pauligirl 236 Del Skrevet 15. Juni 2005 Del Skrevet 15. Juni 2005 spiss veigar har spilt bra og scoret mange mål for stabæk denne sesongen. siste uke spilte veigar med det islandske landslaget mot malta, og han scoret ett mål. vi traff veigar før malta kampen og snakket med han om norsk fotball osv. - det ser ut som om det går bra med dere fra stabæk siden våren? - ja vi er på tabell toppen, 1. plass, og det er 9 poeng til 4 plassen. det går fantastisk bra. - du selv får mye spilletid nå og har begynt å spille bra, eller hva synes du? - ja, jeg synes jeg spiller veldig bra nå, og vi er ikke enda midt i sesongen. sammen med cupkampene har jeg scoret 8 mål i 10 kamper, og forberedt 5 mål. dette er en drømmeåpning. - i hvilken formasjon spiller du som spiss? - 4-4-2 - forsvant mange spillere fra stabæk etter siste sesongen? - det var 5 og de var de 5 største/beste spillere i stabæk. men vi fikk 4 nye spillere, og alle er fine og gode og gjør jobben deres bra. egentlig var det ganske bra å bli kvitt av alle "stjernene" våre. når spiller vi sammen som et riktig lag. - var det dårlig stemning hos spillerne i fjor? - ja, vi tapte og tapte, og da sesongen var i midten var stemningen veldig dårlig. nå har vi fått en ny trener og nye spillere og jeg synes allt er mye mye bedre. - du ønsket deg vekk fra stabæk men fikk ikke lov til å dra, eller hva var det? - ja, hovedgrunnen var treneren som ikke hadde tro på meg og ikke la merke til meg. derfor ville jeg dra og prøve å finne et annet lag. men så kom den nye treneren og han har fantastisk mye tro på meg, han lot meg spille alle kamper. jeg er veldig fornøyd nå, og mye heldigere enn i fjor. - hvilke klubber ønsket å få tak i deg? - det fantes noen klubber her i island som var interessert i meg og spurte når jeg ville komme til dem. men det var ingen utenlandske klubber. - hvilke klubber var det? - det var bare de beste islandske klubbene egentlig. - fh, valur, kr, fylkir? - ja, noen av dem - og noen andre kanskje? - nei det var bare de beste klubbene. - er det stor forskjell (trening/område) mellom island og stabæk? - du konsntrerer deg bare på fotball i stabæk. allt er mye bedre, organisasjonen osv. her i island drar du til treningen etter en lang dag på jobb, og du er trøtt. fotball er ikke hovedjobben din. hvis du spiller dårlig med stabæk føler du deg dårlig og du tenker på det hele tiden. men hvis du spiller dårlig i island, ødelegger du ikke nattsovnen for deg. allt er bedre i stabæk, mye mer profesjonell, vet ikke hvordan jeg kan forklare det bedre. - hvor mange tilskuere har dere når det er hjemmekamp? - ca. 3700 pr kamp. i fjor var det ca. 5000 pr kamp. men da spilte vi i tippeligaen, så jeg synes det er helt ok som det er nå. allt er i orden. - du er ikke med i startelleveren nå, er du skuffet over det? (obs, intervjuet fant sted før maltakampen) - ja ja, man er skuffet når man ikke er med, og man er fornøyd når man er med i troppen. men vi har jo eidur, heidar og mange andre som er sterke og gode spillere slik at det er ikke så lett å komme in i førsteelleveren. man vil jo gjerne spille. - hvordan ser en vanlig dag i stabæk ut for deg? - våkner kl. 8.30, treningen kl. 10 til 12, og så har man fritid etterpå. man kan gjøre hva man vil. - hva gjør du i fritida? - ligger og nyter sola, dra på handletur eller noe annet. - spiller du golf? - nei egentlig ikke. man må ha et grønt kort eller hvordan det heter, bare med dette kortet får du spille golf. så bestemte jeg meg å ta et golfkurs og få dette kortet. da jeg var ferdig og fikk kortet var ingen interessert i å spille golf. - hvordan gikk det på golfturneringen du og resten av det islandske landslaget hadde noen dager før? - dette var knallbra. vi havnet ikke på den siste plassen, stefan gislason og jeg. og jeg må si at det var stebbi som dro oss ned. fra fotbolti.net. håper det er ikke for mange feil islandsk-norsk er ikke enkelt. ps: jeg var på maltakampen og sa veigar spille. han spilte ordentlig men ikke veldig bra, ofte ikke rask nok, og ikke så bra med ballen. hadde noen problemer med å ta imot ballen og løpe med ballen. men målet var fint. synes likevel at noen andre unge islendinger som spilte for island for det første gang var bedre. feks. gunnar thordarsson (halmsstads bk) eller haraldur gudmundsson (aalesund) eller gretar steinsson (young boys basel) veigar og tryggvi fagnar markið flere bilder: malta kamp ungarn kamp Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 15. Juni 2005 Del Skrevet 15. Juni 2005 Takker. Litt flaut at vi må ty til tysk hjelp for å forstå islandsk, som jeg faktisk hadde noen timer på skolen - uten at jeg husker noe som helst av det... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 646 Del Skrevet 16. Juni 2005 Del Skrevet 16. Juni 2005 Takker. Litt flaut at vi må ty til tysk hjelp for å forstå islandsk, som jeg faktisk hadde noen timer på skolen - uten at jeg husker noe som helst av det... 38100[/snapback] Veldig bra Maren - skal vi slenge det på forsiden? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Freak Magnet 185 Del Skrevet 16. Juni 2005 Del Skrevet 16. Juni 2005 Takk for rapporten Maren/Pauligirl. Flott å se at du tar oppgaven med å "holde et øye med Veigar" alvorlig. - hvordan ser en vanlig dag i stabæk ut for deg? - våkner kl. 8.30, treningen kl. 10 til 12, og så har man fritid etterpå. man kan gjøre hva man vil. 38084[/snapback] Faen, for et hardt liv de gutta lever. Jeg pleier vanligvis ikke å "våkne" før kl. 12.00. (Men det kommer kanskje av at jeg blir vekket ca kl. 06.15) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 1 000 Del Skrevet 16. Juni 2005 (endret) Del Skrevet 16. Juni 2005 (endret) De kan ikke trene TO timer hver dag? Endret 16. Juni 2005 av AndersBD Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pedagogen 15 Del Skrevet 16. Juni 2005 Del Skrevet 16. Juni 2005 - hva gjør du i fritida? - ligger og nyter sola, dra på handletur eller noe annet. 38084[/snapback] Skjønner at Veigar kommer fra sagaøya. Hvem andre ligger og nyter solen i 7-8 pluss og regn? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 16. Juni 2005 Del Skrevet 16. Juni 2005 Takker. Litt flaut at vi må ty til tysk hjelp for å forstå islandsk, som jeg faktisk hadde noen timer på skolen - uten at jeg husker noe som helst av det... 38100[/snapback] Veldig bra Maren - skal vi slenge det på forsiden? 38137[/snapback] gjør det hvis du synes det er spennende nok. men husk å nevne kilden fordi det er fra en islandsk fotballside. pedagogen, island har mye bedre vær enn du tror, hvis sola skinner (og det skjer ofte!) og det er bare lett vind, er det riktig varmt. siste helg i reykjavik var det 19 grader kl. 23.00, og vi ble litt solbrent ;-) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå