Albert 921 Del Skrevet 9. Desember 2011 (endret) Del Skrevet 9. Desember 2011 (endret) Syns styrets initiativ om kortsidesatsing er topp. Innrømmer at før flyttingen til FA var jeg svært negativ til kortsiden. Nå er jeg ikke i tvil: Stående supportere hører hjemme bak mål. (Men ikke i kikkertsvingen...) Advarslene er dog på sin plass, vi har blitt rævkjørt før. Foran flyttingen til FA var alle enormt positive til SS og våre krav om setefrie plasser. Vi stolte på alle ærens menn, men da flyttingen nærmet seg hadde alle glemt sine løfter. De hadde vel glemt SS også. Vi klarte ikke å få overtaket før Finn ble innleid av styret for å delta på møte med Schultz @ co. I dress. Da sikret vi kortsiden som til da var bortefelt. Men det holdt ikke til setefritt. Så styret anbefales å være veldig aktive, aldri tro at et ord er et ord før det står på et papir med signatur og stempler. Får man ikke det anbefales absolutt gamle supporterledere i dress. Og slips. Endret 9. Desember 2011 av Albert 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 10. Desember 2011 (endret) Del Skrevet 10. Desember 2011 (endret) Det som er helt avgjørende her er at det IKKE selges et eneste sesongkort/en en eneste billett til vårt gamle felt FØR ny kortsidetribune er sikra. Gjør man det blir vi plassert i hjørnet "fordi klubben allerede har solgt sesongkort der, DE kan jo ikke flyttes, men det kan SS (for vi elsker klubben), og dessverre ble det ikke penger til kortsideløsning fordi en sponsor trakk seg/kommunen betalte for lite/vi fikk en bot av NFF/vi brukte heller pengene på å kjøpe en ukjent kortvokst teknisk midtbanespiller fra Brasil/vi brukte pengene på å re-signere Pontus Farnerud". Derfor må det som slum skriver avklares om klubben faktisk selger sesongkort til felt 304/303/302/301 som er vårt "reservefelt" NÅR det viser seg at det ikke blir midler til en kortsideløsning ("Den tåler ikke hoppende supportere" for da blir den dobbelt så dyr) Endret 10. Desember 2011 av Alzheimer 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
vikingen - blaa 859 Del Skrevet 10. Desember 2011 Del Skrevet 10. Desember 2011 Fra budstikkas "Spør Stabæk-ledelsen om alt" med IA og Jon Tunold: Gitt at vi må flytte tilbake til nadderud. Blir løpebanen fjernet? Hva skjer med kikkertsvingen? Får Stabæk Support STÅPLASSENE sine? Svar: Så konkret har man ikke tenkt enda og det blir uansett viktig at friidrettens interesse blir ivaretatt. Stabæk Support bør få ståplasser på Nadderud og jeg ser ikke at det skulle bli noe problem hvis vi ender der. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mikki 759 Del Skrevet 10. Desember 2011 (endret) Del Skrevet 10. Desember 2011 (endret) At vi får ståplasser hadde jeg vel regnet med uansett, spørsmålet her er vel hvor disse ståplassene blir plassert Endret 10. Desember 2011 av Mikki Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Siempre Azul 186 Del Skrevet 10. Desember 2011 Del Skrevet 10. Desember 2011 Jeg hadde ikke følt meg trygg. Vær så snill og undersøk om man har begynt å selge sesongkort til våre "reservefelt". Vi har hørt på lovnader før, trodd på direkte løgn og latt oss forføre av tårer og veltalenhet! Jeg tror ikke på en dritt før vi faktisk står og synger på enten egen tribune i svingen eller våre gamle felt... 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 10. Desember 2011 Del Skrevet 10. Desember 2011 Klubben har vel uansett ingen ambisjoner om å selge sesongkort til alle plassene på Nadderud? Å be klubben om å holde av $$-feltet fra sist vi spilte der kan vel ikke betraktes som annet enn et veldig sterkt ønske om å bidra til stemning neste år? Synes det blir vel konspiratorisk å skulle anse noe slikt for "å antyde at STB kommer til å snyte oss dersom vi ikke forter oss å stille krav" (quote AllitdBlaa) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 11. Desember 2011 Del Skrevet 11. Desember 2011 ... rent bortsett fra at det har skjedd HVER gang vi er blitt omplassert. Du klarer å se at det finnes et område i grenseland mellom å være paranoid og naiv? Uansett er det ingen grunn til ikke å sikre seg i slike forhandlinger med Stabæk. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 072 Del Skrevet 11. Desember 2011 Del Skrevet 11. Desember 2011 Styret fikser sikkert opsjon på 303/304. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Maan95 199 Del Skrevet 11. Desember 2011 Del Skrevet 11. Desember 2011 Foreslår at det ene av Stabækskiltene fra ta blir plassert ytterst på taket av hovedtribunen har en følelse av at det kan se vannvittig kult ut! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Buss1 Marius 854 Del Skrevet 11. Desember 2011 Del Skrevet 11. Desember 2011 Foreslår at det ene av Stabækskiltene fra ta blir plassert ytterst på taket av hovedtribunen har en følelse av at det kan se vannvittig kult ut! Disse emblemene er ca 2,3m(2stk) og 2,5m(1stk) høye og 182 og 215cm brede og er laget for å henge på en vegg og jeg er red de ikke tåler all den vinden de kan utsettes for dersom de settes oppå taket, da det er et enormt vindfang, eller at de trenger så sterk forankring at det blir for mye vekt som taket ikke er dimensjonert for. Det største bør etter min mening henge på gavlen mot gml ringeriksvei, ev at man lager en liten vegg for de 2-3 øverste radene og så henger det der. Et kan henge på baksiden av hovis, mot bekestua, sammen med "STABÆK" som er ca 175cm høy. "STABÆK FOTBALL" er ca 70cm høyt og den kan ev monteres både oppå og rett under taket på hovis, mot banen, men der føler jeg det ikke passer inn med et emblem på 2,3m så da bør vi ev få laget ett emblem på litt over 1m. vi må da få laget braketter til å henge dette på, enten i stål, eller for det ytterst på taket, i aluminium. Men først må SF få bestemt seg for hva de vil, så får vi se hva vi kan hjelpe dem med, skal vi ha lys i dette så trenger vi elektrikker, da ledningene er klippet, men det skal ikke være verdens største jobb å få det til. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Maan95 199 Del Skrevet 11. Desember 2011 Del Skrevet 11. Desember 2011 Foreslår at det ene av Stabækskiltene fra ta blir plassert ytterst på taket av hovedtribunen har en følelse av at det kan se vannvittig kult ut! Disse emblemene er ca 2,3m(2stk) og 2,5m(1stk) høye og 182 og 215cm brede og er laget for å henge på en vegg og jeg er red de ikke tåler all den vinden de kan utsettes for dersom de settes oppå taket, da det er et enormt vindfang, eller at de trenger så sterk forankring at det blir for mye vekt som taket ikke er dimensjonert for. Det største bør etter min mening henge på gavlen mot gml ringeriksvei, ev at man lager en liten vegg for de 2-3 øverste radene og så henger det der. Et kan henge på baksiden av hovis, mot bekestua, sammen med "STABÆK" som er ca 175cm høy. "STABÆK FOTBALL" er ca 70cm høyt og den kan ev monteres både oppå og rett under taket på hovis, mot banen, men der føler jeg det ikke passer inn med et emblem på 2,3m så da bør vi ev få laget ett emblem på litt over 1m. vi må da få laget braketter til å henge dette på, enten i stål, eller for det ytterst på taket, i aluminium. Men først må SF få bestemt seg for hva de vil, så får vi se hva vi kan hjelpe dem med, skal vi ha lys i dette så trenger vi elektrikker, da ledningene er klippet, men det skal ikke være verdens største jobb å få det til. Aha, da ser jeg at det kan bli vanskelig. Baksiden av hovis og mot gml. ringeriksvei høres bra ut. Strøm burde man vel klare å fikse Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 11. Desember 2011 Del Skrevet 11. Desember 2011 Styret fikser sikkert opsjon på 303/304. Nope. Vi skal ha 304/303/302 med opsjon på kortsiden mot gl ringeriksvei. Dette er vesensforskjellig, ettersom kortsiden per definisjon ikke eksisterer, og kommer den vet vi ikke i hvilken form. Om det ikke blir mulig å få ståplasser på en kortside ere 304/303/302 eneste aktuelle alternativ for oss, annet enn ht. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 12. Desember 2011 Del Skrevet 12. Desember 2011 teoretisk sopörsmaal: hvilke andre alternativer har vi enn kortside eller den gamle plassen vaar? hovedtríbunen kommer til aa huse vip bokser og business seats og i tilegg de som satt paa hovedtribunen paa ta er vel ikke nok plass til aa tvinge oss inn i et eller annet hjörne? kikkertsvingen og/eller en tribune foran denne svingen blir (forhaapentligvis) plassen gjestefansen faar. ellers er jeg enig med alzheimer: faa alt skrevet ned og signert slik at vi ikke kommer til aa faa oss en skikkelig overraskelse för sesongen begynner. skal vi jobbe bra (dvs. lage god stemning) og vaere et trekkplaster slik at flere tilskuere kommer, trenger vi gode rammebetingelser. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 12. Desember 2011 Del Skrevet 12. Desember 2011 Er det stemning for kronerulling for ny tribune på kortsida (til SS)? (Etter konseptet - blir det ikke noe av, får du pengene tilbake) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 12. Desember 2011 Del Skrevet 12. Desember 2011 Jeg synes det er tidlig å begynne å snakke om kronerulling allerede nå. Å sikre seg at vi kan få bra plassering av ståplassene til neste år er helt klart viktig å være tidlig ute med. Men dersom man tidlig går ut og signaliserer at vi er villig til å ta deler av regninga, så blir det vel gjerne sånn. Da synes jeg heller vi skal prøve å tilby dugnadsarbeid i forbindelse med opp- og nedmontering (dersom det stemmer at dette skal gjøres i forbindelse med mange av kampene. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 12. Desember 2011 (endret) Del Skrevet 12. Desember 2011 (endret) STABÆK SUPPORTS PLASSERING PÅ NADDERUD STADION SESONGEN 2012 Stabæk Support vil ha setefritt ståfelt på Nadderud i sesongen 2012. Vårt ståfelt vil være det samme som i gullsesongen 2008, - altså felt 304-302. Dette er endelig vedtatt og billetter og sesongkort til plasser over hele stadion legges ut for salg innen kort tid. Kjøp medlemskap og sesongkort på http://www.stabaek.no/medlem Endret 12. Desember 2011 av Potter Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 12. Desember 2011 Del Skrevet 12. Desember 2011 Yiii-haaa! Feltet vårt! Dette har jeg savna siden 2008! Gleder meg til 2012! 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 12. Desember 2011 Del Skrevet 12. Desember 2011 2 sesongkort blir kjöpt etter jul! hurra! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 12. Desember 2011 (endret) Del Skrevet 12. Desember 2011 (endret) STABÆK SUPPORTS PLASSERING PÅ NADDERUD STADION SESONGEN 2012 Stabæk Support vil ha setefritt ståfelt på Nadderud i sesongen 2012. Vårt ståfelt vil være det samme som i gullsesongen 2008, - altså felt 304-302. Dette er endelig vedtatt og billetter og sesongkort til plasser over hele stadion legges ut for salg innen kort tid. Kjøp medlemskap og sesongkort på http://www.stabaek.no/medlem Vi bør kanskje fikse litt på reklamebannerne så det står "Bli med oss FRA Fornebu" Endret 12. Desember 2011 av Alzheimer 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Maan95 199 Del Skrevet 12. Desember 2011 Del Skrevet 12. Desember 2011 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fyR 1 760 Del Skrevet 12. Desember 2011 Del Skrevet 12. Desember 2011 Er det bare meg som syns det er litt spesielt at sesongkortet for SS koster det samme på Nadderud som på TA? Jeg betaler gledelig 1350,- men er jo mildt sagt litt forskjell på TA og Nadderud.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
staralliance 9 Del Skrevet 12. Desember 2011 Del Skrevet 12. Desember 2011 Er det bare meg som syns det er litt spesielt at sesongkortet for SS koster det samme på Nadderud som på TA? Jeg betaler gledelig 1350,- men er jo mildt sagt litt forskjell på TA og Nadderud.... SS får "subsidierte" billetter for lojalitet og for å skape liv og stemning. 1350 kr er allerede en så rabattert pris, at det er nesten rart de ikke velger å gå opp i pris. 1350, det er ikke en hundrelapp en gang pr. hjemmekamp, og om billettene hadde kostet 1500 kr på Nadderud ville dette fint vært levelig for de fleste, og det ville fortsatt vært en lav pris å betale for et litt bedre utgangspunkt for klubben. Om det blir Adecco i nærmeste fremtid, må de selvfølgelig vurdere justeringer. Personlig synes jeg de justeringene ikke bør gjøres mot SS. Vi får billettene til fast pris, uavhengig av hvor, når og hvem, som takk for lojalitet. Da betaler vi den prisen uavhengig av stadion, start-ellever og divisjon. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 13. Desember 2011 Del Skrevet 13. Desember 2011 Er det bare meg som syns det er litt spesielt at sesongkortet for SS koster det samme på Nadderud som på TA? Jeg betaler gledelig 1350,- men er jo mildt sagt litt forskjell på TA og Nadderud.... skjönner hva du mener. jeg har allerede spurt hvor pengene gaar til, dvs. hvor mye av de 1350 faar stabaek som klubb, hvor mye faar stabaek support, og hvor stor andel av summen gaar til betalingen av sesongkort til herrelaget, og hvor mye til damelaget. innil naa ingen svar. alle betaler vel gjerne og gledelig prisen men folk vil jo vite hva som skjer med pengene. husker at det siste sesonkortet paa nadderud i 2008 kostet 800 (om jeg ikke husker heeeelt feil, og det var en skikkelig rabattert pris). det betyr ca. 60%-65% prisökning i löpet av 3 aar, sammenligner man 2008-prisen og 2012-prisen. staralliance: 1350 var kanskje en rabattert pris paa TA - hvor alt var astronomisk dyr. men paa nadderud virker denne summen ikke saerlig "rabattert" eller "subsidert"... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 13. Desember 2011 (endret) Del Skrevet 13. Desember 2011 (endret) Hvis noen gidder å finne sesongkortpriser for de andre arenaene så vil dere se at vi har TL billigste sesongkort. Sarpsborg tar for eksempel 1500,- og Haugesund tar 1900,-. Vi har kanskje ikke verdens mest sexy stadion i Nadderud, men det får være grenser for hvor lite penger klubben skal tjene på sine tilskuere. 1350 / 15 = 90. Det er en billig penge for å se match. Tilsvarende plasser ved siden av oss koster mer. Det er altså billige sesongkort vi får kjøpe, - mot at vi står og synger. De som møter opp i år for å sitte er herved advart: feltet er setefritt. Pengene går til Stabæk fotball. Stabæk Support har ingen avtale om å få en andel av dette ettersom vi har en grei økonomi og klubben har en dårlig økonomi. Damelaget får 100,- per kort og vi får se samtlige av damelagets kamper i toppserien. Endret 13. Desember 2011 av Potter 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Heinz 45 Del Skrevet 13. Desember 2011 Del Skrevet 13. Desember 2011 Hvis noen gidder å finne sesongkortpriser for de andre arenaene så vil dere se at vi har TL billigste sesongkort. Sarpsborg tar for eksempel 1500,- og Haugesund tar 1900,-. Vi har kanskje ikke verdens mest sexy stadion i Nadderud, men det får være grenser for hvor lite penger klubben skal tjene på sine tilskuere. 1350 / 16 = 84,375. Det er en billig penge for å se match. Tilsvarende plasser ved siden av oss koster mer. Det er altså billige sesongkort vi får kjøpe, - mot at vi står og synger. De som møter opp i år for å sitte er herved advart: feltet er setefritt. Pengene går til Stabæk fotball. Stabæk Support har ingen avtale om å få en andel av dette ettersom vi har en grei økonomi og klubben har en dårlig økonomi. Damelaget får 100,- per kort og vi får se samtlige av damelagets kamper i toppserien. Nå spiller vi vel ikke kamp mot oss selv, så da blir regnestykket 1350 / 15 = 90 kr. Poenget står uansett. Det er jo fortsatt billig! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 13. Desember 2011 Del Skrevet 13. Desember 2011 Hehe, uff da. Rettet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 13. Desember 2011 Del Skrevet 13. Desember 2011 takk for svaret. pengefordelingen kan jeg godt leve med. men...naar vi ikke faar en eneste krone av sesongkortsalget og alt gaar til stabaek fotball saa blir det vel en ganske dyr sesong til supporterklubben? rent hypotetisk spurt: hva skjer naar vi bruker opp store deler av pengene stab. sup. har (og jeg vet at vi har en del penger) i 2012, saa rykker vi ned (gud forby!), stabaek fotball blir enda mer stresset ang. ökonomien, og vi maa infinne oss med at supporterklubben er blakk, staar vi da med blanke ark og uten haap foran 2013-sesongen? og hvordan kan supporterklubben og/eller enkelte medlemmer generere penger i den kommende sesongen? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gufa 550 Del Skrevet 13. Desember 2011 Del Skrevet 13. Desember 2011 rent hypotetisk spurt: hva skjer naar vi bruker opp store deler av pengene stab. sup. har Fortsetter å få inn penger gjennom medlemskontingent? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 13. Desember 2011 Del Skrevet 13. Desember 2011 takk for svaret. pengefordelingen kan jeg godt leve med. men...naar vi ikke faar en eneste krone av sesongkortsalget og alt gaar til stabaek fotball saa blir det vel en ganske dyr sesong til supporterklubben? rent hypotetisk spurt: hva skjer naar vi bruker opp store deler av pengene stab. sup. har (og jeg vet at vi har en del penger) i 2012, saa rykker vi ned (gud forby!), stabaek fotball blir enda mer stresset ang. ökonomien, og vi maa infinne oss med at supporterklubben er blakk, staar vi da med blanke ark og uten haap foran 2013-sesongen? og hvordan kan supporterklubben og/eller enkelte medlemmer generere penger i den kommende sesongen? Du kan begynne å kjøre varebil med øl fra tyskland til norge 2 ganger i mnd... 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 13. Desember 2011 Del Skrevet 13. Desember 2011 mortimer: gjerne. saa lenge andre betaler tollavgiften og saa blir ölen solgt til billig penge til stabaek fans, og vipps blir stab. sup. sökkrik gufa: gaar utifra at medlemstallet ikke vokser saa utrolig i 2012 eller 2013 at medlemskontingenten alene holder i all evighet... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå