Gå til innhold

Nadderud

Gjest gladlaks
 Del

Anbefalte innlegg

"I verste fall nekte folk å komme inn"... Hva med "utsolgt"? Fuck media!

http://www.budstikka.no/sport/bare-4-718-far-se-stabek-1.6655979?localLinksEnabled=false

Bare 4.718 får se Stabæk

Kommende sesong blir det maksimalt plass til 4.718 tilskuere på Nadderud når Stabæk spiller eliteseriekamp.

Får SS sine gamle plasser? Hadde vært supert med SS bak det ene målet, men det ser dessverre ikke sånn ut...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Dette er søt musikk. Et av de største blødende banesårene i betongklossen var overkapasitet - nå blir det eksklusivt å se Stabæk, eksklusivitet er det som trigger Bærumspublikummet. Om vi har 4700 eller 7400 plasser tror jeg faktisk ikke vil endre på gjennomsnittet...

Kanskje SS må rigge/bekoste sin egen lille tribune på en av kortsidene???

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I Excelarket som kommunen har fått står det jo følgende:

Kjøpe tribune/demonterbare. Montering/demontering, opp og ned kr 15000x/2 pr gang/17 kamper x 2 tribuner.

Altså koster det 60 000 pr. kamp å montere/demontere tribunene. Kanskje noe vi kan gjøre her?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I Excelarket som kommunen har fått står det jo følgende:

Kjøpe tribune/demonterbare. Montering/demontering, opp og ned kr 15000x/2 pr gang/17 kamper x 2 tribuner.

Altså koster det 60 000 pr. kamp å montere/demontere tribunene. Kanskje noe vi kan gjøre her?

Tar gjerne noen timer i året på opp og nedrigg hvis det er det som skal til.

Det finnes jo Stabæks venner som hjelper til som publikumsverter... Det er sikkert mange som vil bidra med andre ting rundt kamper også...

Man skal ikke kimse av dugnadsånden... :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener de at tribunene må pakkes opp og ned for hver kamp? Her må noen ha misforstått.

Hepp,

Dette må de vel i såfall søke disp om. De skal i teorien ikke rigges opp og ned og hvorfor kjøpe - leier man ikke slikt utstyr?

Hva med å rigge en premanent midlertidig tribune i klokkesvingen utenfor løpebanene?

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener de at tribunene må pakkes opp og ned for hver kamp? Her må noen ha misforstått.

Hepp,

Dette må de vel i såfall søke disp om. De skal i teorien ikke rigges opp og ned og hvorfor kjøpe - leier man ikke slikt utstyr?

Hva med å rigge en premanent midlertidig tribune i klokkesvingen utenfor løpebanene?

@ringo

Det er vel plass mellom gresset og løpebanene også,selv om det ikke er aktuelt.

Når det gjelder Excel arket komunen har fått, så er det vel ikke umulig at Stabæk har tatt litt hardt i på noen poster (håper det i alle fall).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg forstod da vi flytet den 30.11 så vil en tribuen bak målet mot Gml Ringeriksvei kunne stå rimelig permanenet, der er det bare løpebanen for spydkast å skulle ta hensyn til og som må kunne benyttes hele året. Denne tribune er tiltenkt $$ Det er muligens bare Tyrvinglekene og vivil lekene denne må taes ned for.

Så vidt jeg forstod må tribunen bak målet mot Haukeveien settes opp før kamp og taes ned etterpå, da det er løpebaner for vanngrav og høydehopp har sitt treningsfelt der. Mulig det kreves sertifisering som stilas montør for å montere dette, men det skal vistnok ikke være det mest tidlrevende kurset å ta, dessuten er jo 90%av jobben å bære delene til og fra og det trengs det vel ikke sertifisring til. Å sette opp og ta ned disse tribunene er en jobb jeg mener $$ bør kunne påta seg.

Dersom disse tribunene står der på hver kamp, så mener jeg NFF ikke kan si noe på at de fjernes mellom kampene.

Den kampen som normalt vil trekke flest tilskuere er VIF kampen, og den blir nå midt i sommerferien, noe som skulle tilsis færre tilskuere, jeg mener vi bare av den grunn bør kunne klare oss med en maks kapasitet som er 1000 mindre en planlagt. Under VIF kampen kan vi la dem få felt 100 og 101 og så får de som har sessongkort der, finne seg et annet ledig sete, som det sikkert er mange av midt i sommerferien.

Når det gjelder utvidelse av garderobene så regner jeg med dette er noe vi måtte søke om middler til, da det er NFFs krav, men dette tror jeg egentlig er litt spil for galeriet og vi klarer oss helt fint uten, klarer landslag å skifte i denne garderoben så klare et tippeliga lag det også. Det som sikkert koster en del penger er overvåknings kameraene

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

@ringo

Ifølge dette excel-arket vil man kunne selge tribunene for det samme som man kjøpte de for og at det derfor er mye mer økonomisk å kjøpe.

En permanent tribune i klokkesvingen burde være gjennomførbart.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg forstod da vi flytet den 30.11 så vil en tribuen bak målet mot Gml Ringeriksvei kunne stå rimelig permanenet, der er det bare løpebanen for spydkast å skulle ta hensyn til og som må kunne benyttes hele året. Denne tribune er tiltenkt $ Det er muligens bare Tyrvinglekene og vivil lekene denne må taes ned for.

Så vidt jeg forstod må tribunen bak målet mot Haukeveien settes opp før kamp og taes ned etterpå, da det er løpebaner for vanngrav og høydehopp har sitt treningsfelt der. Mulig det kreves sertifisering som stilas montør for å montere dette, men det skal vistnok ikke være det mest tidlrevende kurset å ta, dessuten er jo 90%av jobben å bære delene til og fra og det trengs det vel ikke sertifisring til. Å sette opp og ta ned disse tribunene er en jobb jeg mener $ bør kunne påta seg.

Dersom disse tribunene står der på hver kamp, så mener jeg NFF ikke kan si noe på at de fjernes mellom kampene.

Den kampen som normalt vil trekke flest tilskuere er VIF kampen, og den blir nå midt i sommerferien, noe som skulle tilsis færre tilskuere, jeg mener vi bare av den grunn bør kunne klare oss med en maks kapasitet som er 1000 mindre en planlagt. Under VIF kampen kan vi la dem få felt 100 og 101 og så får de som har sessongkort der, finne seg et annet ledig sete, som det sikkert er mange av midt i sommerferien.

Når det gjelder utvidelse av garderobene så regner jeg med dette er noe vi måtte søke om middler til, da det er NFFs krav, men dette tror jeg egentlig er litt spil for galeriet og vi klarer oss helt fint uten, klarer landslag å skifte i denne garderoben så klare et tippeliga lag det også. Det som sikkert koster en del penger er overvåknings kameraene

Tribunen mot gml. Ringeriksvei stod jo fint der hele året i 2008. Så jeg ser ikke hvorfor dette eventuellt. skulle være et problem i 2012.

Bærehjelp vil jo gjøre at innleide stillasmontører vil kunne gjøre jobben sin fortere og dermed fakturere færre timer, så her må det vel gå an å hjelpe til endel. Evt. ta dette kurset å spare enda mer.

Utvidelse av garderober burde man man få disp. for. 2,3 mill for å utvide begge garderobene med 15 m2!? Det er jo helt vannvittig (76 000 kr pr m2).

Ser at kameraovervåkning er budsjettert til 600 000 så dette er jo en stor utgiftspost, men antakelighvis pliktig, så det er nok neppe noe å gjøre med det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde man ikke heller snu litt på problem stillingen her, og sparke ballen tilbake til nff. Etter hva jeg erindrer ble det sagt at kvinnefotballen ønsket seg Nadderud som landslags arena. Uten at jeg kjenner til hvordan og hva nff bidrar til (og med) på ullevaal, kunne man jo be nff om midler(evnt omstrukture eierskapet) til å oppgradere nadderud slik at den fremstår som et nasjonal anlegg for kvinnefotballen. Nå har cupfinalen for damene har blitt spilt i TA siden den åpnet, og nff må vel ut å se seg om etter en ny arena til neste års fest (som jeg håper og tror vi er med på). Å spille dagen før guttas finale på ullevaal ble vel ikke oppfattet som udelt positivt før TA løsningen. Minnes kommentarer om oppløpt bane, potetåker osv.

Tilbake til retorikken i mitt poeng: Ved at nff hadde gått inn i nadderud, hadde man ikke hatt kommunens problemet med at: "Hvis gutta plutselig skulle returnere tilbake til TA står anlegget igjen oppgradert til "kun" å benyttes av damene og 2-laget". Da hadde man hatt et nasjonalt anlegg UAVHENGIG hvem som spiller der.

Du kan da ikke i din villeste fantasi tro, håpe eller mene at NFF skal gå inn i kommunale Nadderud stadion og oppgradere det til Eliteseriestandard for herrer, for å ha nasjonalanlegg i fotball for damer? Damefotball, med all respekt, trenger ikke et eget nasjonalanlegg driftet av NFF. De har bla Nadderud og Bislett som er fullt holdbar i forhold til oppslutningen publikumsmessig, som damelaget har.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal ikke undervurdere NFFs forfengelighet. Mange av kravene til Tippeliga-arenaene handler mest om å holde en fin fasade vendt mot Europa og UEFA, og lite om optimal tilretteleggelse for Tippeliga-klubbene. De forfengelige kan lett forføres. Når det er sagt, er det liten sjanse for at NFF bidrar med penger i en arena de ikke selv eier uten at de får avkastning på investeringen (iallfall så lenge det ikke er snakk om barne-/breddefotball).

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri i verden om NFF kommer til å betale for noe som helst på Nadderud selv om det er arena for kvinnelandslaget og Stabæk kvinner. Kvinnespillere, uavhengig om det er landslag eller toppserien, har ikke det samme garderobebehovet som herrespillerne. Det må jo alle skjønne!

Endret av kuk
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kort spørsmål: Om det skulle vise seg at vi ikke får bygget en permanent/midlertidig ståtribune bak mål, hvor vil Stabæk Support bli plassert da? Jeg går ut i fra at vi får det gamle feltet vårt tilbake? Vi blir vel ikke flyttet helt i enden av langsiden?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vi begynne med plan B i plan B allerede nå?

Dere kan være trygge på at $$-styret (og STB) jobber for gode arbeidsvilkår for våre stående, syngende supportere. Første pri er setefri ståtribune på kortsiden. Hvisomattedersomatte det ikke er mulig tipper jeg vi tar et møte med STB for å se på alternativer. Men jeg tror nok du er litt tidlig ute, Slum.

Vi går for kortsiden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri i verden om NFF kommer til å betale for noe som helst på Nadderud selv om det er arena for kvinnelandslaget og Stabæk kvinner. Kvinnespillere, uavhengig om det er landslag eller toppserien, har ikke det samme garderobebehovet som herrespillerne. Det må jo alle skjønne!

Trodde strengt tatt kvinner hadde større garderobebehov enn herrene jeg da. Synes dette var et bra forslag, og er ihvertfall ikke vits i at vi selv dreper forslaget. Det er vel pr. i dag mer sannsynlig at NFF vil bruke penger på kvinnelandslagets stadion enn Stabæks.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde man ikke heller snu litt på problem stillingen her, og sparke ballen tilbake til nff. Etter hva jeg erindrer ble det sagt at kvinnefotballen ønsket seg Nadderud som landslags arena. Uten at jeg kjenner til hvordan og hva nff bidrar til (og med) på ullevaal, kunne man jo be nff om midler(evnt omstrukture eierskapet) til å oppgradere nadderud slik at den fremstår som et nasjonal anlegg for kvinnefotballen. Nå har cupfinalen for damene har blitt spilt i TA siden den åpnet, og nff må vel ut å se seg om etter en ny arena til neste års fest (som jeg håper og tror vi er med på). Å spille dagen før guttas finale på ullevaal ble vel ikke oppfattet som udelt positivt før TA løsningen. Minnes kommentarer om oppløpt bane, potetåker osv.

Tilbake til retorikken i mitt poeng: Ved at nff hadde gått inn i nadderud, hadde man ikke hatt kommunens problemet med at: "Hvis gutta plutselig skulle returnere tilbake til TA står anlegget igjen oppgradert til "kun" å benyttes av damene og 2-laget". Da hadde man hatt et nasjonalt anlegg UAVHENGIG hvem som spiller der.

Du kan da ikke i din villeste fantasi tro, håpe eller mene at NFF skal gå inn i kommunale Nadderud stadion og oppgradere det til Eliteseriestandard for herrer, for å ha nasjonalanlegg i fotball for damer? Damefotball, med all respekt, trenger ikke et eget nasjonalanlegg driftet av NFF. De har bla Nadderud og Bislett som er fullt holdbar i forhold til oppslutningen publikumsmessig, som damelaget har.

Du har ikke fått med deg at store deler av NFFs krav ikke går på publikumsplasser og -fasiliteter, men garderober, vip, presse, overvåkning, tv, lys etc?

Dette er strengt tatt ikke noe Stabæk trenger for å spille på Nadderud i det hele tatt, men som NFF har funnet ut at er umåtelig viktig. Denne delen av saken eer med andre ord akkurat motsatt ressonnementet ditt, ettersom det spesielt ved landskamper må være viktig at forholdene for spillere og støtteapparat er optimale. Dette gjelder også U-kamper der Nadderud er en aktuell arena.

Men ja, å tro at NFF kommer til å sponse dette er som å tro på julenissen, allah, buddah, påskeharen, fantomet eller jesus. Bare så det er helt klart: Jeg tror IKKE på NFF. Det stiller seg selvsagt annerledes med Gurans høyre hånd, Fantomet. En mann med maske som bestiller melk i baren kan ikke være fake.

Det man derimot kunne få hjelp til om man klarer å få NFF interessert i dette er et betydelig større nettverk innenfor både sponsing og byggetekniske løsninger slik at vi muligens kunne fått drahjelp økonomisk og redusert en del kostnader.

I kommende generasjoner vil det være færre talibanere i NFF og blant oss som ser på kvinnefotball som handicapidrett, selv om de beste gutta selvsagt alltid vil være bedre gitt samme mengde trening. Også U-landslagene trenger en skikkelig arena og Nadderud har utvilsomt de beste forutsetningene for å være et "lille-ullevaal"-alternativ inntil videre. Å spille kamper som trekker opp mot et par tusen tilskuere på store arenaer som Åråsen, TA, Valle, Ullevaal, Bislet e.l er bare trist. Det blir som å arrangere bursdagen i Oslo Rådhus.

For å kaste ut en helt annen brannfakkel: Hva om SS leier tribuneseksjonen vi skal stå på (kortside med tak) og Stb slipper kostnader og inntektene fullstendig? Hva kan det koste å leie en slik rigg en sommer?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere kan være trygge på at $-styret (og STB) jobber for gode arbeidsvilkår for våre stående, syngende supportere. Første pri er setefri ståtribune på kortsiden. Hvisomattedersomatte det ikke er mulig tipper jeg vi tar et møte med STB for å se på alternativer. Men jeg tror nok du er litt tidlig ute, Slum.

Vi går for kortsiden.

Kjempebra at dere går for kortsiden. Det er der vi hører hjemme.

Men jeg håper dere har fått avklart med Stabæk Fotball at vi får tilbake vårt gamle felt dersom det skulle vise seg at kortsiden ikke blir noe av. De begynner vel å selge sesongkort på vårt gamle felt i disse dager?

Det holder ikke og bare ha Jon og StabækLars på deres side. Du husker vel bruddet med Stabæk Fotball før 2005-sesongen? Der forhandlet vi frem en avtale med daværende arrangementsansvarlig (Kari Ruud) pluss et par til fra klubben. Noen dager senere gikk de vekk fra avtalen fordi noen andre i ledelsen ikke var informert og som mente avtalen var noe Stabæk Fotball ikke kunne gå med på likevel. Det var ikke særlig ryddig gjort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere kan være trygge på at $$-styret (og STB) jobber for gode arbeidsvilkår for våre stående, syngende supportere. Første pri er setefri ståtribune på kortsiden. Hvisomattedersomatte det ikke er mulig tipper jeg vi tar et møte med STB for å se på alternativer. Men jeg tror nok du er litt tidlig ute, Slum.

Vi går for kortsiden.

Her støtter jeg Slum. Vi kan ikke gjøre som Jønsson å ha 3 planer, der plan B og C er identisk med plan A.

All erfaring tilsier at det er mildt sagt lurt å klare å ha flere tanker i hodet på en gang. Vi må være aktive pådrivere og finne løsninger i denne prosessen, ikke vente til Stb ser hva de lett får solgt og ta til takke med noen restplasser i hjørnet. Det kostet i sin tid mye blod snørr og tårer å få plassene på midten av langsida på Nadderud og på motsatt kortside på TA. Det er ingen tivl om at det var verdt det, selv om noen i supporterklubben måtte påta seg rollen som jævel for å få til dette. (Harstad sr og jeg tok hver våre runder) Det er VI som skaper mesteparten av fotballopplevelsen folk kommer for å se og høre. Derfor er vårt bidrag i disse tunge tider VIKTIGERE ENN NOENSINNE.

Enten får vi ny kortside INNTIL målet, eller vi får tilbake våre "gamle plasser" på langsida og fjerner setene vi remonterte da vi dro til Milton Keynes. Andre plasseringer enn dette kan ikke være aktuelle.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1323456560[/url]' post='282339']

Å spille kamper som trekker opp mot et par tusen tilskuere på store arenaer som Åråsen, TA, Valle, Ullevaal, Bislet e.l er bare trist. Det blir som å arrangere bursdagen i Oslo Rådhus.

Du skal virkelig ikke undervurdere å feire bursdagen i Oslo Rådhus. Tenk hvor gøy man kan ha det?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde strengt tatt kvinner hadde større garderobebehov enn herrene jeg da. Synes dette var et bra forslag, og er ihvertfall ikke vits i at vi selv dreper forslaget. Det er vel pr. i dag mer sannsynlig at NFF vil bruke penger på kvinnelandslagets stadion enn Stabæks.

Da mener vi det samme. Jeg har en svak ironidag

Lenke til innlegg
Del på andre sider

absolut og 100% enig med slum og alzheimer!

vi selv (dvs. supporterklubben) maa bli aktiv skal vi faa til det vi vil.

vi har vel laert at aa vente helt til det siste sekundet eller aa stole paa det andre sier ikke förer til en tilfredstillende lösning.

angaaende sesongkortsalg har jeg noen spörsmaal:

sesongkort til stab. sup. koster 1350

hvor mye av pengene gaar til stabaek (klubb), og hvor mye gaar til supporterklubben?

hvor mye av pengene er beregnet til sesongkort til a-laget (menn), og hvor mye av pengene er beregnet til damelaget?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da mener vi det samme. Jeg har en svak ironidag

Skjønte vel egentlig at du hadde en svak ironidag. Dog fryktet at du hadde noe annet i tankene, men der sensurerer jeg meg selv :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er VI som skaper mesteparten av fotballopplevelsen folk kommer for å se og høre. Derfor er vårt bidrag i disse tunge tider VIKTIGERE ENN NOENSINNE.

Dette er både STB og $$-styret helt enige om, og vi har en aktiv dialog med de få som er igjen i klubben. Vi sitter ikke på gjerdet. Men jeg mener altså at det skal mye til før vi ender på langsiden i 2012 og at vi ikke skal tillate oss å bekymre oss for at STB plutselig blir kyniske og plasserer oss i et hjørne. Det har de/vi ikke råd til.

Men vi tar jo så klart med oss innspillet. Aldri dumt med en ekstra plan B eller to.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men jeg mener altså at det skal mye til før vi ender på langsiden i 2012 og at vi ikke skal tillate oss å bekymre oss for at STB plutselig blir kyniske og plasserer oss i et hjørne. Det har de/vi ikke råd til.

Kjenner du til historien kan dette være grunn til bekymring, Håkon.

Jeg mener du har en helt feil innstilling. Håper dere får på plass en avtale omgående, om hva som skjer dersom det skulle vise seg at tribunen bak mål ikke blir en realitet.

Håper virkelig at SS og SF får til en setefri ståtribune bak det ene målet, men jeg ønsker at dere tenker på og avtaler med SF rundt alle eventualiteter som kan dukke opp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg skrev tar vi selvfølgelig innspillet med oss videre. Jeg prøver bare å si at STB og $$ ønsker det samme. Og i en tid der STB jobber hardt for å innfri ønskene våre synes jeg det er upassende å antyde at STB kommer til å snyte oss dersom vi ikke forter oss å stille krav. Det er våre egne folk, og vi har som sagt en pågående aktiv dialog. Å plassere $$ på enden av langsiden er ikke aktuelt for verken oss eller STB.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nadderud
  • Opprett ny...