Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvis vi skal ha nåværende sponsor så er jo Sparebank1 Stadion mest naturlig. Spørs jo hvor mye de vil legge på bok da. Men skal man være litt umusikalsk så kan man gå for Tesla Stadion.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev fexter:

Hvis vi skal ha nåværende sponsor så er jo Sparebank1 Stadion mest naturlig. Spørs jo hvor mye de vil legge på bok da. Men skal man være litt umusikalsk så kan man gå for Tesla Stadion.

"Litt umusikalsk" er vel ukens underdrivelse. Da kan man like gjerne kalle det Trump Arena.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 29.3.2025 den 18.12 skrev Ace:

Siden vi har samme sponsorinntekter som i 2012 tenker jeg vi skal bruke alle muligheter til å øke inntektene. Selge stadionnavnet er svært lavthengende frukt.

Når det gjelder navn stemmer jeg for de som betaler mest.

Kommunen skal ha inntekter av alt salg bortsett fra billettinntektene, slik jeg har forstått det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er her vi hadde trengt en kommune som var like kreative som det Oslo var da da ga Enga nytt stadion.

Bærum kommune kjøper rettighetene til navnet! For å sikre lokal identitet kunne de kalt den "Bærum er Best Stadion". For dette betaler de fra et omdømmebudsjett 10 millioner i året, avtalt for 10 år. 75 millioner går dermed til Stabæk og kan brukes til å dekke Stabæks kostnader for den nye stadion, mens de siste 25% (and this is the beauty!) går tilbake til Bærum, men denne gangen som inntekter på stadionbudsjettet. Plutselig har stadion blitt billigere!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 timer siden skrev h1912:

Kommunen skal ha inntekter av alt salg bortsett fra billettinntektene, slik jeg har forstått det.

Vi får 75 % av inntektene fra et salg av stadionnavnet mens BK får 25 %.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nadderud
  • Opprett ny...