greatone 861 Del Skrevet 25. Januar 2021 Del Skrevet 25. Januar 2021 Men helt seriøst, det dette meg fyren sier. Er jo helt på jordet! Stabæk her aldri bedt om et næringsliv kvartal! Vi har lyst på nye fasiliteter! Ingen i Stabæk har bedt om dette det er det kommunen som vil! Skyt rett mann! Feigt å skyte hesten MDG Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 475 Del Skrevet 27. Januar 2021 Del Skrevet 27. Januar 2021 Noen med oversikt og som svinger pennen godt, som har lyst til å gi denne mannen ett motsvar, da etter meg bekjent tallene MDG refererte til ikke stemmer? @knutta? https://www.budstikka.no/debatt/hva-mener-skattebetalerne-om-nye-nadderud/623558!/ 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Snæss 1 685 Del Skrevet 27. Januar 2021 Del Skrevet 27. Januar 2021 46 minutter siden skrev blaasoldat: Noen med oversikt og som svinger pennen godt, som har lyst til å gi denne mannen ett motsvar, da etter meg bekjent tallene MDG refererte til ikke stemmer? @knutta? https://www.budstikka.no/debatt/hva-mener-skattebetalerne-om-nye-nadderud/623558!/ Jon tar ansvar https://www.budstikka.no/fotball/stabaek-slar-tilbake-om-stadionplaner/623807!/ 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SuperDungeonMaster 2 093 Kongeinnlegg! Del Skrevet 27. Januar 2021 Kongeinnlegg! Del Skrevet 27. Januar 2021 – Har tatt godt i Stabæk-lederen sier det allerede i november 2020 lå inne en investeringspost på 500 millioner kroner til Nadderud stadion i kommunaldirektørens forslag til handlingsplan for 2021 til 2024. – Denne handlingsplanen ble behandlet i november 2020. I den rammen var det ikke tatt med næringsbygg, som ligger i dagens estimat, sier Tunold. Han har selv ikke noen tro på at anlegget blir så dyrt som kommunaldirektøren hevder. – Jeg tror de har tatt veldig godt i. Men derfor er det også viktig at markedet finner den riktige kostnaden. [...] Tunold rister på hodet over dem som hevder at anlegget kun er for Stabæk Fotball og klubbens spillere. – Det er helt feil å si at dette er et anlegg kun for Stabæk. Dette vil bli et anlegg for hele Bærums befolkning, sier Tunold. Han peker på at klubben hadde et snitt på 8.300 tilskuere de tre årene de spilte på Telenor Arena. Tunold mener Stabæk reelt sett kan nå et snitt på over 7.000 tilskuere på en ny Nadderud stadion. – I tillegg til mange Toppseriekamper (kvinner) vil det bety rundt 120.000-130.000 tilskuere på Nadderud hvert år. Det er de man bygger stadion for, ikke Stabæk og fotballspillere, mener han. Stabæk-lederen peker også på at det ikke kun er en stadion som skal bygges på Nadderud, men at hele området skal oppgraderes. – Det skal legges et helt nytt skateanlegg, området skal åpnes opp med grøntanlegg og det vil bli mye bedre for naboene. Veldig mye av kostnadene er knyttet til det, ikke selve stadion spesielt, sier Jon Tunold. 11 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nichb 6 152 Del Skrevet 27. Januar 2021 Del Skrevet 27. Januar 2021 Er så sjukt viktig å bare få satt den første spaden ijorda!! Men lukter fare for mye utsettelser lang vei desverre... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
knutta 1 872 Del Skrevet 27. Januar 2021 Del Skrevet 27. Januar 2021 48 minutter siden skrev nichb: Er så sjukt viktig å bare få satt den første spaden ijorda!! Men lukter fare for mye utsettelser lang vei desverre... Utsettelser blir det alltid helt frem til rådgivere og entreprenør er kontrahert så det får vi bare leve med. Det skal mye til å stoppe prosjektet når det har kommet såpass langt, det handler vel egentlig mer om fintuning som Jon egentlig er inne på. Man kan jo dele opp prosjektkostnaden mer f.eks. Vil MDG reagere på å bygge en skatehall til 50mill? og en park til 100mill? Da kostet plutselig "Stadion" 150 millioner mindre og er på budsjett. Om man tror at kostnaden for det samme bygget er økt uten noe logisk sammenheng er det naturlig å reagere. Men prosjektet inneholder vesentlig flere kvaliteter nå enn det gjorde i første anslag på en ren ny stadion uten parker, skateanlegg og næringsarealer. Som jeg har sagt før; stabling av stadion er vesentlig billigere enn det estimatet her. det er alt annet som koster. 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
