Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fikk i dag vite at Inter må spille sin neste 4 kamper i Europa uten tilskuere pluss en klekkelig sum med penger etter skandalen i midtuken...

Er ikke dere ening at dette er en sinnsykt lav straff!!? Etter min mening, så burde Inter vært utestengt fra Europa cup spill neste sesong...

Italiaenerne budre seriøst, skjerpe seg, før alle lagene må bli kasta ut..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg er ikke enig med deg. synes straffen var passe, ligger på samme linje som uefa har kjørt før. synes ikke det de har gjort er så ille heller. alt de gjorde var å stoppe en kamp, gikk bare utover dem selv (og dida da), men det blir kastet ting på banen i stort sett alle italienske og spanske kamper. Så lenge man ikke er voldlige så synes jeg det stort sett er greit.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns straffen var passe, syns ikke det skal gå utover laget! bedre spille uten publikum da! det er jo supporterne som er skyld i dette! selv er jeg Inter fan.. dette var CL ikke Serie! så dem gjorde alt riktig! er vel ikke lenge før det blir kamper i Norge uten Tilskuere! Det ha skjedd i Sverige alt at Aik måtte spille uten publkum! Men håper jo ikke det skjer noe da! trist at et lag må spille uten publikum! pga noen pøbler.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor strengt dette er kan selvsagt diskuteres.

1,6 mill i botr er ingen ting for Inter. Det tilsvarer vel 2 ukers lønn for Crespo. Eller rundt 10% av billettinntektene på kampen som ble stoppet.

Den virkelige straffen er de 4 kampene uten publikum, det kan fort bety en del kroner i tapte billettinntekter. Men normalt drar ikke italienske klubber alt for mange tilskuere i gruppespillet i CL . Inter må vel uansett også ut i kval før høstens CL. En kvalkamp og 3 gruppespillkamper uten billettinntekter er vel da fasit. Det dreier seg vel om 50 mill +/- i billettinntekter. Altså omtrent det samme som årslønna ti et par-tre av de spillerene som får lite spilletid

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor strengt dette er kan selvsagt diskuteres.

1,6 mill i botr er ingen ting for Inter. Det tilsvarer vel 2 ukers lønn for Crespo. Eller rundt 10% av billettinntektene på kampen som ble stoppet.

Den virkelige straffen er de 4 kampene uten publikum, det kan fort bety en del kroner i tapte billettinntekter. Men normalt drar ikke italienske klubber alt for mange tilskuere i gruppespillet i CL . Inter må vel uansett også ut i kval før høstens CL. En kvalkamp og 3 gruppespillkamper uten billettinntekter er vel da fasit. Det dreier seg vel om 50 mill +/- i billettinntekter. Altså omtrent det samme som årslønna ti et par-tre av de spillerene som får lite spilletid

30709[/snapback]

Det betyr vel at dette ikke en en dritt å betale for inter. Syns UEFA burde tatt et skikkelig standpunkt og sagt at dette må det bli slutt på ved å pælme Inter ut av Europaspill neste år. Da hadde nok andre klubber skjerpet seg også.

Tenk om Dida hadde fått blusset i øyet/øret. Det skal ikke så mye til før de faller av om blusset treffer riktig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk i dag vite at Inter må spille sin neste 4 kamper i Europa uten tilskuere pluss en klekkelig sum med penger etter skandalen i midtuken...

Er ikke dere ening at dette er en sinnsykt lav straff!!? Etter min mening, så burde Inter vært utestengt fra Europa cup spill neste sesong...

Italiaenerne budre seriøst, skjerpe seg, før alle lagene må bli kasta ut..

30691[/snapback]

Inter må spille de neste 6 kampene uten tilskuere (ikke 4). UEFA satte resultatet i den fatale kampen mot Milan til 0-3 slik at Inter tapte 0-5 sammenlagt.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=274010

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener straffemetoden "tomme tribuner" kan fungere urettferdig ifht. motstanderlagene.

Et tenkt - men ikke søkt - eksempel:

Vi (Vålerenga) slår et islandsk lag i 2. kvalrunde til CL 2005/06, og trekker seedete Inter til tredje kvalrunde. Første kamp på Ullevaal ender 0-0. Ingen supportere får reise fra Oslo til Milano for å hjelpe VIF fram. Kampen i Milano ville være en kjempekamp for Vålerenga, 3.000 elleville supportere ønsker å ta veien, mens det for Inter ville oppfattes som en formalitet og en fillekamp med minimal interesse der maks. 10.000 lokale tilskuere av familietypen tar veien.

Inter taper (anslagsvis) 13.000x25 euro = under 3 millioner kroner. Rundt halvparten av dette spares inn i manglende kostnader rundt gjennomføringen av kampen - vakter, verter, sikkerhet, politi osv.

Norske supportere på tribunen kunne kanskje gi den nødvendige støtten slik at Vålerenga ville få målet som sender laget videre. Dette eksemplet gjelder selvsagt i like stor grad andre supportersterke lag fra små fotball-land.

Tomme tribuner straffer også alle Inter-supportere like hardt - enten de har vært med eller ikke. Å stenge ute Inter for 1-2-3 sesonger er en annen kollektiv avstraffelse. Den straffer kun Inter, og går ikke engang potensielt ut over andre lag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Inter-lav Straff
  • Opprett ny...