Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I og med at det er heller tvilsomt at et 1. divisjonslag går bort og vinner hele cupen, er det da verdt bryet i det lange løp?

Det tar på for spillerne å spille såpass mange kamper, spesielt i hektiske perioder som mai, så er det ikke egentlig litt bra å "ryke ut" og slippe hele cupen. Det går sikkert greit for de lagene med størst stall, men de litt svakere stilte trenger vel ikke denne "byrden" oppå det hele i sin poengjakt i ligaen. Hva om cupen ødelegger for viktig oppkjøring i ligaen?

Ikke det at jeg mener vi skal gå for tap, men er det ikke egentlig litt fint om vi hadde sluppet å måtte bruke tid og krefter på dette, og heller kan fokusere 100% på opprykk?" Jada, banning i kjerka...".

Hva er det beste som kan skje? Jo, selfølgelig kan vi vinne hele sulamitten. Det kan skje. Men hva er det værste som kan skje? Jo, vi kan komme langt, tape i semi, skade spillere og miste viktige poeng i opprykksstriden som resultat av for hektisk program... Er det verdt å ta denne sjansen?

Jeg mener "ja, gi alt!", men har en viss "jaja, da slipper vi dette" på lur når den dagen måtte komme. Skyt!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I og med at det er heller tvilsomt at et 1. divisjonslag går bort og vinner hele cupen, er det da verdt bryet i det lange løp?

Det tar på for spillerne å spille såpass mange kamper, spesielt i hektiske perioder som mai, så er det ikke egentlig litt bra å "ryke ut" og slippe hele cupen. Det går sikkert greit for de lagene med størst stall, men de litt svakere stilte trenger vel ikke denne "byrden" oppå det hele i sin poengjakt i ligaen. Hva om cupen ødelegger for viktig oppkjøring i ligaen?

Ikke det at jeg mener vi skal gå for tap, men er det ikke egentlig litt fint om vi hadde sluppet å måtte bruke tid og krefter på dette, og heller kan fokusere 100% på opprykk?" Jada, banning i kjerka...".

Hva er det beste som kan skje? Jo, selfølgelig kan vi vinne hele sulamitten. Det kan skje. Men hva er det værste som kan skje? Jo, vi kan komme langt, tape i semi, skade spillere og miste viktige poeng i opprykksstriden som resultat av for hektisk program... Er det verdt å ta denne sjansen?

Jeg mener "ja, gi alt!", men har en viss "jaja, da slipper vi dette" på lur når den dagen måtte komme. Skyt!

34139[/snapback]

Det er mange eksempler på at 1.divisjonslag har gjordt det bra i cupen!

Like bra forslag som å slutte å spille kamper for at en ser at en ikke vil vinne serien!!

GUTTA ER GODT TRENT!

Vi skal banke BÆRUM og gå videre i cupen!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

34139[/snapback]

Du er jo egentlig enig med deg selv, jeg tror heller på en veldig god bieffekt av å komme langt i cupen. Da får laget større selvtillit, de spiller bedre, vinner flere kamper, som gjør at det kommer flere å ser på, som gjør at $$ får flere medlemmer, det blir mer liv på tribunen, som gir laget større selvtillit, de spilller bedre....

Dette er en positiv spiral som ender med verdensherredømme. Flott hva?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, jeg er selvfølgelig enig i at cup er stas. Ingen tvil om det. Men saken er om det koster mer enn det smaker. Ja, det vil skape entusiasme og glød. Fans og supportere blir tilfredstilt osv. Mye fint med avansement i cup. Men som f.eks i fjor... Var det til det beste for klubben? Kunne vi ikke ha klart oss uten Brann-kampen når vi allerede hadde nedrykkskampen å stri med? Når man da tenker på en sesong som i tillegg inneholder flere seriekamper, hvor vi nok må belage oss på at vi ikke er såpass sikre at vi har tid til overs til cup, er det ikke rett og slett best for klubben å ikke måtte stille sin beste tropp til "unødvendige" kamper... HELT KYNISK SETT ALTSÅ... Jeg vet at dette ikke er noe man skal snakke høyt om, men likevel...

Vålerenga røyk ut i andre runde av cupen i fjor, Stabæk holdt til semi'n...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Molde vant vel en cupen i 1994 som 1. divisjonslag, og de rykket vel opp samme sesong! Og hvis molde klarte det, kan vel pokker meg vi det og.

(P.S. Molde spilte, i følge nils arne eggen, "rævafotball", og det gjør ikke vi, så da er vel saken klar: Vi vinner Cupen og Serie-A i år!)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, jeg er selvfølgelig enig i at cup er stas. Ingen tvil om det. Men saken er om det koster mer enn det smaker. Ja, det vil skape entusiasme og glød. Fans og supportere blir tilfredstilt osv. Mye fint med avansement i cup. Men som f.eks i fjor... Var det til det beste for klubben? Kunne vi ikke ha klart oss uten Brann-kampen når vi allerede hadde nedrykkskampen å stri med? Når man da tenker på en sesong som i tillegg inneholder flere seriekamper, hvor vi nok må belage oss på at vi ikke er såpass sikre at vi har tid til overs til cup, er det ikke rett og slett best for klubben å ikke måtte stille sin beste tropp til "unødvendige" kamper... HELT KYNISK SETT ALTSÅ... Jeg vet at dette ikke er noe man skal snakke høyt om, men likevel...

Vålerenga røyk ut i andre runde av cupen i fjor, Stabæk holdt til semi'n...

34162[/snapback]

Vålerenga vant 1. div i 97 og køppfinalen. Og sparka Vidar Lønn-Davidsen.

Molde 94 er nevnt.

Klart synergieffektene rundt køppavansement er bra.

Men ryker vi ut i morra legger vi ut første innlegget til dub på førstesida av stabaek.no og etterrasjonaliserer som faen, selvsagt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo ikke å mange kamper køppen er snakk om. Og litt ekstra moro som en mulig køppfinale gir utover sommer og høst skader vel ikke sålenge det ikke kan bevises at det går ut over seriespillet. Husker at Eggen engang på RævBKs storhetstid på 90-tallet (det derre laget fra Trondhjem som var ganske gode før i tida) uttalte gang på gang at å spille mange kamper kun gjør gutta bedre, det er jeg også overbevist om. Det er jo det dem speller foppall for in the first place.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er hvertfall blant dem som mener at beste måten å trene til noe på er å gjøre akkurat det. Dvs. beste trening for å spille bra kamper er å spille mange harde kamper, ikke intervalløvelser uten ball, sykling, svømming, orientering, vektløfting og diskoskasting. Kanskje derfor Norge sliter internasjonalt. Hva hjelper det med verdens beste O2 opptak når man ikke kan spille ball i samme tempo som motstanderne (ref: Spania-Norge)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig der. En annen ting som er positivt med å spille mange kamper, er at flere unge spillere kan få sjansen. Ser gjerne at ennå flere unge spillere kommer opp og dominerer, slik som Henning (the one and only #7) og Bjørnar har gjort i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig der. En annen ting som er positivt med å spille mange kamper, er at flere unge spillere kan få sjansen. Ser gjerne at ennå flere unge spillere kommer opp og dominerer, slik som Henning (the one and only #7) og Bjørnar har gjort i år.

34201[/snapback]

Jeg håper Eirik får prøve seg imorgen mot Bærum.

greit å få igang den 3.spissen med en hatrick imorgen.... ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, Cupen er fin den. Jeg er nok av typen som ikke synes cupen er sååå gjevt, men mer en artig kuriositet. Det er liksom litt tilfeldig hvem som vinner, og i Norge har vi trengt denne gulroten iom at det liksom ikke har vært noe annet å kjempe om på en stund. Er også enig i de som viser til at kamptrening (les: cup) er den beste måten å trene på. Stabæk i år er vel såpass godt trent og har vel bred nok stall til å mestre dette. Tror nok det er andre klubber (med færre profiler) som kan slite mer med dette.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et annet aspekt, er at det er motiverende for gutta å vise seg selv at de kan slå ut eliteserielag. Enig i at vi bør gå for gull i cupen. Ikke grønne skoger. Men taper vi, skal jeg være den første som jubler høyt i sky.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo. Hva skjer a? Selvfølgelig skal vi satse både på cup og serie. Gutta er godt nok trent til å takle trøkket i mai. Det er jo det de trener for hele vinteren. I år går vi for både seriemester og Cupmester. Tenk å stå på Ullevål 6. november klokken 15 etter å ha slått Vålerengen 3-1. Og bak oss ligger kvartfinaleseier mot Bodø-Glimt i Bodø, og semifinaleseier mot Lillestrøm.

Ber dere for deres "syke mor" når dere helst ser at vi ikke når frem? Er det rett og slett for mye kamper for enkelte supportere?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så enig, så enig, Pedagogen. Vi er da ikke fornøyd hvis vi taper, og sier pytt pytt, da slipper vi å spille cupfinalen. Alle kamper skal vinnes, og ethvert tap gjør vondt. Det er absolutt ingenting som sier at vi ikke kan både rykke opp og vinne cupen. Vi skal ut i Europa, og for å spille der neste år, så må vi vinne cupen. Jeg blir garantert ikke den første som jubler om vi taper i dag. Men det gjør vi ikke, for

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ VI SKAL VINNE CUPEN I ÅR ! ! ! ! !

Lenke til innlegg
Del på andre sider

34201[/snapback]

Jeg håper Eirik får prøve seg imorgen mot Bærum.

greit å få igang den 3.spissen med en hatrick imorgen.... ;)

34205[/snapback]

Regner med det siden Nannskog skal hvile beina i "veckan" og være klare til Sogndal, og hvis Veigar også skal få en dag på sofan får kanskje Finsinho prøve seg?? Ikke glem at han hadde en superb assist mot fossum

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger denne her, for jeg gidder ikke å la Notodden få en egen tråd pga dette.

Er det mulig????

Protest, fordi draktnummeret var feil? Har ikke NFF andre ting å drive med?

34282[/snapback]

Hadde jeg vært ansvarlig for dete i NFF hadde jeg fortalt han hva slags drittunge han er og henlagt saken på dagen!!!!!!!!!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss? Spillte Tønsberg med 12 mann?

34284[/snapback]

I så fall hadde det jo vært veldig godt gjort at ingen hadde protestert før....

...... neida, jeg tror det dreier seg om 2 ting. Notodden fikk en utvist, og det er her 11 mot 11 kommer inn. For de fleste lag er det en fordel å spille med 11 spillere, kampen igjenom.

Protesten, sånn jeg forstår det, går kun på feil draktnummer i forhold til hva som står på dommerkortet.....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å innrømme sine egne feil er en god ting:

Notodden varslet protest fordi mannen som avgjorde kampen, Stian Nikodemussen, sto påført dommerkortet med feil draktnummer. Nå har de ombestemt seg.

Det manglet en null på kopiene av dommerkortet. På originalen sto det draktnummer 20, mens det på kopiene så ut som om det sto 2. Men jeg har snakket med Notodden i dag og de har besinnet seg litt og bestemt seg for at de ikke protesterer likevel, sier Skrede.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Spørsmål Angående Cupen
  • Opprett ny...