apk 16 Del Skrevet 13. April 2005 Del Skrevet 13. April 2005 [/url]...og ikke glem Inkast Kåre. Han har visst oppdaget et helt nytt kast. 30418[/snapback] ... Det er mye lettere for oss som står litt høyere enn linjemannen. Det er også et problem at linjemenn ofte er litt kortere, og fetere enn hoveddommer. De sliter dermed med å løpe opp og ned linja. Derfor er det bra at vi sier ifra til linjemann... 30486[/snapback] Hva med en motorisert høy stol a la den beach-volleball- og tennis-dommere bruker. Stolen kunne gått på skinner langs sidelinjen. Den kunne ha hatt autopilotfunksjon som automatisk fulgte bakerste forsvarer eller ballens bevegelse. Etter litt utprøving kan sikkert stolarangementet utstyres med flagg som automatisk vinker ved offeside, og linjemannen som sitter på stolen kan få sitte hjemme å se kampen på tv, der man har repriser av situasjonene og ulike kameravinkler. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
palau 0 Del Skrevet 14. April 2005 Del Skrevet 14. April 2005 Offsideplassert: nærmere mållinjen enn ballen og NEST bakerste motspiller. På mostanderens halvdel. Og ballen kommer fra medspiller. Offsideplassering er i seg selv ikke nok til å bli straffet/avblåst. Kun når vedkommende - deltar i spillet - forstyrrer motspiller - drar fordel av sin plassering at det skal avblåses for offside. Aldri straffbar offside på : Målspark, corner, kast. ...dett var dett... :-) Men at det er mye svake assistentdommeravgjørelser er ganske så sikkert. Og det er neppe høyere nivå på ADene i 1.div enn i TL... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Offeside-kurt 0 Del Skrevet 17. April 2005 Del Skrevet 17. April 2005 Hvilken side av bordet sitter du på egentlig Kurt? 30398[/snapback] Dommerens - Kurt er dommerens ensomme beskytter !!! 30400[/snapback] Er på stabæk sin side... syns bare det burde være litt mer kvalitet på all gaulinga fra tribunen... beskytter ikke dommern, syns bare det er så jævla patetisk når folk gauler ut sin vrede over folk som gjør jobben sin greit og får kjeft fordi man selv ikke kan regla.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 18. April 2005 Del Skrevet 18. April 2005 Var du på Hønefoss? Der var det mye offside roping der ! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 18. April 2005 Del Skrevet 18. April 2005 Dette har nok ikke så mye med at man ikke kan reglene å gjøre, men det mer for å gjøre ett forsøk på å påvirke dommerens avgjørelser. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 18. April 2005 Del Skrevet 18. April 2005 Bare for å unnderbygge min offeside melding fra hønefoss Offeside, min offeisde Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
$uperTerje 81 Del Skrevet 18. April 2005 Del Skrevet 18. April 2005 Bare for å unnderbygge min offeside melding fra hønefoss Offeside, min offeisde 30816[/snapback] Linjemannen var nok en kontorarbeider fra Adecco, for han fulgte til tider dårlig med. Men Markus, som fulgte bedre med, ropte offEside så alle på Jordvolltribunen humret, og da kom flagget opp med en gang... he he. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 18. April 2005 Del Skrevet 18. April 2005 Linjemannen var nok en kontorarbeider fra Adecco, for han fulgte til tider dårlig med. Men Markus, som fulgte bedre med, ropte offEside så alle på Jordvolltribunen humret, og da kom flagget opp med en gang... he he. 30846[/snapback] Det tøffeste er at disse dommerne i adecco ligaen er ikke så dyre som i TL, 2 pølser og autografen til Jesper Jansson skrevet i blod så veiet han med flagget ved hvert tilrop! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 18. April 2005 Del Skrevet 18. April 2005 Du verden, offeside-kurt er på Stabæks side? Og irriterer seg over "BERGET DET BLÅ" som han skriver i sitt første innlegg ikke "har skrevet i panna si": "Jeg kan ikke offesideregelen!!" Ut fra din utbasunerte svært begrensede kunnskap om Stabækmiljøet har du neppe til hensikt å bli tatt seriøst, hvilket ingen heller gjør her. Stabæk har ALDRI hatt noen supporterklubb kalt "BERGET DET BLÅ". I 1995 het den "Bærget det blå", og året etter "Bærget det Blaa". I 2002 ble supporterklubben fusjonert med Stabæk Support og heter Stabæk Support. Jepp, du er nok en skikkelig hardbarka Stabæksupporter, offeside-kurt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 18. April 2005 Del Skrevet 18. April 2005 Nå er det jaggu på tide at noen tar seg et lite kurs på offesideregelen!! Makan til tåpelig hets av linjedommern i kampen mot Bryne skal du lete lenge etter. I stede for å stå å skrike råtne ord mot en linjemann som viser at han kan offesideregelen, så får heller de i BERGET DET BLÅ begynne å skrive i panna si; Jeg kan ikke offesideregelen!! Under flere av angrepa til Bryne så var det opptil både to og tre Bryne-spillere i offesideposisjon. Det er bare det at det er ikke straffbart å være i offesideposisjon!!!!! Gjøkhuer!!!!! Det er først når ballen spilles i retning av den offesideplasserte spilleren, og denne mottar ballen at linjemannen er instruert i å vinke.... HA! Det visste dere ikke det???? Så neste gang dere ser noen stå i offeside, dropp å skrik "jævla linjemann"!!! Han vinker nemlig ikke før denne offesideplasserte spilleren mottar ballen. Dette blir kalt for spilleforståelse.... så neste hjemmekamp; vis at dere har et lite snev av spilleforståelse da!!!!!! 30373[/snapback] Nå har jeg lest det første innlegget et par ganger ekstra, bare for å være sikker.. Men jeg kan ikke fatte at Offeside Kurt kan si han er på "stabæk sin side" etter dette innlegget. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Offeside-kurt 0 Del Skrevet 18. April 2005 Del Skrevet 18. April 2005 Du verden, offeside-kurt er på Stabæks side? Og irriterer seg over "BERGET DET BLÅ" som han skriver i sitt første innlegg ikke "har skrevet i panna si": "Jeg kan ikke offesideregelen!!" Ut fra din utbasunerte svært begrensede kunnskap om Stabækmiljøet har du neppe til hensikt å bli tatt seriøst, hvilket ingen heller gjør her. Stabæk har ALDRI hatt noen supporterklubb kalt "BERGET DET BLÅ". I 1995 het den "Bærget det blå", og året etter "Bærget det Blaa". I 2002 ble supporterklubben fusjonert med Stabæk Support og heter Stabæk Support. Jepp, du er nok en skikkelig hardbarka Stabæksupporter, offeside-kurt. 30850[/snapback] Jammen kjære stabæksupporter; jeg prøvde bare å si noe om at det kanskje var en ide å høyne standarden på hva man gauler ut når man kritiserer prestasjoner... i stede for å forsøke å diskutere det jeg prøver å ta opp så blir jeg i stede tillagt mange egenskaper og intensjoner som jeg ikke har... utgangspunktet var å få noen til å innse at man kanskje ikke kunne så mue om offside... og da kunne man kanskje holde kjeft i sted e for å gaule ut sin uvitenhet. Men det er visst ikke mulig å kalle en spade for en spade inne her? Kanskje det er en som klarer å svare meg saklig uten å ta meg, men ballen i stede???? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 18. April 2005 (endret) Del Skrevet 18. April 2005 (endret) Tror vel egentlig, Kurt, at gaulinga om offside kommer fordi man er helt inne i kampen og blir sur når dommeren dømmer mot ditt lag. Har nok ikke mye med det at man ikke kan offside-reglene, etter en stund på ståplass (ja, de som gauler er ikke de som er på plass første gang) lærer man seg den. Kanskje tenke litt fra en stå-og-synge-supporters ståsted også? Endret 18. April 2005 av Blaaereennblaaest Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 18. April 2005 Del Skrevet 18. April 2005 Skal du bli tatt seriøst, offeside-kurt, får du starte med å være i nærheten av seriøs sjøl. Du starter en debatt der du slenger ut påstander om en hel gruppe mennesker du umulig kan ha vært i nærheten av under kamp. Sjøl sto jeg sammen med det du trur er "BERGET DET BLÅ", som du med et dusin utropstegn skriver at skrek ut eder og galle til en stakkars linjemann, som gjorde alt rett. For det første er det alltid snakk om tvilstilfeller i en kamp, og en linjemann kan umulig være 100% i vurderingen av offsidesituasjoner, med mindre han har Ivar Medaas' øyne. Han skal samtidig se ballen spilles og hvor spillerne er plassert og vurdere hvem av dem som er aktive i spillet eller drar fordel av sin posisjon. Selv ut fra TV-bilder er slikt vanskelig å vurdere. Jeg ropte (for en gangs skyld) ikke noe dritt etter linjemannen i den kampen på grunn av offsideavgjørelser. Likevel skal jeg av deg stigmatiseres som idiot fordi jeg har vært med i en gruppe du mener unisont har gaula i vei. Snakk om å ta mannen i stedet for ballen? Eller bedre: rette baker for smed? Hvis du har vært på fotballkamp ellers i verden eller andre steder i landet på nivåer høyere enn 12 år, vet du at det så godt som uten unntak kommer kommentarer fra publikum og spillere ifm. med tvilsomme offside-avgjørelser. (Se bort fra 7-er fotball) Sånn er fotball og verden, lik det eller ikke. Hvis du ønsker å starte debatter med slike utspill anbefaler jeg VGs debattforum. Der finner du debattanter på samme høye nivå, som sikkert med stor lengsel ser fram til at du kan misjonere fram dine offesidekunnskaper. Vårt formål er å støtte Stabæk. Det gjør vi bl.a. ved å påvirke spillere og dommere fra vår tribuneplass. Det har du ikke skjønt. Vi driter i om en avgjørelse er riktig eller ikke, bare den går i vår favør, slik at vi vinner. Rettferdighet driter vi i på kamp. Amnesty International støtter vi utenfor stadion. Hadde du forsøkt å starte debatten slik: "Jeg irriterer meg over at flere Stabækfans på tribunen, særlig (for eksempel) Felt B, skriker ut og klager på helt korrekte dommeravgjørelser, spesielt ifm. offside. Slik er reglene: (bla bla bla bla bla). Kan vi håpe på et litt høyere saklighetsnivå på neste kamp?" ..så tror jeg folk hadde diskutert sak i stedet for deg og dine intensjoner. Vanskeligere er det ikke. Men stikker du hodet inn i bibliotekets lesesal og skriker ut "HVEM FAEN ER DET SOM HAR LATT BIKKJA SI DRITE RETT FORAN INNGANGSDØRA HER OG IKKE TATT OPP ETTER'N SÅ JEG TRÅKKA MIDT I DRITTEN?" så er det en god mulighet for at selv velutdannede mennesker fra møblerte hjem ønsker deg en riktig god tur til helvete. Selv om du hadde rett i hva du prøvde å få fram. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 18. April 2005 Del Skrevet 18. April 2005 Vi er vel alle enige om et kun er en person som står igjen i Offside nå, nemlig Offeside-Kurt Jeg stenger tråden og henviser Offeside-Kurt til lykkepiller og VG-debatt Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg