geirti 12 274 Kongeinnlegg! Del Skrevet 3. Mars 2021 Kongeinnlegg! Del Skrevet 3. Mars 2021 Jeg har stemt ved alle valg siden jeg fylte 18, men neste kommunevalg vet jeg faen ikke om jeg gidder. For en ubrukelig gjeng med snyltere og pissemaur. Politikk skal være det muliges og kompromissets kunst. Det ser vi faen ikke mye til her. Den feige som følger den populistiske som følger landsbyidioten. Er det slik at det å bruke penger på Nadderud stadion er et tapsprosjekt politisk? Er alle vi som støtter Stabæk en bortskjemt gjeng med drittunger som det er om å gjøre å ikke kaste bort penger på, for da blir man upopulær? Jeg forstår ikke MDGs problem heller, det er jo ikke akkurat uberørt natur som ligger der vi SKAL bygge hjemmebanen vår, det er en kunstgressbane for pokker! Er ikke mye stolt av hjembygda mi akkurat nå. 13 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 3. Mars 2021 Del Skrevet 3. Mars 2021 Akkurat nå skrev Jan Fredrik: Jeg tenkte det samme med Fornebubanen. Nå holder de i hvert fall på og river og graver noe voldsomt der ute. Så noe blir det i hvert fall. Og noe må det vel bli på Nadderud til slutt også. Fornebubanen skulle vel vært klar før 2005? Så da får vi kanskje nye Nadderud i 2040 eller så? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hushovd 1 590 Del Skrevet 3. Mars 2021 Del Skrevet 3. Mars 2021 Nye Nadderud utsettes - Politikerne er bekymret for kommuneøkonomien og ønsker at kommunedirektøren får en helhetlig oversikt over situasjonen. - Kommunen har signalisert at de skal spare 400-500 millioner de neste fire årene. - Politikerne vil ha en utredning for "0-alternativet" som skal bygges der dagens Nadderud er. Dette vil være antatt mye billigere enn eksisterende alternativ. - Alle partiene er enige i at det skal bli et nytt Nadderud stadion. - Utenom MDG som ønsker max 6000 tilskuere, var det konsensus blant de andre partiene om 6000-8000 tilskuere på nye Nadderud. - Saken blir tatt opp igjen i juni. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 203 Del Skrevet 3. Mars 2021 Del Skrevet 3. Mars 2021 1 minutt siden skrev Hushovd: - Politikerne vil ha en utredning for "0-alternativet" som skal bygges der dagens Nadderud er. Dette er altså konklusjonen etter fire år med utredninger og forarbeid. Hadde det vært mulig å tenke på dette før? Hjelpes så pinlig denne prosessen er for kommunen. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hushovd 1 590 Del Skrevet 3. Mars 2021 Del Skrevet 3. Mars 2021 40 minutter siden skrev Ace: Dette er altså konklusjonen etter fire år med utredninger og forarbeid. Hadde det vært mulig å tenke på dette før? Hjelpes så pinlig denne prosessen er for kommunen. «Prosessen har ikke vært vakker. Frps Torbjørn Espelien beskrev det best: — Det har vært spill i kulissene. Jeg håper Stabæk ikke spiller like dårlig som vi har gjort.» 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nichb 6 152 Del Skrevet 3. Mars 2021 Del Skrevet 3. Mars 2021 2 minutter siden skrev Hushovd: «Prosessen har ikke vært vakker. Frps Torbjørn Espelien beskrev det best: — Det har vært spill i kulissene. Jeg håper Stabæk ikke spiller like dårlig som vi har gjort.» DET ønsker jeg å vite mer detaljer rundt!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 203 Del Skrevet 3. Mars 2021 Del Skrevet 3. Mars 2021 Spill i kulissene? Det er jo hans eget parti som har snudd! Hvis de hadde hatt litt ryggrad og stemt ja hadde det jo vært flertall med H+Frp... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
greatone 861 Del Skrevet 3. Mars 2021 Del Skrevet 3. Mars 2021 4 timer siden skrev Jan Fredrik: Veldig synd! Men vi får håpe at det går fortest mulig. Og at vi slipper at politikerne ender opp med å legge føringer som gjør det vanskelig å realisere stadion på en hensiktsmessig møte. Hmm frp snur kappen etter vinden som regel, eller? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bolivar 988 Kongeinnlegg! Del Skrevet 4. Mars 2021 Kongeinnlegg! Del Skrevet 4. Mars 2021 Det er helt typisk Espelien. Slik var det omkring Telenor arena-saken også. De torpederte alle løsninger med at "prosessen hadde vært dårlig". Den gang var de dokketeaterfigurer for Ullrichsen. Bli ikke overrasket om de i runde 2 kommer opp med å foreslå at stadionproblemet løses ved å sende oss tilbake til TA som er et pengesluk for Ullrichen. Da TA-saken den gang ble behandlet i Planutvalget, snek FRPs Ida Ohme Pedersen seg ut bakveien for å slippe å møte oss i Stabæk support. 12 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
JeanClaude 1 175 Del Skrevet 4. Mars 2021 Del Skrevet 4. Mars 2021 Det skrives om dette på Blaa oxo... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Latmann 4 422 Del Skrevet 4. Mars 2021 Del Skrevet 4. Mars 2021 9 minutter siden skrev JeanClaude: Det skrives om dette på Blaa oxo... Kan holde det til en tråd kanskje? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
JeanClaude 1 175 Del Skrevet 4. Mars 2021 Del Skrevet 4. Mars 2021 Er ikke sikker på at all påvirkning av politikerne bør være åpen. Hun som sendte meg ville ikke ha de åpent på Forumet da hun så på det som feil å gå ut med det offentlig. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaakjempe 579 Del Skrevet 4. Mars 2021 Del Skrevet 4. Mars 2021 Savner littegranne gravende journalistikk fra Budstikka, ikke bare enkel omtale av at det har vært spill i kulissene 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 475 Del Skrevet 4. Mars 2021 Del Skrevet 4. Mars 2021 11 minutter siden skrev Blaakjempe: Savner littegranne gravende journalistikk fra Budstikka, ikke bare enkel omtale av at det har vært spill i kulissene Er du sjokkert? Er tross alt Budstikka! Så akkurat samme når det kom til alt det skittende spillet med TA. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
rykkinn 7 754 Del Skrevet 4. Mars 2021 Del Skrevet 4. Mars 2021 https://www.budstikka.no/debatt/hei-politikere-i-baerum/629607!/ «Skjønner dere (politikere) ikke idrettens betydning for innbyggernes fysiske og psykiske helse i Bærum kommune? Er det ikke mitt eget parti Høyre som sitter i lederstolen lenger?» 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaakjempe 579 Del Skrevet 4. Mars 2021 Del Skrevet 4. Mars 2021 1 time siden skrev blaasoldat: Er du sjokkert? Er tross alt Budstikka! Så akkurat samme når det kom til alt det skittende spillet med TA. Nei ikke sjokkert, da hadde jeg skrevet det. Bare en etterlysning... Utrolig provoserende at saken blir utsatt og hvordan partiene har snudd i saken. En sak som har vært behandlet og jobbet med i 4 år er utrolig at må utsettes. At først nå etter lang tid de velger å utrede dette alternativ 0, måtte jo kunne vært gjort på et tidligere tidspunkt også. I etterpåklokskapenslys så burde det vært flere motsvar i Budstikka blant annet, men jeg tror (hvertfall på egne vegne) at dette har føltes rimelig sikkert iom det har gått igjennom utallige utvalg, kommiteer og formannskap å fått grønt lys. Det har gått 3 uker siden saken fikk JA i formannskapet. Det føles som en utømmelig antall instanser en slik sak skal igjennom, som i og for seg er bra, men at det da skal settes på vent i siste instans etter å ha fått grønt lys hele veien virker for dumt. Føler med Jon og de andre som har lagt ned utrolig mye tid og krefter i denne lange prosessen og argumentert saken veldig godt og ryddig utad. Stå på videre! 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 884 Kongeinnlegg! Del Skrevet 5. Mars 2021 Kongeinnlegg! Del Skrevet 5. Mars 2021 Fint innlegg på stabak.no 17 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
tobb 1 690 Del Skrevet 5. Mars 2021 Del Skrevet 5. Mars 2021 45 minutter siden skrev Petter: Fint innlegg på stabak.no Fyfaen kjenner jeg mister så respekt for politikere i sånne situasjoner som dette... Det gir null mening å gå for et annet alternativ. Setter spørsmål om kunnskapsnivået til våre egne folkevalgte, det er jo ikke sånn det skal være? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nichb 6 152 Del Skrevet 5. Mars 2021 Del Skrevet 5. Mars 2021 "Det ville vært en gjennomgripende politisk reform hvis sunn fornuft kunne spre seg like raskt som dumheten." 