Dennis Iliohans leggskinn 33 Del Skrevet 18. April 2005 Del Skrevet 18. April 2005 Tenkte jeg skulle oppsummere kampen igår slik jeg opplevde den. For å starte med rammen rundt kampen var den så bra som årstiden, stadion og byen Hønefoss tillater, mao. humpete, brun matte, et bedritent stadion som får Nadderud til å fremstå som et praktanlegg, og såvidt 2000 tilskuere, hvor jeg vil anslå at halvparten var fra Bærum. Jeg synes vi startet litt famlende, med et par halvsjanser til HBk de første 10 min, før vi kom bedre med. Heldigvis ser vi at på bortebane får vi litt mer bakrom en det Bryne ga oss i forrige runde. Etterhvert kobler vi grepet om omgangen, og Veigar setter en avslutning rett på keeper etter et kjempeangrep på høyresiden. I tillegg skyter både Branimir og Jeppe utenfor fra god posisjon, spesielt Branimir sin sjanse burde gitt mål. Han går jo for å være en fantastisk avslutter, men istedet for å trille den i lengste hjørnet gikk han for kraft og blåste den utenfor. En god periode, men ballen ville ikke inn. Derfor var det überviktig at Veigar satte den neste sjansen, som han skaper selv ved å dra av tre mann, spille vegg med Nanne, og skyter lavt i hjørnet. En kanonscoring! Etter scoringen hadde vi et par småsjanser til, men går til pause med 1-0. Andre omgang ble en skuffelse spillemessig, jeg synes vi la oss unødvendig lavt, og av den grunn ga initiativet i kampen til Hbk. Heldigvis er det et dårlig lag, og det ble bare halvsjenser, men vi kunne blitt straffet mot bedre motstand. Vi hadde noen skuddforsøk fra distanse, men ellers bare to sjanser i omgangen, begge ved Nanne. Den første var en fantastisk ball fra Henning ut til Veigar på kanten, et fantastisk innlegg fra Veigar og en klokkeren volley fra Nanne, og dessverre for oss en kjemperedning av keeperen. Den andre kom etter at Torbjørn vant ballen, spilte fram Finsi, som fant Nanne i midten. Avslutningen satt velplassert nede i hjørnet og seieren var et faktum. Synes hele laget løfter seg mye etter Brynekampen, det var om ikke kniven på strupen ihvertfall utrolig viktig å ta tre poeng slik at det ikke blir luke til topplagene. Backfirern gjør en solid jobb, selv om jeg blir nervøs av småspillet innimellom, spesielt når man vet at banen er ujevn. Bjørnar gjør en bra jobb, det han ikke har av rutine tar han igjen på innsats. På midtbanen synes jeg de to sentrale fungerer veldig bra, Henning har en mye bedre kamp i dag enn forrige gang, og Jeppe vinner flere dueller. Den mest anonyme synes jeg er Sund, som ikke bidrar med noe offensivt i 2. omg, og som i tillegg gir bort mye rom defensivt på siden sin. De to på topp er konger, Veigar som er utrolig på så flater og Nanne med hodespill og fine flikker. Sinnsykt godt med spisser som scorer igjen!! Til slutt om dommertrioen: De gjør utrolig mye rart, og noe sier meg at det blir gjennomgangsmelodien i år. Heldigvis avgjorde de ikke kampen i går. Denne kampen var flere skritt fremover fra forrige kamp, håper vi fortsetter mot Follo neste søndag, tror vi kan forvente omtrent samme forutsetninger mtp baneforhold og motstanderens spillestil. Det blir nok en tøff match, men det SKAL være tre poeng! DIL Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 18. April 2005 Del Skrevet 18. April 2005 Takk for et ypperlig kampreferat, Dennis! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
$uperTerje 81 Del Skrevet 18. April 2005 Del Skrevet 18. April 2005 Bilintreserte i Buskerud som ikke orket å kjøre mopeden helt til Hellerudsletta i helgen, burde tatt turen til "Stadion" i går, for så stor konsentrasjon med BMW'er, Audier og andre biler produsert på 2000-tallet har det aldri vært i Hønefoss før. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå