Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg så faktisk i går at alle kvinnelige fotballspillere går inn i taklinger på samme måte som Magne Hoset...litt nølende slik at man unngår å få vondt.

37480[/snapback]

Pisspreik

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette har ikke et skvatt med Stabæk å gjøre, men det er litt artig at Norge er i EM-finale i fotball.

Dere får ha meg unnskyldt at denne parantes nevnes her. Jeg synes det er fint.

Selv om det adskillig mindre interessant enn faren til Christian Tanum.

Måtte bare.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har ikke et skvatt med Stabæk å gjøre, men det er litt artig at Norge er i EM-finale i fotball.

Dere får ha meg unnskyldt at denne parantes nevnes her. Jeg synes det er fint.

Selv om det adskillig mindre interessant enn faren til Christian Tanum.

Måtte bare.

38337[/snapback]

Enig. Storkoste meg i kveld. De som ikke vet å verdsette disse prestasjonen går virkelig glipp av mye morro

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, kveldens kamp var rett og slett bra underholdning. Jeg har sett alle tv-kampene fra dette EM, og jeg synes kvinnefotballen har fått et solid løft i det siste, også på dommer-fronten. Alle dagens scoringer var store prestasjoner. Scoringa til Herlovsen minna meg sterkt om Iversens scoring mot Spania i vår åpningskamp i EM 2000.

Når dette er sagt, så tror jeg Tyskland med Birgit Prins blir hakket for hvasse. Sølv er mye mer enn vi håpet på, så dette var moro!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, kveldens kamp var rett og slett bra underholdning. Jeg har sett alle tv-kampene fra dette EM, og jeg synes kvinnefotballen har fått et solid løft i det siste, også på dommer-fronten. Alle dagens scoringer var store prestasjoner. Scoringa til Herlovsen minna meg sterkt om Iversens scoring mot Spania i vår åpningskamp i EM 2000.

Når dette er sagt, så tror jeg Tyskland med Birgit Prins blir hakket for hvasse. Sølv er mye mer enn vi håpet på, så dette var moro!

38339[/snapback]

Flott kamp, mye godt enkeltspill på begge sider, og noen vakre mål. Hun Gulbrandsen skulle vi hatt på Stabæk.

Men de kommer til å slite mot Tyskland, synes nå forsvaret deres lekker så mye at det er farlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men $$ kunne stable 11 mann på banen og banka dem!

38345[/snapback]

Jeg melder meg IKKE!

38360[/snapback]

Kylling.jpg

38364[/snapback]

Vi må bare avklare dette her. Det vi så fra landslaget igår var veldig god fotball, okei da, så det var lekasje i forsvaret or spillerne kunne møtt ballen, men det var veldig god fotball. Landslaget hadde banket etthvert lag $$ hadde stablet på beina.

Bare for å virkelig trøkke til her så skal jeg si følgende, jeg tror også Stabæk hadde fått en skikkelig kamp for mot landslaget. Så, der fikk jeg sagt det. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi må bare avklare dette her. Det vi så fra landslaget igår var veldig god fotball, okei da, så det var lekasje i forsvaret or spillerne kunne møtt ballen, men det var veldig god fotball. Landslaget hadde banket etthvert lag $$ hadde stablet på beina.

Bare for å virkelig trøkke til her så skal jeg si følgende, jeg tror også Stabæk hadde fått en skikkelig kamp for mot landslaget. Så, der fikk jeg sagt det. :)

38372[/snapback]

Mener du virkelig det?

Jeg nekter å godta at a-laget, 2.laget, juniorlaget, muligens guttelaget, hadde hatt problemer med damelandslaget. Det jeg reagerer mest på er det ekstreme antall sleivspark som går 20 meter i vilkårlig rettning. Det virker ikke som om de med, untakk av når ballen ligger stille på banen, klarer å treffe ballen skikkelig. Greit nok, lissepassning på 1-0, men generelt vil jeg si at det er litt hipp som happ hvor ballen går. Sett at det jeg sier stemmer, viser det seg nok at et sammensatt, toppet $$ lag, med litt trening ville tatt landslaget, sparking av ballen er nemlig ekstremt viktig i fotball!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne diskusjonen går i den klassiske fella. Stabæk hadde garantert slått kvinnelandslaget. Hvorfor? Fordi de er kvinner og de fysiske forutsetningene er anderledes.

Det er derfor det er egne klasser for kvinner og menn i de alt (kanskje utenom bueskyting). Den klassiske feilen, etter min mening, er da å trekke konklusjonen: - Kvinner er dårligere enn menn.

Det handler om du ulike idretter. Det blir helt absurd å sammenligne. Stabæk jr/G16 har noen ganger spilt treningsmatcher mot Askers Damer (med masse landslagsspillere), det ende som regel med 5-6 målsseier til våre gutter. Men Askersjentene var likevel fornøyde. De viste de ville tape, men spilte for å trene på å føle smerte i duellene. Det er sånn en blir tøffere.

Hvis Petter Solberg må kjøre resten av VM-rundene i en standard umodifisert bil, så kommer han til å tape alle rundene. Er det da Petter som er dårlig og fortjener hets, eller er det et ugangspunkt som gjør sammenligning latterlig?

Jeg gledet meg stort i går når jenten slo Sverige. Jeg kjente jeg ble stolt fordi et norsk landslag gjorde det så bra. Og jeg så masse gode prestasjoner og ikke minst 4-5 klassescoringer. 3-2 målet til Norge er en delikatesse.

Å ikke verdsette prestasjonene til disse jentene synes jeg er patetisk og reaksjonært

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bertil Valderhaug hadde en kommentar i dagens Aftenposten, som det kan være verdt å lese.

Som han skrev:

"Var det noen som snakket om Trine Hattestads mangel på kraft og styrke da hun tok OL-gull med et kast på 68,91 meter i Sydney for snart fem år siden? Spydet hennes landet nesten 30 meter bak Jan Zeleznys verdensrekord. Og det med et spyd som attpåtil var 200 gram lettere enn tsjekkerens. "

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne diskusjonen går i den klassiske fella. Stabæk hadde garantert slått kvinnelandslaget. Hvorfor? Fordi de er kvinner og de fysiske forutsetningene er anderledes.

Det handler om du ulike idretter. Det blir helt absurd å sammenligne. Stabæk jr/G16 har noen ganger spilt treningsmatcher mot Askers Damer (med masse landslagsspillere), det ende som regel med 5-6 målsseier til våre gutter. Men Askersjentene var likevel fornøyde. De viste de ville tape, men spilte for å trene på å føle smerte i duellene. Det er sånn en blir tøffere.

38377[/snapback]

Har lest tidligere år at kvinnelandslaget har spilt en del mot gutte16 til Skeid for matching. med andre ord; noe av det beste fotballnorge kan oppdrive med nogenlunde samme fysiske forutsetninger som det jentene har

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg blir nesten nødt til å stille spørsmålet: flere enn meg som synes at ett par av de tyske jentene godt kunne stilt opp på det tyske herrelandslagets lagbilde uten at noen rynket på nesen av den grunn?

mortimer - skremt

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gledet meg stort i går når jenten slo Sverige. Jeg kjente jeg ble stolt fordi et norsk landslag gjorde det så bra. Og jeg så masse gode prestasjoner og ikke minst 4-5 klassescoringer. 3-2 målet til Norge er en delikatesse.

Å ikke verdsette prestasjonene til disse jentene synes jeg er patetisk og reaksjonært

38377[/snapback]

Hallo! Jeg syntes også det var jævlig fett, digg, storkoste meg fra sofaen med pils. Det eneste jeg sa var at vi kunne slått de. Det undergraver hverken idrettsgleden, at det var fantastisk fett å banke Sverige eller prestasjonen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

38377[/snapback]

Hallo! Jeg syntes også det var jævlig fett, digg, storkoste meg fra sofaen med pils. Det eneste jeg sa var at vi kunne slått de. Det undergraver hverken idrettsgleden, at det var fantastisk fett å banke Sverige eller prestasjonen.

38388[/snapback]

Det er bra. Men utsagnet er irrelevant. Jeg kunne løpt fra John Arne Riise på 40 meter, hvis han måtte stille i moonboots og med en ryggsekk på 75 kilo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bra. Men utsagnet er irrelevant. Jeg kunne løpt fra John Arne Riise på 40 meter, hvis han måtte stille i moonboots og med en ryggsekk på 75 kilo

38395[/snapback]

Det hadde nok blitt jevnere enn du liker å tro Rich!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er imponert over damelandslaget. Å komme så langt med Bjarne Berntsen som trener er en stor prestasjon. Damelandslaget ligger nok på høyt G16-nivå. Det er det neppe mer enn et par stykker av oss på forumet som gjør. Men det er alltid underholdende å lese når folk har et selvbilde som virkelig ikke passer med virkeligheten, og legger ut om sin egen overlegenhet.

3-2-scoringen var en virkelig perle, hvis man liker fotball, da.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er imponert over damelandslaget. Å komme så langt med Bjarne Berntsen som trener er en stor prestasjon. Damelandslaget ligger nok på høyt G16-nivå. Det er det neppe mer enn et par stykker av oss på forumet som gjør. Men det er alltid underholdende å lese når folk har et selvbilde som virkelig ikke passer med virkeligheten, og legger ut om sin egen overlegenhet.

3-2-scoringen var en virkelig perle, hvis man liker fotball, da.

38439[/snapback]

Jeg har aldri sagt at jeg er i den toppede 11ern... Derimot tror jeg av våre 500 medlemer er det helt sikkert 11 gode fotballspillere - Løken f.eks!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje, da mangler vi 10+reserver...

Tror vi supportere skal fortsette med det vi virkelig kan: Være svære i kjeften i god avstand fra gressmatta...

Supportercupene har vist at vi har fint lite å lære andre på banen.

....men jentelaget vårt, derimot - de vinner jo hvert år....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Em Kvinner
  • Opprett ny...