PerS 940 Del Skrevet 6. Juni 2005 Del Skrevet 6. Juni 2005 Jeg er av den sjeldne typen som liker både damer og fotball. Av den grunn drister jeg meg til dette. Nettopp fordi jeg har sett noe så utypisk som en god landskamp for kvinner - mellom Norge og Tyskland. De tapte, javel, men jeg synes å se en klar forbedring mht. teknikk, innsats, kreativitet og ikke minst underholdningverdi. Det var faktisk såpass at jeg kommer til å følge med videre. Beklager at jeg banner i kirken. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Totto 1 498 Del Skrevet 6. Juni 2005 Del Skrevet 6. Juni 2005 Er faktisk helt enig med deg jeg, PerS! Kampen var både underholdende og bra teknisk. Med tanke på hvordan kvinnefotballen var for 5-10 år siden syns jeg de har tatt kjempesteg forover. Det var jo rett før de klarte en "Christian Holter" også! (scoring fra midtbanen). Heller damelandslaget enn alle disse engelske lagene Og så var det et hyggelig gjensyn med Nicole Petignat, som dømte hjemmekampen mot HAKA. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 7. Juni 2005 Del Skrevet 7. Juni 2005 Er faktisk helt enig med deg jeg, PerS!Kampen var både underholdende og bra teknisk. Med tanke på hvordan kvinnefotballen var for 5-10 år siden syns jeg de har tatt kjempesteg forover. Det var jo rett før de klarte en "Christian Holter" også! (scoring fra midtbanen). Heller damelandslaget enn alle disse engelske lagene 36930[/snapback] Sorry, men nå må dere faen meg gi dere... Så også kampen, men å påstå at kampen var underholdene og TEKNISK... Den var litt drøy. Hver klarering fra begge lag endte enten på tribunen eller til motstanderen, det var så mange feilpasninger at jeg satt å rev meg i håret.. Dessuten så viste de så mangelfull teknikk i situasjoner hvor ballfører var under press at jeg blei helt redd der jeg satt... Å sammenligne Holter med det sleivsparket fra 30meter som egentlig var ment som ett innlegg gidder jeg ikke kommentere engang.. Det var ikke noe bedre å se på Tv så greit nok, det er jo tross alt det norske landslaget, men at det var underholdene og teknisk er jeg sterkt uenig i... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Squawker 11 Del Skrevet 7. Juni 2005 Del Skrevet 7. Juni 2005 Er faktisk helt enig med deg jeg, PerS!Kampen var både underholdende og bra teknisk. Med tanke på hvordan kvinnefotballen var for 5-10 år siden syns jeg de har tatt kjempesteg forover. Det var jo rett før de klarte en "Christian Holter" også! (scoring fra midtbanen). Heller damelandslaget enn alle disse engelske lagene Og så var det et hyggelig gjensyn med Nicole Petignat, som dømte hjemmekampen mot HAKA. 36930[/snapback] At kvinnefotball har utviklet seg i positiv retning er det liten tvil om. Men likevel er det langt igjen. Kampen igår var så full av feilpasninger og feilberegninger at min datter på 8år kommenterte at Norge sløste bort ballen HELE TIDEN. Hun måtte innrømme at de var hakket bedre enn hennes J9 lag da (men hun skal selvfølgelig bli bedre enn Bente Nordby ;-)! Marianne Paulsen hadde overhodet ikke kontrol på tyskernes venstre kant, Dagny Mellgren rotet bort ballen gang på gang. Stine Frantzen var svak i hodeduellene og fikk heller ikke denne gangen vist var hun får til med fart og ballkontroll. Ikke bare negativt da - Solveig Gulbrandsen er en klassespiller, Unni Lehn og Trine Rønning hadde begge en bra kamp - og det kunne likesågodt ha endt med norsk seier hvis marginene hadde vært på vår(*) side. Unge Herlovsen var bra i de minuttene hun fikk spille. Jeg tror Norge er god nok til å avansere, men er enig med Mortimer at det mangler en hel del på det tekniske. (*) spiller England mot Norge så er jeg nødt til å holde med landslaget mitt, dvs de med tre løver på brystet Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kaizer Alphonse 3 288 Del Skrevet 7. Juni 2005 Del Skrevet 7. Juni 2005 Jeg tror det dere kaller et "Christian Holter"-forsøk, egentlig var ment som en løpepasning. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jokke 48 Del Skrevet 7. Juni 2005 Del Skrevet 7. Juni 2005 synes komentatorens forsøk på å få fram det her som god fotball er ganske søtt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kaizer Alphonse 3 288 Del Skrevet 7. Juni 2005 Del Skrevet 7. Juni 2005 synes komentatorens forsøk på å få fram det her som god fotball er ganske søtt. 37013[/snapback] Var det Olav Tråen og Kalle Løken? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jokke 48 Del Skrevet 7. Juni 2005 Del Skrevet 7. Juni 2005 kalle løken i hvertfall, hva han andre heter husker jeg ikke. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
reader 0 Del Skrevet 7. Juni 2005 Del Skrevet 7. Juni 2005 Sier meg litt enig med begge "parter" her. Jeg så hele kampen, og la fort merke til at det mest benyttede ordet fra kommentatorene var "upresis/upresist", og det vel med rette. Spesielt når man holder med et lag, noe de fleste vel gjør når et landslag spiller kamp, blir det frustrerende over tid å se så mange gode tilløp og forsøk ende opp i ingenting, igjen og igjen. Men samtidig, innsatsen og gløden var der hele tiden, og både spillemessig og taktisk er det jo noe helt annet nå enn tidligere. Og jentene våre hevder seg jo på samme nivå som de beste motstanderne, og har fortsatt langt flere triumfer bak seg en gutta. Vi må vel i all rettferdighet bruke tilpasset målestokk når vi skal sammenligne. Ikke at det er to forskjellige idretter, men samtidig er det vel ikke helt feil å si at de ligger på to forskjellige "utviklingstrinn" når det gjelder teknikk. Og tar man hensyn til det, ligger vel jentene strengt tatt nærmere konkurrentene enn det gutta gjør, teknisk sett. Organisasjons- og innstatsmessig ligger de vel ganske så likt. Og skal jeg være ærlig vil jeg vel hevde at "upresis/upresist" kunne vært brukt nesten like ofte i de fleste kamper herrelandslaget spiller, bortsett fra at kommentatorene der av en eller annen grunn har en tendens til å bruke ord som "uheldig" i stedet. Som jeg har kommentert i et annet forum vil jeg vel tro at både dame- og herrelandslaget vil kunne hevde seg langt bedre (og mer stabilt) den dagen kommentatorene kan bemerke at ballen/pasningen blir slått "til" i steden for "mot/i retning av" en medspiller. Jeg velger nok og å følge jentene videre i EM. Det kan bli spennende - og de fortjener det. (forutsatt at det ikke kommer i konflikt med noe Blatt, selvsagt) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 243 Del Skrevet 7. Juni 2005 Del Skrevet 7. Juni 2005 Ærlig talt så ser jeg på hva som helst annet enn kvinnefotball.. Det blir som om teknikken tar et syvmilssteg tilbake til steinalderen der de spilte på tvers av Jotunheimen kun ikledd små tangatruser av fiskeskinn sammenlimt med grevlingurin med en bjørnetestikkel som ball. Det at de har utviklet seg positivt, det skal de ha. Men det blir som menn i synkronsvømming... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaatter 5 Del Skrevet 7. Juni 2005 (endret) Del Skrevet 7. Juni 2005 (endret) Dette må være verre enn å prate om at Liverpool vant Champions League - også i egen tråd - på Stabæk forumet??!! Ser absolutt ikke linken... Endret 7. Juni 2005 av Blaatter Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kjakan 0 Del Skrevet 7. Juni 2005 Del Skrevet 7. Juni 2005 Dette må være verre enn å prate om at Liverpool vant Champions League - også i egen tråd - på Stabæk forumet??!! Ser absolutt ikke linken... 37060[/snapback] Hvorfor åpnet du denne tråden da? Trodde du noen på laget vårt var blitt tatt ut i troppen? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 7. Juni 2005 Del Skrevet 7. Juni 2005 Dette må være verre enn å prate om at Liverpool vant Champions League - også i egen tråd - på Stabæk forumet??!! Ser absolutt ikke linken... 37060[/snapback] Hvorfor åpnet du denne tråden da? Trodde du noen på laget vårt var blitt tatt ut i troppen? 37063[/snapback] Det første jeg tenkte når jeg så denne tråden var "Hæææ??? Spiller Espen Esther Pirelli Benestead for Stabæk?". Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 7. Juni 2005 Del Skrevet 7. Juni 2005 Hvorfor åpnet du denne tråden da? Trodde du noen på laget vårt var blitt tatt ut i troppen? Bare vent - slik Stabæk satser nå kan vi godt se en Stabækspiller på kvinnelandslaget om noen år Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaatter 5 Del Skrevet 7. Juni 2005 Del Skrevet 7. Juni 2005 Dette må være verre enn å prate om at Liverpool vant Champions League - også i egen tråd - på Stabæk forumet??!! Ser absolutt ikke linken... 37060[/snapback] Hvorfor åpnet du denne tråden da? Trodde du noen på laget vårt var blitt tatt ut i troppen? 37063[/snapback] Jeg åpnet denne linken nettopp for å ytre det jeg gjorde. Mange her som er påpasselige med å utrykke misnøye så fort noe annet enn Stabæk diskuteres...Men selvsagt kvinne e EM må gjerne ha egen link for min skyld! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaatter 5 Del Skrevet 7. Juni 2005 (endret) Del Skrevet 7. Juni 2005 (endret) Dette må være verre enn å prate om at Liverpool vant Champions League - også i egen tråd - på Stabæk forumet??!! Ser absolutt ikke linken... 37060[/snapback] Hvorfor åpnet du denne tråden da? Trodde du noen på laget vårt var blitt tatt ut i troppen? 37063[/snapback] Jeg åpnet denne tråden nettopp for å ytre det jeg gjorde. Mange her som er påpasselige med å utrykke misnøye så fort noe annet enn Stabæk diskuteres...Men selvsagt kvinne EM må gjerne ha egen tråd for min skyld! Endret 7. Juni 2005 av Blaatter Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 7. Juni 2005 Del Skrevet 7. Juni 2005 Jeg er frista til å be admin om å lage et eget "ikke stabæk-forum" der folk kan diskutere slikt som dette som har enda mindre med stabæk å gjøre enn morrabrødet til kjetil siem. Neida, jeg har ikke finlest alle innleggene her, så det er sikkert mulig jeg gjentar noe andre har ytret. Og ja, jeg har også meninger om kvinnefotball. Skal vi heller ta det i et annet forum? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PerS 940 Del Skrevet 8. Juni 2005 Del Skrevet 8. Juni 2005 Jeg beklager intenst at jeg i det hele tatt kunne finne på å være så vill og gal at jeg tok opp dette temaet. Jeg skal forsøke å bli et bedre menneske. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 8. Juni 2005 Del Skrevet 8. Juni 2005 Jeg beklager intenst at jeg i det hele tatt kunne finne på å være så vill og gal at jeg tok opp dette temaet. Jeg skal forsøke å bli et bedre menneske. 37120[/snapback] Fotball EM for kvinner og Norge-Italia har krav på lik behandling fra Stabæk Supportere sin side. Norge-Italia ble kraftig omtalt, og da er det vel også på sin plass at jentene skal kunne bli omtalt her. Jeg gleder meg til kampen i morgen! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
reader 0 Del Skrevet 8. Juni 2005 Del Skrevet 8. Juni 2005 Hvis dette skulle kreve et eget forum burde vel det i så fall tilsi at dette forumet samtidig burde få endret sitt "navn" fra Generelt til noe mer spesifikt. Eller ? P.S.: Men ber så gjerne også om unnskylding for at jeg frivillig "kastet meg på" tråden. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 8. Juni 2005 Del Skrevet 8. Juni 2005 Skal man ha ett eget forum for absolutt alt som er så blir det så uoversiktelig og vanskelig å finne fram at aktiviteten på dette forumet vil gå betraktlig ned. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 9. Juni 2005 Del Skrevet 9. Juni 2005 Skal man ha ett eget forum for absolutt alt som er så blir det så uoversiktelig og vanskelig å finne fram at aktiviteten på dette forumet vil gå betraktlig ned. 37170[/snapback] Det er ikke aktiviteten det er noe feil med, men kvaliteten... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pjalle Nøtt 66 Del Skrevet 9. Juni 2005 Del Skrevet 9. Juni 2005 og så det er sagt..... det de damene gjør med en medisinball, kan jeg gjøre med en ananas (eller en ganske stor papaya) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Berdiin 35 Del Skrevet 9. Juni 2005 Del Skrevet 9. Juni 2005 Så var det det å trikse med en medisinball da... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
KongKjakan 4 Del Skrevet 9. Juni 2005 Del Skrevet 9. Juni 2005 Så akkurat at Norges venstreback, bærumsjenta Siri Nordby, tok en Muri! Løst tilbakespill til keeper i presset situasjon, og vips, mål til motstanderen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kjakan 0 Del Skrevet 9. Juni 2005 Del Skrevet 9. Juni 2005 Så akkurat at Norges venstreback, bærumsjenta Siri Nordby, tok en Muri! Løst tilbakespill til keeper i presset situasjon, og vips, mål til motstanderen. 37394[/snapback] Hun drømmer sikkert om å få spille for Vålenga en gang og tror dette kan være veien å gå. Ikke usannsynlig det! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jokke 48 Del Skrevet 9. Juni 2005 Del Skrevet 9. Juni 2005 dvs at muri hører hjemme i damefotball:) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kjakan 0 Del Skrevet 9. Juni 2005 Del Skrevet 9. Juni 2005 nei filler'n, ble helt feil det der. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
loudness 303 Del Skrevet 9. Juni 2005 Del Skrevet 9. Juni 2005 dvs at muri hører hjemme i damefotball:) 37397[/snapback] eller ikke hører hjemme noen steder....SLUTT MED FOTBALL MURI!!! eller vent litt,fortsett og spill på vålenga og send dem ned å.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kaizer Alphonse 3 288 Del Skrevet 10. Juni 2005 Del Skrevet 10. Juni 2005 Jeg så faktisk i går at alle kvinnelige fotballspillere går inn i taklinger på samme måte som Magne Hoset...litt nølende slik at man unngår å få vondt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå