Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi kler oss i blatt og mørkeblått er en annen Stabæk-sang med allsangfaktor.

Mulig jeg er treig musikalsk, men er dette allsangfaktor?

Det kan være all-rallingfaktor, men jeg ser ikke for meg at dette er noe som kan blir en Nystemten, Kjerka eller Hymnen der "alle" på stadion er med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nadderud-sangen må spilles inn - der har vi sangen vår. Om den passer til intro driter jeg i- det er den vakreste sangen som er laget.

Kan noen ansvarlige ta tak så denne blir spilt inn før seriestart. Er det noen gang den skal i studio så er det jo nå...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nadderud-sangen må spilles inn - der har vi sangen vår. Om den passer til intro driter jeg i- det er den vakreste sangen som er laget.

Kan noen ansvarlige ta tak så denne blir spilt inn før seriestart. Er det noen gang den skal i studio så er det jo nå...

Forrige gang jeg spurte etter det på forumet ble jeg ledd av og det ble presisert at det kun var et engangsstunt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det sangen til Knut Harlem på en eller annen ukjent Bruce Springsteen-låt?

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vi råd til høytalere da? Mitt forslag er at AndersC synger med hjelp av megafonen ved innmarsj!

det skal/maa kjöpes nytt lydanlegg - gaar ut ifra at det da ogsaa blir nye höytalere.

- carmina burana: litt oppbrukt i mine öyne. (og det kunne komme til aa virke patetisk i betraktning av at vi spiller paa et gammelt sliten stadion...mindre er ofte mer)

- tiesto: hurra! og fri adgang for alle som er russ, blir russ, eller vil gjerne leke russ ;)

- in flames: da trenger vi absolutt staaplasser :P

- elvis: in the ghetto :lol:

- michael jackson: thriller?

- edward sin "home": jo, det formidler vel fölelsen av at vi alle er en gjeng lykkelige hippier som feirer maalene uansett hvem som scorer og alle er glade *gjesp*

- metallica: har ingen allsangfaktor, og skaper ingen fölelse av noe som helst. funker hverken som intro eller scoringsmelodi.

nadderud sangen: hvilken sang mener dere?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ah! takk!

vi har en fantastisk hymne i naderudsangen i fanget, men som alt annet blir det vel på tankestadiet (jubileumsdrakten, provisoriske tribuner...) - ta tak for faen! Som i gamle dager - hvor drømmene ble satt ut i livet...

"Den som ikke våger, vinner ihvertfall aldri"

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=US#/watch?v=31Qbx9oo-AcDet er My Hometown av Bruce springsteen. Så den skal ikke være helt ukjent! Ble visst bare spilt før den siste kampen på Nadderud i 2008.

Dette er litt feil. Den ble laget før vi skulle debutere i Tippeligaen i 1995. Det var et kick-off i Norsk Films lokaler på Jar. Knut Harlems band "Gratis Øl" spilte, men det var faktisk undertegnede som spilte trommer.

Melodien er "My Hometown". Teksten er av Ottar Samuelsen.

Ellers virker det som alle prøver å komme med egne favoritter når det gjelder innmarsjlåt. Det spenner fra eventyrmetal til trance, litt av greia må være å finne noe som funker for alle, som setter stemningen. Tempo bør også tas med i betraktningen, Four Horsemen er selvsagt rå men går er for rask. Han som foreslo Boys are back in town har skjønt det, samme med Welcome to the Jungle (som Lillestrøm har tatt. De har forøvrig også Carmina Burana, har ihvertfall hatt det). Når det gjelder mitt forslag så er det jo en grunn til at CSI, "In deep" mm bruker den, har også ofte hørt den som siste låt over PAen før band går på scenen.

Brøndby og Olympique Marseille har "Jump", St Pauli har "Hells Bells". Sikkert flere som kan fylle på med andre eksempler.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fint at du nevnte st.pauli. (da slipper jeg aa gjöre det... ;))

:wub:

snakker vi bare om inmarsj naa?

synes da kunne the who-csi-laaten funke (selv om jeg i all evighet kommer til a tenke paa csi...)

ang. scoringsmelodi synes jeg noe med trökk som skaper positiv stemning er viktig.

er fortsatt fan av hawaii 5-0 melodien - kort, töff, positiv, og sikkert noe andre klubber ikke har.

hva skal vi med en laat som ble brukt av lsk (eller andre norske klubber)? la oss heller satse paa noe nytt.

eller eldgammelt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingenting er som Vangelis til innmarsj, denne gir ihverfall meg gåsehud. Passe tittel og :)

Gåsehud ja, men denne bruker enga, bare den remixa versonen. Hører ikke forsellen viss man ikke hører etter men det ville hvert garantert at klanen hadde mocka oss for det..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingenting er som Vangelis til innmarsj, denne gir ihverfall meg gåsehud. Passe tittel og :)

Gåsehud ja, men denne bruker enga, bare den remixa versonen. Hører ikke forsellen viss man ikke hører etter men det ville hvert garantert at klanen hadde mocka oss for det..

Gjør de, det har jeg aldri lagt merke til. Må følge bedre med neste gang :blink:.

Alzeimers forslag er veldig bra, likte denne: Bruker vi litt selvironi nå som vi er all verdens kjeltringer kan vi ta denne fete coveren (fra 1:00 eller 3:22)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør de, det har jeg aldri lagt merke til. Må følge bedre med neste gang :blink:.

Alzeimers forslag er veldig bra, likte denne: Bruker vi litt selvironi nå som vi er all verdens kjeltringer kan vi ta denne fete coveren (fra 1:00 eller 3:22)

Som sagt vanskelig Å høre men det er den melodien der de løper ut på banen med giga flagg. Noe som også er veldig tøft ( hvorfor har vi bare to flagg???)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra forslag av SAU

Skal vi ha allsang er det vi kler oss i blått som gjelder.

Bruker vi litt selvironi nå som vi er all verdens kjeltringer kan vi ta denne fete coveren (fra 1:00 eller 3:22)

To MEGET gode forslag!

Vil skape stor stemning i alle leire, gåsehud og stothet, det er det akkurat dette vi trenger.

Case closed.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Introalternativer er unødvendige. Eliteseriehymnen er det eneste alternativet. Man får ikke lov til å bruke noe annet. I andre omgang har vi hymnen, så da er plassene fylt opp. Og hvorfor må alle alternativene på død og liv være metall egentlig? Hvis man skulle ha PotC, hvorfor ikke bare bruke

, som er 10 ganger mer episk?

Men det blir jo bare å leke med tanken. Det får være grenser for hvor mange dispensasjoner vi skal få til neste år...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Introalternativer er unødvendige. Eliteseriehymnen er det eneste alternativet. Man får ikke lov til å bruke noe annet. I andre omgang har vi hymnen, så da er plassene fylt opp. Og hvorfor må alle alternativene på død og liv være metall egentlig? Hvis man skulle ha PotC, hvorfor ikke bare bruke

Men det blir jo bare å leke med tanken. Det får være grenser for hvor mange dispensasjoner vi skal få til neste år...

Jeg synes Epicas versjon er fetere, spesielt fordi det er litt bass/trommer med uten å ødelegge temaet.

Hvorfor alt på død og liv skal være metal? Vel det er ikke så mye metal som er lista opp her, men det er noen som mener at alt som "lyder hardere" enn bob dylan er metal. Skal man ha ien intro må det være noe som røsker littt liv i folk. Det blir ikke helt det samme med Kari Bremnes.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg håper vi holder oss unna hard-metall, samt alle disse dommedags-symfoniene, som etter min mening er latterlig upassende å bruke i sammenheng med en relativt uskyldig tippeligakamp.

"Enkel" og fengende rock er det som trengs. Derfor støttes forslag som Hells Bells og Rock You Like A Hurricane.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes Epicas versjon er fetere, spesielt fordi det er litt bass/trommer med uten å ødelegge temaet.

Hvorfor alt på død og liv skal være metal? Vel det er ikke så mye metal som er lista opp her, men det er noen som mener at alt som "lyder hardere" enn bob dylan er metal. Skal man ha ien intro må det være noe som røsker littt liv i folk. Det blir ikke helt det samme med Kari Bremnes.

Metall røsker ikke særlig i meg, i alle fall. Men jeg liker ikke sjangeren, så det er ikke så rart. Dog sitter jeg med et inntrykk av at sjangeren er for spesielt interesserte.

Jeg er forsåvidt enig i at partiet i sangen du nevner kunne gjort seg godt, men jeg synes den blir litt i overkant treig i takten kontra originalen. Før det plutselig kommer masse rare greier som ikke har stort med originalen å gjøre i det hele tatt (2.30-3.05). Men nok om det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nadderud
  • Opprett ny...