Gå til innhold

Anbefalte innlegg

2004-tallet ble vel i ettertid kraftig oppjustert (til over 6000?).

Det stemmer nok kanskje med rundt 6000 i forhold til hvordan jeg husker det. Mener at det var ganske utsolgt hus, og stor rift om billettene. Men på stabak.no har de ikke oppjustert tallet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ingen grunn til at de som var tilstede i går ikke kommer igjen til mandag, i tillegg til en god del flere.

Jo, det er det. Mange har høstferie, og feks jeg kan ikke komme fordi jeg blir tvunget med på hytta. <_>

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5326 tilskuere på kampen i går. På bortefeltet (felt Å?) sto det maks hundre moldetilhengere, mens det sto kanskje like få i kikkertsvingen. Antar at dette også var moldesupportere. Uansett var det stort sett bare tomme plasser på disse områdene.

Hvorfor trenger vi holde av så mange plasser til bortesupportere som ikke kommer? Spesielt på lavrisikokamper (som den kommende mot kamma) bør man kunne legge ut mange av disse billettene for salg til folk som heier på Norges beste lag. Og i tillegg informere hele Bærum om at man kan komme rett på kamp og kjøpe billett i luka. Synes det er en skandale med så mye tomt (på en så liten arena) når man ser hva gutta presterer på banen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kunne ihvertfall delt av svingen i to når man møter lag som B/G, Tromsø, Aafk, Molde osv... når jeg skriver dette går det opp for meg at denne problemstillingen om kort tid ikke er relevant. Herlig!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror ikke at det ville vært noen problemer å komme inn som nøytral/stabæk-supporter i svingen i går.

Spørsmålet er heller hva klubben gjør mot Vålerenga. En delt løsning der vil ikke fungere. Og med tanke på at det har vært utsolgt på tribunene i ukesvis, så håper jeg de reserverer svingen til Stabæk/Nøytrale tilskuere. Enga har vel strengt tatt ikke krav på flere billetter enn det er på Å-feltet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror ikke at det ville vært noen problemer å komme inn som nøytral/stabæk-supporter i svingen i går.

Spørsmålet er heller hva klubben gjør mot Vålerenga. En delt løsning der vil ikke fungere. Og med tanke på at det har vært utsolgt på tribunene i ukesvis, så håper jeg de reserverer svingen til Stabæk/Nøytrale tilskuere. Enga har vel strengt tatt ikke krav på flere billetter enn det er på Å-feltet?

Å-feltet er visstnok litt under 5% av tilskuerkapasiteten for Nadderud, så derfor holder ikke det (bortesupporterne har krav på 5%). Men med tanke på hvor elendige vi (Stabæk/bæringer) er til å fylle opp kikkertsvingen så er det kanskje best å la bønda fra øst stå i hopetall der i stedet? Men mot Hamkam burde klubben prøve å få fylt opp kikkertsvingen med lokale folk. Skal man få til det har man til gjengjeld litt av en jobb å gjøre de neste 4-5 dagene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5326 betalende tilskuere mot Molde. Rekorden fra 1998 ble slått. Den 7. tilskuerrekorden i år.

2 kamper mot Molde på noen få dager, og forskjellen på hvordan man teller tilskuere på cup og seriekamp kom ganske tydelig frem.

På cupkampen var hovedtribunen stappa, felt Å var fullt og det var en del (om ikke så veldig mange) i svingen. Tilskuere 4880.

I seriekampen var det noen ledige seter på hovedtribunen, både felt Å og svingen var enda mer slunken enn i cupkampen. Tilskuere 5326.

Etter kampen mot Molde fortsetter snittet å synke litt, til 5689, og vi ligger nå på +102 i forhold til i fjor, mot samme motstandere.

Tallet etter de 11 første hjemmekampene - uavhengig av motstander - hadde en liten stigningen etter forrige runde, men sank nå nedover til +20 i forhold til i fjor. For at dette tallet skal holde seg, eller stige, må det komme minimum 5150 tilskuere mot HamKam i neste kamp.

Vi har nå to hjemmekamper igjen, og skal vi holde oss på ca +100 i forhold til i fjor, må vi ha et snitt på 5580 på de 2 siste kampene. Den siste kampen mot vif blir ikke noe problem. Sitteplassene er vel utsolgt og alt avhenger av hvor mange klansskaller som tar veien (i disse motgangstider). Men vi bør uansett komme opp 6000+ tilskuere til denne kampen. De som fabler om at Stabæk tar kikkertsvingen selv, og ikke lar vif få stå der, tror jeg kan glemme de drømmene. Tviler sterkt på at det skjer.

Utfordringen blir å få folk til å komme på kampen mot HamKam. Den kommer på et veldig uheldig tidspunkt, i høstferien. Veldig synd at denne ble flyttet til lørdag. Forhindrer mange fra å komme, meg selv inkludert. (Jada det handler om prioriteringer, men av og til så må noen faktisk prioritere bort fotball - forstå det det som kan (og vil))

Er redd for at vi kan tangere sesongværste i forhold til tilskuere til denne kampen. (4810 mot Viking) La oss håpe jeg tar feil. Men vi kommer, uansett, til å sette ny rekord mot HamKam. Den forrige er fra den sesongen 2004, og lyder på 4073.

Stabæk kan gå opp i en (foreløpig) 9 poengs ledelse på lørdag, og det er all grunn for alle å møte opp og støtte laget videre på veien mot medalje. Med seier mot HamKam er vi "garantert" medalje.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noterer meg at ingen så ironien i posten min.

Jeg tar selvkritikk og legger det bak meg.

Edit: "Noterer at du ikke vet forskjell på ironi og sarkasme"

Å faen ja.

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den 8. rekorden for året ble satt på lørdag, med 5478 betalende tilskuere.

Snittet fortsetter å synke litt, til 5672, men når man sammenligner mot samme motstandere, økte vi til +177 i forhold til i fjor.

Tallet etter de 12 første hjemmekampene - uavhengig av motstander - økte igjen - og ligger nå på +47 i forhold til i fjor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Dagen for tidenes siste Tippeligakamp på Nadderud nærmer seg.

Det er ikke noe behov for oppfordre folk til å komme til denne kampen, da den har "solgt seg selv" for lenge siden. Eneste må være å få klansfolket til å komme for å ta del i festen (hvis det er et mål?). Iflg info på klanen.no har de ikke solgt ut mer enn halvparten av de 1000 billettene de har fått. Men det blir vel fullt på bortefeltet også, tenker jeg. Så får vi håpe at de ikke har vært så tidlig ute at de har kjøpt opp for mange av plassene på Hovis.

Fullt hus skulle vel bety ca 6500 tilskuere, noe som vil føre oss til et snitt på over 5700. Noe som må sies å være veldig bra på en stadion med ca 5100 sitteplasser.

Noen ny rekord mot vif blir det uansett ikke, da denne stammer fra 1998 og lyder på 7938, fra den tida da det ikke var seter på Fornebulandet.

Men uansett så blir det en fantastisk ramme rundt kampen og en verdig avskjed med Nadderud Stadion!

For første gang i år så bare gleder jeg meg til kamp. Dette kan ikke gå galt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er 5100 sitteplasser på Nadderud. Svingen var delt i to, hvor hver del skulle ta 700 tilskuere.

5100 + 700 + 700 = 6500. Hvor faen var de siste ca. 650 tilskuerne? Trodde 7000 tilskuere på Nadderud var en fysisk umulighet.

I går hadde vi nok fylt Telenor Arenas 15000 seter med letthet. Kan vi være i ferd med å bli et storlag i Norge? Det må være lov å håpe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er 5100 sitteplasser på Nadderud. Svingen var delt i to, hvor hver del skulle ta 700 tilskuere.

5100 + 700 + 700 = 6500. Hvor faen var de siste ca. 650 tilskuerne? Trodde 7000 tilskuere på Nadderud var en fysisk umulighet.

I går hadde vi nok fylt Telenor Arenas 15000 seter med letthet. Kan vi være i ferd med å bli et storlag i Norge? Det må være lov å håpe.

Jeg kjørte en egen kontroll på ss-feltet igår og det var veldig mange der med billetter som kun anga inngang. Felt, rad, sete osv var ikke skrevet. Tror stb solgte litt ekstra til feltet vårt til denne matchen.

Det var kanskje derfor det ikke var noen kontroll fra styrets side denne gangen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var kanskje derfor det ikke var noen kontroll fra styrets side denne gangen?

Nix.  Kjente ikke til det engang, og hadde vi kjørt kontroll ville de ikke sluppet inn på feltet vårt.

Etter mitt forslag gikk vi inn for å la anarki og glede råde på feltet vårt.  Flest mulig skulle få oppleve ståfeltet på Nadderud for siste gang.  Dessuten hadde det vel ikke vært så lett å skaffet folk til å være partykillere på en kveld som i går.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nix.  Kjente ikke til det engang, og hadde vi kjørt kontroll ville de ikke sluppet inn på feltet vårt.

Etter mitt forslag gikk vi inn for å la anarki og glede råde på feltet vårt.  Flest mulig skulle få oppleve ståfeltet på Nadderud for siste gang.  Dessuten hadde det vel ikke vært så lett å skaffet folk til å være partykillere på en kveld som i går.

I mine øyne synes jeg det var en riktig avgjørelse. Eneste minus var at dette gikk utover syngingen, men det veies helt klart opp av at dette i stor grad bidrar til at vi blir flere på TA. Det var mange på bekkestua igår som sa at de skulle melde seg inn i SS. Da benyttet jeg anledningen til å opplyse om prisene på feltet vårt kontra priser for plasser andre steder.

Synes dog at 1200,- muligens er litt lavt ettersom vi sikkert kommer til å trekke mange som kun er der for å spare penger.

Moro og se klippene i etterkant med et stappfullt og hoppende felt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nix. Kjente ikke til det engang, og hadde vi kjørt kontroll ville de ikke sluppet inn på feltet vårt.

Etter mitt forslag gikk vi inn for å la anarki og glede råde på feltet vårt. Flest mulig skulle få oppleve ståfeltet på Nadderud for siste gang. Dessuten hadde det vel ikke vært så lett å skaffet folk til å være partykillere på en kveld som i går.

I mine øyne synes jeg det var en riktig avgjørelse. Eneste minus var at dette gikk utover syngingen, men det veies helt klart opp av at dette i stor grad bidrar til at vi blir flere på TA. Det var mange på bekkestua igår som sa at de skulle melde seg inn i SS. Da benyttet jeg anledningen til å opplyse om prisene på feltet vårt kontra priser for plasser andre steder.

Synes dog at 1200,- muligens er litt lavt ettersom vi sikkert kommer til å trekke mange som kun er der for å spare penger.

Moro og se klippene i etterkant med et stappfullt og hoppende felt.

Har vel ikke en link til klippene?;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Tilskuertall
  • Opprett ny...