg ser det, og det meste peker på Bradleys. Men hvem kan, skal, bør og må iverksette fundamentale grep for å snu dette? Hvem andre har ansvaret? Hvilken støtte har trenerne, spillerne og for den saks skyld styret? Spillerlogistikken? Medisinsk støtte? Hvem overvåker treningene? Osv Mener at det er klubbstyret sitt ansvar å holde i de røde trådene… 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå