nichb 6 152 Del Skrevet 25. Mars 2019 Del Skrevet 25. Mars 2019 9 minutter siden skrev Morriz: Er det for sent å snakke TA igjen? Vet at det er et ømt punkt, men tanken på å bli på nadderud med brukken rygg de neste 10 årene er deprimerende. Helt enig, men jeg personlig er for at fotball er og forblir en utendørsidrett. At det ikke er det i Alta kan jeg forstå...Men jeg begynner å bli desperat etter å ha fasiliteter og bli en mer atraktiv klubb for publikum og spillere, så kanskje hangarn kan være løsningen igjen ? Men med denne økonomien vår så tviler jeg vi har råd til å leie der.....Men noe må virkelig skje for alvor de neste årene ellers vil det få katastrofale følge for oss som klubb.... 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Nr14 Del Skrevet 25. Mars 2019 Del Skrevet 25. Mars 2019 Det jeg frykter er at vi nå har gitt politikkerne en lissepasning for å skyve alt mye lenger ut i tid. De sliter med anbud de sliter med våre nye ønsker osv. Jeg blir gledelig overrasket hvis det står nye ny stadion på Nadderud før 2025. I mellomtiden må vi få bidrag for å kunne leve på Nadderud i perioden frem til det. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Latmann 4 389 Del Skrevet 25. Mars 2019 Del Skrevet 25. Mars 2019 Her er det jo store muligheter for å spare tid og penger. Legg arenaen slik Stabæk ønsker, altså snudd i forhold til opprinnelig plan. Da kan man skrote friidrettsbanen på Rud siden Nadderud kan bestå. Kommunen sparer 101 mill. og kan prioritere ny stadion til oss. Mulig det blir litt problematisk med flere kunstgressbaner, men de dyrker vel gress på andre siden av veien. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Del Skrevet 25. Mars 2019 Del Skrevet 25. Mars 2019 Snudd stadion vil vel fortsatt kreve at svingen kuttes? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 25. Mars 2019 Del Skrevet 25. Mars 2019 Det blir ikke plass til begge deler, nei. Ad gress på andre siden av veien: man er for lengst i gang med boligbygging på deler av Gjønnes gård, og resten skal vel gjøres om til en park av et eller annet slag. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Nr14 Del Skrevet 25. Mars 2019 Del Skrevet 25. Mars 2019 Det oser vel litt åpne hjørner når den tid kommer.https://www.baerum.kommune.no/innsyn/byggesak/wfdocument.ashx?journalpostid=2019012807&dokid=4324226&versjon=3&variant=A& Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 141 Del Skrevet 25. Mars 2019 Del Skrevet 25. Mars 2019 46 minutter siden skrev Nr14: Det oser vel litt åpne hjørner når den tid kommer.https://www.baerum.kommune.no/innsyn/byggesak/wfdocument.ashx?journalpostid=2019012807&dokid=4324226&versjon=3&variant=A& Redd man ender med den gamle løsningen likevel. Den nye umuliggjør åpning av bekken, og det er jo veldig i vinden... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Latmann 4 389 Del Skrevet 25. Mars 2019 Del Skrevet 25. Mars 2019 Får håpe det blir en bekkenløsning. Ja, den var ganske dårlig. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
knutta 1 865 Del Skrevet 25. Mars 2019 Del Skrevet 25. Mars 2019 Det er åpne hjørner ja, rimelig sikker på det. Billigst! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 883 Del Skrevet 25. Mars 2019 Del Skrevet 25. Mars 2019 Jeg har også hørt at det blir åpne hjørner, ja. Liker forøvrig fokuset på totalbildet og hele park/idrettsområdet. Da vil det forhåpentligvis være en del fokus på det estetiske når de utformer stadion også, så vi slipper å sitte igjen med en kjedelig betongblokk. Med mindre kostnadene trumfer alt, da... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 141 Del Skrevet 25. Mars 2019 Del Skrevet 25. Mars 2019 Trodde det ble vedtatt lukkede hjørner sist. Her tror jeg klubben har gjort utrolig dumt i å prøve på omkamp. Forsinkelser, besparelser og kanskje ender den opp med å bli på langs likevel... 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Nr14 Del Skrevet 25. Mars 2019 Del Skrevet 25. Mars 2019 Vi kan fort ha satt i gang noe vi ikke helt aner konsekvensen av. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ingo 8 395 Kongeinnlegg! Del Skrevet 25. Mars 2019 Kongeinnlegg! Del Skrevet 25. Mars 2019 Skulle tro halve Forum besto av eiendomsutviklere og stadionbyggere!! Jeg har ingen oversikt over alle løsningutkast, men kan berolige synserne her med denne saken er i de beste hender den kan være. Arne Vannebo og Peer Christensen kan eiendom, utvikling, arkitektur, økonomi og gangen i byggesaker bedre enn de aller fleste, og Jon Tunold har meget gode relasjoner med Kommunens folk på mer eller mindre ukentlig basis. Bedre å bygge en arena der alle langsiktige interesser er ivaretatt og som står klar i 2023 eller 2024, enn en halvveis en som står klar i 2022. Sist jeg fikk en gjennomgang var målet å ha stadion klart til sesongstart 2023, men det kan ha hendt noe siden. Hvis noen av dere mener å vite ting disse gutta ikke har forstått, foreslår jeg (i dypt alvor) at dere kontakter en av de ovennevnte og forklarer dem hva det er de ikke skjønner. 14 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 135 Del Skrevet 25. Mars 2019 Del Skrevet 25. Mars 2019 Uten at jeg har lest de siste to sidene, så virker krisemaksimering som det mest dekkende ordet. Her orker jeg ikke annet enn å ta ingo på ordet og satse på at dette ordner seg. Jeg har en sesong med eliteserie å få magesår av fra før av, om ikke dette skal gi meg en ekstra regnsky på en blaa himmel. Bør vi endre trådens merkelapp fra "Et lite søk om hjelp..." til "Et lite rop om hjelp..."? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Torqman 83 Del Skrevet 26. Mars 2019 Del Skrevet 26. Mars 2019 14 timer siden skrev Nr14: Det oser vel litt åpne hjørner når den tid kommer.https://www.baerum.kommune.no/innsyn/byggesak/wfdocument.ashx?journalpostid=2019012807&dokid=4324226&versjon=3&variant=A& Ser ut som det eneste de er helt sikre på er at det skal bli et hjerteformet "grønnstruktur" opp mot Bekkestua 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nichb 6 152 Kongeinnlegg! Del Skrevet 26. Mars 2019 Kongeinnlegg! Del Skrevet 26. Mars 2019 12 timer siden skrev ingo: Skulle tro halve Forum besto av eiendomsutviklere og stadionbyggere!! Jeg har ingen oversikt over alle løsningutkast, men kan berolige synserne her med denne saken er i de beste hender den kan være. Arne Vannebo og Peer Christensen kan eiendom, utvikling, arkitektur, økonomi og gangen i byggesaker bedre enn de aller fleste, og Jon Tunold har meget gode relasjoner med Kommunens folk på mer eller mindre ukentlig basis. Bedre å bygge en arena der alle langsiktige interesser er ivaretatt og som står klar i 2023 eller 2024, enn en halvveis en som står klar i 2022. Sist jeg fikk en gjennomgang var målet å ha stadion klart til sesongstart 2023, men det kan ha hendt noe siden. Hvis noen av dere mener å vite ting disse gutta ikke har forstått, foreslår jeg (i dypt alvor) at dere kontakter en av de ovennevnte og forklarer dem hva det er de ikke skjønner. Hmm, vært mye frustrasjon her siden Ohi ble solgt, rett før han ble solgt forkyndet noen om topp 6 plassering til kundene (b.l.a. supportere) Da han ble solgt, så flyttet intervju med Berg fra klubbens hjemmesider hvor han sier troppen er god nok. Etter Ohi omtaler trener at det handler om å holde seg. Og sist at Bråten kan være ertsatteren for Ohi.... Når det kommer opp ytterlige utsettelser på stadion på noe jeg mener er ekstremt viktig for vår eksistens som toppklubb så blir det synsing og frustrasjon. Forholdet mellom en bedrift og kunden (her suppoere som betaler tusenvis av kroner hver år og sponsorer) er ekstremt viktig. Når vår klubb gjør noe bra så er vi verdens beste i kommunkasjon. Når det er vanskelige ting holder vi helst tett, og nå når dette har skjedd siste uka før seriestart burde klubben ut å brannslukke, eller tilfredtille kundene sine med uttalelser på vegne av klubben....Og dette handler ikke om ressurser men prioriteringer. Jeg stoler på deg at de er sikkert de beste av de beste, men kommunikasjon mellom klubb og supportere har vært for røv lenge... Hva handler Kina samarbeidet om, NOE av det må vel tåle dagslys? 18 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 28. Mars 2019 Del Skrevet 28. Mars 2019 Stabæk har visst bedt kommunen om å vurdere å snu stadion i tre år allerede. Kommunen har ignorert klubben inntil nylig. Dette dreier seg ikke om at vi kommer inn med et innspill i siste liten. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Robinho 1 150 Del Skrevet 28. Mars 2019 Del Skrevet 28. Mars 2019 Jeg har også oppfattet det slik fra utsiden. Første gang jeg hørte snakk om forslaget med langsiden mot veien må ha vært for omlag fire år siden. Konklusjonen om at dette alternativet er mer komplisert og fordyrende i forhold til de andre alternativene kunne vært landet på en brøkdel av tiden som nå er gått. Kommunen kan prioritere enkeltsaker om de vil. Er Stabæk offensive nok mot kommunen? 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 883 Del Skrevet 29. Mars 2019 Del Skrevet 29. Mars 2019 Så vidt jeg har forstått det så var kommunen i utgangspunktet negative til forslaget fordi de mente det ikke var mulig, men Stabæk fortsatte å presse på helt til det ble gjort utredninger som viste at det faktisk var mulig allikevel. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Del Skrevet 29. Mars 2019 Del Skrevet 29. Mars 2019 Er det ikke fast i dyre, offentlig prosjekter at politikerne ønsker alle ekstra utredninger velkommen? Billigere å utrede enn å bygge... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
testapen 1 511 Del Skrevet 29. Mars 2019 Del Skrevet 29. Mars 2019 1 time siden skrev odd: Er det ikke fast i dyre, offentlig prosjekter at politikerne ønsker alle ekstra utredninger velkommen? Billigere å utrede enn å bygge... Der traff du den berømte spikern på hodet. ? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nichb 6 152 Del Skrevet 29. Mars 2019 Del Skrevet 29. Mars 2019 Åkai...Hvis dette er tilfellet at klubben har vært i dialog med kommunen i over 3-4 år for å lande et av to alternativ. Som ingo presiserer så har mr Tunold hatt god kommunikasjon med kommunen på en ukentlig basis...i over 3-4 år, og vi har alle de beste av de beste som jobber på saken som presiseres. Og vi har ikke rikka oss noe på denne tiden mot alternativet vi ønsker? Status på arena-navn : Blue "far far" Dream Arena... 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 500 Kongeinnlegg! Del Skrevet 29. Mars 2019 Kongeinnlegg! Del Skrevet 29. Mars 2019 Folkens! Dette er et offentlig byggeprosjekt! Sist var kommunen inne som tilrettelegger for en investor som tok kostnaden selv i et område hvor det nesten ikke bodde folk og som inntil nylig hadde vært flyplass. Denne gangen skal kommunen bygge et idrettsanlegg selv, i et relativt tett bebodd område, med vannveier, grøntareal og etablerte transportårer, for skattepenger i en kommune der flertallet ikke føler voldsomt eierskap til idrettsklubben som skal nyte godt av pengebruken. Selvfølgelig er de forsiktige. Selvfølgelig går det sakte. Og selvfølgelig vil ulike interesser slippe til med sitt syn underveis. Vi er utålmodige og tenker to-tre sesonger frem i tid. Men husk at Nadderud snart har stått i 60 år. Tenk på alt som har skjedd de siste 60 årene og tenk også på at utviklingen går eksponensielt raskere. Skal det bygges noe som holder frem til år 2080, er det viktigere at det gjøres et grundig arbeid enn at det går fort. Egentlig er jeg veldig glad for at klubben fortsetter å jobbe for det de mener er den beste løsningen, også når det potensielt betyr noen års forsinkelse. En skulle trodd dette var et forum for supportere som ikke hadde opplevd hvordan det kan gå når en ny stadion bygges uten en god nok plan. 33 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 29. Mars 2019 Del Skrevet 29. Mars 2019 2 timer siden skrev nichb: Åkai...Hvis dette er tilfellet at klubben har vært i dialog med kommunen i over 3-4 år for å lande et av to alternativ. Som ingo presiserer så har mr Tunold hatt god kommunikasjon med kommunen på en ukentlig basis...i over 3-4 år, og vi har alle de beste av de beste som jobber på saken som presiseres. Og vi har ikke rikka oss noe på denne tiden mot alternativet vi ønsker? Status på arena-navn : Blue "far far" Dream Arena... Foreslår at du roer litt ned. Vannebo og Christensen kom inn i styret for ganske nøyaktig ett år siden, og selv de kan ikke tvinge kommunen til å arbeide mye raskere enn det plan- og bygningsloven, samt den politiske saksbehandlingen, legger opp til. Det er også verdt å nevne at man for 3-4 år siden var et helt annet sted enn vi er i dag når det gjelder stadionanlegget, hvem/hvordan anlegget skulle finansieres osv. Jeg forstår at det er vanskelig å ha kontroll på historikk og prosesser, men da er det samtidig klokt å ikke gå så hardt ut som du gjør. 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nichb 6 152 Del Skrevet 29. Mars 2019 Del Skrevet 29. Mars 2019 43 minutter siden skrev Potter: Foreslår at du roer litt ned. Vannebo og Christensen kom inn i styret for ganske nøyaktig ett år siden, og selv de kan ikke tvinge kommunen til å arbeide mye raskere enn det plan- og bygningsloven, samt den politiske saksbehandlingen, legger opp til. Det er også verdt å nevne at man for 3-4 år siden var et helt annet sted enn vi er i dag når det gjelder stadionanlegget, hvem/hvordan anlegget skulle finansieres osv. Jeg forstår at det er vanskelig å ha kontroll på historikk og prosesser, men da er det samtidig klokt å ikke gå så hardt ut som du gjør. Hardt ut? Fordi jeg er misfornøyd med prosessen med kommune og klubb tar for lang tid ? Fullstendig klar over at slike saker tar tid, derav mer dumt av klubben og nevne årstall når skal stå ferdig. Men dette er en langsiktig, jeg får heller forholde meg til lovnader fra klubben på det korstsiktige. Topp 6...nei uka etter..holde seg.. Jeg er bare genrellt irritert på at klubben går ut med lovnader på stadion og målsettinger kun for å please supportere der og da..... 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 359 Del Skrevet 29. Mars 2019 Del Skrevet 29. Mars 2019 Ja, de føler sikkert selv at det er enormt å hente på å "please supportere dere og da" for så å fortelle en annen historie uken etter. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Nr14 Del Skrevet 29. Mars 2019 Del Skrevet 29. Mars 2019 6 timer siden skrev odd: Er det ikke fast i dyre, offentlig prosjekter at politikerne ønsker alle ekstra utredninger velkommen? Billigere å utrede enn å bygge... Så sant så sant Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Norris 2 930 Del Skrevet 29. Mars 2019 Del Skrevet 29. Mars 2019 1 time siden skrev nichb: Hardt ut? Fordi jeg er misfornøyd med prosessen med kommune og klubb tar for lang tid ? Fullstendig klar over at slike saker tar tid, derav mer dumt av klubben og nevne årstall når skal stå ferdig. Men dette er en langsiktig, jeg får heller forholde meg til lovnader fra klubben på det korstsiktige. Topp 6...nei uka etter..holde seg.. Jeg er bare genrellt irritert på at klubben går ut med lovnader på stadion og målsettinger kun for å please supportere der og da..... Klubben har da aldri lovet når nytt stadion skal stå ferdig - klubben uttaler når de håper og ønsker at den er ferdig. De går ut med sine målsetninger fordi vi ønsker at de skal gjøre det. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 29. Mars 2019 Del Skrevet 29. Mars 2019 ...og de går ut med ambisiøse årstall fordi de vil legge press på kommunen i stadionsaken. PS: Jeg tror det blir fint med seriestart slik at vi kan fokusere på match, herunder såvel sportslige som utenomsportslige prestasjoner. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stabækfanatics 30 Del Skrevet 2. April 2019 Del Skrevet 2. April 2019 Hvis utfallet blir at ny Nadderud er ikke klar tidligs 2025, så ser jeg kun tre realistiske alternativer: 1. Flytt tilbake til TA. 2. Bruk Ullevaal. 3. Riv ned Fornebulandet og bygg en billig tribune med tak som møter kravene til både eliteseriespill og europacup. Antall sitteplasser: 1500+500 ståplasser. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå