Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen som har fått med seg tilskuertallet? Speaker Atle nevnte ALT utenom det!

32263[/snapback]

2703, ifølge Budstikka.

Syns det virket som om det var fler der jeg, men...

32267[/snapback]

Det må være feil. Hvis det var 4000 mot Bryne var det minst 3500 der i dag!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

32263[/snapback]

2703, ifølge Budstikka.

32267[/snapback]

32270[/snapback]

Nja... tipper det var rundt 3000 jeg..!! Det var flere folk der mot Bryne!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

32263[/snapback]

2703, ifølge Budstikka.

32267[/snapback]

32270[/snapback]

Men det var ikke 4000 der mot Bryne, det var solgt 4000 billetter... Tror neppe det var over 3000 i dag. Glisent bortover mot Alta supportere, og nokså tynt på hovis

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jævlig viktig å ta poenga i sånne kamper som dette.. samma hvordan vi spiller. Det var nettopp det vi ikke klarte i fjor.

STENERSEN STENERSEN TOMMY STENERSEN HØI!!!

32266[/snapback]

Helt enig, ansiktsutrykkene på de rundt meg var nesten vantro etter Tommy sin dødball. Tre poeng er tre poeng, og vi skal være fornøyd. Toppen av tabellen og rai rai..

Når det er sagt, synes jeg vi kan være litt selvkritiske også, det er noe som mangler. Synes selv at andre ballene og alt som skjer på midtbanen ikke fungerer. I dag var det bare gult rundt midtstreken. Dette er egentlig litt rart, for Jeppe spiller jo kontrollert og overbevisende, så hva er det?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jævlig viktig å ta poenga i sånne kamper som dette.. samma hvordan vi spiller. Det var nettopp det vi ikke klarte i fjor.

STENERSEN STENERSEN TOMMY STENERSEN HØI!!!

32266[/snapback]

Helt enig, ansiktsutrykkene på de rundt meg var nesten vantro etter Tommy sin dødball. Tre poeng er tre poeng, og vi skal være fornøyd. Toppen av tabellen og rai rai..

Når det er sagt, synes jeg vi kan være litt selvkritiske også, det er noe som mangler. Synes selv at andre ballene og alt som skjer på midtbanen ikke fungerer. I dag var det bare gult rundt midtstreken. Dette er egentlig litt rart, for Jeppe spiller jo kontrollert og overbevisende, så hva er det?

32273[/snapback]

Vi har øvd mye på samspillet mellom spissene og også med å tette igjen bakover. Dette fungerer bra! Men jeg synes vi mangeler litt struktur i midtbanespillet vårt. Kanskje vi ikke har jobbet like godt med det som vi burde..?! Mange nye spillere i dette leddet fra fjoråret.

Synes vi må trenger å vite nøyaktig hva vi skal gjøre når vi får ballen på midtbanen. Det er jo tross alt midtbanen som holder laget sammen. Er det ikke det? De skal fordele ballene til spillere rundt seg og ikke bare lempe ballen opp til motstanderenes høye, sterke midtstoppere.

Synes også at vi sliter litt med å komme rundt på kantene og til innlegg. Spesielt kanskje på venstresiden. Chrisu har jo en god innleggsfot, men han må jobbe med å komme til flere innlegg og på å komme seg rundt backen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De første 15-20 minuttene var det veldig bra trøkk fra stabæk. Høy intensitet, ballen gikk fort og mange og riktige bevegelser både fra midtbanen og spissene.

Så dabber det dessverre litt av, men godt å få målet før pause. Jeg håpet dette ville tvinge Alta høyere opp på banen og lage enda større rom for midtbanen og kantene våre, slik at vi kunne komme på raske overganger.

Slik gikk det ikke...andre omgang var egentlig en spillemessig katastrofe for Stabæks del. Midtbanen virker ikke samkjørt nok ennå. 90% av ballene blir lagt høyt/halv-høyt i lengderetning mot nanne og veigar, som på sin side får det vanskelig alene mot etablert forsvar. Jesper og Henning spiller stort sett godt hver for seg (slik jeg ser det) men som allerede nevnt er det noe som mangler.

