Gå til innhold

Nadderud


Gjest gladlaks
 Del

Anbefalte innlegg


Skal være enig i en ting, det må investeres i nye sykkelstativ - de er underdimensjonerte allerede i dag. Men relativt lite bekymret for folk som har med boltekuttere på kamp fordi de er desperate etter å komme seg hjem. Dette i likehet med det meste annet er bare vas. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 minutter siden skrev odd:

Folk på Bekkestua får ta seg sammen og dra på kamp selv. For hver billett solgt til en som kan gå til stadion, vil det være en mindre som trenger å parkere eller komme med offentlig transport.

Enig folk på Bekkestua får se å komme seg på kamp og se at mange går til match. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ha, ha, ha. Dette må være et av de mest hysteriske innlegg jeg har lest i nyere tid. Det er jo ren komi-kveld. Jeg må si det har stor underholdningsverdi å lese hva hr. Tor Wiik fra Bekkestua evner å få seg til å skrive. Det er bare å gi seg ende over... 40 charterbusser? Dette må vi skrive en sang om! Hr. Wiik forstår jo ikke selv at ved å skrive slik avslører han en total mangel på innsikt i og forståelse for fotballkulturen omkring Stabæk. Men - mot dumheten kjemper selv guder forgjeves! Mot dumheten kjemper selv guder forgjeves! Forslag til sang/rop; 40 charterbusser og hr. Wiik. Kan vi høre et fortvilet skrik? Et sted må jo busser vente. Mens de borte-folk skal hente. Stakkars Wiik på Bekkestua - han har virk'lig ikke trua.  

Lenke til innlegg
Del på andre sider


15 minutter siden skrev Sindre:

Skal være enig i en ting, det må investeres i nye sykkelstativ - de er underdimensjonerte allerede i dag. Men relativt lite bekymret for folk som har med boltekuttere på kamp fordi de er desperate etter å komme seg hjem. Dette i likehet med det meste annet er bare vas. 

Det kommer nye sykkelstativ for inntil 400 sykler rundt omkring i NYE Nadderud Idrettspark, iflg prosjektplanen som skulle være godt kjent nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


16 minutter siden skrev L 57:

Ha, ha, ha. Dette må være et av de mest hysteriske innlegg jeg har lest i nyere tid. Det er jo ren komi-kveld. Jeg må si det har stor underholdningsverdi å lese hva hr. Tor Wiik fra Bekkestua evner å få seg til å skrive. Det er bare å gi seg ende over... 40 charterbusser? Dette må vi skrive en sang om! Hr. Wiik forstår jo ikke selv at ved å skrive slik avslører han en total mangel på innsikt i og forståelse for fotballkulturen omkring Stabæk. Men - mot dumheten kjemper selv guder forgjeves! Mot dumheten kjemper selv guder forgjeves! Forslag til sang/rop; 40 charterbusser og hr. Wiik. Kan vi høre et fortvilet skrik? Et sted må jo busser vente. Mens de borte-folk skal hente. Stakkars Wiik på Bekkestua - han har virk'lig ikke trua.  

Kommer det 40 charterbusser til Nadderud, kan det hende herr Wiik tar turen selv for å sjekke hvilket lag som er på besøk. Da er det Stabæk som herjer i Champions League og møter storheter som Manchester City, Real Madrid eller for den sakens skyld Leverkusen eller Molde som fortsatt henger med. Det blir tider det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om man googler "Tor Wiik" + budstikka, så skjønner man at dette er en bygdeorginal som skyter om seg meg løskrutt. Bærums egen Hans Bauge.

Han prøvde seg blant annet for tre år siden også: https://www.budstikka.no/nytt-stadion-uten-p-plasser/o/5-55-1050504

Dette er bare en enkel type som har behov for å få litt oppmerksomhet. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så lenge mot-innleggene er på dette nivået skal vi være veldig glade. Mer underholdende enn provoserende det der.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev kuk:

Om man googler "Tor Wiik" + budstikka, så skjønner man at dette er en bygdeorginal som skyter om seg meg løskrutt. Bærums egen Hans Bauge.

Han prøvde seg blant annet for tre år siden også: https://www.budstikka.no/nytt-stadion-uten-p-plasser/o/5-55-1050504

Dette er bare en enkel type som har behov for å få litt oppmerksomhet. 

Ang linken din ovenfor, har jeg sakset et lite avsnitt fra Budstikka 2.3.2021 der Tor Wiik blant annet foreslår "at de ansvarlige i kommunen og Stabæk Fotball tar kontakt med Bærum Sportsklubb og prøver å bli enige om en plan hvor arenaen på Kadettangen bygges ut til en fullverdig fotballarena for toppfotball."

Lenke til innlegg
Del på andre sider


19 timer siden skrev kuk:

Om man googler "Tor Wiik" + budstikka, så skjønner man at dette er en bygdeorginal som skyter om seg meg løskrutt. Bærums egen Hans Bauge.

Han prøvde seg blant annet for tre år siden også: https://www.budstikka.no/nytt-stadion-uten-p-plasser/o/5-55-1050504

Dette er bare en enkel type som har behov for å få litt oppmerksomhet. 

Enig i det meste, men det er allerede i dag et problem med antall parkeringsplasser i nærheten. Om man i tillegg mer enn dobler tilskuersnittet, så blir det åpenbart trafikale problemer. Det er mange tilreisende (både borte- og hjemmesupportere) som av forskjellige grunner ikke tar kollektivt til kamp (meg selv inkludert) som man ikke tenker på her. 

Reisevei fra meg til stadion med bil er 30-35 minutter vs 1t 15 med kollektiv (om ting klaffer). Forskjellen er altså ca én time t/r vs 2,5 time. Det er mao uaktuelt å dra med unger på hverdagene med annet enn bil...

Man skal ikke så langt ut i Bærum eller Asker før de har tilsvarende reisetider, så det er flere som meg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


29 minutter siden skrev boie:

Enig i det meste, men det er allerede i dag et problem med antall parkeringsplasser i nærheten. Om man i tillegg mer enn dobler tilskuersnittet, så blir det åpenbart trafikale problemer. Det er mange tilreisende (både borte- og hjemmesupportere) som av forskjellige grunner ikke tar kollektivt til kamp (meg selv inkludert) som man ikke tenker på her. 

Reisevei fra meg til stadion med bil er 30-35 minutter vs 1t 15 med kollektiv (om ting klaffer). Forskjellen er altså ca én time t/r vs 2,5 time. Det er mao uaktuelt å dra med unger på hverdagene med annet enn bil...

Man skal ikke så langt ut i Bærum eller Asker før de har tilsvarende reisetider, så det er flere som meg.

Er det ikke et alternativ å parkere en plass langs T-banelinja?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 minutter siden skrev SuperDungeonMaster:

Er det ikke et alternativ å parkere en plass langs T-banelinja?

Alt er mulig. Jeg kjører en del tog/t-bane, og all erfaring viser at med én gang man skal bytte transportmiddel så øker tiden (og risikoen for feil) veldig. Nå snakker jeg kun for meg selv da, men det er ikke spesielt praktisk. Eneste stedet som har et visst antall p-plasser i nærheten er vel Jar? Så jeg skal kjøre en halvtimes tid, rekke en spesifikk avgang (eller beregne femten-tjue min ekstra) og gå av på Bekkestua. Derfra kan jeg enten gå (10-15 min) eller ta buss (som må korrespondere med t-banen). Det er veldig i tiden å snakke om at folk skal gå/sykle/ta kollektivt i all slags vær og til alle tider på døgnet, men det passer ikke for alle.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev boie:

Alt er mulig. Jeg kjører en del tog/t-bane, og all erfaring viser at med én gang man skal bytte transportmiddel så øker tiden (og risikoen for feil) veldig. Nå snakker jeg kun for meg selv da, men det er ikke spesielt praktisk. Eneste stedet som har et visst antall p-plasser i nærheten er vel Jar? Så jeg skal kjøre en halvtimes tid, rekke en spesifikk avgang (eller beregne femten-tjue min ekstra) og gå av på Bekkestua. Derfra kan jeg enten gå (10-15 min) eller ta buss (som må korrespondere med t-banen). Det er veldig i tiden å snakke om at folk skal gå/sykle/ta kollektivt i all slags vær og til alle tider på døgnet, men det passer ikke for alle.

Buss fra Bekkestua til Nadderud er vel litt i overkant.  Jeg synes ikke det er urimelig å måtte gå 10 minutter til stadion hverken fra bil eller bane.

En annen holdeplass med en god del parkering er Gjønnes.  Nå er det riktig nok en tid siden jeg kjørte til kamp, men da var det nomalt plass å få der, og den er gratis.  Det er riktig nok 10 minutter å gå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden skrev boie:

Enig i det meste, men det er allerede i dag et problem med antall parkeringsplasser i nærheten. Om man i tillegg mer enn dobler tilskuersnittet, så blir det åpenbart trafikale problemer. Det er mange tilreisende (både borte- og hjemmesupportere) som av forskjellige grunner ikke tar kollektivt til kamp (meg selv inkludert) som man ikke tenker på her.

Men du kan parkere hjemme hos meg, @boie. 5 minutter gange. Problem solved. 🤝

Lenke til innlegg
Del på andre sider


15 timer siden skrev Mr. Diamond:

Men du kan parkere hjemme hos meg, @boie. 5 minutter gange. Problem solved. 🤝

I know - men jeg tar kampen for alle de som ikke kan. Det er bare sånn jeg er, vet du 😉

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Altså, hvorfor skal man lage et problem av noe som i realiteten ikke er et problem? Og hva er greia med at man skal parkere ved siden av stadion?

Det går tbane hvert 15minutt fra Kolsås og fra Oslo. Bor du ikke langs t-banelinja, kan man fint parkere på en av pendlerparkeringene langs t-banenettet. Alle pendlerparkeringene har masse ledig kapasitet det tidspunktet der det er aktuelt med fotballkamp.

  • Parker på Gjønnes pendlerparkering og gå de usle 10 minuttene (treg gange)
  • Parker på Avløs pendlerparkering (ta banen til Bekkestua)
  • Parker på Jar pendlerparkering (ta banen til Bekkestua)
Lenke til innlegg
Del på andre sider


I Bæumsveien, ved Gjønnes stasjon, står det store bannere med opplysning satdet finnes 7 parkeringshus på Bekkestua! Disse må ta kunne sluke unna en del biler på tidspunkter kampene spilles? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal vi ha amerikanske tilstander på Bekkestua? Se nedover Europa, selv lag med 40-50 000 klarer seg med minimalt med parkeringsplasser. Kollektivt knutepunkt 200 meter unna stadion

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev Blaakækse:

Skal vi ha amerikanske tilstander på Bekkestua? Se nedover Europa, selv lag med 40-50 000 klarer seg med minimalt med parkeringsplasser. Kollektivt knutepunkt 200 meter unna stadion

Med mindre du er fra Klanen.  Da må du gå fra Østerås T-bane.

For hjemmepublikum så trenger ikke sjåføren vente ved stadion.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 minutter siden skrev Latmann:

Med mindre du er fra Klanen.  Da må du gå fra Østerås T-bane.

For hjemmepublikum så trenger ikke sjåføren vente ved stadion.

Det er mye snakk om buss, privatbiler og t-baner her, men hvor fanden skal alle James'ene parkere limousinenene før kamp? Eller er tanken at de bare kjører runde på runde på Bekkestua, frem til kampen er ferdig?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 minutter siden skrev Kaizer Alphonse:

Det er mye snakk om buss, privatbiler og t-baner her, men hvor fanden skal alle James'ene parkere limousinenene før kamp? Eller er tanken at de bare kjører runde på runde på Bekkestua, frem til kampen er ferdig?

Au pair kan naturligvis ta runder. Fint for de å se litt av nærmiljøet

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 minutter siden skrev Blaakækse:

Au pair kan naturligvis ta runder. Fint for de å se litt av nærmiljøet

Men fra og med 15. mars avvikles au-pair ordningen. Da trengs det selvsagt 10-etasjers parkeringshus for å fylle dagens Nadderud. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


19 minutter siden skrev SuperDungeonMaster:

Men fra og med 15. mars avvikles au-pair ordningen. Da trengs det selvsagt 10-etasjers parkeringshus for å fylle dagens Nadderud. 

Rent teknisk sett kan man unngå nedleggelse. Flere bekjente har gitt dem titlen hushjelp og betaler en symbolsk sum. Lenge leve dyre advokater!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nadderud
×
×
  • Opprett ny...