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 144 Kongeinnlegg! Del Skrevet 6. Mars 2021 Kongeinnlegg! Del Skrevet 6. Mars 2021 Beklager på forhånd for emoinnlegg, men faen. Jeg var så optimistisk og gledet meg til at stadion skulle bli klar til begge gutta mine var i kampalder, og alle kampene vi skulle dra på sammen, før de blir så gamle at det er 100% megateit å ha faren sin på slep. Så kommer dette dritet her, og jeg blir så deprimert av alt sammen at tenker vi bare kan pakke sammen først som sist. Det ender sikkert med at de skal ha Nadderud med løpebane og lavere publikumskapasitet enn vi har i dag, for det blir for dyrt å bygge to nye tribuner. Fra innerst i hjerteroten, til alle politikerne som er skyld i dette: Faen ta dere. Dere har gjort verden et litt jævligere sted å være. Måtte dere alltid ha knekkebrødsmuler i sengen og mild stresshodepine. Dere har drept klubben min. Dere kan redde et skip fra å synke når det er 3 meter fra kai, men så må dere ta en ekstra runde i redskapsboden for å se etter et billigere tau å fortøye med. Drit og dra. 36 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Morriz 1 105 Del Skrevet 6. Mars 2021 Del Skrevet 6. Mars 2021 5 timer siden skrev BelgiskBlaa: Beklager på forhånd for emoinnlegg, men faen. Føler med deg. Du burde sende det inn til budstikka (dropp noe av banningen). Åpenbart så sjekker de ikke hvem den faktiske avsenderen er hvis man ikke vil ha navnet sitt på trykk. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 144 Del Skrevet 6. Mars 2021 Del Skrevet 6. Mars 2021 3 timer siden skrev Morriz: Føler med deg. Du burde sende det inn til budstikka (dropp noe av banningen). Åpenbart så sjekker de ikke hvem den faktiske avsenderen er hvis man ikke vil ha navnet sitt på trykk. Hehe, da bør jeg nok være en anelse mer velformulert enn hva jeg klemmer ut i affekt klokken 3 om natten, ja. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 235 Del Skrevet 6. Mars 2021 Del Skrevet 6. Mars 2021 Ja, det er ikke kødd. Dette forumet er jo bare vårt ekkokammer. Frustrasjonen her når ikke fram til andre, og det kan se ut som om man ikke egentlig bryr seg. Så skriv kronikker og send dem til Budstikka! Husk at politikere følger med på hva folket sier, skriver og mener. Jeg har forresten også noen eposter til folk i kommunen. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 657 Kongeinnlegg! Del Skrevet 6. Mars 2021 Kongeinnlegg! Del Skrevet 6. Mars 2021 9 timer siden skrev BelgiskBlaa: Beklager på forhånd for emoinnlegg, men faen. Jeg var så optimistisk og gledet meg til at stadion skulle bli klar til begge gutta mine var i kampalder, og alle kampene vi skulle dra på sammen, før de blir så gamle at det er 100% megateit å ha faren sin på slep. Så kommer dette dritet her, og jeg blir så deprimert av alt sammen at tenker vi bare kan pakke sammen først som sist. Det ender sikkert med at de skal ha Nadderud med løpebane og lavere publikumskapasitet enn vi har i dag, for det blir for dyrt å bygge to nye tribuner. Fra innerst i hjerteroten, til alle politikerne som er skyld i dette: Faen ta dere. Dere har gjort verden et litt jævligere sted å være. Måtte dere alltid ha knekkebrødsmuler i sengen og mild stresshodepine. Dere har drept klubben min. Dere kan redde et skip fra å synke når det er 3 meter fra kai, men så må dere ta en ekstra runde i redskapsboden for å se etter et billigere tau å fortøye med. Drit og dra. De verste populistene i Sandvika burde virkelig bli tvunget til å høre på mer av den ektefølte lidenskapen du viser her, @BelgiskBlaa – historier om drømmer, nye Bærums-generasjoner, lokal identitet og stolthet. Jeg frykter at det politikerne har lagt mest merke til det siste året, er yrkeskverulering fra folk som blåser i om det er en ballbinge eller Bærums fremtid som fotballbygd de radbrekker med bitre leserinnlegg som stinker av liten til ingen reell innsikt i saken. Noen av de politiske forslagene som har dukket opp vitner om like mangelfull innsikt og forståelse av hva prosjektet faktisk dreier seg om. Det er som om enkelte knapt har lest overskriften på saksdokumentene. For det å foreslå at kommunen heller skal bruke noen millioner mindre på å bygge et stadion med en kapasitet på 6000 tilskuere, det er bortimot det samme som å si at en barnehage vil bli billigere enn en ny ungdomsskole – hele poenget forsvinner, ungen ut med badevannet og alt det der. Jeg frykter at alle de tusenvis av bæringene som sitter med hodet i fanget akkurat nå, er folk som ikke har for vane å skrike ut om ting de misliker i kommentarfelt og leserinnlegg hver eneste uke. Likevel føler jeg meg ganske sikker på at denne majoriteten har adskillig mer å si for hvilken vei neste kommunevalg tipper. Jeg tror få kommer til å tilgi et sånt avtalebrudd, og jeg tror få vil være villige til å stemme på politikere som er så visjonsløse at de er villige til å skrote et samlingspunkt som vil få utflyttede eks-bæringer og nyinnflyttede i kommunen til å komme sammen og knytte bånd i flere tiår fremover. Det er synd at så få folkevalgte viser ryggrad så snart det dukker opp et par motforestillinger her og der. Men hva hadde de egentlig trodd? Uansett hva en kommune velger å bruke X antall millioner på, så vil det komme mishagsytringer – det ville det gjort enten det var snakk om et sykehjem eller et forskningssenter. Men som politiker er det din oppgave å ta beslutninger du tror på, og deretter få gjennomslag for disse. Ikke vente på å finne ut hva Budstikkas faste hobbyspaltister har å si om saken. Men når Bærums politikere så tydelig viser at vinglende populisme er deres melodi, så har vi ikke noe annet valg enn å la stemmene våre bli hørt klart og tydelig. La det hagle inn til Budstikka! 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jon 3 099 Kongeinnlegg! Del Skrevet 6. Mars 2021 Kongeinnlegg! Del Skrevet 6. Mars 2021 1 time siden skrev Flexi Knut: De verste populistene i Sandvika burde virkelig bli tvunget til å høre på mer av den ektefølte lidenskapen du viser her, @BelgiskBlaa – historier om drømmer, nye Bærums-generasjoner, lokal identitet og stolthet. Jeg frykter at det politikerne har lagt mest merke til det siste året, er yrkeskverulering fra folk som blåser i om det er en ballbinge eller Bærums fremtid som fotballbygd de radbrekker med bitre leserinnlegg som stinker av liten til ingen reell innsikt i saken. Noen av de politiske forslagene som har dukket opp vitner om like mangelfull innsikt og forståelse av hva prosjektet faktisk dreier seg om. Det er som om enkelte knapt har lest overskriften på saksdokumentene. For det å foreslå at kommunen heller skal bruke noen millioner mindre på å bygge et stadion med en kapasitet på 6000 tilskuere, det er bortimot det samme som å si at en barnehage vil bli billigere enn en ny ungdomsskole – hele poenget forsvinner, ungen ut med badevannet og alt det der. Jeg frykter at alle de tusenvis av bæringene som sitter med hodet i fanget akkurat nå, er folk som ikke har for vane å skrike ut om ting de misliker i kommentarfelt og leserinnlegg hver eneste uke. Likevel føler jeg meg ganske sikker på at denne majoriteten har adskillig mer å si for hvilken vei neste kommunevalg tipper. Jeg tror få kommer til å tilgi et sånt avtalebrudd, og jeg tror få vil være villige til å stemme på politikere som er så visjonsløse at de er villige til å skrote et samlingspunkt som vil få utflyttede eks-bæringer og nyinnflyttede i kommunen til å komme sammen og knytte bånd i flere tiår fremover. Det er synd at så få folkevalgte viser ryggrad så snart det dukker opp et par motforestillinger her og der. Men hva hadde de egentlig trodd? Uansett hva en kommune velger å bruke X antall millioner på, så vil det komme mishagsytringer – det ville det gjort enten det var snakk om et sykehjem eller et forskningssenter. Men som politiker er det din oppgave å ta beslutninger du tror på, og deretter få gjennomslag for disse. Ikke vente på å finne ut hva Budstikkas faste hobbyspaltister har å si om saken. Men når Bærums politikere så tydelig viser at vinglende populisme er deres melodi, så har vi ikke noe annet valg enn å la stemmene våre bli hørt klart og tydelig. La det hagle inn til Budstikka! Bra initiativ. Det er følelsene som kommer frem her inne som må komme ut i det offentlige rom. Ikke vær så opptatt av om det er velformulert. Det er følelsene som må komme frem. Husk at politikere er valgt av folket i kommunen og Budstikka er en av de viktige lyttepostene. Til nå har det, med få unntak, vært folk uten innsikt som har skrevet leserinnlegg om Nye Nadderud. Vi trenger engasjement for å få fortgang i saken. Det aller viktigste er at kommunen ikke bygger en stadion for mindre enn 8000. Det er å gå baklengs inn i fremtiden. Bortsett fra Mjøndalen og Sandefjord har alle andre klubber større stadioner enn 8000 seter eller har planer om å bygge det (Tromsø og B/G). Norsk fotball er i en rivende utvikling sportslig. Vi skal ikke undervurdere betydningen av Håland, Ødegård, Sander Berge og alle andre talenter som snart vil være synlig i Europeisk toppfotball. Jeg tror på et stort løft for norsk fotball i årene som kommer. Ikke bare i utenlandske klubber. Da må vi ha en arena som ivaretar dette og er en toppklubb verdig. 25 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
tobb 1 690 Del Skrevet 6. Mars 2021 Del Skrevet 6. Mars 2021 @Jon jeg lurer på en ting, du stiller spørsmål om hvorfor ikke politikerne lar dette gå ut til høring til eventuelle entreprenører for å få et bedre estimat på prisen. Har egentlig noen politikere blitt konfrontert med dette? Dette er jo er sinnsykt bra argument som egentlig burde vært helt åpenbart at burde blitt gjort? Når de ikke taper noe på det hvorfor gjør de det ikke? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nichb 6 152 Kongeinnlegg! Del Skrevet 6. Mars 2021 Kongeinnlegg! Del Skrevet 6. Mars 2021 @JonHvor er sponsorene i media? Hvor er samarbeidspartnerne ? Hvor er politikerne som er for? Hvor er kjente personligheter? Hvor er tidligere klubbhelter? 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 144 Del Skrevet 6. Mars 2021 Del Skrevet 6. Mars 2021 Jeg vet det er latskap å ikke grave det frem selv, men vet noen hvor det ligger en oversikt over hvilke politikere som gjorde dette? Ikke bare parti. Ikke fordi noen skal henge opp bannere ved garasjen eller drite på trappen deres, men hvis man ellers vil stemme på partiene det gjelder, så vet man hvem som bør strykes? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 475 Del Skrevet 6. Mars 2021 Del Skrevet 6. Mars 2021 Har nevnt det mange ganger tidligere, folk må ut å rope! Men passe på at det kommer ut åpent! Budstikka har under hele prosessen lagt ut motstandens innlegg/saker åpent, mens de som er for, blir lagt bak betalingsmur, for det er deres egen journalistikk. De, bør forstå hvilken rolle de har som påvirker i en slik prosess, og de kaller seg sponsor? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Wilmar 1 845 Del Skrevet 6. Mars 2021 Del Skrevet 6. Mars 2021 1 time siden skrev tobb: @Jon jeg lurer på en ting, du stiller spørsmål om hvorfor ikke politikerne lar dette gå ut til høring til eventuelle entreprenører for å få et bedre estimat på prisen. Har egentlig noen politikere blitt konfrontert med dette? Dette er jo er sinnsykt bra argument som egentlig burde vært helt åpenbart at burde blitt gjort? Når de ikke taper noe på det hvorfor gjør de det ikke? Politikerne kan ikke be administrasjonen "sende det til entreprenører" for å få estimater, det er ikke slik det funker. Skal noen bruke tid og ressurser på å utvikle/prise et prosjekt må det enten være en konkurranse der beste prosjekt vinner eller så må de få betalt for jobben de legger ned. Og da ruller millionene igjen. Kommunen vet hvordan slike prosesser skjer, og de trenger konkrete rammer å forholde seg til fra politikerne. Selv om dette ikke er et veldg komplisert prosjekt, må infrastruktur (kloakk, vannledninger, strømkabler, veier, overvann etc) og grunnforhold kartlegges noe jeg håper er gjort. Så kommer selve bygget, og her ligger det mange muligheter for kostnadsreduksjoner og -økninger, blant annet avhengig av føringer/ønsker fra kommunen sin side. En pris- og idekonkurranse er ofte en smart måte å gjennomføre slike forprosjekter på, men skal det gjøres nå vil tiden gå. Da kan noen prekvalifierte grupperinger av samarbeidspartnere (arkitekter, konsulenter/rådgivere og entreprenører med underentreprenører) jobbe sammen med å utvikle prosjektet, helst i samspill med kommunen og brukere av anlegget (Stabæk og evt flere). Husk også at slike prosjekter ikke er veldig attraktive for de beste aktørene. Det kommer av mye usikkerhet/risiko i et ellers godt marked, samt at dette ikke er et veldig stort prosjekt. Strabæk har svært kompetente partnere i OBOS og Backegruppen, men det hjelper seff nada når det er et offentlig/kommunalt prosjekt. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå