Luringen 3 397 Del Skrevet onsdag kl. 11:18 Del Skrevet onsdag kl. 11:18 Ingen som kimser av en kommunegård til en milliard pluss med nok møterom til hver Bærum-innbygger 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 391 Del Skrevet onsdag kl. 11:53 Del Skrevet onsdag kl. 11:53 1 time siden skrev Snæss: Jeg er så lei... så lei av Nikki Schei... Altså: Det er Bærum kommune selv som har hatt stort ønske om å eie dette og vært i mot privat innblanding (mener vel at Nikki har vært veldig i mot privatisering av dette tidligere). Nikki hopper fra side til side i argumentasjonen, griper enhver mulighet til å komme med kritikk av Stabæk og Nadderud, gjemmer seg under å være "kreativ", når det egentlig handler om at han vonbråten og snurt. Og: Bærum kommune kan selvfølgelig selge til hvem de vil, men som nevnes over her - man har allerede gjort en slik erfaring ved Telenor Arena. Er det virkelig dit Nikki vil? 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Latmann 4 429 Del Skrevet onsdag kl. 12:44 Del Skrevet onsdag kl. 12:44 Jeg forutsetter egentlig at leien for arenaen er satt til å dekke inn driftskostnadene og vedlikehold som et minimum. Jeg er derfor svært spent på hvordan det skal forbedre kommunens driftsbudsjett at man selger arenaen. Det Nikki holder på med heter vel på fagspråket å pisse i buksa. Varmer med en gang, så blir det kaldt og begynner å klø.... Stinker gjør han vel fra før 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 211 Del Skrevet onsdag kl. 12:53 Del Skrevet onsdag kl. 12:53 Å tro at Nadderud stadion kan selges for 1,6 til 2,4 mrd er helt borti natta. Jeg vet ikke om han er feilsitert eller ikke vet bedre, men hvis han faktisk mener det bør han utfordres på å fremlegge det regnestykket som kan forsvare en slik pris. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mr. Diamond 1 618 Del Skrevet onsdag kl. 14:33 Del Skrevet onsdag kl. 14:33 3 timer siden skrev Totto: Flere innspill i dag: Jack Hemmestad bommer fullstendig på ballen fra første stavelse; han har ikke fått med seg at Nye Nadderud Stadion ikke er forbeholdt Stabæk. Den er til toppfotball i kommunen. Vi er med på utviklingen nå, ja. Men hvis Stabæk, Gud forby, skulle falle nedover i divisjonene og f.eks Øvrevoll Hosle skulle rykke opp til Obos/Eliteserien, er det sistnevnte lag som overtar retten til å spille på Nadderud. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
yiddo 2 413 Del Skrevet onsdag kl. 14:52 Del Skrevet onsdag kl. 14:52 Alle private initiativer og forslag har vel blitt avfeid i 10-15 år. Hilsen Bjørn Rune Gjelsten i 2014. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 4 403 Del Skrevet onsdag kl. 15:22 Del Skrevet onsdag kl. 15:22 Nikki Schei med nok et hat mot Stabæk og nye Nadderud. Godt ikke MDG som sitter med makten da kunne man sett langt etter noe positivitet til Nadderud og klubben. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
InaB 371 Del Skrevet onsdag kl. 15:35 Del Skrevet onsdag kl. 15:35 Nikki Schei gjorde rundkast i sin tid og sørget for flertallet for høyhus i Sandvika. Han har nok et godt forhold til investorer... 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nr14 927 Del Skrevet onsdag kl. 18:24 Del Skrevet onsdag kl. 18:24 Dette må klubben med store bokstaver si er totalt uaktuelt. Vi har en gang tidligere vært på en stadion med private eiere. Den tiden er forbi. Da ender vi tilbake på Tobbe banen før vi vet ordet av det. Så kort fortalt NEI TAKK 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
InaB 371 Del Skrevet onsdag kl. 18:33 Del Skrevet onsdag kl. 18:33 5 minutes ago, Nr14 said: Dette må klubben med store bokstaver si er totalt uaktuelt. Vi har en gang tidligere vært på en stadion med private eiere. Den tiden er forbi. Da ender vi tilbake på Tobbe banen før vi vet ordet av det. Så kort fortalt NEI TAKK Jeg ville droppe TAKK - vi må skrike et rungende NEI til Nikki Schei og gjengen hans. Vi kan ikke være helt idioter og bli lurt på samme måte en gang til. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Styrmann 1 299 Del Skrevet torsdag kl. 12:08 Del Skrevet torsdag kl. 12:08 På 27.11.2024 den 12.18 skrev Luringen: Ingen som kimser av en kommunegård til en milliard pluss med nok møterom til hver Bærum-innbygger Eller brostein til 600 dullioner Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
1369 1 394 Del Skrevet torsdag kl. 13:59 Del Skrevet torsdag kl. 13:59 Her har vi paradokset: det har skjedd og kommer til å skje mye rart i Bærum så lenge Høyre har enestyre og det aldri luftes ut. (Tenk om en nasjon skulle hatt samme styre så lenge.) Høyre har dermed ansvaret både for alt det meningsløse Bærum bruker penger på, og for det gode Bærum bruker penger på. (Sett bort i fra lovpålagte tiltak, som er det meste av det en kommune bruker penger på.) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 211 Del Skrevet torsdag kl. 14:14 Del Skrevet torsdag kl. 14:14 9 minutter siden skrev 1369: Her har vi paradokset: det har skjedd og kommer til å skje mye rart i Bærum så lenge Høyre har enestyre og det aldri luftes ut. Underforstått at det ikke skjer mye rart med stadige skifter? Bærum har jevnt over vært drevet fornuftig sammenlignet med andre kommuner, og ikke minst med staten. Det vil alltid være pengebruk som kan kritiseres, men kommunen har vært drevet med sunn økonomi i mange år. Jeg synes ikke kommunen kan kritiseres for at de ikke klarte forutse at de ville bli utsatt for ran i 2024. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Leskur 1 130 Del Skrevet torsdag kl. 15:02 Del Skrevet torsdag kl. 15:02 På 27.11.2024 den 15.33 skrev Mr. Diamond: Jack Hemmestad bommer fullstendig på ballen fra første stavelse Vet ikke om han skrev denne med tanke på budsjettet til kommunen fremover. Skal høre hva han tenkte. Jack er uansett en Rykkinn pappa av stor rang! Tok meg med på min første landskamp i 97. Jeg fikk se Bjørn Viljugrein debutere mot Rene Higuita. Faen så gammel man har blitt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mr. Diamond 1 618 Del Skrevet torsdag kl. 16:15 Del Skrevet torsdag kl. 16:15 59 minutter siden skrev Leskur: Vet ikke om han skrev denne med tanke på budsjettet til kommunen fremover. Skal høre hva han tenkte. Jack er uansett en Rykkinn pappa av stor rang! Tok meg med på min første landskamp i 97. Jeg fikk se Bjørn Viljugrein debutere mot Rene Higuita. Faen så gammel man har blitt. Han er sikkert en hyggelig fyr, og skriver med de beste intensjoner. Men jeg tenker at han uansett er på viddene når han mener at Stabæk skal opprette eget selskap som tar over stadion. Sitat: ”Stabæk Fotball etablerer et eiendomsselskap som skal stå som eier av nye Nadderud stadion. Kontrakten mellom Backe Entreprenør og Bærum kommune overføres til Stabæk Eiendom. Med det gode forholdet som Backe og Stabæk har i dag burde dette være mulig å få til uten at det skal koste Bærum kommune vesentlige midler. Nadderud stadion bygges ut som planlagt og der samtlige næringsfasiliteter – som må optimaliseres i bygget – eies og drives av Stabæk Eiendom." Hvem skal ta over stadion hvis Stabæk ikke er et topplag lenger? Eller skal Stabæk Eiendom fortsette å eie stadion, selv om klubben og AS er konkurs, og så må Øvrevoll/Hosle, eller i verste fall Bærum SK, betale leie til Stabæk Eiendom? Mulig det er hans scenario, men jeg mener det er en utopi, og så godt som en umulig sammenblanding av roller. Forskjellige eiermodeller ble også politisk behandlet, og noe annet enn dagens løsning kommer ikke til å skje i overskuelig fremtid. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Leskur 1 130 Del Skrevet torsdag kl. 16:53 Del Skrevet torsdag kl. 16:53 Tar det opp med han neste gang. Mulig han allerede er lei av pensjonist tilværelsen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 244 Del Skrevet torsdag kl. 17:52 Del Skrevet torsdag kl. 17:52 Vi må nesten bevise at vi er i stand til å drive en fotballklubb før vi begir oss inn i eiendomsbransjen. Det beste med Nye Nadderud er at det er kommunen som eier den delen som dreier seg om fotball. Så kan heller administrasjonen flytte tilbake i brakker når Backe ikke lenger gidder å vente på husleien. Desto flere klubber/lag som kan bruke stadion, desto sikrere er vi på at vi har en hjemmebane på lang sikt. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nr14 927 Kongeinnlegg! Del Skrevet torsdag kl. 20:31 Kongeinnlegg! Del Skrevet torsdag kl. 20:31 2 timer siden skrev mbh: Vi må nesten bevise at vi er i stand til å drive en fotballklubb før vi begir oss inn i eiendomsbransjen. Det beste med Nye Nadderud er at det er kommunen som eier den delen som dreier seg om fotball. Så kan heller administrasjonen flytte tilbake i brakker når Backe ikke lenger gidder å vente på husleien. Desto flere klubber/lag som kan bruke stadion, desto sikrere er vi på at vi har en hjemmebane på lang sikt. Kunne ikke vært mere enig. Legg opp til at alle klubber i Bærum får mulighet å ha en kamp ila sesongen på Nye Nadderud. Klubbene velger selv hvilket lag de sender til stadion. Tenk hvilken stolthet det vil gi så kan vi lage et konsept at de klubbene får god deal på billetter til kamp så da blir det feks en ØHIL uke med både spill og tilskuer. Her er bare å videreutvikle konseptet. 19 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Marandinho 3 468 Del Skrevet torsdag kl. 20:56 Del Skrevet torsdag kl. 20:56 3 timer siden skrev mbh: Vi må nesten bevise at vi er i stand til å drive en fotballklubb før vi begir oss inn i eiendomsbransjen. Det beste med Nye Nadderud er at det er kommunen som eier den delen som dreier seg om fotball. Så kan heller administrasjonen flytte tilbake i brakker når Backe ikke lenger gidder å vente på husleien. Desto flere klubber/lag som kan bruke stadion, desto sikrere er vi på at vi har en hjemmebane på lang sikt. Klink på ball her!🙌 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå