Stairs 1 614 Del Skrevet 16. September Del Skrevet 16. September 1 time siden skrev Stabækfanatics: Så hvis vi rykker opp til ES 2025, så har vi tre nye tribuner klar? Neida. Vi kan ta en rolig sesong til i obos i 2025 for å kanskje kanskje ha tre nye tribuner i Eliteserien 2026. eventuelt så har vi tre nye tribuner i obos 2026.. eller de beste tre tribunene i post nord ligaen 2026.. alt etter som. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 203 Kongeinnlegg! Del Skrevet 25. September Kongeinnlegg! Del Skrevet 25. September Når man ser kuttlista til Bærum i kveld er det ingen tvil om at vi har hatt griseflaks som fikk igangsatt ny stadion før regjeringen la kommuneøkonomien til Bærum i grus. Aldri i verden om ny stadion hadde blitt vedtatt i dag. 42 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Leskur 1 130 Kongeinnlegg! Del Skrevet 1. Oktober Kongeinnlegg! Del Skrevet 1. Oktober På 25.9.2024 den 21.33 skrev Ace: Når man ser kuttlista til Bærum i kveld er det ingen tvil om at vi har hatt griseflaks som fikk igangsatt ny stadion før regjeringen la kommuneøkonomien til Bærum i grus. Aldri i verden om ny stadion hadde blitt vedtatt i dag. Jeg er litt redd for at vi får en stor del av befolkningen i Bærum i mot oss pga alle kutt. I sommer snakket jeg med en forbanna barnehagepedagog. Og nå nylig med en bibliotekar som fortalte meg om de samme følelsene mot ny stadion. Det som er virkelig hårreisende er at vi som klubb har nektet å gi noen sesongkort til biblioteket slik at de kan ha utlån på billetter til vanskeligstilte. Etter modell fra Bergen og Stavanger. Bærum bibliotek kan ikke ta den kostnaden nå. Og dette hadde vært en enkel måte og få EN positiv sak ut i kommunen. 34 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anderson 339 Del Skrevet 1. Oktober Del Skrevet 1. Oktober 1 time siden skrev Leskur: Jeg er litt redd for at vi får en stor del av befolkningen i Bærum i mot oss pga alle kutt. I sommer snakket jeg med en forbanna barnehagepedagog. Og nå nylig med en bibliotekar som fortalte meg om de samme følelsene mot ny stadion. Det som er virkelig hårreisende er at vi som klubb har nektet å gi noen sesongkort til biblioteket slik at de kan ha utlån på billetter til vanskeligstilte. Etter modell fra Bergen og Stavanger. Bærum bibliotek kan ikke ta den kostnaden nå. Og dette hadde vært en enkel måte og få EN positiv sak ut i kommunen. Tips klubben om det! En annen ting er hvis det blir budsjettsprekk, så er det null å hente. Da må man kutte, og det kan gå utover en hel tribuneside... 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Leskur 1 130 Del Skrevet 1. Oktober Del Skrevet 1. Oktober 8 timer siden skrev Anderson: Tips klubben om det! En annen ting er hvis det blir budsjettsprekk, så er det null å hente. Da må man kutte, og det kan gå utover en hel tribuneside... Snakk om 5 eller 10 billetter på dagens Nadderud. Vet ikke om det var denne eller forrige sesong. Hadde jo vært anstendig å gi noe tilbake for all bruk av møterom på biblioteket. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Latmann 4 422 Del Skrevet 1. Oktober Del Skrevet 1. Oktober 2 timer siden skrev Leskur: Snakk om 5 eller 10 billetter på dagens Nadderud. Vet ikke om det var denne eller forrige sesong. Hadde jo vært anstendig å gi noe tilbake for all bruk av møterom på biblioteket. Hvor skal de være. Det er jo smekkfullt på Nadderud om dagen. Dette er rent tapsprosjekt. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nr14 844 Del Skrevet 1. Oktober Del Skrevet 1. Oktober Stor ydmykhet fra klubb og supportere er viktig i tiden vi går inn i. https://www.budstikka.no/kutt-i-barum-kommune/o/5-55-1807541 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Latmann 4 422 Kongeinnlegg! Del Skrevet 1. Oktober Kongeinnlegg! Del Skrevet 1. Oktober 50 minutter siden skrev Nr14: Stor ydmykhet fra klubb og supportere er viktig i tiden vi går inn i. https://www.budstikka.no/kutt-i-barum-kommune/o/5-55-1807541 Nå er det helt OK å huske på hvorfor disse kuttene må gjøres. Det er IKKE fordi det bygges ny stadion på Nadderud 24 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mdawg 24 Del Skrevet 1. Oktober Del Skrevet 1. Oktober 57 minutter siden skrev Latmann: Nå er det helt OK å huske på hvorfor disse kuttene må gjøres. Det er IKKE fordi det bygges ny stadion på Nadderud Jepp. En annen ting som strengt tatt nesten aldri nevnes er at det i tillegg skal bygges tennishall, skatepark og et stort grøntområde. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
boie 2 386 Del Skrevet 1. Oktober Del Skrevet 1. Oktober 9 minutter siden skrev mdawg: Jepp. En annen ting som strengt tatt nesten aldri nevnes er at det i tillegg skal bygges tennishall, skatepark og et stort grøntområde. Eller at disse kuttene er fordi Regjeringen drastisk kutter i Bærum kommunes handlingsrom. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 4 397 Del Skrevet 2. Oktober Del Skrevet 2. Oktober Stort intervju med ordføreren i Budstikka om økonomi og Nadderud Stadion https://www.budstikka.no/rasende-barum-ordforer-dette-er-dramatisk/f/5-55-1807464 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Snæss 1 684 Del Skrevet 2. Oktober Del Skrevet 2. Oktober Budstikka gjør sitt beste for å skape strid med overskriften som ikke henger sammen med hvorfor hun raser... 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anderson 339 Del Skrevet 2. Oktober Del Skrevet 2. Oktober Veldig bra det hun sier om at stadion har ikke med dette kravet å gjøre. Hjelper på, selv om dette prosjektet blir sett på som den store, stygge ulven fremover. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 203 Kongeinnlegg! Del Skrevet 2. Oktober Kongeinnlegg! Del Skrevet 2. Oktober Det er bare en stor stygg ulv her, og det er regjeringen. Bare ett år igjen nå! 28 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 142 Del Skrevet 2. Oktober Del Skrevet 2. Oktober Er jo helt sant det hun sier. Det de må kutte i nå er de løpende kostnadene – da er ikke éngangsinvesteringer veldig relevant. Hvis du diskonterer Nadderud over 50 år kunne det bidratt til 20 millioner i besparelser per år – det er ikke all verden når de må spare 1 000 millioner årlig. 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
h1912 1 387 Del Skrevet 2. Oktober Del Skrevet 2. Oktober Det er dessverre Budstikka i et nøtteskall. Uansett hvem som er / har vært sjefsredaktør så er det nedrakking av Stabæk Vi får heve oss over det, men det er ikke en lokalavis verdig, og holde på slik. 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 235 Kongeinnlegg! Del Skrevet 4. Oktober Kongeinnlegg! Del Skrevet 4. Oktober Budstikka skrev også etter forrige hjemmekamp at "etter fotballkampen på Nadderud våknet beboerne til massivt hærverk" i form av tagging, gjort av en eller annen kødd som har tagga det samme i både Oslo, Asker og Bærum i lang tid og neppe har noen tilknytning til Stabæk. Den gode nyheten er at ved å si opp abonnementet på Budstikka så har jeg spart en milliard i løpet av de neste 278 706 årene! 26 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Latmann 4 422 Del Skrevet 5. Oktober Del Skrevet 5. Oktober 14 timer siden skrev Posse: Budstikka skrev også etter forrige hjemmekamp at "etter fotballkampen på Nadderud våknet beboerne til massivt hærverk" i form av tagging, gjort av en eller annen kødd som har tagga det samme i både Oslo, Asker og Bærum i lang tid og neppe har noen tilknytning til Stabæk. Den gode nyheten er at ved å si opp abonnementet på Budstikka så har jeg spart en milliard i løpet av de neste 278 706 årene! Posse spanderer neste runde på Blaa. Han er jo tross alt straks miliardær Må bare innom og tagge ned noen hus på Bekkestua først 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 235 Kongeinnlegg! Del Skrevet 5. Oktober Kongeinnlegg! Del Skrevet 5. Oktober 9 timer siden skrev Latmann: Posse spanderer neste runde på Blaa. Han er jo tross alt straks miliardær Må bare innom og tagge ned noen hus på Bekkestua først Her kommer Dr. X Kledd i rastadreads Jeg har fått magesår Det skyldes nok stress Og vodka redbull og forventningspress Jeg skal bruke ditt liv på opp og ned med Stabæk Og pompøse skriv Og hvis du ikke kan bli stiv skal jeg eksportere video på en Blaa resept ifra Mediabank det er mitt konsept Når det er fest blir det Tier hjem til Jong i vest Er anledningen fin blir det sikksakk og hvin og en fortauskant som gjør min kropp til ruin Men mine Stabæk-klær kan vaskes rene for blod og urin Gjørma svinger ganske bra og formen er fin 21 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stabækfanatics 32 Del Skrevet 7. Oktober Del Skrevet 7. Oktober På 16.9.2024 den 23.18 skrev Stairs: Neida. Vi kan ta en rolig sesong til i obos i 2025 for å kanskje kanskje ha tre nye tribuner i Eliteserien 2026. eventuelt så har vi tre nye tribuner i obos 2026.. eller de beste tre tribunene i post nord ligaen 2026.. alt etter som. Så en ny langside, to kortsidetribuner og den gamle hovedtribunen består? Hvis det blir budsjettsprek eller at kommunen sliter med økonomien i verste fall så beholder vi den gamle hoved i en stund fremover? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PhunxZtar 828 Del Skrevet 7. Oktober Del Skrevet 7. Oktober 53 minutter siden skrev Stabækfanatics: Så en ny langside, to kortsidetribuner og den gamle hovedtribunen består? Hvis det blir budsjettsprek eller at kommunen sliter med økonomien i verste fall så beholder vi den gamle hoved i en stund fremover? Kanskje ikke så spennende å se kamp fra en tribune hvor det ikke er bane lenger? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
rykkinn 7 753 Del Skrevet 7. Oktober Del Skrevet 7. Oktober 52 minutter siden skrev Stabækfanatics: Så en ny langside, to kortsidetribuner og den gamle hovedtribunen består? Hvis det blir budsjettsprek eller at kommunen sliter med økonomien i verste fall så beholder vi den gamle hoved i en stund fremover? I 2026, når Stabæk får levert stadion så er kun 3 tribuner klare. Den siste langsiden (mot dagens nadderud) blir bygd iløpet av sesongen 2026. Hovis på Nadderud Stadion rives etter at man har fått ny stadion i 2026 med kun 3 tribuner. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 142 Del Skrevet 9. Oktober Del Skrevet 9. Oktober På 7.10.2024 den 2.44 skrev PhunxZtar: Kanskje ikke så spennende å se kamp fra en tribune hvor det ikke er bane lenger? Skal fortsatt være bane der, og tribunen på motsatt side (inkl. gamle ståfeltet) blir stående. Men rimelig sikker på at de river hovis uansett hvor dårlig økonomi kommunen skulle få! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
rykkinn 7 753 Kongeinnlegg! Del Skrevet 12. Oktober Kongeinnlegg! Del Skrevet 12. Oktober Bekreftet at dagligvarebutikken Extra kommer på Nye Nadderud Stadion, åpnes i august 2026. Godt å se ting faller litt på plass og spent på om det kommer noe annet butikker i stadionet også. 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Elliott Ottesen 718 Kongeinnlegg! Del Skrevet 13. Oktober Kongeinnlegg! Del Skrevet 13. Oktober Godt å vite, syns ikke det er nok dagligvarehandel på Bekkestua 26 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
rykkinn 7 753 Kongeinnlegg! Del Skrevet 20. Oktober Kongeinnlegg! Del Skrevet 20. Oktober Enda en sak fra budstikka som er negativt vinklet om Nye Nadderud.. : https://www.budstikka.no/hun-var-den-eneste-i-hoyre-som-sa-nei-til-milliardinvesteringen-pa-nadderud-dette-sier-hun-na/s/5-55-1821524 Budstikka gjør igjen det de kan om å skrive negativt om Nye Nadderud… «milliardstadionet».. Posse har heldigvis kommet med et godt svar i kommentarfeltet på Facebook. Nesten på tide å bestille inn anti budstikka stickers på neste runde med stickers fra Ukraina.. 16 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Snæss 1 684 Del Skrevet 20. Oktober Del Skrevet 20. Oktober Jeg sier opp abonnementet mitt når sesongen er slutt.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 234 Del Skrevet 20. Oktober Del Skrevet 20. Oktober Haha. Det er da ikke Budstikka som mener dette. De skriver bare en sak om hva en politiker mener om saken. Det bør de gjøre - og få lov til. Hvis man er glad i å lese referater fra kommunestyret, er det bare å si opp abonnementet på Budstikka. Jeg er imidlertid redd for at det ikke endrer noe som helst. Annet enn at man ikke aner hva som foregår. (Det er ikke avisenes skyld at renta er høy, selvom de referer sentralbankens rentebeslutninger.) 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mr. Diamond 1 601 Kongeinnlegg! Del Skrevet 20. Oktober Kongeinnlegg! Del Skrevet 20. Oktober 2 timer siden skrev mbh: Haha. Det er da ikke Budstikka som mener dette. De skriver bare en sak om hva en politiker mener om saken. Det bør de gjøre - og få lov til. Hvis man er glad i å lese referater fra kommunestyret, er det bare å si opp abonnementet på Budstikka. Jeg er imidlertid redd for at det ikke endrer noe som helst. Annet enn at man ikke aner hva som foregår. (Det er ikke avisenes skyld at renta er høy, selvom de referer sentralbankens rentebeslutninger.) Det som skurrer her er vel ikke at Budstikka har spurt en politiker om hva hun mener, men hvordan de (nok en gang) feilaktig skriver at det er stadion, og ikke hele anlegget, som koster 1 milliard. Ser ut til at de har lagt inn noen forsøk på korreksjoner nå, men journalisten skriver fortsatt at stadion koster 1 mrd. Det hele føyer seg inn i en rekke med saker hvor det virker som at Budstikka ønsker å skape uro og misnøye med politikernes prioriteringer rundt anlegget, og det er ikke så nøye med fakta så lenge det de skriver provoserer. Journalisten ser ikke forskjell på prioriteringer i årlige budsjetter og langsiktige investeringer. Skal man slutte å bygge sykehus og t-banelinjer fordi det ikke er penger til å tette hullene i asfalten i Haukeveien i år? Bare se på de ledende spørsmålene her: "Synes du at arbeidet med Nadderud stadion burde vært stoppet? I lys av de kraftige nedskjæringene som innbyggerne blir påtvunget?" og "Hva synes du om at det bygges et fotballstadion til en milliard, samtidig som det vurderes å legge ned skoler? Skoler ikke kan hente inn vikarer? Det vurderes å legge ned Hospice Stabekk? Kuttlisten som vurderes er lang – og vond?" Det blir bare for dumt. Det er heller ikke spesielt oppsiktsvekkende at politikeren her ikke har endret mening siden sist. Om noe, så hadde det kanskje vært mer interessant å høre hva en av de som stemte FOR anlegget sier nå? Men da må de vel finne en som har endret mening først... Jeg vil uansett ikke avslutte abonnementet hos Budstikka. Jeg slutter ikke å lese nyheter fra en kilde bare fordi det hender jeg er uenig med/ikke alltid liker hva de skriver. Det er fint å få flere synsvinkler. Men jeg er mektig lei av vinkelen til visse journalister i Budstikka, og at fakta ikke blir skikkelig korrigert, det kan jeg ikke nekte for. 13 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 234 Del Skrevet 21. Oktober Del Skrevet 21. Oktober Artikkelen inneholder en egen faktaboks med fordeling av kostnader, samt opplysninger om finansiering. Så også den biten er ryddig og fin. Journalisten påpeker også tilstanden til dagens stadion og behovet for en ny. Dette må man tåle. Spesielt slik den økonomiske situasjonen i kommunen er nå. Det er ikke slik at prosjektet finansierer seg selv og ikke vil belaste kommunens økonomi i årene fremover. Like it or not. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå