Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skjønner nå at denne vil fungere helt utmerket:

Kn'L - Christian Sund.mp3

Vi reiser oss for Christian Sund, for Christian Sund, for Christian Sund.

14.jpg

Tok litt tid igår før jeg forstod at den "foruten grunn"-delen selvfølgelig var fjernet.

Nå som det er tettpakket på feltet, er det veldig bra med synging.

Det meste av syngingen foregår selvsagt midt i klynga, med Finn som en suveren igangsetter. Men vi kan bli enda bedre.

Hva med å lage noen mindre grupper på hver av sidene (4-5 stk), slik at vi sprer lyden mer, og dermed kan få alle med. Sto i første omgang helt på venstre side sammen med SSU, og vi synes at vi var kjempeflinke. Når SSU forsvant ble det vanskeligere å holde trykket oppe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å lage noen mindre grupper på hver av sidene (4-5 stk), slik at vi sprer lyden mer, og dermed kan få alle med.

30115[/snapback]

Dette er en god idè. Ihvertfall mye bedre en det som tidvis har vært motivasjonsfaktoren tidligere: Kjefte på de som ikke synger. Når man står litt i utkanten på "vårt" felt tror jeg egentlig man kunne ønske seg å være med på sangene, men det er litt skummelt da. Når ingen rundt deg synger mener jeg. Og når man da får kjeft. Ja, da ville ihvertfall jeg satt meg et annet sted.

God idè Lars!!!!!

Endret av Pedagogen
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter min mening da har de ikke en dritt å gjøre på ståfeltet hvis de bare står der/sitter på kanten fordi sesongkortet er så billig... greit at ikke alle kan alle sanger og ikke tør i begynnelsen osv, men hva med et skilt ved begge innganger som sier: SYNGEPLIKT..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror en god del av de som ikke har så veldig lyst til å synge stiller seg opp godt ut på siden.

30124[/snapback]

Hvorfor stå på ståfeltet hvis du ikke vil synge?

30125[/snapback]

Det er vel kanskje ikke alle (søn)dager man er like fyllefriske da kanskje.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen er sikkert forkjøla, noen sliter med halsbetennelse, noen har ikke sangstemme, noen har ikke armer og får derfor ikke klappet. Det er ikke det det handler om...Engasjement er et stikkord her. Fyllesjuk eller ei...

Og tør man ikke synge, som noen har antydet her, da får vi prøve å spre oss over hele feltet neste gang og få med oss alle.... Tenk hvilken lyd det ville bli!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å lage noen mindre grupper på hver av sidene (4-5 stk), slik at vi sprer lyden mer, og dermed kan få alle med. Sto i første omgang helt på venstre side sammen med SSU, og vi synes at vi var kjempeflinke.  Når SSU forsvant ble det vanskeligere å holde trykket oppe.

30115[/snapback]

Foreslår vi prøver igjen på neste hjemmekamp.. en stund til det...

Endret av Blaaereennblaaest
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når SSU forsvant ble det anskeligere å holde trykket oppe.

30115[/snapback]

Hvorfor forsvant de? Sengetid?

30203[/snapback]

De rappa med seg v'en på tastaturet til StabækLars og bare stakk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var mange nye folk på feltet vårt i går. De synger ikke veldig kraftig 1. gang. Vi må bare jobbe sammen for å bli bedre. Å spre de største sangfuglene i feltet er en meget god ide. Å si/mene at de som ikke synger ikke har noe på feltet å gjøre er vel litt drøyt; nei det er faktisk helt idiotisk! Tror vi bare skal fortsette å synge, prøve å få med de på sidene, ikke kjefte på dem.

Det var faktisk så fult på feltet i går at jeg og jr. ikke kom inn til "de kule" etter pausen, vi måtte stå i trappen!!!! Snakk om digg luksusproblem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter min mening da har de ikke en dritt å gjøre på ståfeltet hvis de bare står der/sitter på kanten fordi sesongkortet er så billig... greit at ikke alle kan alle sanger og ikke tør i begynnelsen osv, men hva med et skilt ved begge innganger som sier: SYNGEPLIKT..

30128[/snapback]

Hvis det var innlegget mitt du siktet til så les det en gang til, nøye.

De som bare står/sitter på kanten fordi sesongkortet er så billig og ikke engang "orker" å klappe engang synes jeg er idiotisk, så får du heller synes det er idiotisk at jeg synes det.

At ikke alle tør å synge i begynnelsen er en kjent sak, der har vi alle vært.

Ang skilt med syngeplikt så kan det være en måte å gjøre de på kanten (obs: gjelder ikke de som ikke tør synge pga 1.gangsnerver O.L., men de som med vilje ikke synger, ikke klapper, ikke engasjerer seg, men står det pga prisen osv.) oppmerksommme på at man ihvertfall kan gjøre et forsøk på å synge....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mortimer, man kan jo velge om man skal være ekskluderende eller inkluderende.

Jeg sto ganske langt ut på kanten på søndag. Og problemet er ikke så stort som du skal ha det til.

Men de to engelskmennene på 60 år som stod ved siden av meg, vet jeg ikke om lar seg rive med så lett. De sto og snakket om noen fine bygg i hjemlandet som het Crystal Palace, New-castle og Aston Villa og et veldig godt pålegg som het Birming-ham og Ful-ham. Snakker om å være ukonsentrert på kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sa de noe om smaken på totten-ham?

Selvfølgelig kan man velge om man vil være inkluderende eller ekskludernde.

Hvis problemet med at det bare synges i midten ikke er noe problem allikevel, da er vel denne diskusjonen ferdig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi sang bra i 1. omgang. i 2. omgang starta vi slapt, nesten like dårlig som laget som ble fullstendig overkjørt innledningsvis. Det tok seg opp mot slutten av 2. omgang. Totalt sett var synginga godkjent ++.

Vi hadde for første gang problemet at vi ikke klarte å synge i takt fordi folk sang bra på begge sider. Husk at det ALLTID er de som synger langsomst som synger riktig. UANSETT!

Dette lover veldig bra, bare folk kommer på neste kamp.

Når det gjelder plassering av sangere har egentlig alle rett. Vi er nødt til å ha en god kjerne på 30 stk. syngende i midten som kan dra igang skikkelig - (jeg vil også at noen hvisker til meg om noe de vil at vi skal synge om de ikke vil starte selv, eller når vi står og henger med huene hele gjengen). I tillegg bør vi ha 4-6 "gjenger" på 5-10 syngende spredt rundt omkring utover på feltet. Disse MÅ synge kraftig med hver gang det synges. Så blir det bra.

Kjempemoro at det var trangt. Jeg fikk heller ikke min faste plass på søndag, enda jeg kom 20 min. før start.

På ståtribunen har folk en moralsk plikt til å synge, men vi får aldri alle til å synge, dessverre. Kjefting hjelper lite. De det kan snakkes til er de som trasher synginga, gjerne ved høylydt å diskutere Asston villa eller andre ferdighus, mens vi prøver å lage stemning. Det kan de diskutere i pausen.

Det er akkurat slik i klanen også, men vår andel syngende er mye, mye større.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite spørgemål, hva syntes dere stående om det at dere og hoved' roper Stabæk til hverandre?

Det kan til tider være stille, men akkurat det pleier å vekke litt liv i alt fra konsernsjefer til sekretærer som sitter i solveggen på hoved'...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite spørgemål, hva syntes dere stående om det at dere og hoved' roper Stabæk til hverandre?

Det kan til tider være stille, men akkurat det pleier å vekke litt liv i alt fra konsernsjefer til sekretærer som sitter i solveggen på hoved'...

30248[/snapback]

Det er alltid magisk!

Endret av stabækLars
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er litt mer negativ. Jeg får sånne Lerkendal-grøss gjennom kroppen.

30251[/snapback]

Da måtte man delt opp ropet da, slik at det blir Staaaa.....bææææk.

30255[/snapback]

Et lite kompromiss er kanskje på sin plass. f.eks

STAAAAABÆÆÆÆÆ.......k ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Angående Synging
  • Opprett ny...