Vi er nødt til å bli flinkere til å bruke kantene, slik vi gjorde da vi hadde Martin og senere, Chippen og til dels Ohr. Jeg kunne telle på fingerene hvor mange ganger vi kom til innlegg fra kantene. Jeg la merke til i 2. omgang at branimir har en tendens til å trekke innover på banen, og ikke søke rommet helt ute ved sidelinja (slik vi husker chippen gjorde). Vi gikk glipp av mange fine overganger hvor Branimir burde trukket helt ut (HELT UT), fått ballen foran seg, satt fart framover ned mot kanten eller fått med seg en mann eller to (spiss/back/sentral midtbane)på et veggspill for eksempel.

Det mangler ikke på stå-på vilje, det viser vi ved å score mål på slutten av kampene, men vi trenger midtbanespillere og backer som er mer villig til å søke rom.

I tillegg bar kampen preg av en del ego-gåing fra Stabæks side, særlig i 1. omgang. Det må bli bedre.

Målet til Stenersen og forsåvidt også Nanne var helt praktfulle :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tro det eller ei, var en rapport fra Nadderud på TV2 i dag, og etter å ha sett bildene konkluderer jeg:

1. Målet til Nannskog viser at han ikke bare er verdens beste hodespiller, han er også verdens sterkeste mann.

2. Det var ikke angrep på Jon.

3. Frisparket til Tommy var så klistra i krysset som det er fysisk mulig. Så også ut som den såvidt var innom en Alta-rygg i muren, men det har ikke noe å si på målet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg syntes var skikkelig lavmål i dag, var at midt i "VIP" tribunen satt en eller annen Enga midtstopper og kosa seg sammen med hele Styret. Hva faen han gjorde der lurer jeg på, for han så ikke ut som noen god spiller. Guts hadde han hvertall ikke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innslupne mål så langt i sessongen:

12 - Alta

7 - Skeid

6 - Konsgsvinger

5 - Stabæk, Follo, Løv Ham

4 - Sogndal, Bryne, Tønsberg

3 - Hødd, Pors

2 - Moss, Hønefoss, Sandefjord

1 - Mandal, Strømsgodset

Vi har litt å jobbe med ja, vi har dog spilt 1 kamp mer en alle andre (bortsett fra Alta da) så det trenger ikke se slik ut i morgen. Men vi har tydeligvis noe å jobbe med.

Sitter her og titter litt på tabellen, og med noen heldige resultater i morgen skal man ikke utelukke at det begynner å bli noen luker nedover på tabellen allerede. Ikke at det har mye å si, det er fortsatt veldig mange kamper igjen. Men å få disse lukene skaper gjerne litt ro for de som ligger i toppen og mas for de som ligger lenger ned.

12% av kampene er spilt og vi har et snitt på 2,5 poeng pr match. Det blir 75 poeng. Mye tall man kan leke med. Det morsomste er naturligvis at Nanne ligger ann til 45 mål i år!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i at spillet ikke sitter som det skal. I dag var forsvaret bra, Alta hadde ikke en eneste sjansje, men scoret likevel. Spissene fikk lite mat i dag, mao - vi sleit på midten. Jeg synes konsekvent vi er blitt bedre nåt Tommy kommer innpå. Han har langt bedre framspill enn HH og er adskillig bedre defensivt. Motargumentet er at Tommy og JJ er for like - javel, men det er de to beste sentrale vi har. LAngt på vei enig i at HH også kan prøves på venstrekant, Chrisu har hatt et par ikke veldig sterke matcher nå. Tror det er sunt med litt utskiftninger. HH har et adskillig bedre ballmottak enn CS og kommer nok mer til rette når han ikke har 2-3 motstandere på seg hver gang han får ballen. JJ og TS har imidlertid roen til å takle det. Dessuten gir TS JJ mulighet til å bidra offensivt, som er viktig. I 1. divisjon kan JJ godt være mer offensiv enn på toppnivå.

Men alt i alt - det var noe rusk i maskineriet i dag. Vi mangla fandenivoldskhet, vinnervilje, tæl - et eller annet som gjør at man vinner andreballene og kommer seirende ut av tøffe dueller. Vi må da kunne gi noen albuer og ballespark vi og? CS, HH og BP er alle ganske spinkle og pinglete, selv om de har stor innsats. Jeg tror midtbanen er for lett med alle de 3 på samtidig. Vi trenger litt mer muskler. TS inn og en av de tre ut mot Moss som blir mye tøffere enn dagens match.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i at spillet ikke sitter som det skal. I dag var forsvaret bra, Alta hadde ikke en eneste sjansje, men scoret likevel. Spissene fikk lite mat i dag, mao - vi sleit på midten. Jeg synes konsekvent vi er blitt bedre nåt Tommy kommer innpå. Han har langt bedre framspill enn HH og er adskillig bedre defensivt. Motargumentet er at Tommy og JJ er for like - javel, men det er de to beste sentrale vi har. LAngt på vei enig i at HH også kan prøves på venstrekant, Chrisu har hatt et par ikke veldig sterke matcher nå. Tror det er sunt med litt utskiftninger. HH har et adskillig bedre ballmottak enn CS og kommer nok mer til rette når han ikke har 2-3 motstandere på seg hver gang han får ballen. JJ og TS har imidlertid roen til å takle det. Dessuten gir TS JJ mulighet til å bidra offensivt, som er viktig. I 1. divisjon kan JJ godt være mer offensiv enn på toppnivå.

Men alt i alt - det var noe rusk i maskineriet i dag. Vi mangla fandenivoldskhet, vinnervilje, tæl - et eller annet som gjør at man vinner andreballene og kommer seirende ut av tøffe dueller. Vi må da kunne gi noen albuer og ballespark vi og? CS, HH og BP er alle ganske spinkle og pinglete, selv om de har stor innsats. Jeg tror midtbanen er for lett med alle de 3 på samtidig. Vi trenger litt mer muskler. TS inn og en av de tre ut mot Moss som blir mye tøffere enn dagens match.

32293[/snapback]

Du har selvfølgelig helt rett og det blir mye tryggere på midten når Stenersen kommer inn. Det er mye han er bedre enn hauger til. bl.a spillerforståelse, pasninger, ro, overblikk, lagånd, kommunikasjon posisjonering osv. Henning er bedre på fart og muligens litt teknikk. Da er det vel inge tvil om at han er en selvskreven ving (nå er jeg riktig nok ikke sikker på innleggsfoten hans). Håper det blir

Henning-----Steners--Jeppe-----Branimir neste kamp. Christian sund har ikke hatt noen gode kamper hittil og har ikke vist seg verdig drakta til Henry akkurat.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg så Aalbu sitte på hovedtribunen. Bra at han er på kamp.

32308[/snapback]

HAHA, nå lengtern vel tilbake til stabæk siden de vinner. Han kan holde seg langt borte eller så kommer han vel til å sparke Jönsson eller noe sånt

Lenke til innlegg
Del på andre sider

32308[/snapback]

HAHA, nå lengtern vel tilbake til stabæk siden de vinner. Han kan holde seg langt borte eller så kommer han vel til å sparke Jönsson eller noe sånt

32309[/snapback]

slapp av litt a... mannen er jo medlem av $$ for guds skyld. i tillegg sitter han i det sportslige utvalget..

muri derimot= FUCK OFF

Lenke til innlegg
Del på andre sider

32308[/snapback]

32309[/snapback]

slapp av litt a... mannen er jo medlem av $$ for guds skyld. i tillegg sitter han i det sportslige utvalget..

muri derimot= FUCK OFF

32317[/snapback]

Enig med Mortimer. Ikke kødd med Aalbu. At Muri kommer å ser på gamle venner er da heller ikke noe å klage på. Muri var definitivt årets salg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Deilig med SEEEEIER

Hvis en bare lager en liten vri på "Stabæk banker alle bønda"

Stabæk banker alle samer

alle samer i vårt land

ekkel joik og jævlig drakt

som reinen ender de som slakt

stabæk banker alle samer i vårt land

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det. Det var ikke mange samer på Altas lag. Jeg synes derimot det er på tide at samene får sin egen stat - Sameland, med skikkelig selvstyre. De har sitt eget språk, sitt eget flagg og lokalt selvstyre. Gi urbefolkningen tilbake sitt land. Alta vil være den naturlige hovedstaden. Dessverre mister da Alta sin plass i Adeccoligaen, ettersom laget ikke lenger er norsk. Men det er et offer jeg er villig til å gjøre..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Stabæk - Alta
  • Opprett ny...