Jan Fredrik 4 142 Del Skrevet 17. Oktober 2022 Del Skrevet 17. Oktober 2022 Jeg reagerer langt mer på at det har blitt åpnet opp for en diskusjon om åpne eller lukkede hjørner igjen – når skjedde det? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 144 Del Skrevet 17. Oktober 2022 Del Skrevet 17. Oktober 2022 Betyr åpne hjørner at det er der en eventuell utvidelse kommer senere? For i så fall er jeg ikke umulig å be. Jeg er verken arkitekt eller byggingeniør, men det slår meg jo som en enklere operasjon enn å skulle utvide de eksisterende tribunene senere. (Jada. 8k holder lenge nå, men om vi skal bygge for at det skal stå her til ingen av oss lever lenger, er ikke 10k på sikt et spesielt hårete mål for det som ville vært Norges femte største by. Innflytterkommune eller ei). 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nøfyse 2 523 Del Skrevet 17. Oktober 2022 Del Skrevet 17. Oktober 2022 Jeg ville mye heller valgt åpne hjørner enn å ha tribuner der. Særlig på et såpass lite stadion. Hvis 8000 tilskuere skal spres ut over desto mindre tribuner som går hele veien rundt blir det ganske stemningsdrepende og stusselig. Det beste er et tett stadion med noe annet enn tribuner (eller leiligheter med balkonger mot banen) i hver sving fra starten av, men åpne hjørner er en god nummer to. Som BelgiskBlaa sier gir det alltids en mulighet for å gjøre noe der senere. Det helt klart dårligste alternativet er å bygge tribuner i hjørnene fra starten av, som nødvendigvis går på bekostning av kapasitet, stemning og intimitetsfølelse på kort- og langsidene. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
M-A-N 4 604 Del Skrevet 17. Oktober 2022 Del Skrevet 17. Oktober 2022 7 timer siden skrev Nøfyse: Jeg ville mye heller valgt åpne hjørner enn å ha tribuner der. Særlig på et såpass lite stadion. Hvis 8000 tilskuere skal spres ut over desto mindre tribuner som går hele veien rundt blir det ganske stemningsdrepende og stusselig. Det beste er et tett stadion med noe annet enn tribuner (eller leiligheter med balkonger mot banen) i hver sving fra starten av, men åpne hjørner er en god nummer to. Som BelgiskBlaa sier gir det alltids en mulighet for å gjøre noe der senere. Det helt klart dårligste alternativet er å bygge tribuner i hjørnene fra starten av, som nødvendigvis går på bekostning av kapasitet, stemning og intimitetsfølelse på kort- og langsidene. Enig, blir fort stusselig med lave tribuner rundt hele og mer spredning av folk på halvfull stadion. Med åpne hjørner blir tribunene og stemningen bedre. Med 15 000+ er det stilig og bra med en lukket stadion. men lukket, uten seter i hjørnene, er klart det beste. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 501 Del Skrevet 18. Oktober 2022 Del Skrevet 18. Oktober 2022 8000 er altfor mange plasser. Burde bygge for 5000 max, og så eventuelt ha en eller annen rælete måte å kvasiutvide så vi kan slippe å spille europacup-kvalikk i Drammen. Jeg vil ha det stadionet som gir best opplevelse på seriekamp som tross alt er 98 prosent av gangene vi er der. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 142 Del Skrevet 18. Oktober 2022 Del Skrevet 18. Oktober 2022 1 time siden skrev enda en jævla islending: 8000 er altfor mange plasser. Burde bygge for 5000 max, og så eventuelt ha en eller annen rælete måte å kvasiutvide så vi kan slippe å spille europacup-kvalikk i Drammen. Jeg vil ha det stadionet som gir best opplevelse på seriekamp som tross alt er 98 prosent av gangene vi er der. Kan kanskje løse det ved å dekke over 3000 seter med noen bannere eller lignende? 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Luguber 1 529 Del Skrevet 19. Oktober 2022 Del Skrevet 19. Oktober 2022 9 timer siden skrev enda en jævla islending: 8000 er altfor mange plasser. Burde bygge for 5000 max, og så eventuelt ha en eller annen rælete måte å kvasiutvide så vi kan slippe å spille europacup-kvalikk i Drammen. Jeg vil ha det stadionet som gir best opplevelse på seriekamp som tross alt er 98 prosent av gangene vi er der. Vors hos meg før Europacup-kvalikk 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 475 Del Skrevet 19. Oktober 2022 Del Skrevet 19. Oktober 2022 Hvordan blir lydbildet og stemningen på stadion med lukkede, kontra åpne hjørner? Teoretisk tenker jeg der at lukkede er best, men er på langt nær en fagmann. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndreaSTB 302 Del Skrevet 19. Oktober 2022 Del Skrevet 19. Oktober 2022 34 minutter siden skrev blaasoldat: Hvordan blir lydbildet og stemningen på stadion med lukkede, kontra åpne hjørner? Teoretisk tenker jeg der at lukkede er best, men er på langt nær en fagmann. Norconsult har laget en støyvurdering av stadion med kontra uten hjørner. Er litt lyd som forsvinner ut gjennom åpne hjørner, uten at jeg vet hvor mange dB betydning det har inne på stadion. Noe høyere blir det nok med lukkede hjørner Lukkede hjørner Åpne hjørner 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 475 Del Skrevet 19. Oktober 2022 Del Skrevet 19. Oktober 2022 8 timer siden skrev AndreaSTB: Norconsult har laget en støyvurdering av stadion med kontra uten hjørner. Er litt lyd som forsvinner ut gjennom åpne hjørner, uten at jeg vet hvor mange dB betydning det har inne på stadion. Noe høyere blir det nok med lukkede hjørner Lukkede hjørner Åpne hjørner Utifra den kartleggingen, ser det ut som at naboen blir spart for mest mulig «støy» om stadion er lukket. Kanskje lettere å få igjennom prosjektet med lukkede sider mao. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 884 Kongeinnlegg! Del Skrevet 27. Oktober 2022 Kongeinnlegg! Del Skrevet 27. Oktober 2022 44 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
tobb 1 690 Del Skrevet 28. Oktober 2022 Del Skrevet 28. Oktober 2022 Så på innsiden episoden fra Sandnes. Utvilsomt fin stadion men så ut som utrolig trange ganger og trange og kipe garderober? Håper vi unngår dette ettersom man kan så og si bygge hvordan man vil ut fra et planert område. Dette er ting man ikke får endret på i etterkant 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndreaSTB 302 Kongeinnlegg! Del Skrevet 28. Oktober 2022 Kongeinnlegg! Del Skrevet 28. Oktober 2022 Kontrakten tildeles Backe. Kult at den gikk til en av våre hovedsponsorer! 24 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sacrebleu 416 Kongeinnlegg! Del Skrevet 28. Oktober 2022 Kongeinnlegg! Del Skrevet 28. Oktober 2022 💙💙 17 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
knutta 1 872 Kongeinnlegg! Del Skrevet 29. Oktober 2022 Kongeinnlegg! Del Skrevet 29. Oktober 2022 For ikke å snakke om alle Blaa ingeniører og arkitekter som er med Backe 21 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 475 Del Skrevet 29. Oktober 2022 Del Skrevet 29. Oktober 2022 5 timer siden skrev knutta: For ikke å snakke om alle Blaa ingeniører og arkitekter som er med Backe Gratulerer til dere alle! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
knutta 1 872 Del Skrevet 29. Oktober 2022 Del Skrevet 29. Oktober 2022 Takk, blir forhåpentligvis morro dette om noen år! 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
manglerudgutt2507 872 Kongeinnlegg! Del Skrevet 30. Oktober 2022 Kongeinnlegg! Del Skrevet 30. Oktober 2022 Ingo-tribunen på Nye Nadderud? 24 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 144 Kongeinnlegg! Del Skrevet 30. Oktober 2022 Kongeinnlegg! Del Skrevet 30. Oktober 2022 En tribune er absolutt på sin plass! Og om Agüero kan stå foran Etihad og Riise stå foran Color Line, da er det vel på sin plass med ei litta Ingo-byste utenfor nye Nadderud? 17 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
testapen 1 511 Del Skrevet 30. Oktober 2022 Del Skrevet 30. Oktober 2022 En byste. I gull. Av Ingo? 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SuperDungeonMaster 2 093 Del Skrevet 10. November 2022 Del Skrevet 10. November 2022 På 30.9.2022 den 22.08 skrev sacrebleu: https://www.stabak.no/nyheter/oppretter-spleis-for-tribune-pa-tobbebanen--prikken-over-i-en Det må spleis til for å få til 100 seter på tobbebanen? Hva faen? Hvor mye har vi sanka inn her. Ser Skeid er i selgehumør. https://www.dagsavisen.no/oslo/sport/trikkeligaen/2022/11/10/billmrk-tribune-selges-da-skeid-skal-utvikle-stadion/ Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stairs 1 614 Kongeinnlegg! Del Skrevet 11. November 2022 Kongeinnlegg! Del Skrevet 11. November 2022 Gratulerer @Robinho 17 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 475 Del Skrevet 11. November 2022 Del Skrevet 11. November 2022 1 time siden skrev Stairs: Gratulerer @Robinho Og @knutta! Noen glemt? 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nøfyse 2 523 Kongeinnlegg! Del Skrevet 11. November 2022 Kongeinnlegg! Del Skrevet 11. November 2022 Gratulerer, ja! Og så håper jeg det er lov å be så aller vennligst om å tegne et stadion der hvert felt med seter er så stort og kvadratisk som mulig da dette er den desidert viktigste faktoren for god stemning og intimitetsfølelse. Med en så liten kapasitet som 8000 er det helt avgjørende at man kutter mest mulig av tribunene i lengden før man vurderer å kutte seterader i høyden. Dropp for all del seter i svingene. Det bør antagelig ikke bygges seter/ståplasser fra hjørneflagget til ca starten på sekstenmeteren på kortsidene engang; det er langt bedre med en så tilnærmet kvadratisk tribune som mulig som er mer sentrert bak målene. Samme prinsipp gjelder for langsidetribunene: De bør ikke bygges lenger ut mot hjørneflaggene enn strengt nødvendig. Så er det god anledning til å tenke kreativt om hvordan åpne rom mellom tribuner som stopper et godt stykke før hjørneflaggene kan lukkes på en kostnadseffektiv måte som også tilrettelegger for å utvide tribunene ved en senere anledning om det skulle bli behov for økt kapasitet. 13 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 12. November 2022 Del Skrevet 12. November 2022 Lukket stadion ja takk Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
StabækJR 2 630 Del Skrevet 16. November 2022 Del Skrevet 16. November 2022 https://livecenter.norkon.net/frame/budstikka/25172/default Status Nadderud og området rundt 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
tobb 1 690 Del Skrevet 6. Desember 2022 Del Skrevet 6. Desember 2022 Noen som vet hva prosessen er nå? Og når får vi vite de neste stegene? @Jon bruker du fortsatt forumet? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndreaSTB 302 Del Skrevet 6. Desember 2022 Del Skrevet 6. Desember 2022 Her er siste beslutninger fra kommunestyret 23. november og videre prosess. Tror ikke Jon vet så mye mer enn det, dessverre. Er nok bare å smøre seg 3-4 feite brødskiver med tålmodighet 🤝 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
StabækJR 2 630 Del Skrevet 7. Desember 2022 Del Skrevet 7. Desember 2022 Er det en ting Bekkestua trenger så er det flere dagligvareforretninger! 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 7. Desember 2022 Del Skrevet 7. Desember 2022 "Kiwien" (som nå er Spar, men i mine øyne alltid vil være Kiwi) er sikkert happy med at kommunen tar aktivt grep for å få en liten matbutikk i nabobygget.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå