Jan Fredrik 4 142 Kongeinnlegg! Del Skrevet 22. Oktober 2023 Kongeinnlegg! Del Skrevet 22. Oktober 2023 1 time siden skrev blaasoldat: Svar seriøst nå da! Om han ikke har fulgt med, så går det Ann å svare på det han spør om! Ellers kan en droppe å svare! Jeg skjønner han godt! Det ble lagt nytt dekke der den gamle matten var, fordi stadion ikke skal flyttes! Nå skal matten flyttes! Alt skal rives, nå skal ikke alt rives! Det er mye tvetydig og variabel informasjon omkring dette prosjektet! Da må det være lov å ikke henge med i svingen, uansett om du heter @FranckTheBank eller @Jan Fredrik Det blir noe litt provoserende når han kunne fått svar på flere av spørsmålene i innlegget på Stabak.no som nettopp var blitt linket til her. Og på resten på de forrige par sidene. Hadde det vært en nykommer skulle jeg gjerne vært tålmodig og gitt et godt svar, men når det er @FranckTheBank blir det vanskelig å ta han seriøst. Men for de som ikke har funnet svar på spørsmålene: Den gamle stadion ligger rett ved siden av dagens Nadderud, mellom stadion og Gamle Ringeriksvei. Det blir kunstgress. Det blir ingen løpebane hverken på nye eller gamle. Hovis rives, Stabæktribunen består, og kunstgresset flyttes litt lenger mot tennisbanene. Gamle stadion vil dermed få kapasitet på ca 1 000 tilskuere. 12 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 475 Del Skrevet 23. Oktober 2023 Del Skrevet 23. Oktober 2023 9 timer siden skrev Jan Fredrik: Det blir noe litt provoserende når han kunne fått svar på flere av spørsmålene i innlegget på Stabak.no som nettopp var blitt linket til her. Og på resten på de forrige par sidene. Hadde det vært en nykommer skulle jeg gjerne vært tålmodig og gitt et godt svar, men når det er @FranckTheBank blir det vanskelig å ta han seriøst. Men for de som ikke har funnet svar på spørsmålene: Den gamle stadion ligger rett ved siden av dagens Nadderud, mellom stadion og Gamle Ringeriksvei. Det blir kunstgress. Det blir ingen løpebane hverken på nye eller gamle. Hovis rives, Stabæktribunen består, og kunstgresset flyttes litt lenger mot tennisbanene. Gamle stadion vil dermed få kapasitet på ca 1 000 tilskuere. Forstår det! Men informasjonen som har kommet ut er meget tvetydig! Jeg forstår godt at han og mange med han, ikke forstår en dritt! Kunstgresset ble lagt der det ligger nå, fordi banen ikke skulle flyttes! Det var forrige beskjed fra klubben! Nå skal den flyttes. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Einar2 76 Kongeinnlegg! Del Skrevet 23. Oktober 2023 Kongeinnlegg! Del Skrevet 23. Oktober 2023 På 21.10.2023 den 22.51 skrev Fanatico: Det ser jo ut som det er tegnet inn rømningsveier i hvert hjørne.. Må det da virkelig være 4 innganger i tillegg på kortsiden? På langsiden ser det jo ut som det kun er èn inngang på midten og dermed et gigantisk felt fra hjørneflagget og til midtbanen? Både stadion i Sandnes og Bravida Arena i Gøteborg har kun to innganger på kortsiden. Jeg leser det som at krav til rømning gjør at det ikke er mulig med færre utganger. Sandes sitt nye stadion mener jeg er et dårlig eksempel. De har satt av hele rad 5 for gangareal, siden de har (for) få utganger. Det gjør at man i praksis har øvre og nedre del på et allerede relativt lite felt: Jeg synes tegningene er meget spennende! Alle er nok enige om at stolpefritt tak er å foretrekke, men jeg tror fokus bør være nå å skape positiv stemning rundt det som nå ligger på bordet, så får man heller ta detaljene når/hvis det faktisk får politisk aksept. Det skinner tydelig gjennom i Budstikkas artikkel at også kommunen ser det som trolig at man budsjettmessig ligger helt i øvre sjikt av rammene - og kanskje litt over. Mtp. prisveksten som har vært siden budsjettallet ble satt (2021), er det kanskje ikke så unaturlig. Nadderud er vel også kjent for dårlige grunnforhold som bidrar med å trekke opp prisen. SS virker det naturlig at plasseres blir nærmest uteserveringen mot Bekkestua, fremfor å ha hundrevis av bortefans der. Så kan heller bortefansen samles på parkeringsplassen ved Spar (Rimi). Alt i alt tror jeg dette blir et kanonanlegg! Det virker som veldig mange riktige grep er gjort, og får håpe det nå endelig blir spaden i jorden og ikke ytterligere utsettelser. 16 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 23. Oktober 2023 Del Skrevet 23. Oktober 2023 Parnis, ju! 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Heisveisdyret 202 Kongeinnlegg! Del Skrevet 23. Oktober 2023 Kongeinnlegg! Del Skrevet 23. Oktober 2023 Jeg klarer ikke helt å sette ord på hvor stort dette er for meg å se disse tegningene! Siden de første tegning av Blue Dream Arena dukket opp tilbake på midten av 2000-tallet har jeg fantasert om de store eventyrene som lå foran oss. Stabæk skulle bli et storlag med nye økonomiske muligheter. Så slo realiteten inn med Telenor Arena, hvor stadion aldri føltes ut som et hjem for Stabæk. Det som lå på tegnebrettet og det som ble bygget var ikke forenelig - og den økonomiske optimismen da Stabæk flyttet inn uteble. Da Stabæk måtte ta den tunge turen tilbake til Nadderud og så rykke ned i 1.div sesongen etter, ble drømmen om et storlag i blått fra Bærum veldig fjern. Siden har det vært myyye frustrasjon, pesimisme og grensen til likgyldighet. Høydepunktene har vært få, men et av dem var da Stabæk igjen annonseret at de ønsket en ny stadion og hadde startet prosessen med Bærum kommune. Og her må jeg berømme de i styret og i Stabæk som har stått på for at planen for alternativ 2c ble vedtatt. Gitt Stabæk sin posisjon var det ingen garanti at kommunen ville gått med på 2c. Så, credit is given where credit is due. Spaden er ennå ikke er satt i bakken enda, og det gjøres nok noen justeringen på skissen før den tid, men de tegningene vi har fått nå er helt vannvittig flotte å se på! Bare sammenlign med tidligere tegninger: Jævlig bra jobba, dette er enormt stort! Gleder meg til å se flere tegninger og til 2026! 36 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
tobb 1 690 Del Skrevet 23. Oktober 2023 Del Skrevet 23. Oktober 2023 Håper de lager noe ut av taket på hovedbygningen som vender mot hovedveien. Ser for meg tre ting: Takterrasse (fin utsikt over parken) Solceller (evt solceller på resterende hvitt tak) eller gress for oppsamling av vann 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
rykkinn 7 760 Kongeinnlegg! Del Skrevet 25. Oktober 2023 Kongeinnlegg! Del Skrevet 25. Oktober 2023 13 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 475 Del Skrevet 26. Oktober 2023 Del Skrevet 26. Oktober 2023 https://www.budstikka.no/tegnet-nadderud-stadion-forberedt-pa-a-flykte-om-dette-ikke-blir-bra/s/5-55-1563256 @Robinho dette blir nok meget bra! Så lenge en har lært av tidligere feil, og ser totalbildet både som tilskuer, ansatt/spiller og næring! Jeg har troen 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
boie 2 386 Del Skrevet 26. Oktober 2023 Del Skrevet 26. Oktober 2023 52 minutter siden skrev blaasoldat: https://www.budstikka.no/tegnet-nadderud-stadion-forberedt-pa-a-flykte-om-dette-ikke-blir-bra/s/5-55-1563256 @Robinho dette blir nok meget bra! Så lenge en har lært av tidligere feil, og ser totalbildet både som tilskuer, ansatt/spiller og næring! Jeg har troen Sitat Hovedtribunen (mot GRV) av anlegget er tenkt bygget i betong med elementer av tre. De tre andre tribunedelene er tenkt bygget i tre. Kjempespennende med tegninger! Men hvor varig/solid er dette vs vedlikeholdskostnader? Tretten bru... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
knutta 1 872 Del Skrevet 26. Oktober 2023 Del Skrevet 26. Oktober 2023 Tretten bru var en prosjekteringsfeil. Det selskapet prosjekterer ikke Nadderud. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 697 Kongeinnlegg! Del Skrevet 26. Oktober 2023 Kongeinnlegg! Del Skrevet 26. Oktober 2023 Av alle ønsker det ikke er mulig å legge tilrette for: Skulle ønske det var en liten "bygningsfeil" et sted i svingen. En mulighet for de lokale 12-åringene til å snike seg opp og se kampen i smug gjennom en liten åpning man har "glemt". Og selvfølgelig gå hjem til mamma og pappa og mase om å kjøpe ordentlige billetter senere 🙂 17 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
1369 1 386 Del Skrevet 26. Oktober 2023 Del Skrevet 26. Oktober 2023 Sirius har mye tre i sin stadion (Uppsala) 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 144 Del Skrevet 26. Oktober 2023 Del Skrevet 26. Oktober 2023 2 timer siden skrev odd: Av alle ønsker det ikke er mulig å legge tilrette for: Skulle ønske det var en liten "bygningsfeil" et sted i svingen. En mulighet for de lokale 12-åringene til å snike seg opp og se kampen i smug gjennom en liten åpning man har "glemt". Og selvfølgelig gå hjem til mamma og pappa og mase om å kjøpe ordentlige billetter senere 🙂 Man kan si mye om kikkertsvingen, men den farget nok mang et hjerte blaatt på 90/00-tallet før det ble bortetribune. Gratis andreomgang der borte var i alle fall mine første kampopplevelser. Kanskje sette opp en TV som viser kampen i et vindu et sted? 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Fjodor 443 Kongeinnlegg! Del Skrevet 26. Oktober 2023 Kongeinnlegg! Del Skrevet 26. Oktober 2023 For de av oss som trenger å se tegningene i litt større perspektiv 18 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nichb 6 152 Del Skrevet 26. Oktober 2023 Del Skrevet 26. Oktober 2023 5 timer siden skrev boie: Kjempespennende med tegninger! Men hvor varig/solid er dette vs vedlikeholdskostnader? Tretten bru... Gardermoen har vel en slik variant..ikke hørt om noe problemer der.. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 475 Del Skrevet 26. Oktober 2023 Del Skrevet 26. Oktober 2023 Noen som kan sende meg artikkelen på Pm? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 4 399 Del Skrevet 11. November 2023 Del Skrevet 11. November 2023 Lyn på visit onsdag da de ikke har godkjent stadion. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
1369 1 386 Del Skrevet 11. November 2023 Del Skrevet 11. November 2023 Helt syk match der i dag. Viktor Engh ubenytta reserve. Laajab forresten også tidligere Stabæk-spiller, med hattrick. Fram var helt forferdelige Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom Bruaset 6 552 Kongeinnlegg! Del Skrevet 13. November 2023 Kongeinnlegg! Del Skrevet 13. November 2023 Kvalik opp til Obos-ligaen: Lyn-Tromsdalen onsdag 15. november kl 18.00 på Norges koseligere stadion, Nadderud! 14 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 4 399 Del Skrevet 14. November 2023 Del Skrevet 14. November 2023 På 13.11.2023 den 14.56 skrev Tom Bruaset: Kvalik opp til Obos-ligaen: Lyn-Tromsdalen onsdag 15. november kl 18.00 på Norges koseligere stadion, Nadderud! Og vors på Blaa før match. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
FranckTheBank 3 393 Del Skrevet 15. November 2023 Del Skrevet 15. November 2023 På 14.11.2023 den 18.04 skrev fexter: Og vors på Blaa før match. Og det endte med at Tromsdalen vant, retur i dalen søndag 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
knutta 1 872 Del Skrevet 24. November 2023 Del Skrevet 24. November 2023 Tror saken skal opp til avgjørelse i april Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nichb 6 152 Del Skrevet 24. November 2023 Del Skrevet 24. November 2023 …. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjersk 552 Del Skrevet 24. November 2023 Del Skrevet 24. November 2023 1 time siden skrev knutta: Tror saken skal opp til avgjørelse i april Hva legger man i avgjørelse? Og er det et ja her som forutsetter ferdig stadion i 2026? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
knutta 1 872 Del Skrevet 26. November 2023 Del Skrevet 26. November 2023 Det jobbes vel med saksfremlegget og total kostnadskalkyle ville jeg tro. Et ja i april betyr kontraktsignering og byggestart ja 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
archstanton 827 Del Skrevet 27. November 2023 Del Skrevet 27. November 2023 Helt greit å låne bort Nadderud i dag - god stemning og grattis Lyn! Lykke til mot Enga neste år 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 1. Desember 2023 Del Skrevet 1. Desember 2023 Dæven 800 mill nå https://www.budstikka.no/kostnadene-sparkes-i-varet-na-er-prislappen-nar-800-millioner/s/5-55-1588505 – Kommer kostnadsøkningene på Nadderud til å få konsekvenser for prosjektet? – Nei, vi har behandler budsjettet og kommunedirektørens forslag om å bruke 796,8 millioner gikk gjennom. Dette står hele den borgerlige blokken med Frp, Venstre, KrF og Høyre sammen om. Kvenna Veum synes det blir spennende å få saken på nyåret. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 475 Del Skrevet 1. Desember 2023 Del Skrevet 1. Desember 2023 56 minutter siden skrev arni: Dæven 800 mill nå https://www.budstikka.no/kostnadene-sparkes-i-varet-na-er-prislappen-nar-800-millioner/s/5-55-1588505 – Kommer kostnadsøkningene på Nadderud til å få konsekvenser for prosjektet? – Nei, vi har behandler budsjettet og kommunedirektørens forslag om å bruke 796,8 millioner gikk gjennom. Dette står hele den borgerlige blokken med Frp, Venstre, KrF og Høyre sammen om. Kvenna Veum synes det blir spennende å få saken på nyåret. Veldig merkelig utspill av Budstikka, nok en gang! Det ligger vel veldig mye mer enn bare en fotballstadion i beløpet? I reguleringsplanen er det blant annet overvannshåndtering med skatepark, grønnstruktur, vannledninger, og endret plassering av kunstgressbaner for å bedre hele området rundt og i tilknytning til stadion anlegget. 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 1. Desember 2023 Del Skrevet 1. Desember 2023 39 minutter siden skrev blaasoldat: Veldig merkelig utspill av Budstikka, nok en gang! Det ligger vel veldig mye mer enn bare en fotballstadion i beløpet? I reguleringsplanen er det blant annet overvannshåndtering med skatepark, grønnstruktur, vannledninger, og endret plassering av kunstgressbaner for å bedre hele området rundt og i tilknytning til stadion anlegget. Uansett greit å kjenne saksgang og priser for konseptene, kommer fram i et debattinnlegg som er positivt til vedtakene: «Tallene er som følger: I 2021 vedtok kommunestyret et budsjett, hvor det var satt av 515 millioner kroner til investering i nytt stadion og fornyelse området rundt. Summen ble oppgitt både som brutto- og nettokostnad for fireårsperioden kommunen skulle inn i. I 2022 hadde summen økt til 686 millioner kroner. Også dette brutto og netto. I det budsjettet som i disse dager behandles er bruttokostnaden for hele Nadderud stadion økt ytterligere til 797 millioner kroner, hvorav 739 av disse skal brukes de tre neste årene frem til planlagt avspark i 2026.» Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 203 Del Skrevet 1. Desember 2023 Del Skrevet 1. Desember 2023 57 minutter siden skrev blaasoldat: Det ligger vel veldig mye mer enn bare en fotballstadion i beløpet? I reguleringsplanen er det blant annet overvannshåndtering med skatepark, grønnstruktur, vannledninger, og endret plassering av kunstgressbaner for å bedre hele området rundt og i tilknytning til stadion anlegget. Det stemmer. I tillegg til det du nevner er tennishall og næringsarealer i tilknytning til stadion forholdsvis kostbart. Det er, som du sier, svært misvisende å presentere dette som at stadion koster 800 mill. At idrettsparken har blitt vesentlig dyrere de siste årene kan ikke overraske noen da entreprisekostnadene har steget ekstraordinært mye siden 2020. Dette vet kommunen godt og jeg både tror og forventer at de ikke blir overrasket over hvordan kostnadsbildet ser ut for tiden. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå