Gå til innhold

Nadderud


Gjest gladlaks
 Del

Anbefalte innlegg


10 minutter siden skrev h1912:

Nye Nadderud Idrettspark blir noe av, med endel endringer / justeringer, og fordi Høyres gruppe og Fremskrittspartiets representant Thalberg Jr stemmer ja. Dette gjelder i Formannskapet i dag og i Kommunestyrets møte 20.3.2024.

Du tar ikke med SV som har vært for hele tida?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 352
Skrevet (endret)

7 minutter siden skrev arni:

Du tar ikke med SV som har vært for hele tida?

Nei, de kommer vel med i morgen. Ingen fra SV som kommenterte eller stemte for i Formannskapet, etter det jeg fikk med meg. SV sitter ikke i Formannskapet

Endret av h1912
.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 minutter siden skrev h1912:

Nei, de kommer vel med i morgen. Ingen fra SV som kommenterte eller stemte for i Formannskapet, etter det jeg fikk med meg. SV sitter ikke i Formannskapet

Tenkte på Kommunestyret siden du nevnte dette øverste politiske organet

Lenke til innlegg
Del på andre sider


24 minutes ago, h1912 said:

Nye Nadderud Idrettspark blir noe av, med endel endringer / justeringer, og fordi Høyres gruppe og Fremskrittspartiets representant Thalberg Jr stemmer ja. Dette gjelder i Formannskapet i dag og i Kommunestyrets møte 20.3.2024.

Hva slags endringer da? Ble det sagt noe konkret idag?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev arni:

Tenkte på Kommunestyret siden du nevnte dette organet

ok, jeg er vant til å ta det som besluttes den dagen det skjer til følge, men ser at jeg kunne droppet Kommunestyret... i mitt innlegg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan være godt å ha støtte fra SV reps imorgen i det øverste politiske organet  om Bærum SK fraksjonen i Høyre bryter ut😊

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden skrev arni:

Kan være godt å ha støtte fra SV reps imorgen i det øverste politiske organet  om Bærum SK fraksjonen i Høyre bryter ut😊

Gjermund var jo den første til å si at de ville stemme for, i FRIK, og han hadde et bra hovedinnlegg også.  Strømme var som et lam i dag, men problemet er at han har det i kjeften, les: Han sier noe annet enn det han gjør Les: Alle de spørsmålene fra ham og sønnen.

Uansett så fikk AP igjen så hatten passet. Berettiget kritikk. Når jeg hørte Nikki Schei i dag, så høres det ut som han er svensk, og ikke fra Bergen - uten at dette har noe å si selvfølgelig. Det er begredelig å høre på Venstre og AP, så lite som de har satt seg inn i hele dette sakskomplekset. Kommunedirektøren står opp som en bauta, og burde fått en blomsterkvast fra Stabæk Support.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


22 minutter siden skrev Jankri99:

Hva slags endringer da? Ble det sagt noe konkret idag?

Ikke det jeg fikk med meg på fra TV-sendingen, men det var tilhørere fra Stabæk i salen, så det er mulig de har fått det med seg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev blaasoldat:

Så Siste instans er imorgen?

Ja, Kommunestyret. Der blir det nok en heftig debatt, men det får det bare bli. Høyre har stemt JA (25 stemmer), trenger 1 stemme til, og den kom i dag fra Representanten Thalberg Jr fra FRP, og i morgen stemmer etter alle solemerker SV ja, også. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå skrev Stabækfanatics:

Godt at det blir ny stadion! 👍 Men hvor skal vi spille under utbyggingen?

Nadderud stadion.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


18 minutter siden skrev archstanton:

….men det er ikke gitt at alle i Høyre stemmer ja, ref Budstikkas kommentator…

Alle 25 stemte ja i ettermiddag, så jeg ser ikke helt hvor Budstikka tar dette fra. Budstikka hadde et innlegg etter Høyres Gruppemøte i går, mandag..., men jeg kan ikke se at Budstikka har skrevet noe om det i dag, etter Formannskapets møte. Har du en link?

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


30 minutter siden skrev h1912:

Alle 25 stemte ja i ettermiddag, så jeg ser ikke helt hvor Budstikka tar dette fra. Budstikka hadde et innlegg etter Høyres Gruppemøte i går, mandag..., men jeg kan ikke se at Budstikka har skrevet noe om det i dag, etter Formannskapets møte. Har du en link?

 

Har ikke Høyre 7 rep i Formannskapet idag av totalt 15?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


35 minutter siden skrev Stabækfanatics:

Med redusert tilskuerkapasitet siden hovedtribunen rives?

Den rives først når ny stadion er ferdig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev h1912:

Alle 25 stemte ja i ettermiddag, så jeg ser ikke helt hvor Budstikka tar dette fra. Budstikka hadde et innlegg etter Høyres Gruppemøte i går, mandag..., men jeg kan ikke se at Budstikka har skrevet noe om det i dag, etter Formannskapets møte. Har du en link?

 

Men det er noe jeg ikke har helt klarhet i - og det er om Høyre stiller med bundet mandat? Eller har de stilt sine mandater helt fritt? Vil de 25 stemme ja i morgen, eller kan far og sønn Strømme finne på å stemme i mot nytt Nadderud Stadion i morgen? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 minutter siden skrev L 57:

Men det er noe jeg ikke har helt klarhet i - og det er om Høyre stiller med bundet mandat? Eller har de stilt sine mandater helt fritt? Vil de 25 stemme ja i morgen, eller kan far og sønn Strømme finne på å stemme i mot nytt Nadderud Stadion i morgen? 

Høyre har ikke sagt at det er fritt mandat for deres representanter. FRP har fristilt sine.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det noen som vet NÅR i løpet av morgendagens kommunestyremøte at stadion er på agendaen. 
 

Vi er en gruppe Blaa supportere 💙 som har tenkt til å møte opp i rådhuset for å få med oss avstemningen (og forhåpentligvis få mulighet til å hedre de som sørger for resultatet vi lengter etter). 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alt som ble sagt i formannskapet i dag tyder på at det blir flertall for. Alle Høyres representanter stemmer for eget forslag, det samme gjør minst en fra FrP. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev Øyvind:

Alt som ble sagt i formannskapet i dag tyder på at det blir flertall for. Alle Høyres representanter stemmer for eget forslag, det samme gjør minst en fra FrP. 

+ SV

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 352
Skrevet (endret)

3 timer siden skrev Bebe:

Er det noen som vet NÅR i løpet av morgendagens kommunestyremøte at stadion er på agendaen. 
 

Vi er en gruppe Blaa supportere 💙 som har tenkt til å møte opp i rådhuset for å få med oss avstemningen (og forhåpentligvis få mulighet til å hedre de som sørger for resultatet vi lengter etter). 

Kommunestyret har sitt møte fra kl 18.00 - 21.00 i kommunestyresalen. Nadderud Idrettspark er sak nr 4, men rekkefølgen kan endres, og det er umulig å tidfeste når vår sak kommer opp. 
Sakskart:  
https://tjenester.baerum.kommune.no/innsyn/politikk/wfdocument.ashx?journalpostid=2021090146&dokid=6750876&versjon=2&variant=A&ct=RA-PDF

Nadderud Idrettspark - fastsettelse av prosjektets rammer (BP3) (Hoveddokument, 367KB)

DEL TO MER OM SAKEN - Nadderud Idrettspark (Vedlegg, 6MB)

Vedlegg - Utkast til Leieavtale (Vedlegg, 512KB)

og her er link til direktesending: https://baerum.kommunetv.no/live/1244

Endret av h1912
.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 timer siden skrev arni:

Har ikke Høyre 7 rep i Formannskapet idag av totalt 15?

Jeg er sikker på at du forstår hva jeg mener. Høyres gruppemøte mandag bestemte at alle 25 skal stemme likt. Ved en inkurie skrev jeg 25 som viser til hovedavstemming i Kommunestyret i kveld. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 352
Skrevet (endret)

Viktig å lese dette
Nedenfor kan du lese INNSTILLINGEN fra Formannskapets møte 19.3.2024 til KOMMUNESTYRETS behandling i kveld, 20.3.2024. 
Dette var ikke lett å finne, men her er alle endringer som ble votert over i går med i tillegg til mye annet.

"Formannskapet- 19.03.2024- 044/24 Innstilling:
1. Kommunedirektøren gis fullmakt til å signere totalentreprisekontrakt (åpen bok) for gjennomføring med totalentreprenør, innenfor en kostnadsramme på 990 mill.
2. Kommunedirektøren gis fullmakt til å inngå bindende avtale om salg av tomt for å etablere et sameie med Backe Eiendom med tilhørende driftsavtale, før utbygging starter
3. Kommunedirektøren gis fullmakt til å inngå leieavtale med Stabæk Fotball
4. Kommunedirektøren innarbeider revidert kostnadsramme i økonomimelding i 2024
5. Bærum kommune har forkjøpsrett til næringsarealene.
6. Det etableres en løsning i stadionanlegget som innebærer at publikummere med funksjonsnedsettelse/ behov for å benytte rullestol får muligheten til å sitte sammen med familie/venner samt at brannsikkerheten for denne publikumsgruppen ivaretas.
7. Følgende elementer tas ut av investeringsprosjektet:
- Demontering av eksisterende tribune. Dagens hovedtribune er bygget i betongelementer. Det var planlagt å demontere denne skånsomt med tanke på gjenbruk andre steder i kommunen, eller selge/gi bort til andre aktører. Ved å ikke demontere tribunen vil den bli sanert og avfallet sortert (7,70 mill. kr)
- Aktivitetsbasert kunst (10,00 mill. kr)
- Armert gress på p-plasser (0,70 mill. kr)
- Gatevarme (2,20 mill. kr)
- Ikke storskjerm, (2,20 mill. kr) , kun kabling til 2 stk. skjermer. Stabæk Fotball besørger og bekoster selv installasjon av storskjerm på stadion. Bærum kommune fakturer Stabæk Fotball for følgende kostnader:
   - Mellomlegget for VIP-setene, ca. 350 stk. à 1.000 kr ekskl. mva.  (0,35 mill. kr)
   - Flytting av dagens brakke (1,25 mill. kr)
   Endringer i utleieavtalen mellom Bærum kommune og Stabæk Fotball:
   - Tillegg til pkt. 4.3:
Stabæk Fotball tar på seg å arrangere én barneturnering årlig for lokale lag i tillegg til de fire helgene som allerede er avsatt til arrangementer for breddeidrett, lokale kulturaktører, lokalt næringsliv og/eller frivilligheten. Forutsetningen er at dette er i tråd med MVA-reglementet.
  - Tillegg til pkt. 4.3:
Stabæk Fotball stiller seg positiv til å ved jevne mellomrom være vertskap for nasjonal turnering for gatelagene i regi av Fotballstiftelsen eller tilsvarende. Forutsetningen er at dette er i tråd med MVA-reglementet.
  - Endring i pkt. 5.2: Konkurranseutsette navn på stadion til sponsorer. 25% av denne bruttoinntekten skal betales direkte til Utleier, og inngår ikke i leien.
  - Endring i pkt. 8.1: Minimumsleien utgjør NOK 3.000.000 ekskl. merverdiavgift per år.
  - Endring i pkt. 9.1: Minimumsleien i pkt. 8.1 reguleres hver 1. januar, i samsvar med 100% av endringene i Statistisk sentralbyrås konsumprisindeks eller, hvis denne blir opphevet, annen tilsvarende offentlig indeks.
  - Nytt avtalepunkt: Ved fremleie av arenaen til NFF til landskamper/cupfinale eller andre arrangementer skal 10 % av inntektene etter fradrag av kostnader tilfalle Bærum kommune. Kommunen dekker ikke eventuelle underskudd.
  - Nytt avtalepunkt: Dersom Stabæk Fotball oppnår plassering 3-7 i Eliteserien i fotball for herrer skal 5% av netto tilleggsutbetaling fra medieavtalen tilfalle Bærum kommune. Dersom Stabæk Fotball oppnår plassering
1-2 i Eliteserien økes andelen til 7,5%.
8. Kommunedirektøren bes fremme sak (-er) med følgende:
    1. Evaluere Nadderud Idrettspark investeringsprosjekt, herunder økonomi, risiko og entreprisemodell (samspillsentreprise) ved BP5.
   2. Evaluere og fremme sak om ekstern gjennomgang av større investeringsprosjekter, tilsvarende Statens Prosjektmodell, før beslutningsunderlaget legges frem til politisk behandling (BP2 Valg av konsept og BP3 Prosjektets rammer)."
 

Endret av h1912
Estetisk
Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 timer siden skrev h1912:

Jeg er sikker på at du forstår hva jeg mener. Høyres gruppemøte mandag bestemte at alle 25 skal stemme likt. Ved en inkurie skrev jeg 25 som viser til hovedavstemming i Kommunestyret i kveld. 

Så Høyre binder sine folk? Den er god

Lenke til innlegg
Del på andre sider


De kunne fjerne 10 millioner for «aktivitetsbasert kunst»?

Ser ut som det ryker en del penger for Stabæk her gjennom forskjellige kutt og ekstraleie, men dette kan vi leve med!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


18 minutter siden skrev arni:

Så Høyre binder sine folk? Den er god

Ikke unormalt det. Det et slik politiske partier får igjennom sakene sine. Man diskuterer og er uenige i sine partimøter og fremstår samlet ellers. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 minutter siden skrev odd:

De kunne fjerne 10 millioner for «aktivitetsbasert kunst»?

Ser ut som det ryker en del penger for Stabæk her gjennom forskjellige kutt og ekstraleie, men dette kan vi leve med!

De burde satt inn igjen gatevarme, noe Espelien (Frp) også nevnte i går kveld, selv om han stemte mot. Det var en ting jeg merket meg fra Venstre. De så helst at Stabæk la Hybridgress, men stemte i mot Kommunedirektørens forslag.

Espen Moe uttalte seg om dette for noen dager siden, og sa at dess bedre det tilrettelegges fra kommunens side, jo mer er Stabæk villig til å betale. Det var også Stabæk selv,  som foreslo at de kunne dekke kr 350000 for 350 VIP seter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


9 timer siden skrev Mr. Diamond:

+ SV

Det har de sagt tidligere ja, men det sitter ingen SV'ere i Formannskapet så det kom ikke frem i møtet i går. Uansett er 25 + 1 nok og de 26 kom helt klart frem på møtet i går, det er ingen vei tilbake der med mindre Thalberg blir forhindret fra å møte og vararepresentanten kupper. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nadderud
×
×
  • Opprett ny...