boie 2 386 Del Skrevet 27. Januar 2021 Del Skrevet 27. Januar 2021 13 minutter siden skrev knutta: Utsettelser blir det alltid helt frem til rådgivere og entreprenør er kontrahert så det får vi bare leve med. Det skal mye til å stoppe prosjektet når det har kommet såpass langt, det handler vel egentlig mer om fintuning som Jon egentlig er inne på. Man kan jo dele opp prosjektkostnaden mer f.eks. Vil MDG reagere på å bygge en skatehall til 50mill? og en park til 100mill? Da kostet plutselig "Stadion" 150 millioner mindre og er på budsjett. Om man tror at kostnaden for det samme bygget er økt uten noe logisk sammenheng er det naturlig å reagere. Men prosjektet inneholder vesentlig flere kvaliteter nå enn det gjorde i første anslag på en ren ny stadion uten parker, skateanlegg og næringsarealer. Som jeg har sagt før; stabling av stadion er vesentlig billigere enn det estimatet her. det er alt annet som koster. Veldig riktig pressiseringer, dette. Hvorvidt "alt rundt" stadionen skal være med eller ikke, eller til hvilken pris - det er helt innafor (og selvsagt) for politikerne å diskutere, bare de ligger langt unna "stadion"-delen av prosjektet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
joakkkim 647 Del Skrevet 27. Januar 2021 Del Skrevet 27. Januar 2021 Skuffende enkel populisme fra MDG. Dette er lokalpolitikk på laveste nivå. Jeg har vanligvis stor sympati med MDG, men dette er bare surr. Uærlig og kunnskapsløst. 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Torjus 606 Del Skrevet 28. Januar 2021 Del Skrevet 28. Januar 2021 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hushovd 1 590 Del Skrevet 28. Januar 2021 Del Skrevet 28. Januar 2021 1 time siden skrev Torjus: Veldig bra, Oddbjørn. Mer av dette! Jon svarer som vanlig veldig godt for seg. 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SuperDungeonMaster 2 093 Del Skrevet 1. Februar 2021 Del Skrevet 1. Februar 2021 https://www.budstikka.no/debatt/nytt-nadderud-stadion/624144!/ Dette er noe av det mindre fornuftige jeg har lest på en stund. Else her er imot nye Nadderud, og det er hun vel i og for seg ikke alene om, men argumetnasjonen her stusser jeg over. -Ingen andre klubber i Bærum er i nærheten av å være så frekke og tro de er noe spesielt. Det gjelder alpint, bandy, håndball og nå fotball. De er bortskjemte. Orienteringsløperne våre er altså tilsynelatende de eneste i foreningen som oppfører seg som folk. En ganske drøy påstand når den underbygges av nøyaktig null, 0, argumenter. -Det er flere utbyggere som kan gjøre dette mye billigere dersom de får bygge leiligheter i og ved anlegget Dette her stusser jeg også litt over. Jeg trodde utbygging av området rundt var en del av prisen? -Fotball er jo ikke alle interessert i Forsåvidt sant, men denne argumentasjonen kan du jo dra med deg inn i alt. Det er mye rart "ikke alle er interessert i" som likevel tilfører lokalsamfunnet et sårt trengt tilbud. Hun glemmer også å nevne at prisen inkluderer en hel idrettspark. -Det er alltid noe tull med Stabæk, uansett om det er slalåm, håndball eller bandy eller nå fotball. Også dette her igjen da. Håndball og bandy er ikke idretter jeg er særlig kjent med, men jeg har holdt til i Kolsåsbakken i en årrekke, både som aktiv utøver (i Haslum) trener og som ansatt i anlegget. Der oppe lever folk stort sett sammen i fred og fordragelighet, og jeg kan virkelig ikke skjønne hvor alt dette kommer fra, så her hadde det vært fint om Else kunne konkretisere litt... -Alle andre klubber klarer seg godt selv. Alle andre klubber spiller ikke på en arena på dispansasjon fra NFF... 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
rykkinn 7 760 Del Skrevet 1. Februar 2021 Del Skrevet 1. Februar 2021 Artig skrue hun der Else 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 697 Del Skrevet 1. Februar 2021 Del Skrevet 1. Februar 2021 Uvanlig etternavn, så må vel anta at Else er i slekt med klubbens egne Adrian og Lotte Smiseth Sejersted. I så fall er det interessant at hun klager på problemer i alpingruppa.. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nichb 6 152 Del Skrevet 1. Februar 2021 Del Skrevet 1. Februar 2021 Sjokk at noen måtte føle seg krenket av dette og måtte spy noe ut uten å forstå eller ha noe som helst fakta... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stbS 2 494 Kongeinnlegg! Del Skrevet 1. Februar 2021 Kongeinnlegg! Del Skrevet 1. Februar 2021 3 timer siden skrev SuperDungeonMaster: https://www.budstikka.no/debatt/nytt-nadderud-stadion/624144!/ Dette er noe av det mindre fornuftige jeg har lest på en stund. Else her er imot nye Nadderud, og det er hun vel i og for seg ikke alene om, men argumetnasjonen her stusser jeg over. -Ingen andre klubber i Bærum er i nærheten av å være så frekke og tro de er noe spesielt. Det gjelder alpint, bandy, håndball og nå fotball. De er bortskjemte. Orienteringsløperne våre er altså tilsynelatende de eneste i foreningen som oppfører seg som folk. En ganske drøy påstand når den underbygges av nøyaktig null, 0, argumenter. -Det er flere utbyggere som kan gjøre dette mye billigere dersom de får bygge leiligheter i og ved anlegget Dette her stusser jeg også litt over. Jeg trodde utbygging av området rundt var en del av prisen? -Fotball er jo ikke alle interessert i Forsåvidt sant, men denne argumentasjonen kan du jo dra med deg inn i alt. Det er mye rart "ikke alle er interessert i" som likevel tilfører lokalsamfunnet et sårt trengt tilbud. Hun glemmer også å nevne at prisen inkluderer en hel idrettspark. -Det er alltid noe tull med Stabæk, uansett om det er slalåm, håndball eller bandy eller nå fotball. Også dette her igjen da. Håndball og bandy er ikke idretter jeg er særlig kjent med, men jeg har holdt til i Kolsåsbakken i en årrekke, både som aktiv utøver (i Haslum) trener og som ansatt i anlegget. Der oppe lever folk stort sett sammen i fred og fordragelighet, og jeg kan virkelig ikke skjønne hvor alt dette kommer fra, så her hadde det vært fint om Else kunne konkretisere litt... -Alle andre klubber klarer seg godt selv. Alle andre klubber spiller ikke på en arena på dispansasjon fra NFF... Herregud, vet ikke om jeg skal begynne å le eller gråte. Er en kommune med 130,000 mennesker. Rett ved siden av Oslo og Asker. Det er masse mennesker det. Sett ut i fra befolkningen i Norge. Også mener hun at en stadion på 7000-8000 tilskurere blir er en veldig dum ide? Sett bort i fra Stabæk, I hvilken sammenheng eller arrangsjement klarer du å samle i snitt 3-7,000 mennesker ukentlig i Baerum? Ingen, rett og slett ingen?? Det er ikke bra for en kommune på 130,000 mennesker. Og det i en kommune med folk fra flere ulike bakgrunner. Dette er en stadion sammfunnet kan dra nytte av nå og langt inn i fremtiden, genrasjoner etter genrasjoner. Det handler om å skape sammhold i Bærum, et møte sted i helgene for unge og gamle, skape fine minner sammen og støtte noe som er lokalt mot resten av landet. Folk liker sånt, ikke bare i Norge men over hele verden. Uansett bakgrunn, kjønn, eller relgion så er Nadderud Stadion et fint møte sted å være for både venner og familie. Det har det vært LENGE. Så da vet vi at STB og Nadderud er det eneste stedet i Baerum som klarer å samle så mange mennesker ukentlig/hvert år, og da mener du at det å ikke skape nye, bedre, finere fasiliteter ikke er en bra investering for kommunen og for sammfunnet? Som da folk kan kunne dra nytte av i flere ti år, det vil også bringe flere folk på kamp. Et møte sted for enda flere folk! Alle er ikke glad i fotball nei, men fotball interessen i Bærum er stor. Folk bryr seg om Stabaek, en ny stadion kommer til å gjøre mye. Hvis Stabaek blir et topplag igjen, spiller ute i europa, topp kamper mot RBK,Brann, VIF, semi finaler i cupen. Osv. Da møter 8000+ opp, det må du ikke lure på. @Jon Fortsett å vær frekk, om det er det som må til. 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 613 Del Skrevet 1. Februar 2021 Del Skrevet 1. Februar 2021 3 timer siden skrev odd: Uvanlig etternavn, så må vel anta at Else er i slekt med klubbens egne Adrian og Lotte Smiseth Sejersted. I så fall er det interessant at hun klager på problemer i alpingruppa.. Er muligens tanten. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 144 Del Skrevet 1. Februar 2021 Del Skrevet 1. Februar 2021 Tenk å stå frem med fullt navn og skjemme ut både seg selv og familie på den måten. Verden ble et litt mindre intelligent sted av at det leserbrevet finnes. Fytti grisen. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 475 Del Skrevet 1. Februar 2021 Del Skrevet 1. Februar 2021 Det dumme for klubben og stadion debatten er at slike innlegg ligger åpent! Jon sitt tilsvar ble lagt bak betalingsmur! Noen som er gode med pennen bør derfor også skrive en mening til budstikka, for den blir da liggende åpen for alle! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jon 3 099 Kongeinnlegg! Del Skrevet 1. Februar 2021 Kongeinnlegg! Del Skrevet 1. Februar 2021 4 timer siden skrev stbS: Herregud, vet ikke om jeg skal begynne å le eller gråte. Er en kommune med 130,000 mennesker. Rett ved siden av Oslo og Asker. Det er masse mennesker det. Sett ut i fra befolkningen i Norge. Også mener hun at en stadion på 7000-8000 tilskurere blir er en veldig dum ide? Sett bort i fra Stabæk, I hvilken sammenheng eller arrangsjement klarer du å samle i snitt 3-7,000 mennesker ukentlig i Baerum? Ingen, rett og slett ingen?? Det er ikke bra for en kommune på 130,000 mennesker. Og det i en kommune med folk fra flere ulike bakgrunner. Dette er en stadion sammfunnet kan dra nytte av nå og langt inn i fremtiden, genrasjoner etter genrasjoner. Det handler om å skape sammhold i Bærum, et møte sted i helgene for unge og gamle, skape fine minner sammen og støtte noe som er lokalt mot resten av landet. Folk liker sånt, ikke bare i Norge men over hele verden. Uansett bakgrunn, kjønn, eller relgion så er Nadderud Stadion et fint møte sted å være for både venner og familie. Det har det vært LENGE. Så da vet vi at STB og Nadderud er det eneste stedet i Baerum som klarer å samle så mange mennesker ukentlig/hvert år, og da mener du at det å ikke skape nye, bedre, finere fasiliteter ikke er en bra investering for kommunen og for sammfunnet? Som da folk kan kunne dra nytte av i flere ti år, det vil også bringe flere folk på kamp. Et møte sted for enda flere folk! Alle er ikke glad i fotball nei, men fotball interessen i Bærum er stor. Folk bryr seg om Stabaek, en ny stadion kommer til å gjøre mye. Hvis Stabaek blir et topplag igjen, spiller ute i europa, topp kamper mot RBK,Brann, VIF, semi finaler i cupen. Osv. Da møter 8000+ opp, det må du ikke lure på. @Jon Fortsett å vær frekk, om det er det som må til. Veldig godt skrevet og send det gjerne til Budstikka. Savner at noen skriver denne type leserinnlegg i vår lokalavis. 19 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
joakkkim 647 Del Skrevet 1. Februar 2021 Del Skrevet 1. Februar 2021 Innlegget til Else er jo selvfølgelig bare rot og rør, men det er jo såpass dårlig at jeg ikke tror det gjør spesielt mye skade. Hun har åpenbart et problem med hele klubben, antagelig noe personlig, som fører til surmaga oppstøt. Kritikk på så lavt nivå tror jeg bare vi skal la ligge. Umulig å argumentere med noen som ikke kommer med argumenter. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
rykkinn 7 760 Kongeinnlegg! Del Skrevet 1. Februar 2021 Kongeinnlegg! Del Skrevet 1. Februar 2021 https://www.budstikka.no/debatt/nye-nadderud-en-gave-til-baerum/624250!/ Et mye bedre og positivt debattinnlegg om nye Nadderud! (Ingen betalingsmur for å lese denne) 11 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bolivar 988 Del Skrevet 2. Februar 2021 Del Skrevet 2. Februar 2021 Lillestrøm legger nytt naturgress. Det er mye billigere i drift enn kunstgress har klubben funnet ut. Se linken under: https://www.lsk.no/nyheter/mye-billigere-med-naturgress-enn-kunstgress Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 142 Del Skrevet 2. Februar 2021 Del Skrevet 2. Februar 2021 9 timer siden skrev rykkinn: https://www.budstikka.no/debatt/nye-nadderud-en-gave-til-baerum/624250!/ Et mye bedre og positivt debattinnlegg om nye Nadderud! (Ingen betalingsmur for å lese denne) Veldig bra – mange gode argumenter og en generell positiv og hyggelig tone! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
boie 2 386 Del Skrevet 2. Februar 2021 Del Skrevet 2. Februar 2021 LSK-artikkelen: Byttet sist for 20 år siden, og planlegger å bytte hvert femte år fremover. Hvordan kan det være billigere? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Torres 4 096 Del Skrevet 2. Februar 2021 Del Skrevet 2. Februar 2021 51 minutter siden skrev boie: LSK-artikkelen: Byttet sist for 20 år siden, og planlegger å bytte hvert femte år fremover. Hvordan kan det være billigere? Kunstgress bør også byttes relativt ofte. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
WilliamStabæk4eva 537 Del Skrevet 2. Februar 2021 Del Skrevet 2. Februar 2021 26 minutter siden skrev Torres: Kunstgress bør også byttes relativt ofte. Hvert femte år ifølge artikkelen... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 117 Del Skrevet 2. Februar 2021 Del Skrevet 2. Februar 2021 Nå er det vel uansett ikke prisen som er største problemet, men hvor mye det kan brukes. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
guttensindet 1 711 Del Skrevet 2. Februar 2021 Del Skrevet 2. Februar 2021 2 timer siden skrev Bolivar: Lillestrøm legger nytt naturgress. Det er mye billigere i drift enn kunstgress har klubben funnet ut. Se linken under: https://www.lsk.no/nyheter/mye-billigere-med-naturgress-enn-kunstgress Jeg leste den linken, og lurte på hvor mange treningsbaner har egentlig LSK? Hvor mange baner har de som klubbens forskjellige lag kan bruke istedenfor å belaste matchmatta mer enn nødvendig? Og hvor mange lag har LSK i systemet som benytter seg av fasilitetene? Noen som vet? Det har vel blitt skrevet at det i STB er ca 1000 personer som jevnlig bruker de få banene som klubben har disponoble til trening/match. Men btw.... Jeg fant også dette på LSK sine hjemmesider: Sommeren 2000 ble også gresset på Åråsen byttet ut. Etter 49 års tjeneste ble den opprinnelige gressmatta erstattet med nytt og friskt gress, hvor kunstgress er sydd inn i det ekte gresset, for å gjøre banen slitesterk. Undervarme og automatisk vanningsanlegg er også en selvfølge ved et moderne fotballanlegg, så også på Åråsen. Totalt kostet det nye banedekket tolv millioner kroner. (Og dette er 2000 kroner!) Ja, jeg vet at de muligens ikke trenger å bytte undervarme/vanningsanlegg, men de holder vel ikke i uendelighet de anleggene heller? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 2. Februar 2021 Del Skrevet 2. Februar 2021 Kunstgress innsydd i gressdekket forøvrig høres ut som en lite gunstig løsning med tanke på forurensning og mikroplast. Hvordan skiller man ut plasten når naturgresset fjernes? Må man brenne alt man tar ut og deponere asken? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øyvind 2 035 Del Skrevet 2. Februar 2021 Del Skrevet 2. Februar 2021 22 minutter siden skrev guttensindet: Totalt kostet det nye banedekket tolv millioner kroner. (Og dette er 2000 kroner!) Ja, jeg vet at de muligens ikke trenger å bytte undervarme/vanningsanlegg, men de holder vel ikke i uendelighet de anleggene heller? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå